David Hume 1771-1776.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα 7ο.
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
και ως συνείδηση του Κόσμου...»
Ασκήσεις Συνδυαστικής
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
2. Άνθρωπος και Περιβάλλον
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ Φροσυνη μαρια τμημα – β2
λειαίνοντας φακούς (πώς βλέπουμε τα πράγματα)
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ Να την διαβάσετε, να την σκεφτείτε και να την διαδώσετε. είναι ωμή μα πραγματική …
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
ΓΕΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΟΡΓΑΝΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Το πρόβλημα της αντίληψης
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
ΕΚΠ 413 Αυτόνομοι Πράκτορες Παρουσίαση Εργασίας Εξαμήνου AIBO in Wumpus Cave Βασιλικός Βασίλης.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Συνείδηση Τι είναι συνείδηση;
Φιλοσοφική / Ερμηνευτική Παιδαγωγική
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:
Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ KANT ( )
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ (περί επαγωγής) Ευαγγελία Α. Φτάκα Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. Σεμινάριο Φυσικής 2009 Υπεύθυνος: Α. Αραγεώργης.
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία A’ εξάμηνο ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ, Ακαδ. Έτος Μαρία Ιακώβου, Τομέας Γλωσσολογίας γρφ. 830 (Tε, )
Από τι είναι φτιαγμένος ο κόσμος μας; Ποιο είναι το πιο έξυπνο παιγνίδι του κόσμου;
Οι πεποιθήσεις για τη νοημοσύνη και τη σχέση της με τη σχολική επίδοση.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ - ΔΥΣΗ. Περίοδοι της Δυτικής Φιλοσοφίας Πέντε μεγάλες ενότητες Από τον 1ο ως τον 5ο αιώνα, όπου ορίζονται η χριστιανική πίστη και.
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 1 η : Η έννοια της Ελευθερίας Παύλος Κόντος Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ - ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Κοσμοθεωρίες: Εναλλακτικές κουλτούρες αναπαράστασης και διαχείρισης της σχέσης του «φυσικού κόσμου» με τον «ανθρώπινο εαυτό» Βασίλης Τσελφές.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Σήκω ψυχή μου, δώσε ρεύμα… Διονύσης Σαββόπουλος
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Παραδόσεις Μαθημάτων Δασοκομίας Πόλεων μάθημα 6ο
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ «INCEPTION»
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΥΛΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ
Τα όμορφα σκυλάκια.
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
η έννοια συχνότητα κύματος ταλαντώνεται η πηγή
Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης – Αρχαίος σκεπτικισμός
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΩΗ.
ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ
Οι αισθήσεις μας!!!!!.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

David Hume 1771-1776

Από τα δεδομένα των αισθήσεων… Όραση Ακοή όσφρηση Αφή Γεύση …Στις εντυπώσεις Χρώματος Ήχου Οσμής Υφής Γεύσης

…και στο ερώτημα 1: Υπάρχουν συνεχή και συμπαγή υλικά αντικείμενα που προκαλούν τις εντυπώσεις; [Αδυναμία εξαγωγής ασφαλούς συμπεράσματος –κατά τον Hume-]

…στο ερώτημα 2 : Υπάρχει ενιαία ψυχή, όπως υποστήριζε ο Ντεκάρτ; «Όχι», απαντά ο Χιούμ

Πώς επεξεργαζόμαστε συνήθως τις εντυπώσεις; Τις τοποθετούμε στο χώρο και το χρόνο Παρακολουθούμε τη διαδοχή των φαινομένων Ωστόσο : Δεν νομιμοποιούμαστε να μιλάμε για αιτιώδεις σχέσεις ούτε για φυσικούς νόμους Άρα : Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο τα πράγματα-φαινόμενα να παρουσιαστούν στο μέλλον διαφορετικά απ’ ό,τι σήμερα

Με τα λόγια του Χιούμ (Πραγματεία για την ανθρώπινη φύση, βιβλίο α: Για τη νόηση, εισαγωγή –μετφρ, Μαρία Πουρνάρη, XIV κεφάλαιο: «Για την ιδέα της αναγκαίας σύνδεσης».20.εκδ.Πατάκη, Αθήνα 1988, σ.317-318) «Η αναγκαία σύνδεση μεταξύ αιτιών και αποτελεσμάτων είναι το θεμέλιο της συναγωγής μας από τις πρώτες στα δεύτερα. Το θεμέλιο της συναγωγής μας είναι η μετάβαση που προκύπτει από την καθ’έξιν ένωσή τους. Συνεπώς αυτά τα δύο είναι το ίδιο το πράγμα. […]Για να συνοψίσουμε, η αναγκαιότητα είναι κάτι που υπάρχει στον νου, όχι στα αντικείμενα και δεν είναι ποτέ δυνατόν να σχηματίσουμε την παραμικρή ιδέα γι’ αυτήν, εάν τη θεωρήσουμε ποιότητα των σωμάτων. Είτε δεν έχουμε καμιά ιδέα της αναγκαιότητας είτε αυτή δεν είναι παρά ο καθορισμός της σκέψης να περνάει από αιτίες σε αποτελέσματα και από αποτελέσματα σε αιτίες σύμφωνα με την εμπειρία της σύζευξής τους».

Εν τέλει… Η ενότητα και η ομοιομορφία του κόσμου αποτελεί προβολή υπαγορευόμενη από ένστικτα και συνήθειες, όχι από ασφαλή γνώση. Είναι πρακτικά χρήσιμη αλλά όχι κατ’ ανάγκη αληθής.