A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ορισμός της Απαρίθμησης (Λεμονίδης, 1994)
Κλάσματα.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ (ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
Μαθηματικα και χορος.
Παρασχίδης Κυριαζής Σχολικός Σύμβουλος 3ης Περιφέρειας Ξάνθης
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Αναγνώριση Προτύπων.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Μαθηματικών
Προβλήματα πολλαπλασιαστικών δομών
Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
1 Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας Μάριος Πιττάλης, Phd Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου Επιστημονικός.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΛΟΓΙΚΟ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ & ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ενότητα 5: Οι διαδοχικές επεκτάσεις της έννοιας του αριθμού: ακέραιος, κλάσμα,
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Εξελίσσοντας τις έννοιες των τεσσάρων αριθμητικών πράξεων ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Sullivan Street Bakery: Η καλύτερη τετράγωνη πίτσα στην Νέα Υόρκη
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Μαθηματικών (21 Δεκεμβρίου 2010) Δ’ Φάση Επιμόρφωσης.
Ανδρούλα Γεωργίου Χρίστου ΕΔΕ
ΕΝΟΤΗΤΑ : 6   ΘΕΜΑ: Διαίρεση –επιμεριστική ιδιότητα  ΤΑΞΗ: Δ’
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ

1 2 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ-ΟΚΤΩΒΡΗΣ ΟΚΤΩΒΡΗΣ-ΝΟΕΜΒΡΗΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ-ΓΕΝΑΡΗΣ 1_Κάνω ομάδες, Μοτίβα, Αντιστοίχιση 2_Αριθμοί 0-5 3_Αριθμοί 6-10 ΟΚΤΩΒΡΗΣ-ΝΟΕΜΒΡΗΣ 4_Εισαγωγή στην έννοια της μέτρησης 5_Εισαγωγή στην έννοια της πρόσθεσης/αφαίρεσης 6_Ώρα ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ-ΓΕΝΑΡΗΣ 7_Πρόσθεση και αφαίρεση μέχρι το 10 8_Δισδιάστατη γεωμετρία 1 2 3

5 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΗΣ ΜΑΡΤΗΣ-ΙΟΥΝΗΣ 9_Αριθμοί μέχρι το 100 10_Πολλαπλασιασμός και διαίρεση ΜΑΡΤΗΣ-ΙΟΥΝΗΣ 11_Εισαγωγή στα κλάσματα (Μάρτης) 12_Πράξεις μέχρι το 20 (Απρίλης-Μάης) 13_Μέτρηση (Μάης) 14_Στερεομετρία (Μάης) 15_Πρόσθεση και αφαίρεση μέχρι το 100 (Ιούνης) 4 5

ΚΑΝΩ ΟΜΑΔΕΣ, ΜΟΤΙΒΑ, ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΝΩ ΟΜΑΔΕΣ, ΜΟΤΙΒΑ, ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ   Ομαδοποίηση αντικειμένων με διαφορετικούς τρόπους. Εντοπισμός ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ αντικειμένων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο. Εντοπισμός μοτίβων στη φύση. Συμπλήρωση, επέκταση, κατασκευή και μετάφραση μοτίβων. Στρατηγικές αντιστοίχισης. Εισαγωγή στις έννοιες «λιγότερα», «περισσότερα».

Επιλογή Κριτηρίου – Ταξινόμηση

Αναγνώριση, επέκταση και συμπλήρωση μοτίβων

Έννοια της αντιστοίχισης

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΑΡΙΘΜΟΙ 0-5 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ   Διαφορετικές χρήσεις αριθμού. Έννοια πληθικού αριθμού. Αρίθμηση. Συστηματική ανάπτυξη έννοιας αριθμού. Αναγνώριση / Αναπαράσταση αριθμού με διαφορετικούς τρόπους. Γραφή Αριθμού. Σειροθέτηση αριθμών. Διατακτική χρήση αριθμών. Οικοδόμηση έννοιας περισσότερα/λιγότερα.

Διαφορετικές χρήσεις του αριθμού

ΕΝΟΤΗΤΑ 3 ΑΡΙΘΜΟΙ 6-10 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Εισαγωγή στους αριθμούς 6-10. Καταμέτρηση με καταγραφή – πρότυπα αριθμών. Πληθική χρήση αριθμού. Διατακτική χρήση αριθμών. Σειροθέτηση. Χρήση αριθμητικής γραμμής. Έννοιες «περισσότερο» και « λιγότερο». Νομισματικό.

Σχέση αριθμών με το 5 και το 10 Χρήση πλαισίου Ενότητα 2 Ενότητα 3

Ανάλυση-σύνθεση αριθμών, αξιοποίηση νομισματικού

ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕ ΜΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕ ΜΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ   Χρήση μη συμβατικών μονάδων μέτρησης στη μέτρηση μήκους. Εκτίμηση μήκους. Ανάπτυξη δεξιότητας μέτρησης μήκους. Αναστοχασμός για το γεγονός ότι η χρήση διαφορετικών μονάδων μέτρησης οδηγεί σε διαφορετικά αποτελέσματα και συνεπώς υπάρχει ανάγκη για τη χρήση μιας ενιαίας μονάδας.

Δεξιότητες μέτρησης

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ   Οικοδόμηση της έννοιας της πρόσθεσης και της αφαίρεσης μέσω ιστοριών και εικόνων – επικοινωνία. Μοντελοποίηση πρόσθεσης και αφαίρεσης μέσω διαφορετικών αναπαραστάσεων. Εκτέλεση πράξεων σε διαφορετικά επίπεδα (πραξιακό, εικονικό, συμβολικό). Εισαγωγή στις στρατηγικές πρόσθεσης και αφαίρεσης. Διασύνδεση πρόσθεσης και αφαίρεσης με τα προβλήματα αθροιστικής δομής (αλλαγής, ομαδοποίησης και σύγκρισης). Διασύνδεση πρόσθεσης και αφαίρεσης ως αντίθετες πράξεις.

Μαθηματικές ιστορίες

Προβλήματα αλλαγής

Προβλήματα ομαδοποίησης

Προβλήματα σύγκρισης

Σχέση πρόσθεσης και αφαίρεσης ως αντίθετες πράξεις

Μοντελοποίηση καταστάσεων με μαθηματικές προτάσεις

ΕΝΟΤΗΤΑ 6 ΧΡΟΝΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Έννοια χρόνου.   Έννοια χρόνου. Ώρα σε ψηφιακά και αναλογικά ρολόγια.

Πρόσθεση Μέτρηση προς τα πάνω

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 7 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ   Υπολογισμοί με τη χρήση διαφορετικών στρατηγικών. Στρατηγικές στην ανάλυση αριθμών. Διασύνδεση πρόσθεσης και αφαίρεσης ως αντίθετες πράξεις. Νοεροί υπολογισμοί. Χρήση διαφορετικών αναπαραστάσεων για τη μοντελοποίηση της πρόσθεσης και αφαίρεσης. Λύση προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης / εφαρμογές. Ανάπτυξη προ-αλγεβρικής σκέψης.

Ανάλυση και σύνθεση αριθμού

Μέτρηση προς τα πάνω

Συμπληρωματική πρόσθεση

Διακριτά και συνεχή μοντέλα

Ανάλυση 6=5+1 6=4+2 Σύνθεση 0+6=6 1+5=6 Ανάλυση-Σύνθεση Ανακάλυψη μοτίβων Ανάλυση 6=5+1 6=4+2 Σύνθεση 0+6=6 1+5=6

Διπλοί αριθμοί Συλλογισμοί

Συστηματική ανάπτυξη προαλγεβρικής σκέψης

Εννοιολογική κατανόηση του συμβόλου της ισότητας – Έμφαση στις σχέσεις μεταξύ των αριθμών

ΕΝΟΤΗΤΑ 8 ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Ταξινόμηση σχημάτων με διαφορετικά κριτήρια. Σύνθεση και διαχωρισμός σχημάτων. Αναγνώριση και ονομασία σχημάτων. Διαισθητική αναγνώριση ορθής γωνίας Ταξινόμηση σχημάτων με κριτήριο το πλήθος των πλευρών.

Ανάπτυξη οπτικοποίησης

Αναγνώριση σχημάτων

Μέτρηση πλευρών

ΕΝΟΤΗΤΑ 9 ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 100 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ   Επέκταση της έννοιας του αριθμού μέχρι το 100. Οικοδόμηση της έννοιας της δεκάδας. Ανάλυση/σύνθεση αριθμών. Διάταξη αριθμών. Επέκταση της πρόσθεσης και αφαίρεσης μέχρι το 20, χωρίς υπερπήδηση και χάλασμα δεκάδας. Μέρες της εβδομάδας. Ημερολόγιο, μήνας.

Ανάγκη επέκτασης συνόλου φυσικών αριθμών

Συστηματική ανάπτυξη της ιδέας της ομαδοποίησης και ανταλλαγής

Συνεχές μοντέλο αναπαράστασης αριθμού

Ανάλυση αριθμού σε δεκάδες και μονάδες

Δομή αριθμητικού συστήματος

ΕΝΟΤΗΤΑ 10 ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Πολλαπλασιασμός ως ομαδοποίηση, σύγκριση και αναλογία. Πολλαπλασιασμός ως εμβαδόν. Πολλαπλασιασμός ως καρτεσιανό γινόμενο. Αντιμεταθετική ιδιότητα πολλαπλασιασμού. Διαίρεση ως μερισμός. Διαίρεση ως μέτρηση (ή επαναλαμβανόμενη αφαίρεση). Διπλάσιο-μισό. Πολλαπλασιασμός – διαίρεση ως αντίστροφες πράξεις.

Εισαγωγή στην έννοια του πολλαπλασιασμού ως πρακτική ανάγκη

Πολλαπλασιασμός ως ομαδοποίηση

Διερεύνηση έννοιας πολλαπλασιασμού ως εμβαδόν

Εμβαδόν

Πολλαπλασιασμός ως καρτεσιανό γινόμενο – Χρήση εφαρμογιδίου

Διαίρεση ως μερισμός

Διαίρεση ως μέτρηση (επαναλαμβανόμενη αφαίρεση)

Συστηματική χρήση μοντέλου με πλαίσια

Εννοιολογική διασύνδεση πολλαπλασιασμού και διαίρεσης

ΕΝΟΤΗΤΑ 11 ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Κλάσματα, 1/2, 1/3 και 1/4.  

Διερεύνηση της έννοιας ίσα μέρη

Κλάσμα σε συνεχές μέγεθος

ΕΝΟΤΗΤΑ 12 ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 20 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ   Οικοδόμηση της συμπλήρωσης και του χαλάσματος της δεκάδας. Στρατηγικές υπολογισμών σε καταστάσεις πρόσθεσης που απαιτούν υπερπήδηση δεκάδας (χρήση πλέγματος, επιλογή κατάλληλων αριθμών, σπάσιμο προσθετέου, χρήση αριθμητικής γραμμής, χρήση υλικού Dienes, χρήση διπλών αριθμών). Μοτίβα αριθμών. Αναστοχασμός στους τρόπους χαλάσματος δεκάδας. Αθροιστικές και πολλαπλασιαστικές σχέσεις. Προβλήματα μίας και δύο πράξεων.

Συμπλήρωση δεκάδας στο εικονικό επίπεδο με πλέγμα

Διερεύνηση στρατηγικών πρόσθεσης με υπερπήδηση Διερεύνηση στρατηγικών πρόσθεσης με υπερπήδηση

Χρήση διαφορετικών μοντέλων

Στρατηγική - Διερεύνηση κατάλληλης ανάλυσης αριθμού

Αξιοποίηση πλέγματος – Στρατηγική αφαίρεσης με διαδοχικά βήματα

Αθροιστικές-Πολλαπλασιαστικές σχέσεις

ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ, ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 13 ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ, ΕΜΒΑΔΟΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ   Μέτρηση μήκους με τη χρήση συμβατικών μονάδων (cm). Αισθητοποίηση εκατοστόμετρου. Εισαγωγή στην περίμετρο. Εισαγωγή στον υπολογισμό εμβαδού με μη συμβατικές μονάδες. Αρχή διατήρησης του εμβαδού.

Αναλογικός συλλογισμός

Εισαγωγή στην εκτίμηση μήκους με βάση δεδομένο μήκος

Εισαγωγή στην έννοια της περιμέτρου μέσω επίλυσης προβλήματος

Μη συμβατικές μονάδες μέτρησης επιφάνειας

ΕΝΟΤΗΤΑ 14 ΣΤΕΡΕΟΜΕΤΡΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Αναγνώριση, ονομασία τρισδιάστατων σχημάτων.  

Αναγνώριση στερεών στο περιβάλλον

ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 100 ΕΝΟΤΗΤΑ 15 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 100 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ   Πρόσθεση και αφαίρεση διψήφιων αριθμών που είναι πολλαπλάσια του 10. Πρόσθεση και αφαίρεση εντός της δεκάδας.

Πράξεις με πολλαπλάσια του 10

Κανονικότητα

Συζήτηση 1 Να μελετήσετε τις πιο κάτω Εξερευνήσεις και Διερευνήσεις και να προτείνετε κατάλληλες διδακτικές προσεγγίσεις.

Έννοιες περισσότερο και λιγότερο Ενότητα 2 Έννοιες περισσότερο και λιγότερο

Εισαγωγή στην έννοια της πρόσθεσης και αφαίρεσης Ενότητα 5 Εισαγωγή στην έννοια της πρόσθεσης και αφαίρεσης

Δομή αριθμητικού συστήματος Ενότητα 9 Δομή αριθμητικού συστήματος

Εισαγωγή στην αφαίρεση με χάλασμα Ενότητα 12 Εισαγωγή στην αφαίρεση με χάλασμα

Συζήτηση 2 Να προτείνετε την ενδεικτική δομή δύο διαδοχικών μαθημάτων που στηρίζονται στο πιο κάτω διδακτικό υλικό. Γενικός σκοπός: Λύση προβλήματος και ανάπτυξη προαλγεβρικής σκέψης

ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ

ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