ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Advertisements

Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΝΗΣΤΕΙΑ.
Ο Ακάθιστος Ύμνος.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
ΑΓΑΠΗ.
H Γέννηση του Χριστού Εργάστηκαν Π/ Χρίστος Βούργιας Σωτηρούλα Βούργια.
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
21. Ησαΐας: ο προφήτης του Εμμανουήλ
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΊΑΣ – Α.Π.Θ
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Περιμένοντας το Χριστό
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
21. Ησαΐας: ο προφήτης του Εμμανουήλ Τι σημαίνει η λέξη Εμμανουήλ; Διαβάστε το παράθεμα της σ. 108.
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ  Διηγηθείτε με συντομία το κείμενο α΄.  Υπογραμμίστε τις λέξεις με τις οποίες ο άγγελος χαιρετά τη Μαρία.  Ποιο μήνυμα της.
18.Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
35. Ο Ακάθιστος Ύμνος Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι σταθμός στην υμνογραφία της Εκκλησίας μας Το περιεχόμενο του κατέχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας Ο Ακάθιστος.
Ακούω Αγγέλους να ψέλνουν! Κάτι πρόκειται να συμβεί! ( Τζέσικα )
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο ;
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Κεφ. 5 Ο πνευματικός κόσμος στη Λατρεία.
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Εικόνες του Θείου Πάθους
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Αχ. Παράσχου, Προς τον Χριστόν
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
Ο χριστοσ – ο μοναδικοσ διδασκαλοσ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19, ΣΕΛΙΔΑ 82, ΕΡΓΑΣΙΑ,
Αντώνης Σπυρόπουλος Α3 Σχολιασμός Αναστάσιμης Προσευχής
ΤΟ ΟΥΤΟΠΙΚΟΝ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΚΟΝΤΑΚΙΟ ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΟΙΚΟΣ Α΄
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 1. Παραβολή σημαίνει την σύγκριση, την παροιμία, την παραβολή, την σοφία. Είναι η μετάφραση της εβραϊκής λ. mashal. 2. Ο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟ : ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ ΤΑΞΗ : Ε΄ ΔΑΣΚΑΛΟΙ : Π/Χρίστος Βούργιας Σωτηρούλα Βούργια ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ : Δήμητρα Μέσσιου ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ : Νίκος Πενταράς ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : 21 /3 / 2006

Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Διδακτικοί Στόχοι: Ο μαθητής: - Να βιώσει την κατάνυξη που προσφέρει η υμνολογία της εκκλησίας μέσα από τους ύμνους «Τη Υπερμάχω» και «Αγνή Παρθένε». - Να επισημάνει το διαχρονικό χαρακτήρα του ύμνου «Τη Υπερμάχω» αναφερόμενος σε στοιχεία της σύγχρονης ζωής και πραγματικότητας. - Να αναφέρει με συντομία τα βασικότερα στοιχεία του γεγονότος του Ευαγγελισμού. - Να συσχετίσει το τροπάριο «Ησαΐα χόρευε» με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Να συνειδητοποιήσει τη θέση της Παναγίας στο χώρο της Εκκλησίας. Να συνδέει το γεγονός του Ευαγγελισμού με την ελεύθερη συγκατάθεση και την υπακοή της Θεοτόκου στο σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία του κόσμου. Να δικαιολογεί τη μεταφορά του μηνύματος του Ευαγγελισμού από τον αρχάγγελο Γαβριήλ. Να συγκρίνει την Εύα με την Παναγία αναφερόμενος στον όρο «Κεχαριτωμένη».

Μέσα – Υλικά: DVD, ηλεκτρονικός υπολογιστής, προγράμματα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, διαφάνειες, ανακλαστικό διασκόπιο, κασετόφωνο, εικόνες, φυλλάδια, πίνακας. Πορεία Εργασίας: Αφόρμηση: Τα παιδιά ψάλλουν τον ύμνο «Τη Υπερμάχω» - κοντάκιο Ευαγγελικό. Ιστορικά γεγονότα σε συντομία. Διαχρονική σημασία και αξία με αναφορά σε σύγχρονους κινδύνους και γεγονότα.

