Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ Παρουσίαση Ερευνητικής Εργασίας ΠΑΡΘΕΝΩΝ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ. Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Σκοπός Η αρχική ιδέα για την εργασία μας είναι η προσπάθεια σημαντική ύλη της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας να διδαχθεί με πιο ζωντανό τρόπο στους μαθητές μέσα από νέες μεθόδους και τεχνικές προσέγγισης και συνδυασμό γνώσεων Πληροφορικής του 21ου αιώνα με την Αρχαία Ιστορία μας.
Στόχος Στόχος μας είναι οι μαθητές να διδαχθούν από την ιστορία του τόπου τους και ταυτόχρονα να αναπτύξουν δεξιότητες και τεχνικές παρουσίασης και επικοινωνίας μέσα από το διαδίκτυο και κατάλληλα προγράμματα λογισμικού.
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΠΟΧΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΣΗΜΕΡΑ Οργάνωση ομάδας ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΣΑΝ ΝΑΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΠΟΧΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΣΗΜΕΡΑ
Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΝΙΩΡΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΟΡΦΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΑΦΙΔΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΤΣΕΡΚΕΖΩΒ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΥΛΑΚΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΛΟΝΙΤΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΔΗΣ ΖΗΣΗΣ ΝΤΙΒΑΝΗΣ ΓΑΪΤΑΝΟΣ ΨΩΜΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΣΑΝ ΝΑΟΣ ΚΟΥΜΙΔΟΥ ΖΩΗ ΔΟΥΜΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΝΤΑΡΓΥΡΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ
Μεθοδολογία Έγινε διαχωρισμός σε ομάδες ανάλογα με τα σημεία εκκίνησης –επιμέρους θέματα και δόθηκαν ανά θέμα οι αντίστοιχες λέξεις κλειδιά. Περισσότερα στην εικονική μας τάξη: parthenon4.wikispaces.com – στον σύνδεσμο ΜΑΘΗΜΑΤΑ.
Μεθοδολογία Παράδειγμα : Α’ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΩΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΗΜΑ KAI KΑΛΛΙΤΕΧΝΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΗΜΑ Ικτίνος –Καλλικράτης Αρχιτέκτονες Παρθενώνα –Σχέδιο Παρθενώνα Συνδιασμός Δωρικού-Ιωνικού ρυθμού και η σημασία τους. Δεσπόζουσα Θέση στην Ακρόπολη. Άγαλμα χρυσελεφάντινο –Αφιερωμένο στην Παλλάδα Αθηνά KΑΛΛΙΤΕΧΝΗΜΑ Φειδίας & μαθητές Ανατολικό και Δυτικό Αέτωμα Ζωφόρος Μετώπες.
Ασκήσεις ομάδας ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ…. ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ… ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ. Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΑΝΩΝΥΜΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΙΝΑΚΑ: ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ…. ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ…
Ασκήσεις ομάδας ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΜΑΣ (ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ) ΣΥΝΤΑΞΑΜΕ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΨΑΜΕ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ. ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΞΗ parthenon4.wikispaces.com στον σύνδεσμο ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
ΒΗΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Στο Εργαστήριο Πληροφορικής με βάση τις λέξεις – κλειδιά έγινε αναζήτηση στη μηχανή αναζήτησης www.google.gr και τα αποτελέσματα που είχαν σχέση με το αντικείμενο έρευνας αποθηκεύτηκαν σε φάκελο που δημιούργησε κάθε ομάδα στον υπολογιστή. Κάθε ομάδα (4 ΑΤΟΜΩΝ) είχε στη διάθεση της από δυο υπολογιστές.
ΒΗΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επεξεργασία αποθήκευση κειμένων από βιβλία πηγές. Επεξεργασία αποθήκευση κειμένων από βιβλία πηγές. Δημιουργία εγγράφων στο Word. Συζήτηση –Μελέτη ανά ομάδα του υλικού από τις μηχανές αναζήτησης στο Internet. Δημιουργία νέων κειμένων με βάση το υλικό από το Internet.
ΒΗΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Δημιουργία εικονικής τάξης Όσοι μαθητές δεν είχαν διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) δημιούργησαν και κατόπιν έκαναν εγγραφή (προσωπική) στη διεύθυνση www.wikispaces.com Εκεί συνδέθηκαν με την εικονική τάξη: parthenon4.wikispaces.com και ανέβασαν το υλικό(κείμενα,φωτογραφίες,video,μουσική).
ΒΗΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΕΛΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Εκμάθηση βασικών εντολών στο πρόγραμμα παρουσίασης με χρήση διαφανειών (powerpoint) . Δημιουργία διαφανειών από τις επιμέρους ομάδες ανάλογα με το θέμα. Συζήτηση ολομέλειας για τον τρόπο παρουσίασης και ενοποίηση των επιμέρους διαφανειών σε ενιαία παρουσίαση
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ (ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΗΓΕ ΚΑΛΑ?) Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΛΙΓΟΣ. Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΗΤΑΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ (ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟ).
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ (ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΗΓΕ ΚΑΛΑ?) ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΑΝ ΛΙΓΕΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ -ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΘΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ…
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ (ΤΙ ΜΑΣ ΠΗΓΕ ΚΑΛΑ?) ΟΜΩΣ … ΕΚΠΛΗΞΗ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΟΛΗ Η ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΩΝ. ΕΚΠΛΗΞΗ ΗΤΑΝ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΝΑ ΧΤΥΠΟΥΝ ΤΟ ΕΝΑ ΤΟ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ (ΛΕΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ Ή ΜΗΠΩΣ Η ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΚΑΚΟ ΒΑΘΜΟ?).
ΠΗΓΕΣ Σύγχρονο Μουσείο της Ακρόπολης –Επιστροφή των Ελγινείων Μαρμάρων Βρεττανικό Μουσείο. Παπυρός –Λαρούς –Μπριτάννικα –Τόμος 3 –σελ 307 και εξής -318-322. ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ http://parthenon4.wikispaces.com ( στον σύνδεσμο Χρήσιμοι Σύνδεσμοι )
ΕΠΙΛΟΓΟΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΙ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ: -ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ –ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ –ΤΗΝ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ. -ΝΕΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ.