Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός
Αναστοχασμός Προκλήσεις
1η περίοδος Ανατροφοδότηση από γονείς και μαθητές 1η περίοδος Ανατροφοδότηση από γονείς και μαθητές
Στόχοι Θα έχεις την ευκαιρία να λάβεις υπόψη σου πιθανές αντιδράσεις ως προς την μοντελοποίηση απ ’ τους μαθητές και γονείς και πώς να τις χειριστείς.
Αποτελέσματα Θα παράγεις: Μια λίστα μ ’ επιχειρήματα που οι μαθητές και οι γονείς, ενδεχομένως, να έχουν και με τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της μοντελοποίησης Μία λίστα με στρατηγικές, που, ίσως, να χρησιμοποιήσεις, για να συνεργαστείς με μαθητές και γονείς, στους οποίους να μην αρέσει η μοντελοποίηση.
1η δραστηριότητα Συζήτηση Θυμήσου κάποια ανατροφοδότηση είχες απ ’ τους μαθητές, γονείς ή συναδέλφους σχετικά με την υλοποίηση της μοντελοποίησης στο μάθημα μαθηματικών σου.
1η δραστηριότητα Πιθανή Συζήτηση Φαντάσου .... Έχεις προσπαθήσει να ενοποιήσεις ασκήσεις μοντελοποίησης με μάθημα των μαθηματικών σου. Μετά από ένα μάθημα σε μερικούς μαθητές δεν αρέσουν αυτές οι ασκήσεις και έρχονται να σου παραπονεθούν.
2η δραστηριότητα Διάλογος Συζήτηση Δουλέψτε σε ζευγάρια. Ένας από εσάς πρέπει να είναι ο εκπαιδευτικός υπέρ της μοντελοποίησης, ενώ ο άλλος πρέπει να είναι ένας μαθητής στον οποίο δεν αρέσει η μοντελοποίηση. Κατέγραψε μερικά επιχειρήματα, υποστηρίζοντας την άποψη σου. Συζήτησε με το συνάδελφο σου. Συζήτηση Πώς αισθάνθηκες κατά την διάρκεια του διαλόγου; Ποιος χρησιμοποίησε τα πιο πειστικά επιχειρήματα; Ανάπτυξε την λίστα των επιχειρημάτων, που, ίσως, πείσουν τους μαθητές για την αξία της μοντελοποίησης στα μαθηματικά
3η δραστηριότητα Συγκεντρώσου στους γονείς A Εναλλακτική Β Εναλλακτική
3η δραστηριότητα (A) Συζήτηση Φαντάσου .... Προσπαθείς να ενοποιήσεις την μοντελοποίηση με μάθημα των μαθηματικών και έπειτα από λίγο χρόνο γίνεται μία βραδιά γονέων στην οποία μερικοί γονείς σου λένε ότι δεν τους αρέσουν οι καινούριες μέθοδοι και πώς δεν καταλαβαίνουν για ποιο λόγο άλλαξες τον τρόπο διδασκαλίας σου. Λένε ότι, Ο δάσκαλος πρέπει πρώτα να εξηγεί τους κανόνες μαθηματικών Οι αδύναμοι μαθητές χρειάζονται κανόνες και διαδικασίες για να καταφέρουν να δουλέψουν και να συνεργαστούν
3η δραστηριότητα (A) Δουλέψτε σε ομάδες, για να ετοιμάσετε απαντήσεις για τους γονείς.
3η δραστηριότητα (B) Φαντάσου ότι γίνεται μια σύσκεψη γονέων στο σχολείο σου. Μερικοί γονείς δεν καταλαβαίνουν, γιατί χρησιμοποιείς την μοντελοποίηση στα μάθημα των μαθηματικών. Ολόκληρη η ομάδα πρέπει να διαφωνήσει. Τέσσερις συμμετέχοντες θα έχουν τον ρόλο των γονέων, οι οποίοι είναι αρκετά αρνητικοί με την μοντελοποίηση. Τέσσερις θα έχουν τον ρόλο των εκπαιδευτικών, που υποστηρίζουν τη μοντελοποίηση. Κάθε ομάδα θα έχει πέντε λεπτά, για ν ’ αναπτύξει την άποψή της. Μπορούν να ακολουθήσουν ερωτήσεις και απαντήσεις.
4η δραστηριότητα Συζήτηση Γιατί, ίσως, μερικοί μαθητές ή γονείς ν ’ αντιδράσουν αρνητικά με την μοντελοποίηση; Οι σκέψεις μερικών μαθητών παρουσιάζονται στην ενότητα Ρ.2.1.