Αναφορά σε γιορτές της Παναγίας - Ποια η γιορτή που σχετίζεται με κάποιο μήνυμα; ευ+αγγελία – ετυμολογική ανάλυση Προβολή DVD από μυστήριο του γάμου : «Ησαΐα χόρευε» - προβληματισμός Ακρόαση ευαγγελικού αναγνώσματος Ανάλυση σε συντομία Εργασίες σε ομάδες - Εμβάθυνση του Ευαγγελίου

Ομάδα Α΄ Πώς προσφωνεί ο Αρχάγγελος Γαβριήλ την Παναγία και γιατί; Ομάδα Β΄ Η Παναγία έδωσε την ελεύθερη συγκατάθεσή της για τη γέννηση του Χριστού. Ποιο το βαθύτερο νόημα της πράξης αυτής; Ομάδα Γ΄ Γιατί το χαρμόσυνο μήνυμα του Ευαγγελισμού το μεταφέρει ο Αρχάγγελος Γαβριήλ; Ομάδα Δ΄ Τι σημαίνει η λέξη Ιησούς και ποια σημασία έχει η ενανθρώπησή Του; Ομάδα Ε΄ Πώς ονομάζεται διαφορετικά η Θεοτόκος και ποια θέση έχει στην Εκκλησία μας; Ομάδα Στ΄ Πότε ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση και γιατί επιλέγηκε η συγκεκριμένη μέρα;

Ανακοινώσεις ομάδων. Τα παιδιά δημιουργούν στις ομάδες τους κάποιο σύνθημα για να ξέρουν το πρόσωπο και το ρόλο της Παναγίας. Απόδοση του Ύμνου «Αγνή Παρθένε» Αξιολόγηση: Φύλλο εργασίας

ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ « Τη Υπερμάχω Στρατηγώ τα νικητήρια, ως λυτρωθείσα των δεινών ευχαριστήρια αναγράφω Σοι η Πόλις Σου, Θεοτόκε. Αλλ’ ως έχουσα το κράτος απροσμάχητον, εκ παντοίων με κινδύνων ελευθέρωσον, ίνα κράζω Σοι. Χαίρε, Νύμφη ανύμφευτε»

ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ Ήχος πλ. α’ Αγνή Παρθένε Δέσποινα Άχραντε Θεοτόκε. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Παρθένε Μήτηρ Άνασσα Πανένδροσέ τε πόκε. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Υψηλοτέρα ουρανών ακτίνων λαμπροτέρα. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Χαρά Παρθενικών χορών αγγέλων υπερτέρα. Χαίρε νύμφη Ανύμφευτε. Εκλαμπροτέρα ουρανών φωτός καθαρωτέρα. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Των ουρανίων στρατιών πασών αγιωτέρα. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Μαρία Αειπάρθενε κόσμου παντός Κυρία. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Άχραντε Νύμφη πάναγνε Δέσποινα Παναγία. Χαίρε νύμφη Ανύμφευτε.

Μαρία Νύμφη Άνασσα χαράς ημών αιτία. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Κόρη σεμνή, Βασίλισσα Μήτηρ υπεραγία. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Τιμιωτέρα Χερουβείμ υπερενδοξοτέρα. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Των ασωμάτων Σεραφείμ των θρόνων υπερτέρα. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Χαίρε το άσμα Χερουβείμ χαίρε ύμνος Αγγέλων. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Χαίρε ωδή των Σεραφείμ χαρά των Αρχαγγέλων. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Χαίρε ειρήνη και χαρά λιμήν της σωτηρίας. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Παστάς του Λόγου ιερά ανθός της αφθαρσίας. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε.

Κόρη σεμνή και άσπιλε Δέσποινα Παναγία. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Θερμώς επικαλούμαι Σε Ναέ ηγιασμένε. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Αντιλαβού μου, ρύσαι με από του πολεμίου. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Και κληρονόμον δείξον με ζωής της αιωνίου. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Χαίρε Παράδεισε τρυφής ζωής τε αιωνίας. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Χαίρε το ξύλον της ζωής πηγή αθανασίας. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Σε ικετεύω, Δέσποινα Σε νυν επικαλούμαι. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε. Σε δυσωπώ, Παντάνασσα Στην χάριν εξαιτούμαι. Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε.

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ Οι ωφέλιμοι λόγοι, που αρμόζουν σε κάθε κατηγορία ανθρώπων είναι διαφορετικοί . Τα φάρμακα όμως της μετάνοιας νομίζω πως είναι ωφέλιμα σε όλους . Εφόσον δηλαδή δεν είναι κανείς αναμάρτητος είναι φανερό ότι δεν υπάρχει κανείς που να μην έχει ανάγκη από μετάνοια .

ευ Ευαγγελισμός αγγελία Πρωτευαγγέλιο

Γυναίκα ( Εύα ) Γυναίκα ( Παναγία ) Πνευματική ανύψωση Πτώση Λύτρωση Αισθητός παράδεισος Εκκλησία Αδάμ Χριστός Όφις Γαβριήλ Ψιθυρισμός στην Εύα Χαιρετισμός αγγέλου στην Παναγία

Καμιά δυνατότητα άρνησης Κεχαριτωμένη + Ευλογημένη Συγκατάθεση = Υπακοή Υποταγή λογικής στο θέλημα του Θεού Το «υπέρλογο» της Θεολογίας Καμιά δυνατότητα άρνησης ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ = ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΠΡΟΠΑΤΟΡΙΚΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ Αιτία και ρίζα κακού: Εγωισμός (ανυπακοή) Αποτελέσματα: Αλλοτρίωση από το Θεό Απώλεια Θεοκοινωνίας Σωματικές συνέπειες Φθορά θάνατος

Απαλλαγή από συνέπειες προπατορικού αμαρτήματος ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ Απαλλαγή από συνέπειες προπατορικού αμαρτήματος Πεντηκοστή Άγιο Βάπτισμα ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Σκοπός θρησκευτικού μαθήματος Οι μαθητές να νιώσουν ότι αποτελούν μέλη της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας , να γνωρίσουν τις θεμελιακές αλήθειες του Χριστιανισμού και να βιώνουν τη σχέση αγάπης μεταξύ Θεού και ανθρώπων και των ανθρώπων μεταξύ τους. Νέα Α.Π., νέα διδακτικά εγχειρίδια πνεύμα της κοινοτικής αλληλεγγύης και ανιδιοτέλειας ευαισθητοποίηση για τη νεολαία προώθηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων προώθηση του οράματος της Ορθόδοξης Θεολογίας προβολή μιας παγκόσμιας αδελφής κοινωνίας

Η Ιδιοπροσωπία του μαθητή και το Μάθημα Θρησκευτικών Ανάδειξη μαθητή σε ύπαρξη αυθεντική και γνήσια Καλλιέργεια ιδιοπροσωπίας Παγκοσμιοποίηση Σεβασμός του άλλου Συνειδητοποίηση προσωπικής ιδιαιτερότητας Μη αποσιώπηση ανθρώπινων διαφορών Αναγνώριση ιδιοπροσωπίας ενός Αναγνώριση ιδιοπροσωπίας άλλου

Η εικόνα του δασκάλου Διαμόρφωση μελλοντικών πολιτών Σχολείο: εργαστήρι ζωής Αποστολή δύσκολη αλλά γεμάτη προκλήσεις Όχι απλή μεταλαμπάδευση γνώσεων Κοινωνοί πραγματικών ανησυχιών κι ελπίδων των μαθητών Όχι απλή διδασκαλία Συμπαράσταση και συμπόρευση

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Η Χριστιανική διδασκαλία δεν επιβάλλεται. Χαρίζεται όπως το ηλιακό φως. Ο καθένας μπορεί να δεχθεί και να αξιοποιήσει, όταν θέλει, οποιεσδήποτε από τις ασύλληπτες σε δυναμισμό θείες ενέργειες, που μ’ αυτές ο Θεός στηρίζει, φωτίζει και ζωοποιεί αδιάλειπτα την κτίση, χωρίς να τη δυναστεύει.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Με τη χάρη του Θεού δημιουργείται ένας καινούριος τρόπος ζωής, ορατός διά μέσου της ιστορίας, που έχει σαν κέντρο του το Θεό και σαν βασικές διαστάσεις του την ελευθερία, την υπευθυνότητα, την αισιοδοξία, την αγάπη. Ο άνθρωπος που ζει κατ’ αυτόν τον τρόπο βλέπει το Θεό, τους συνανθρώπους του και τα πράγματα όχι ως αντικείμενα, αλλά ως δώρα. Δε ζει χρησιμοθηρικά αλλά ευχαριστιακά. (Νίκα, 1992)

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας