Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Ο KEPLER ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα ονόματα των πλανητών, σύνδεση με τη μυθολογία!
Advertisements

ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΡΕΥΜΑΤΟΦΟΡΟ ΑΓΩΓΟ
ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΜΑΧΕΣ, ΔΥΟ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΚΡΟΤΗ ΔΙΚΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 16ΟΥ ΚΑΙ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ.
Les planètes géantes du système solaire et la découverte de Neptune
ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ KEPLER
ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ Από τις μαθήτριες: Αναστασούλη Μυρσίνη Γκέκα Μαρία
Αλέξανδρος ο Μέγας Ο Αλέξανδρος ο Μέγας ή Αλέξανδρος Γ' ο Μακεδών, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους στρατηγούς της ιστορίας, που σε ηλικία μόλις 33.
Νικόλαος Κοπέρνικος. Παιδική ηλικία και μόρφωση Αγαπημένε μου φίλε, Θα σου πω μια ιστορία για τον πιο ονομαστό και φημισμένο σε όλο τον κόσμο, πολίτη.
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ μια πολύ παλιά ιστορία…. Νίκη Μαματσή Φυσικός.
Κοπέρνικος– Ο άνθρωπος της Αναγέννησης Κεφάλαιο III.
Επιχειρήματα κατά της Αστρολογίας Ομάδα ΔΙ.ΑΣ.. Το ηλιακό σύστημα Από αριστερά Ήλιος, Σελήνη, Δίας. Ο Δίας είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης του ηλιακού μας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Η Αστρολογία σήμερα. Ομάδα 2: Ιδιοφυίες του διαστήματος.
Ο Ισαάκ Νεύτων Και η θρησκευτικότητα Στο έργο του.
ΑΡΧΑΙΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Αυγούστα Πετρακάκη Ελευθερία Μυρωνίδου Ιφιγένεια Μορφοπούλου
Επιστήμη ή Ψευδοεπιστήμη; Ταυλαρίδου Βαρδιάνα, Παραδείση Μαρία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ  Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στo ETH Ζυρίχης (Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης) στην Ελβετία όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία.
ΧΑΡΤΟΡΙΧΤΡΕΣΧΑΡΤΟΡΙΧΤΡΕΣ 5 ο Λύκειο Σερρών
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Βάλια Σκούρα Μελίνα Μερτζάνη
ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ Ο Γαλιλαίος (Galileo Galilei, 15 Φεβρουαρίου 1564 – 8 Ιανουαρίου 1642) ήταν Ιταλός αστρονόμος, φιλόσοφος και φυσικός. Γεννήθηκε στην Πίζα της.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ.
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΜΑΣ ΕΡΜΗΣ,ΑΦΡΟΔΙΤΗ,ΓΗ, ΑΡΗΣ,ΔΙΑΣ,ΚΡΟΝΟΣ,
Αστερισμό ονομάζουμε το κάθε αυθαίρετο τμήμα της ουράνιας σφαίρας ή θόλου που περιέχει μια κάπως ξεχωριστή ομάδα άστρων. Ο Ζωδιακός Κύκλος είναι η ζώνη.
ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΨΕΜΑ;.
 έθιμο : κάθε εκδήλωση της κοινωνικής ζωής που διατηρείται και επιβάλλεται από τη συνήθεια και την παράδοση. Κάθε λαός κρατούσε με θρησκευτική ευλάβεια.
ΤΟΞΟΤΗΣ Τοξότης είναι αστερισμός που σημειώθηκε στην αρχαιότητα από τον Πτολεμαίο. Ο τοξότης συνδέετε με το μύθο του κενταύρου και σε άλλες πολλές περιοχές.
AΣΤΕΡΙΣΜΟΙ & ΜΥΘΟΙ.
Ερωτήσεις για την αξιολόγηση του βαθμού κατανόησης των αντιλήψεων περί των φαινομένων της ζωής κατά την Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα Τι είναι τελεολογία,
Ονοματεπώνυμο : Τσουλούφας Παντελεήμων- Παναγιώτης Μάθημα : Αρχαιοαστρονομία Διδάσκων : κ. Θ.Ντάλλας Ακαδημαϊκό έτος : Εξάμηνο : εαρινό Θέμα.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ : ΖΩΤΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΤΜΗΜΑ : Α ’1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : Π. Π. Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ.
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
Αστρολογία Εναλλακτική επιστήμη ή ψευδοεπιστήμη; Παρουσίαση της Ερευνητικής Εργασίας της Α’ Λυκείου, για το Α’ τετράμηνο Επιβλέπων καθηγητής:
Θαλής ο Μιλήσιος Ο Θαλής γεννήθηκε στη Μίλητο το 640 ή 624 π.Χ. (οι ακριβείς ημερομηνίες της γέννησης και του θανάτου του Θαλή δεν είναι γνωστές, αλλά.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
ΒΑΘΜΟΙ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΣΚΕΥΗ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Μελη της ομαδας: ΙΟΛΗ ΣΑΚΑΛΙΔΗ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΠΥΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΤΥΛΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Εικονογραφικοί κύκλοι
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
Νικόλαος Κοπέρνικος Μαρία-Στεφανία Χατζηγρηγορίου
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΜΑΧΕΣ, ΔΥΟ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΚΡΟΤΗ ΔΙΚΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 16ΟΥ ΚΑΙ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ.
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
π.Χ. επιστροφή από τη Βαβυλώνα μέχρι την κατάκτηση της Παλαιστίνης από τους Ρωμαίους
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Ιστορία των Αστερισμών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Ο KEPLER ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σχεδόν κάθε χρόνο, παραμονές Χριστουγέννων, γίνονται δημόσιες συζητήσεις και δημοσιεύσεις στον τύπο, που αφορούν το αστέρι της Βηθλεέμ. Στην παρούσα διάλεξη θα αναφερθούμε κατ’ αρχάς στο ιστορικό αυτής της συνήθειας, στη συνέχεια στην προσωπικότητα του Kepler, κατόπιν θα απαντήσουμε στο ερώτημα: «αν ο Αστέρας ήταν ουράνιο φαινόμενο, τι ενδεχομένως θα μπορούσε να είναι» και στο τέλος θα αναφερθούμε στην ημερομηνία γεννήσεως του Χριστού, χωρίς θεολογικές αναφορές. Η ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑ «ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ» Του δε Ιησού γεννηθέντος εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας… ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ Παρόμοιες περιπτώσεις κατά τις οποίες η γέννηση ενός σημαντικού προσώπου προαναγγέλλεται με την εμφάνιση αστέρα, υπάρχουν αρκετές στις παραδόσεις διαφόρων λαών.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΑΣΤΕΡΑ ΜΕ ΟΥΡΑΝΙΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ Ο Kepler ήταν ο πρώτος ο οποίος διατύπωσε την άποψη ότι ο αστέρας του Ευαγγελιστή Ματθαίου ήταν ουράνιο φαινόμενο. Συγκεκριμένα υπέθεσε ότι επρόκειτο για μια σπάνια σύνοδο πλανητών στον αστερισμό των Ιχθύων το 7 π.Χ. σύμφωνα με το ισχύον ημερολόγιο. Πήρε μια σημαντική θέση στην ιστορία ως αστρονόμος και μαθηματικός, με την ανακάλυψη των νόμων κίνησης των πλανητών, το Πριν την ανακάλυψη των νόμων, προέβλεψε σύνοδο των πλανητών Δία Κρόνου και Άρη στον αστερισμό του Τοξότη το 1603 και Δεκεμβρίου 1604 SN 1604 Πλανητικό πύρινο τρίγωνο: Δίας Κρόνος Άρης Αστερισμών: Τοξότης Λέων Κριός Υπολόγισε συνόδου το 7πχ Οι αστρονόμοι περίμεναν με ενδιαφέρον το γεγονός, αλλά και οι αστρολόγοι.

