10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Απριλίου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Advertisements

Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
ΔΕ3_ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ:
Το Πασχα.
Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Ο άνθρωπος ως εικόνα θεού
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
25. « Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
3. Η ΗΘΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ Σελ
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΊΑΣ – Α.Π.Θ
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Καταρχήν να επισημάνουμε ότι με τον όρο ανθρωπολογία δεν εννοούμε την φυσιολογία και βιολογική εξέταση του ανθρώπου. Ο άνθρωπος.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
project: οψεις της ψυχολογιας
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Εργασίες 3 και 4 από την σελίδα 62 του βιβλίου
Βρισκόμαστε στη Μεσοποταμία το 19ο αιω. π.Χ.
Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΓΕΝΕΣΕΩΣ Μία προσέγγιση θεολογικό-φιλοσοφική. Μετάφραση των κειμένων της Γενέσεως και σχολιασμός: Νικόλαος Γ.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
3. Οι συγγραφείς της Παλαιάς Διαθήκης: άνθρωποι εμπνευσμένοι από το Θεό Η Π. Δ είναι ένα κείμενο παλιό, μιας άλλης εποχής: πόσο εύκολο είναι να το προσεγγίσουμε;
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
Οι περιστρεφόμενοι δερβίσηδες. Τ’ όνομά τους είναι μεβλεβί Είναι το αρχαιότερο τάγμα του σουφισμού Ενσαρκώνουν τον μυστικισμό στο Ισλάμ.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΥΝΘΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΤΕΥΧΟΥ. ΟΝΟΜΑΣΙΑ Νόμος Βιβλίο του Νόμου Νόμος του Μωυσέως Βιβλίο του Μωυσέως Εβρ. Τωρά.
Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο ;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΓΙΩΤΑ 24/9/2015 Ε’1.
Γιατι υπαρχει το κακο στον κοσμο;
Η δημουργία του ανθρώπου
Κεφάλαιο Β΄ Η Έξοδος.
Να ζητώ συγχώρεση και να συγχωρώ
10 Ο λαός της Διαθήκης γεννιέται καθώς πορεύεται στην έρημο , β΄ μέρος
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 1. Παραβολή σημαίνει την σύγκριση, την παροιμία, την παραβολή, την σοφία. Είναι η μετάφραση της εβραϊκής λ. mashal. 2. Ο.
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο Σελίδες 91 - 99

α) Εισαγωγικές διευκρινίσεις Η δημιουργία του ανθρώπου περιγράφεται στο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης Γένεση. Γράφτηκε, σύμφωνα με την παράδοση, το 13ο αιώνα π.Χ. από το Μωυσή. Ο συγγραφέας, για να γίνει κατανοητός, χρησιμοποιεί αλληγορικές εκφράσεις για το Θεό, που ονομάζονται ανθρωπομορφικές εκφράσεις, γιατί παρομοιάζουν το Θεό με άνθρωπο.

Σκοπός του συγγραφέα είναι να πληροφορήσει ποιος και γιατί δημιούργησε τον άνθρωπο. Η επιστήμη υποστηρίζει ότι η προέλευση του ανθρώπου είναι αποτέλεσμα βιολογικής εξέλιξης από κατώτερα είδη ζώων διαμέσου χιλιετιών.

Η αντίθεση θεολογίας – επιστήμης σχετικά με τη δημιουργία του ανθρώπου είναι άσκοπη γιατί: Η διήγηση της Γένεσης εκφράζει υπαρξιακές αλήθειες. Η επιστήμη ασχολείται με το πώς και πότε δημιουργήθηκε ο άνθρωπος, ενώ η θεολογία με το ποιος και γιατί τον δημιούργησε.

β) Ερμηνεία του κειμένου: η δημιουργία του ανθρώπου Α’ ΔΙΗΓΗΣΗ: (Γεν. 1, 26 – 30) Ο άνθρωπος δημιουργείται «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν» Θεού. Το «κατ’ εικόνα» αναφέρεται στα πνευματικά χαρίσματα του ανθρώπου (βούληση, συνείδηση, λογική κ. ά), ενώ το «καθ’ ομοίωσιν» αναφέρεται στη δυνατότητα του ανθρώπου, αν αξιοποιήσει αυτά τα χαρίσματα, να ενωθεί και να ομοιάσει στο Θεό, δηλαδή να φτάσει στη θέωση.

Ο πληθυντικός αριθμός που χρησιμοποιεί το κείμενο φανερώνει την τριαδικότητα του Θεού. Β’ ΔΙΗΓΗΣΗ: (Γεν. 2, 4 – 25) Ο Θεός δημιουργεί τον άνθρωπο από χώμα (Αδάμ = χοϊκός), φανερώνοντας τη σχέση του με τον υλικό κόσμο. Μετά φυσάει στο πρόσωπό του «πνοή ζωής» και γίνεται «ψυχή ζώσα».

Αυτό δείχνει ότι ο άνθρωπος είναι το μόνο δημιούργημα που έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί με το Θεό.

Την ίδια αγάπη συνεχίζει ο άδολος και αθώος Αδάμ όταν δίνει ονόματα στα ζώα, τα συνδέει μαζί του και τα αδεικνύεισε πλάσματα αγαπημένα και μοναδικά.

Ο χώρος όπου τοποθετήθηκε ο άνθρωπος (κήπος της Εδέμ) φαίνεται να ήταν τεράστιες εκτάσεις (σαβάνες) της Ασίας και της Αφρικής. Από την Εδέμ πήγαζε ένα ποτάμι και πότιζε τον κήπο. Διαχωρίζονταν σε τέσσερις παραπόταμους. (Φισών, Γιχών, Τίγρης ανατολικά της Ασσυρίας και Ευφράτης)

Στο στίχο 15 ο άνθρωπος, ως κορωνίδα της δημιουργίας, ανέλαβε την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και ευλογείται η ανθρώπινη εργασία.

Στο στίχο 16 ο Θεός βάζει μια δοκιμασία στον άνθρωπο (το δέντρο της γνώσης του καλού και του κακού) και τον προειδοποιεί ότι αν δοκιμάσει από τον καρπό, θα υποστεί τις συνέπειες του φυσικού και πνευματικού θανάτου. (να διαπιστώσει ο Θεός αν ο άνθρωπος επιδιώκει αυτόβουλα την ένωση μαζί του)

Στο στίχο 18 ο Θεός δημιουργεί τα ζώα και αναθέτει στον άνθρωπο να τα ονοματίσει, δείχνοντας την ανωτερότητά του, αλλά και την υποχρέωση να τα προστατεύει.

Στους στίχους 21 – 24 ο Θεός δημιουργεί τη γυναίκα με σκοπό να βοηθήσει τον άντρα στη ζωή και στην ένωσή τους με το Θεό. Η γυναίκα δημιουργείται από την πλευρά του Αδάμ, δηλώνοντας την ισοτιμία των δύο φίλων. (κοινωνία ισότιμων προσώπων)

Στο στίχο 24 με τα λόγια του Αδάμ: «Αυτό επιτέλους είναι κόκαλο από τα κόκαλά μου και σάρκα από τη σάρκα μου», θεμελιώνεται το μυστήριο του γάμου ως καρπός αγάπης των δύο φύλων.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ: Ερώτηση 2 σελίδα 99. Ποια σημασία έχουν οι αλήθειες του κειμένου της Βίβλου για τη σημερινή σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον;

Έτσι προστατεύουμε εμείς το περιβάλλον;

Δε θα ήταν πιο όμορφα έτσι: