Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Advertisements

Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Xαρτογράφηση Εννοιών με λογισμικό Inspiration
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ)
Σενάριο.
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού.
Πρόγραμμα Kidspiration
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
Κριτική ανάγνωση κειμένων
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Η αξιοποίηση των Εννοιολογικών χαρτών στην Εκπαιδευτική πράξη…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Η αξιοποίηση των Εννοιολογικών χαρτών στην Εκπαιδευτική πράξη…
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Η σημασία των νοητικών σχημάτων στην οικοδόμηση της γνώσης και η χρησιμοποίησή τους ως εργαλείων μάθησης: Η περίπτωση.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Διδακτική της Πληροφορικής
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ Εννοιολογικοι χαρτες Εργαλεια Διδακτικες πρακτικες Ελένη Αναγνώστου, ΠΕ02 ΠΑΚΕ Ρόδου

Θεωρητικό υπόβαθρο

τι είναι η εννοιολογική χαρτογράφηση;

Λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης Εννοιολογικοί χάρτες (concept maps) Νοητικοί χάρτες (mind maps) Σημασιολογικά δίκτυα (semantic networks) Δημοφιλή εργαλεία: Cmap Tools, Inspiration, VUE

Συμβολή εννοιολογικής χαρτογράφησης στη μάθηση: Ενεργητική – Αποτελεσματική μάθηση: γενική θεώρηση αλλά κα επιλεκτική εστίαση μιας γνωστικής περιοχής Εργαλείο δημιουργικής σκέψης: οι ιδέες γίνονται σαφέστερες κ΄ το μυαλό ελεύθερο να συλλάβει νέες Εργαλείο ανάπτυξης κριτικής σκέψης: οι μαθητές οξύνουν δεξιότητες εξαγωγής συμπερασμάτων

Συμβολή εννοιολογικής χαρτογράφησης στη μάθηση: Εργαλείο μεταγνώσης: βοηθά τους μαθητές να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν Ενίσχυση ομαδοσυνεργατικής μάθησης: όταν ένας χάρτης κατασκευάζεται από μια ομάδα μαθητών Επίλυση προβλημάτων

Πλεονεκτήματα εννοιολογικής χαρτογράφησης με χρήση λογισμικών: Ευκολία αναδιάρθρωσης κόμβων Δυναμική μετακίνηση κόμβων χωρίς την αλλαγή δεσμών Προώθηση συνεργασίας μικρών ομάδων Μεγάλη επιφάνεια σχεδιασμού Σύνδεση με διαδίκτυο Δυνατότητα εμπλουτισμού με γραφικά

Χρήσεις εννοιολογικής χαρτογράφησης: Ως μέσο οργάνωσης και παρουσίασης μαθήματος στην τάξη (είτε από το δάσκαλο ή από το μαθητή) Ως διαγνωστικό εργαλείο για την ανίχνευση πρότερων γνώσεων και παρερμηνειών Ως εργαλείο αξιολόγησης της μάθησης και της εξέλιξης της γνωστικής αλλαγής

Διδακτικές προτάσεις σε φιλολογικά μαθήματα Ιστορία: δημιουργία σχεδιαγράμματος του μαθήματος και εμπλουτισμός με εικόνες, βίντεο, ήχο, κείμενο (πηγές) Δημιουργία συγκριτικών χαρτών (Θεοδόσιος- Ιουλιανός), χαρτών ιστορικών προσώπων Δημιουργία χαρτών αιτίας αποτελέσματος

Διδακτικές προτάσεις σε φιλολογικά μαθήματα Αρχαία και νεοελληνική γραμματεία Δημιουργία χάρτη ανάλυσης ενός κειμένου με προεκτάσεις σε ύφος, γλώσσα, συμβολισμούς και σύνδεση με βιογραφικό και τεχνοτροπία συγγραφέα Δημιουργία σύνθεσης ενός νέου κειμένου από τους μαθητές με βάση την ανάλυση του αρχικού κειμένου

Διδακτικές προτάσεις σε φιλολογικά μαθήματα Αρχαία ελληνική γλώσσα: Δημιουργία σχεδιαγράμματος του αρχαίου κειμένου και σύνδεση με γραμματοσυντακτικά φαινόμενα Δημιουργία σχεδιαγράμματος του αρχαίου κειμένου και σύνδεση με ερμηνευτικές προσεγγίσεις και με εμπλουτισμό με εικόνα, βίντεο ήχο, εικόνα, άλλο κείμενο

Διδακτικές προτάσεις σε φιλολογικά μαθήματα Γλώσσα: Δημιουργία σχεδιαγράμματος κειμένου για την παραγωγή περίληψης, επιχειρηματολογικού ή άλλου κειμένου, ακόμη και πολυτροπικού κειμένου

Παράδειγμα χάρτη με χρήση CmapTools

Παράδειγμα χάρτη με χρήση Vue

Παράδειγμα χάρτη με χρήση bubbl.