Oι νόμοι του Kepler έδωσαν στην αστρολογία το ισχυρότερο επιστημονικό πλήγμα. Οι παραπάνω αστρολογικές αναφορές παρόλο ότι δεν έχουν καμιά απολύτως επιστημονική ισχύ αναφέρονται για λόγους ιστορικούς, για την πληρότητα του αναπτυσσομένου θέματος και κυρίως για να μεταφερθούμε στο πνεύμα της εποχής του μεσαίωνα. Σύμφωνα με την αστρολογία ο Κρόνος ήταν ο πλανήτης προστάτης των Εβραίων. Ο Δίας ο πλανήτης της βασιλείας και της καλής τύχης. Ο Άρης ο πλανήτης της δύναμης. Ο αστερισμός των Ιχθύων ήταν η αποτύπωση της Παλαιστίνης στον ουράνιο θόλο. Σύμφωνα λοιπόν με την αστρολογία το 7π.Χ. έπρεπε να γεννηθεί σημαντικός Εβραίος βασιλιάς στην Παλαιστίνη. Οι πλανήτες Δίας και Κρόνος έρχονται σε σύνοδο αρκετές φορές κατά τη διάρκεια ενός αιώνα, σε διάφορα σημεία του ζωδιακού κύκλου. Στον αστερισμό των ιχθύων έρχονται σε σύνοδο κάθε 125 – 250 χρόνια. Η τριπλή όμως σύνοδος Δία Κρόνου και Άρη στον αστερισμό των Ιχθύων είναι σπανιότερο γεγονός. Πριν το 7πχ είχε συμβεί και το 860πχ.

Το 1596 δημοσίευσε βιβλίο με τον τίτλο Mysterium Cosmographicum στο οποίο προσπαθεί να ανακαλύψει το μυστήριο της κρυμμένης αρμονίας μέσα από την οποία θα αποκαλυπτόταν η σκέψη του Θεού ως Δημιουργού. Γεννήθηκε το 1571 στο Weil der Swabia της Γερμανίας. Ο πατέρας του ήταν επαγγελματίας στρατιώτης, η δε μητέρα του μάζευε και πουλούσε βότανα για τα οποία πίστευε ότι έχουν μαγικές ιδιότητες. Η πρώτη του παιδεία ήταν θρησκευτική, καθώς οι γονείς του τον προόριζαν για κληρικό. Το 1588 όμως, συνέχισε τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο Tübingen, όπου σπούδασε θεολογία, φιλοσοφία, μαθηματικά και αστρονομία. Στο ίδιο πανεπιστήμιο δίδαξε στη συνέχεια μαθηματικά, αστρονομία και αστρολογία. Τον απασχολεί το ερώτημα γιατί υπάρχουν έξι πλανήτες και όχι κάποιος άλλος αριθμός. Πιστός στην άποψη της απόλυτης θεϊκής αρμονίας, πιστεύει ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι υπάρχουν μόνον πέντε κανονικά πολύεδρα. Ο Kepler όμως με την διατύπωση των νόμων του, δεν είχε ως στόχο να πλήξει το κύρος της αστρολογίας. Αντίθετα μάλιστα πίστευε ότι με την ανακάλυψη των νόμων του, θα προσέδιδε κύρος και επιστημονικότητα σ’ αυτήν.

Kopernikus Brahe Kepler

Πλανήτης

Ζωδιακό φως

Διάτων αστέρας

Κομήτης

Supernova

Ο KEPLER ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών