Μέθοδος Project «Σχέδιο Εργασίας» ή «ερευνητική εργασία»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η εμπειρια απο την εφαρμογη των Βιωματικών Δρασεων στο Πιλοτικό Γυμνασιο. Παρουσίαση μιας ολοκληρωμένης εργασίας που έγινε στα πλαίσια της Σχολικής και.
Advertisements

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Σχέδιο εργασίας (Project) Σπυριδούλα Σκλαβενίτη Σχολική Σύμβουλος ΠΕ 4
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Μέθοδος Project «Σχέδιο Εργασίας»
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Project.
Σενάριο.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Μαρία Βασιλοπούλου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04 Μάρτιος 2013.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Υπεύθυνη: Κατερίνα Κασιμάτη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Project.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μέθοδος Project «Σχέδιο Εργασίας» ή «ερευνητική εργασία» Projicere = σχεδιάζω, σκοπεύω, βάζω κάτι στο μυαλό μου Οι όροι: σχέδιο, έργο, πρόγραμμα, πρόθεση, σκοπός περιλαμβάνονται στον όρο Project

Παιδαγωγικές αρχές Διερευνητική μάθηση Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Διεπιστημονική συνεργασία (Dewey, Vygotsky)

Ποιοι και πότε: οι απαρχές Παιδαγωγική θεωρία ,κίνημα Νέας Αγωγής J. Dewey. Πρώτος ο παιδαγωγός Richards χρησιμοποίησε τον όρο Project .Τη μέθοδο όμως εισηγήθηκε πρώτος το 1918 (ΗΠΑ) ο παιδαγωγός W. H. Kilpatrick μαθητής του J. Dewey. η μέθοδος project είναι «μία σχεδιασμένη δράση, η οποία γίνεται με όλη την καρδιά και λαμβάνει χώρα μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον». (Kilpatrick, 1935, σελ. 163) Γαλλία: Cousinet, Σ. Ένωση:Otto, Γερμανία: Kerschensteiner, Στην Ελλάδα ομαδοσυνεργατική διδασκαλία: Δελμούζος, Παπαμαύρος, Κουντουράς

Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Συμμετέχουν όλοι αποφασιστικά: Στη διαμόρφωση του θέματος και στον προγραμματισμό δράσεων Στην υλοποίηση της εργασίας Στη σύνθεση Στην παρουσίαση

Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία προϋποθέτει: Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία προϋποθέτει: Έμπνευση και εμπειρία των εκπαιδευτικών. Πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών. Ελευθερία δράσης Ανάπτυξη πρωτοβουλίας στο σχεδιασμό Ανάπτυξη συλλογικής – ομαδικής προσπάθειας των μαθητών. Θεσμική υποστήριξη

Ομαδική Διδασκαλία συνεργασία αλληλεγγύη αλληλοκατανόηση ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΟΦΕΙΛΕΙ: Να ικανοποιήσει τη διάθεση για συνεργασία αλληλεγγύη αλληλοκατανόηση Να δημιουργήσει την επικοινωνία σχολείου- κοινωνίας Να εκπαιδεύσει για την αντιμετώπιση προβλημάτων ζωής

στη νοητική περιοχή οφείλει: Να προωθεί την αναζήτηση ώστε η γνώση να είναι : βαθύτερη, πολύπλευρη, διεπιστημονική, ακριβέστερη, διαρκέστερη. Να διδάσκει το μαθητή «πώς να μαθαίνει καλύτερα» Να ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα & τις ικανότητές των παιδιών Να εκπαιδεύσει τους μαθητές να διατυπώνουν σκέψεις με καθαρότητα & σαφήνεια, με ποικίλους και πρωτότυπους τρόπους Να καλλιεργεί «κρυμμένες» δεξιότητες και να αναπτύσσει πτυχές της προσωπικότητά των μαθητών, οι οποίες στο σύνηθες πρόγραμμα είναι εξόριστες

Στη συναισθηματική περιοχή Να ωθεί στην αυτονομία & αυτομόρφωση Να ενισχύσει πρωτοβουλία, αντίληψη, επιχειρηματικότητα Να αναπτύσσει ενεργητικότητα και δημιουργική δράση Να αποκτήσει αυτοεκτίμηση, αυτοεμπιστοσύνη, κριτική ικανότητα

Σκοποί στην ηθική περιοχή οφείλει να προκαλέσει: Σκοποί στην ηθική περιοχή οφείλει να προκαλέσει: Σεβασμό και ανοχή της διαφορετικότητας Υπευθυνότητα σε ότι αναλαμβάνει στο πλαίσιο της ομάδας Εσωτερική πειθαρχία Θάρρος για έκφραση της γνώμης Προσωπική αξιοπρέπεια Αυτοκυριαρχία

Κάθε ενέργεια θεμελιώνει την ομάδα όταν: Οδηγεί στην εξωτερίκευση των εμπειριών & των απόψεων και την επικοινωνία Παρουσιάζει εμπειρίες, απόψεις για κριτική εξέταση και εκτίμηση.

Η προσφορά του μοντέλου διδασκαλίας σε ομάδες συνίσταται στην: Αύξηση δυνατοτήτων για κοινωνική αλληλεπίδραση Ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας Ενίσχυση των παραγωγικών και δημιουργικών διαστάσεων της σκέψης

Γνωρίσματα της μεθόδου Project Οι συμμετέχοντες: υιοθετούν την πρόταση, με αφορμή βίωμα, γεγονός ή πρόβλημα συζητούν και αποφασίζουν τις διαπροσωπικές σχέσεις τους. επεξεργάζονται την πρωτοβουλία δίνοντάς την λογικό περιεχόμενο Αυτοοργανώνονται (καθήκοντα - υποχρεώσεις)

Γνωρίσματα της μεθόδου Project Συνέχεια Κατανέμουν τις διάφορες ενέργειες στον τακτό χρόνο Ανταλλάσσουν πληροφορίες σε τακτά διαστήματα (ενέργειες, συνθήκες, αποτελέσματα) δουλεύουν σε ανοικτό πεδίο. Δεν προκαθορίζεται τίποτα λεπτομερειακά. Συζητούν ομαδικές ή ατομικές διαδικασίες και καταστάσεις που προκύπτουν.

Γνωρίσματα της μεθόδου Project Συνέχεια Θέτουν συγκεκριμένους στόχους και καθορίζουν τα πλαίσιά της Επινοούν δικές τους μεθόδους Επιδιώκουν να κάνουν πράξη τους στόχους Ισορροπούν μεταξύ των ομαδικών και ατομικών ενδιαφερόντων Το έργο τους θεωρείται πείραμα με παιδαγωγικές συνθήκες

Γνωρίσματα της μεθόδου Project Συνέχεια Διευθετούν πιθανές εντάσεις και συγκρούσεις Παραστέκονται στους άλλους παραμερίζοντας το προσωπικό ενδιαφέρον Ασχολούνται με καταστάσεις που δεν έχουν σχέση με τις τωρινές περιστάσεις Αντιμετωπίζουν επίκαιρα προβλήματα, που τους ενδιαφέρουν

Φάσεις της μεθόδου Project 1η : Επιλογή θέματος, διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων. Κατανομή σε υπο-ομάδες, Αναζήτηση αρχικών πηγών, Διαμόρφωση πλαισίου δράσης, 2η : Προγραμματισμός και Προετοιμασία της Ερευνητικής Ομάδας , επιλογή μεθοδολογικών εργαλείων 3η: Υλοποίηση Δράσεων από Υποομάδες για Συλλογή Δεδομένων Διεξαγωγή έρευνας, συγκέντρωση & ταξινόμηση υλικού (εντός και εκτός τάξης) 4η :Επεξεργασία Δεδομένων από Ομάδα εντός Τάξης

Φάσεις της μεθόδου Project 5η: Επιλογή Τρόπων Αναπαράστασης των Νέων Γνώσεων (Επεξεργασία , σύνθεση ) 6η:Προκαταρτική Παρουσίαση Εργασιών στην Ολομέλεια Τμήματος 7η :Διαμόρφωση Φακέλου της Ερευνητικής Εργασίας 8η: Συνοπτική ΔημόσιαΠαρουσίαση Εργασίας στα Ελληνική ή/και Αγγλικά 9η: Αξιολόγηση Ομαδικής Εργασίας και Ατομικής Συμβολής Μελών 1ο εργαστήριο σεμιναρίου : εστιασμένο στις φάσεις 1 και 4

Βασική δομή της μεθόδουProject Ενδιάμεσα γίνονται Διαλείμματα ενημέρωσης, ανατροφοδότηση ομάδων, συζητήσεις στην ολομέλεια Το διάλειμμα ενημέρωσης μπορεί να ακολουθήσει αυτό της ανατροφοδότησης Εκεί μπορεί να τεθούν νέοι στόχοι, εφόσον τίποτα δεν είναι προκαθορισμένο.

Χώροι εργασίας Συναντήσεων Κατασκευών – εκδηλώσεων Βιβλιοθήκη Αίθουσα Υπολογιστών Έκθεσης- παρουσίασης τελικού προϊόντος Φύλαξης Φάκελλου / ημερολογίων

Δημιουργία Ομάδων Κοινωνιόγραμμα Κώστας Γιάννης Πέτρος Νίκη Ελένη Άννα Νίκος Παύλος

Δημιουργία Ομάδων κατά Kurt Seelmann Ποιον εκλέγεις εκπρόσωπο της τάξης Ποιον αναπληρωματικό Ποιον Ταμία Ποιους θα καλούσες στα γενέθλιά σου (μέχρι 4 και κατά σειρά προτίμησης) Ποιον θα ρωτούσες για μια δυσκολία στα μαθήματα Από ποιον θα ζητούσες βοήθεια για εργασία χειρονακτική Ποιος έχει περισσότερες γνώσεις και σε ποιο μάθημα Ποιος είναι ο πλέον κοινωνικός Ποιος είναι ο πλέον γενναιόδωρος Ποιος είναι ο καλύτερος φίλος σου στην τάξη.

Δημιουργία Ομάδων Οι ομάδες μπορεί να είναι ευκίνητες Μπορεί να είναι ομάδες αντικειμένου Στην πλειονότητά τους αποτελούνται από 3-6 άτομα. (Λειτουργικά 4) Ο ορισμός των ομάδων απαιτεί πλήρη γνώση των δυνατοτήτων των μαθητών και καταμερισμό ανάλογα με αυτές. Ο εκπαιδευτικός συντονίζει, επιλύει προβλήματα δεν είναι παθητικός θεατής. Παρέχει πηγές ή δυνατότητες αναζήτησης πηγών Βοηθά στη διαμόρφωση ερευνητικών εργαλείων

Βιβλιογραφία βασική Χρυσαφίδης, K. (1996) Βιωματική επικοινωνιακή διδασκαλία. Η εισαγωγή της μεθόδου project στο σχολείο. Αθήνα: Guteneberg Karl Frey(1999) Η "μέθοδος Project«Μία μορφή συλλογικής εργασίας στο σχολείο ως θεωρία και πράξη, Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη Ματσαγγούρας Η. (2011 υπό έκδοση. ) Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο. ΥπΔΒΜΘ Σας ευχαριστώ Μαρία Βασιλοπούλου Σχολική Σύμβουλος κλ ΠΕ04 Α΄ Αθήνας mariavasilop@yahoo.gr