4η δραστηριότητα Τι πιστεύουν οι μαθητές για τα μαθηματικά; Πώς αναπτύσσουν οι μαθητές τα πιστεύω τους; Πώς αντιδρούν οι μαθητές στις ασκήσεις μοντελοποίησης;
4η δραστηριότητα Συζήτηση Τι μπορεί να γίνει, ώστε ν ’ αποφευχθούν αρνητικές αντιδράσεις κατά της μοντελοποίησης από μαθητές και γονείς;
5η δραστηριότητα Σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους, ίσως, να μπορέσετε να ενημερώσετε τους γονείς σχετικά με τη μοντελοποίηση και το ρόλο της στα μαθηματικά. Θα μπορούσατε: να ετοιμάσετε μία αφίσα να ετοιμάσετε μία παρουσίαση powerpoint να γράψετε ένα γράμμα που θα σταλεί στο σπίτι να φτιάξετε ένα μικρό φυλλάδιο
Στόχοι Θα έχετε τη δυνατότητα να σκεφτείτε πιθανές αντιδράσεις προς τη μοντελοποίηση από μαθητές και γονείς και πώς θα τις αντιμετωπίσετε.
Ημερολόγιο Δασκάλου Μην ξεχάσεις να χρησιμοποιήσεις το ημερολόγιο σου για να: Αναθεωρήσεις το μάθημα Να συλλέξεις και ν ’ αποθηκεύσεις χρήσιμο υλικό που ίσως να έχει αναπτυχθεί από σένα και συναδέλφους
2η περίοδος Εμπόδια Οργάνωσης
Στόχοι Θα έχετε την ευκαιρία ν ’ αναλογιστείτε και να σκεφθείτε τον τρόπο που κάποια χαρακτηριστικά της οργάνωσης σύμφωνα με την οποία δουλεύετε, μπορεί να εμποδίζουν τις προσπάθειες σας να εισάγετε την μοντελοποίηση στην τάξη σας. Θα συζητήσετε τρόπους, για να ξεπεράσετε αυτά τα εμπόδια.
Αποτελέσματα Θα φτιάξετε μία αφίσα μ ’ εμπόδια στην οργάνωση, που ίσως εμποδίζουν την εισαγωγή της μοντελοποίησης στα μαθηματικά, αλλά και στη μάθηση, καθώς επίσης και τρόπους επίλυσής τους.
1η δραστηριότητα Συζήτηση (Σκέψη – Συνεργασία - Ανταλλαγή) Συλλογιστείτε πώς χαρακτηριστικά του σχολείου σας ίσως, καταφέρουν να εισάγουν τη μοντελοποίηση στην διδασκαλία προβλημάτων στα μαθηματικά. Πώς μπορούν να ξεπεραστούν οι δυσκολίες;
1η δραστηριότητα Συζήτηση Ποιες απόψεις περί των δομών οργάνωσης και των πλαισίων εργασίας των σχολείων μπορούν να εμποδίσουν την ενσωμάτωση της μοντελοποίησης στα μαθήματα μαθηματικών; Πώς μπορούν να ξεπεραστούν;
2η δραστηριότητα Παρακολουθείστε το βίντεο ενός εκπαιδευτικού, η οποία προσπαθούσε να ξεπεράσει τα εμπόδια που σταματούσαν την ενσωμάτωση της μοντελοποίησης στη διδασκαλία της. Οι προτάσεις της είναι πιθανόν να φανούν χρήσιμες για την δική σου κατάσταση.
Αποτελέσματα Θα φτιάξετε μία αφίσα μ ’ εμπόδια στην οργάνωση που, ίσως, να εμποδίζουν την εισαγωγή της μοντελοποίησης στα μαθηματικά, αλλά και στη μάθηση, καθώς επίσης και τρόπους με τους οποίους μπορούν να ξεπεραστούν.
Στόχοι Θα έχετε την ευκαιρία ν ’ αναλογιστείτε και να σκεφθείτε τον τρόπο που κάποια χαρακτηριστικά της οργάνωσης σύμφωνα με την οποία δουλεύετε, ίσως, εμποδίζουν τις προσπάθειες σας να εισάγετε την μοντελοποίηση στην πράξη μέσα την τάξης σας. Θα συζητήσετε τρόπους, για να ξεπεράσετε αυτά τα εμπόδια.
Ημερολόγιο Εκπαιδευτικού Χρησιμοποιήστε το ημερολόγιο εκπαιδευτικού, ώστε ν ’ αναγράψετε κάποιες στρατηγικές που, ίσως, αποδειχθούν χρήσιμες σε σας στο να ξεπεράσετε τις δυσκολίες στην παρουσίαση της μοντελοποίησης, όταν θα εργάζεστε στο συγκεκριμένο σχολείο.