ΣΩΚΡΑΤΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Μάθημα 2ο 20/10/2012.
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
Γιώργος Κάκαρης Γ
ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Tα χρoνια του Περικλh.
Ο ΕΡΜΗΣ ΤΟΥ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗ.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΓΡΥΛΛΟΥ ΕΡΧΙΕΥΣ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Μυκηναϊκός πολιτισμός Αχαιοί οι πρώτοι Έλληνες
Ο πατέρας των Ελλήνων μυθοποιών, στον οποίο αποδίδονται οι περισσότεροι από τους διδακτικούς μύθους. Κατά τον Ηρακλείδη "Θράξ ην το γένος". Κατά τον.
Αρχαίας Μεγάλης Ελλάδας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Τα Αρχαία Πολιτεύματα της Αρχαία Ελλάδας
1Ο Υποθεμα: το κωνειο.
Ξενοφώντας.
Η απόλυτη εγκυκλοπαίδεια
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Θουκυδίδης Ἀθηναῖος (c. 455 – 399 π.Χ.).
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Μαρίνα Βλαχογιάννη Ξένια Ζήση Μάρθα Γεωργίου
Δημήτρης Φαλστέτας Γ ’6.   Ο Αριστείδης ( π. Χ.) υπήρξε Αθηναίος στρατηγός και πολιτικός. Ήταν από τα σημαντικότερα δημόσια πρόσωπα της εποχής.
ΓΙΑΝΝΗ ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ ΓΙΑΣΛΑΚΙΩΤΗ ΣΙΛΙΑ Γ΄1
Το δίκαιο Αρχαία Αθήνα.
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 Ο ΣΟΛΩΝΑΣ (μέρος 1) Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη. Έτσι ο Σόλωνας έφτιαξε ένα.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ.
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ. Ο Ιησούς Χριστός μας απάλλαξε από την αμαρτία παίρνοντας τις αμαρτίες μας επάνω του. Σταυρώθηκε και έσωσε τον κόσμο από την αμαρτία.
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
Κωνσταντινίδης Ίβο Μπαλάφα Δήμητρα - Δηώ
Ολίβια Σοβίνσκα Μαριλένα Χωριανοπούλου Οδυσσέας Ψαρράς
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
O Κλεισθένης θεμελιώνει τη δημοκρατία
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
ΜΙΣΕΛ ΝΤΕ ΜΟΝΤΑΙΝ.
Σοφοκλής Τζέισον Ρετζάι.
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ.
ΛΙΝΤΙΑ ΒΥΣΚΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΥΜΕΛΑ ΠΛΑΤΩΝΑΣ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
ΥΠΑΤΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ Θ.Ε:4.
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική ιστοριογραφία 1 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών – Γεννάδειο Στάθης Λεουτσάκος.
Σωκρατησ: βιοσ και η Διδασκαλια Ενοσ Μεγαλου Φιλοσοφου
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Ο ΕΥΚΛΕΊΔΗΣ ΣΕ ΛΕΠΤΟΜΈΡΕΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΣΧΟΛΉ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ ΤΟΥ ΡΑΦΑΉΛ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
Δρόσου Μαρίνα Θεοδοσίου Ιωάννα Καμαργιάννη-Βασιλείου Άννα
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Ζήνων ο Ελεάτης 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΣΚΟΡΔΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ : ΤΜΗΜΑ : Α 1.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΩΚΡΑΤΗΣ

Η ΖΩΗ ΤΟΥ

Ο Σωκράτης έζησε στην Αθήνα (470 ή 469 π. Χ. -399 π. Χ. ) Ο Σωκράτης έζησε στην Αθήνα (470 ή 469 π.Χ. -399 π.Χ.). Ήταν Έλληνας Αθηναίος φιλόσοφος και μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του ελληνικού και παγκόσμιου πνεύματος και πολιτισμού και ένας από τους ιδρυτές της δυτικής φιλοσοφίας. Ήταν γιος του Σωφρονίσκου και της Φαιναρέτης από το δήμο της Αλωπεκής. Παντρεύτηκε σε μεγάλη ηλικία την Ξανθίππη. Αρχικά ασχολήθηκε με την γλυπτική που ήταν το επάγγελμα του πατέρα του. Το επάγγελμα της μητέρας του Φαιναρέτης ήταν μαία και μάλιστα ο Σωκράτης στήριξε την διδασκαλία του στην μέθοδο της μαιευτικής.

Η μέθοδος της μαιευτικής ήταν η μέθοδος κατά την οποία ο Σωκράτης προσποιούνταν την πλήρη άγνοια για το θέμα που συζητούσε κάθε φορά και προσπαθούσε μέσα από ερωτήσεις να εκμαιεύσει την αλήθεια από τον συνομιλητή του. Είχε έναν πολυάριθμο κύκλο πιστών φίλων, κυρίως νέων από αριστοκρατικές οικογένειες, απ' όλη την Ελλάδα. Ορισμένοι από αυτούς έγιναν γνωστοί ως ιδρυτές φιλοσοφικών σχολών διαφόρων κατευθύνσεων. Οι γνωστότεροι ήταν ο Πλάτωνας και ο Αντισθένης στην Αθήνα, ο Ευκλείδης στα Μέγαρα, ο Φαίδωνας στην Ηλεία και ο Αρίστιππος στην Κυρήνη.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

Ενδεικτικό της σημασίας του για την Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία είναι ότι όλοι οι Έλληνες φιλόσοφοι πριν από αυτόν ονομάστηκαν Προσωκρατικοί. Στα 17 του χρόνια γνώρισε το φιλόσοφο Αρχέλαο, που του μετέδωσε το πάθος για τη φιλοσοφία και τον έπεισε να αφιερωθεί σ' αυτήν. Στις φιλοσοφικές του έρευνες τον παρακολουθούσαν πολλοί, ιδιαίτερα νέοι, που ένιωθαν ευχαρίστηση ακούγοντάς τον να μιλάει και να συζητάει για θέματα κοινωνικά, πολιτικά, ηθικά και θρησκευτικά. Έτσι σχηματίστηκε γύρω του ένας όμιλος, που δεν αποτελούσε όμως σχολή, γιατί ο Σωκράτης δεν δίδαξε συστηματικά, αλλά διαλεγόταν σε κάθε σημείο της πόλης, με ανθρώπους κάθε κοινωνικής τάξης και σε αντίθεση με τους σοφιστές δεν έπαιρνε χρήματα από τους μαθητές του.

Απέφευγε την εμπλοκή στην πολιτική Απέφευγε την εμπλοκή στην πολιτική. Μόνη εξαίρεση όταν τον καλούσε η πατρίδα. Έτσι έλαβε μέρος σε τρείς εκστρατείες, στην πολιορκία της Ποτίδαιας, στο Δήλιο της Βοιωτίας και τέλος στην μάχη της Αμφίπολης όπου σώζει την ζωή του Αλκιβιάδη. Αρνήθηκε να φέρει σε ψηφοφορία στην Εκκλησία του Δήμου μία παράνομη πρόταση - να δικαστούν ομαδικά και όχι ο καθένας ξεχωριστά, όπως όριζε ο νόμος οι στρατηγοί κάτι απαράδεκτο νομικά στην αθηναϊκή δημοκρατία. Επιπλέον με την ίδια τόλμη εναντιώθηκε στους Τριάκοντα όταν αρνήθηκε να συλλάβει έναν δημοκρατικό πολίτη.

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ

Το 399 π.Χ. διατυπώθηκε εναντίον του κατηγορία για ασέβεια προς τους θεούς και για διαφθορά των νέων. Ο φιλόσοφος καταδικάστηκε, με βάση την κατηγορία, σε θάνατο. Ως σκοπιμότητα της κατηγορίας θεωρήθηκε η διδασκαλία του, η οποία επιδρούσε στους νέους, και με τον φιλελευθερισμό που τον διέκρινε, θεωρήθηκε ανατρεπτικός. Ουσιαστικό κίνητρο, όμως, υπήρξε η αντιζηλία του με σημαντικούς άνδρες της εποχής. Ενώ ένας από τους βασικούς λόγους για κατηγορία του, στην πραγματικότητα ήταν ότι ένας από τους μαθητές του, και μάλιστα από τους πιο σημαντικούς, είχε πάρει μέρος στην εξουσία των τυράννων. Στη διάρκεια της δίκης ο Σωκράτης έδειξε θάρρος και παρέμεινε έντιμος μέχρι και την τελευταία στιγμή της ζωής του αφού αν και είχε την ευκαιρία να σωθεί δεν το έκανε και ήπιε το κώνειο.

ΤΕΛΟΣ ήταν μια εργασία της Πέτροβα Τζάνετ