ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΣΤΑ ΔΑΣΗ Project Α’ Λυκείου Α1-Α5.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
O ρόλος των ελληνικών δασών στην δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα
Advertisements

ΠΡΟΛΗΨΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ
ΦιλανδIα Μαρία Ιωσήφ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
Αναστασίου Δημήτρης Αυγουστάκη Σμαράγδα Γαλάνη Ρωξάνη Δημήτρουλα Φαίη Ζαχαριά Γωγώ.
Μικροί μας φίλοι, Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι μια υπηρεσία που φροντίζει για την ασφάλειά σας σε περίπτωση που συμβαίνει μια καταστροφή.
ΔΑΣΗ Οταν τα δέντρα και οι θάμνοι συζούν πάνω σε μια μεγάλη επιφάνεια σε στενή κοινωνική σχέση μεταξύ τους και σε τόση απόσταση, ώστε με τη συγκόμωσή τους.
Μεσογειακή Οικονομία Καλλιέργειες και κτηνοτροφία –
Άνθρωπος και Περιβάλλον
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Project A’ Λυκείου Α1 – Α5. Πράσινοι Πάνθηρες Αρβανίτης Βασίλης Δήμος Νίκος Ζησιμόπουλος Άρης Ζωγλοπίτης Χρήστος Χαλακατεβάκης Πάνος.
H βλάστηση της Ευρώπης.
Περιβάλλον και Γεωργία ΤΕΕ Β’ Τάξη 1ου κύκλου Τομέας: Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Σταμάτιος Τσικόγιας.
Βιολόγος δρ. διδακτικής ΠΕ Υπεύθυνη ΠΕ ΔΔΕ Ανατ. Αττικής
14 ο δημοτικό σχολείο Ιλίου Ομάδα εργασίας: 5 Μαρία Π. Μπόρα Μ. Γιώργος Μ. Κυριάκος Τζ.
Εδαφική υποβάθμιση - Διαβρώσεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
Το κλίμα της Ευρώπης.
Η καταστροφή των δασών Η καταστροφή των δασών αποτελεί ένα τεράστιο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόβλημα αφού είναι ένας από τους βασικούς λόγους του.
ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗ Φυσιολογικά, τα ερημικά οικοσυστήματα υπάρχουν εκεί όπου η βροχόπτωση είναι πολύ χαμηλή Τα ερημικά οικοσυστήματα χαρακτηρίζονται από: Άγονα.
Όνομα : Ελένη Κλεάνθους Ειδικότητα : Δασκάλα
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ Μηχανική Διάβρωση
ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΑΝΙΔΑ ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΒΛΑΣΤΗΣΗ.
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
 Κυρτσίδου Σεβαστή  Το δάσος μαζί με τα αρμυρίκια δίνουν στον επισκέπτη την εντύπωση μιας άγριας τροπικής βλάστησης, ιδιαίτερα στο τέλος της άνοιξης,
Επιμέλεια Κωτίτσας Αριστοτέλης
Μεσογειακή Βλάστηση.
Εύκρατα φυλλοβόλα δάση
Φυσικό περιβάλλον: Βιόσφαιρα
Επιμέλεια: Μαριτίνα Παπακωνσταντίνου Δ΄2 76ο Δ. Σ. Αθηνών
Η Αξία του Δάσους Τι είναι το δάσος διαφόρων φυτών (κυριαρχούν τα δέντρα) διαφόρων ζώων Είναι σύνολο: διαφόρων φυτών (κυριαρχούν τα δέντρα)
Μελετώ το δάσος Χάρις Χριστοφή
Επίδραση του ανθρώπου στα οικοσυστήματα
Κεφάλαιο 17ο : Το κλίμα της Ελλάδας Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε:
ΡEΕΣ ΟΙ ΩΡΑΙΕΣ Εργασία από τις μαθήτριες: Ελένη Παπαγεωργίου Έλλη Παπακωνσταντίνου Σοφία Πέρρου Όρσα Στάικου Ανθή Τούμπα Ντανιέλα Φεράρου Ελίνα Χαρέμη.
ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ Στα φυσικά οικοσυστήματα η υπεραύξηση των πληθυσμών περιορίζεται από.
ΤΑ ΦΥΤΑ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ.
Καστανεωνασ-λιβαδι Θεσσαλονικησ
ΚΑΖΜΙΡΑ ΤΡΕΤΣΙΑΚ ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΩΣΤΕΡΗΣ Σχολικό έτος Γ / ΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ Καθηγητής : Κατσοπρινάκης Σταύρος.
ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ: ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΓΗΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι θα μελετήσουμε σ’ αυτή την ενότητα (Α) Βασικές έννοιες. Έννοιες που συνδέονται.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Αρχικές ιδέες ΑΙΤΙΕΣ Λιώσιμο των πάγων Όξινη βροχή Τρύπα του όζοντος Σκουπίδια Καταστροφή του περιβάλλοντος Φαινόμενο θερμοκηπίου Εργοστάσια.
Δασικές πυρκαγιές. Οι δασικές πυρκαγιές οφείλονται: Σε φυσικά αίτια, λόγους δηλαδή που είναι ανεξάρτητα από την ανθρώπινη δραστηριότητα και Σε αιτίες.
Μεσογειακή Βλάστηση ΝΙΚΟΛΑΣ ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΧΑΚΗΣ Σχολικό Έτος , τάξη Α’, ΓΥΜΝΑΣΙΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΤΣΟΠΡΙΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: Αρχές Επιστήμης Περιβάλλοντος 6 η Ενότητα (Ε/Π) Γκουανό: Μία περίπτωση μη ορθολογικής εκμετάλλευσης της παραγωγικότητας ενός οικοσυστήματος.
οικοσυστήματα της Ελλάδας!
Η ΒΛΑΣΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΦΥΛΛΟΒΟΛΑ ΔΑΣΗ ΕΥΗ-ΕΙΡΗΝΗ ΦΑΝΙΟΥΔΑΚΗ ΣΟΝΙΛΑ ΤΖΕΧΑΛΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΒΛΑΣΤΗΣΗ Μάριος Μηνάς Κανόνης Κωνσταντίνος Γιαννακάκης
Μεσογειακη βλαστηση Μάθημα Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου
Συγκέντρωση υλικού-επιμέλεια: Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Το κλίμα.
Η περιβαλλοντική ομάδα του ΓΕΛ Οιχαλίας, κατά το σχολ
ΤΟΥΝΔΡΑ Τι ξέρετε για αυτή?.
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
ΜΑΘΗΜΑ 14 Η Μεσόγειος θάλασσα
Οικοσυστήματα Οικοσύστημα είναι το σύνολο:
ΜΑΘΗΜΑΤΑ 19, 24 Το κλίμα και η βλάστηση της Ευρώπης
Εδαφική υποβάθμιση - Διαβρώσεις
Φράγματα, δρόμοι, πόλεις, μπάζωμα ρεμάτων κ.α.
Τι ονομάζουμε λιθόσφαιρα και λιθοσφαιρικές πλάκες;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Μάθημα 14: Η Μεσόγειος.
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
Επικρατεί εύκρατο κλίμα: βρέχει κυρίως το χειμώνα, η θερμοκρασία παρουσιάζει μεγάλες αλλαγές ανάλογα με τις εποχές και η ημέρα είναι μικρότερη το χειμώνα.
Παράγοντες που επηρεάζουν το ΚΛΙΜΑ της Ευρώπης
Χάρτης κατανομής Τούνδρας
Γεωγραφία Γ΄ Ενότητα.
25. Αλλαγές στην επιφάνεια της Γης
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΣΤΑ ΔΑΣΗ Project Α’ Λυκείου Α1-Α5

Teletubbies Κωνσταντίνος Φασιλής Γιώργος Χρονόπουλος Τάσος Ψιλόπουλος Παναγιώτης Σιαλακάς Άγγελος Τσούσης

Φυσική Αναδάσωση Τα μεσογειακά οικοσυστήματα ανήκουν σε εκείνα που εδώ και χιλιάδες χρόνια έχουν προσαρμοστεί στις συνθήκες, αντιμετωπίζοντας τη φωτιά και έχοντας την ικανότητα να αναγεννιούνται ύστερα από αυτή. Το μεσογειακό κλίμα είναι ένας τύπος κλίματος που χαρακτηρίζεται από έντονη ζέστη το καλοκαίρι, λίγες βροχές συγκεντρωμένες τους χειμερινούς μήνες και χειμώνα – παρά την εσφαλμένη αντίληψη που έχουμε – όχι ιδιαίτερα ήπιο. Αυτό τον τύπο κλίματος θα συναντήσουμε σε πέντε περιοχές του πλανήτη μας. Έτσι εκτός από τις περιοχές γύρω από την Μεσόγειο Θάλασσα που χαρακτηρίζονται από αυτό τον τύπο κλίματος και δίνουν στο κλίμα αυτό και το όνομα του, μεγάλο μέρος των ακτών της Καλιφόρνια, το βόρειο τμήμα των ακτών της Χιλής, η περιοχή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος και μερικές περιοχές στην ΝΔ Αυστραλία έχουν επίσης παρόμοιο τύπο κλίματος.

Φυσική Αναδάσωση στο όρος Φιλοπάππου από τον Πικιώνη.

Σε αυτά τα οικοσυστήματα τα φυτά μπορούν και ξεπερνούν τη διαταραχή δίνοντας νέους απογόνους συνεχίζοντας τη ζωή τους. Μέσα σε δύο μόλις χρόνια από τη φωτιά , τα φυτά αναγεννιούνται και ολόκληρο το οικοσύστημα ανακάμπτει. Τα μεσογειακά φυτά έχουν αναπτύξει ειδικούς μηχανισμούς που διασφαλίζουν τη διάσωση των αναπαραγωγικών τους οργάνων . Τα πεύκα έχουν σπόρους με πολύ σκληρά περιβλήματα που δεν καίγονται ενώ παράλληλα φυλάσσονται μέσα στα κουκουνάρια. Τα φρύγανα ‘’κρύβουν’’ τους σπόρους τους μερικά εκατοστά κάτω από το έδαφος και έτσι δεν καταστρέφονται από την φωτιά. Με τις πρώτες βροχές του Φθινωπόρου τα σπέρματα θα φυτρώσουν και θα εμποδίσουν τη διάβρωση του εδάφους . Τα νέα φυτά , εκμεταλλευόμενα τον ανοικτό χώρο και τα θρεπτικά υλικά που βρίσκονται σε αφθονία μέσα στην στάχτη , αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς . Η στάχτη δεν είναι νεκρή ύλη , αλλά περιέχει όλα τα ιχνοστοιχεία και τα θρεπτικά υλικά από τα καμένα δέντρα , αποτελώντας ουσιαστικά το λίπασμα για τα νέα φυτά. Όταν ένα καμένο δάσος έχει πλούσια φυσική αναγέννηση , δεν πρέπει να αναδασώνεται , καθώς έτσι εμποδίζεται η φυσική εξέλιξη της βλάστησης. Ωστόσο , τα δύο πρώτα χρόνια είναι ιδιαίτερα κρίσιμα για την επιτυχία της φυσικής αναγέννησης , αφού οι νέοι βλαστοί πρέπει να μείνουν ανεπηρέαστοι από ανθρώπινες δραστηριότητες.

Το δάσος δεν απειλείται τόσο από την φωτιά αυτή καθαυτήν όσο από ανθρώπινη παρέμβαση . Μεγάλο πρόβλημα αποτελούν επίσης η παράνομη εκμετάλλευση των καμένων κορμών και η βόσκηση . Τα ξύλα από τα καμένα πευκοδάση συλλέγονται προς εμπορική εκμετάλλευση , ενώ οι νεαροί βλαστοί θεωρούνται εξαιρετικές ζωοτροφές. Σε κάθε μία από τις πιο πάνω περιπτώσεις όμως τα νέα φυτά καταστρέφονται και ανακόπτεται η διαδικασία της φυσικής αναγέννησης , ενώ προκαλείται έντονη διάβρωση του εδάφους με τελικό αποτέλεσμα την κατάρρευση ολόκληρου του οικοσυστήματος . Ένα άλλο σημείο που πρέπει να σημειωθεί είναι το γεγονός ότι συχνά μετά από φωτιές δρουν οικοπεδοφάγοι ή άλλοι καταπατητές . Στο σημείο αυτό ξανά δεν μπορούμε να τα βάζουμε με την φωτιά . Οι οικοπεδοφάγοι εκμεταλλεύονται και τις φωτιές όπως εκμεταλλεύονται και τις πλημμύρες , τους σεισμούς και τις εκλογές . Τα περισσότερα αυθαίρετα γίνονται στις περιόδους εκλογών κανείς όμως δε σκέφτηκε να προτείνει την κατάργησή τους . Αν υπάρχει πρόβλημα είναι εκείνο της αστυνόμευσης και προστασίας των καμένων περιοχών , πράγμα που προβλέπει άλλωστε και ο νόμος . Δεν προκαλεί τη καταστροφή η φωτιά όσο η αδιαφορία εκείνων που είναι υποχρεωμένοι να διατηρήσουν αδιατάραχτη την περιοχή που κάηκε , ώστε να μπορέσει να αναγεννηθεί από μόνη της . Καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε τον στρατό σε αυτήν την φάση παρά στην καταστολή . Άλλωστε είναι ευκολότερο .

Περιοχή στο Ποικίλο Όρος που είχε καεί πριν από 15 χρόνια Περιοχή στο Ποικίλο Όρος που είχε καεί πριν από 15 χρόνια. Αν συγκρίνουμε την καμμένη με μια άκαφτη γειτονική περιοχή θα διαπιστώσουμε ότι χιλιάδες φυτά φυτρώνουν στην πρώτη ενώ είναι ανύπαρκτα στη δεύτερη. Τι άλλο σημαίνει αυτό από το γεγονός ότι οι σπόροι του πεύκου δεν φυτρώνουν αν δεν καούν. Αν επαναλάβουμε την επίσκεψη μας το Μάιο χιλιάδες λουλούδια ανθίζουν εκεί. Κάτι που δεν συμβαίνει στην άκαφτη περιοχή. Πάνω στα λουλούδια αυτά βόσκουν μεγάλοι πληθυσμοί εντόμων. Οι ασφάκες, οι αγριελιές, τα πουρνάρια, οι μυρτιές, οι κουμαριές αναγεννώνται ήδη από τον πρώτο χρόνο. Αλήθεια ποιά είδη φυτών εξαφανίστηκαν από την πυρκαγιά; Η απάντηση είναι ΚΑΝΕΝΑ!

TEΛΟΣ