Βιοηθική και επιβίωση…αλλά…για ποιόν? Εισήγηση : Καλαντζής Δ. Παναγιώτης Πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων Μεταπτυχιακός Φοιτητής ΠΤΔΕ Κοινωνιοβιολογία Νευροεπιστήμες κ Εκπαίδευση
Γεν. 1,28 «κα ὶ ε ὐ λόγησεν α ὐ το ὺ ς ὁ Θεός, λέγων· α ὐ ξάνεσθε κα ὶ πληθύνεσθε κα ὶ πληρώσατε τ ὴ ν γ ῆ ν κα ὶ κατακυριεύσατε α ὐ τ ῆ ς κα ὶ ἄ ρχετε τ ῶ ν ἰ χθύων τ ῆ ς θαλάσσης κα ὶ τ ῶ ν πετειν ῶ ν το ῦ ο ὐ ρανο ῦ κα ὶ πάντων τ ῶ ν κτην ῶ ν κα ὶ πάσης τ ῆ ς γ ῆ ς κα ὶ πάντων τ ῶ ν ἑ ρπετ ῶ ν τ ῶ ν ἑ ρπόντων ἐ π ὶ τ ῆ ς γ ῆ ς» Η εκκλησία τοποθετεί τον άνθρωπο κυρίαρχο των όλων. Ο άνθρωπος δογματισμένος από τα πιστεύω του ξεχνά την ένωση του με την φύση.
Πλάτωνας- Τίμαιος Η θεα Αθηνά δημιουργεί (με την βοήθεια του Ηφαίστου) κατά το πρότυπό της τους ανθρώπους. Έφτιαξε επίσης τα οικόσιτα ζώα να μας κρατάνε συντροφιά, να μας βοηθάνε στο κυνήγι και στις εργασίες των χωραφιών.
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Η ικανότητα του οργανισμού να διατηρεί το εσωτερικό του περιβάλλον σταθερό ανεξάρτητα από τις συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο ζει ▫Αυτό επιτυγχάνεται με τους ομοιοστατικούς μηχανισμούς που ρυθμίζουν: Θερμοκρασία του σώματος pH του αίματος Συγκέντρωση της γλυκόζης στο αίμα Συγκέντρωση των αλάτων στο αίμα Μήπως και η γή διαθέτει μηχανισμούς ομοιόστασης??
Γνους πράττε. Να πράττεις με επίγνωση. Μηδέν άγαν. Να μην υπερβάλλεις.
Εισήγηση: «Μελέτη Περιβάλλοντος και εκπαίδευση: Περιβαλλοντική εκπαίδευση ή βιοηθική προσέγγιση του περιβάλλοντος» Msc παιδαγωγικών και υποψήφια διδάκτωρ: Κραμποκούκη Μαρία
Η διατήρηση της ανθρώπινης ζωής είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη συνετή χρήση του Φυσικού κόσμου. Επιτακτική η ανάγκη για αναθεώρηση των αξιών της ανθρωπότητας μέσω της Παιδείας.
Μελέτη Περιβάλλοντος Η προσπάθεια του Υπουργείου χωλαίνει στη στοχοθεσία. Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών έχει παραγκωνίσει το μάθημα.
Απαιτείται: η καθοδήγηση των ανθρώπων του πνεύματος και της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η ανάδειξη των αρχών και αξιών της αρχαίας Ελλάδας.
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