Η Καταξιωτική Διερεύνηση (Appreciative Inquiry)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Α φάση: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Συστηματική.
«Πρακτική Εφαρμογή Προγράμματος Αγωγής Στοματικής Υγείας»
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Η πολιτεία εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Comenius Regio Comenius Regio “Schools without borders” “Schools without borders”
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ 1 3 ο ΓΕΛ Π. ΦΑΛΗΡΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ Κ.Ε.Δ.Ε ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/4/15 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Κοινωνιολόγος-Συστημικός Ψυχοθεραπευτής
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Καταξιωτική Διερεύνηση (Appreciative Inquiry) … ως ερευνητικό εργαλείο με ομάδες εκπαιδευτικών Βασίλης Παπαγιάννης - Αποστόλης Δαρόπουλος

Η Καταξιωτική Διερεύνηση Παρουσίαση μεθόδου Section 1 Διερευνά και αναλύει τα ατομικά στοιχεία (ποιοτικά χαρακτηριστικά) που δημιουργούν την αποτελε- σματικότητα και την επιτυχία, και εντοπίζει τις παραμέτρους που συντελούν στη δημιουργική συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων. Δέχεται ότι η αλλαγή και η εξέλιξη μπορούν να επιτευχθούν μέσα από τον εντοπισμό καλών πρακτικών, την θετική αξιοποίησή τους και τον πολλαπλασιασμό τους. Πρόκειται για βιωματική μέθοδο που, μέσα από ατομικές διεργασίες και αναστοχασμό, οδηγεί σε συλλογικά συμπεράσματα και προτάσεις, αξιοποιώντας την αφήγηση ιστοριών. Θεωρητική προσέγγιση Φάσεις διερεύνησης Επιλογή μεθόδου Συγκρότηση ομάδων Διαπιστώσεις

Η Καταξιωτική Διερεύνηση Παρουσίαση μεθόδου Βασίζεται… Θεωρητική προσέγγιση στη Θεωρία Συστημάτων (Systems Theory) στη Θετική Ψυχολογία (Positive Psychology) τον Κοινωνικό Εποικοδομητισμό (Social Constructionism) στις θεωρίες περί λόγου (discource) και αφήγησης (narrative) Φάσεις διερεύνησης Επιλογή μεθόδου Συγκρότηση ομάδων Διαπιστώσεις

Η Καταξιωτική Διερεύνηση Παρουσίαση μεθόδου Διακρίνουμε τέσσερις φάσεις διερεύνησης Θεωρητική προσέγγιση Ανακάλυψη (discovery) Οραματισμός (dreaming) Σχεδιασμός (design) Υλοποίηση (delivery/destiny) Section 3 Φάσεις διερεύνησης Επιλογή μεθόδου Συγκρότηση ομάδων Διαπιστώσεις

Η Καταξιωτική Διερεύνηση Παρουσίαση μεθόδου Επιλέξαμε τη συγκεκριμένη μέθοδο γιατί: Θεωρητική προσέγγιση Είναι μια βιωματική μέθοδος, που μέσα από την αφήγηση ιστοριών οδηγεί σε συλλογικά συμπεράσματα. Είναι μια συνεργατική και συμμετοχική προσέγγιση για τον εντοπισμό και την ανάδειξη των καλών πρακτικών, μέσα από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Oι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι συνηθισμένοι σ’ αυτήν τη διαδικασία, μια και πολλές φορές (άτυπα) είναι αφηγητές ή ακροατές τέτοιων ιστοριών, μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Φάσεις διερεύνησης Επιλογή μεθόδου Επιλογή μεθόδου Συγκρότηση ομάδων Διαπιστώσεις

Η Καταξιωτική Διερεύνηση Η συγκρότηση των ομάδων Παρουσίαση μεθόδου Στα Τρίκαλα Η ομάδα αποτελούνταν από 9 εκπαιδευτικούς, (3 άντρες και 6 γυναίκες). Οι 7 ήταν δάσκαλοι (3) – δασκάλες (4) και 2 καθηγήτριες Αγγλικής και Γερμανικής γλώσσας αντίστοιχα. Ο μέσος όρος των ηλικιών των εκπαιδευτικών ήταν τα 45 έτη και ο μέσος όρος των ετών υπηρεσίας τα 20 έτη. Στη Νίκαια της Λάρισας επίσης δημιουργήθηκε μια ομάδα από 16 εκπαιδευτικούς (4 άνδρες και 12 γυναίκες). Θεωρητική προσέγγιση Φάσεις διερεύνησης Επιλογή μεθόδου Συγκρότηση ομάδων Συγκρότηση ομάδων Διαπιστώσεις

Η Καταξιωτική Διερεύνηση Παρουσίαση μεθόδου Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί Τόνισαν ιδιαίτερα τον ρόλο του Διευθυντή του σχολείου Ανέφεραν ότι μερικά από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ή οι θετικές πρακτικές που χρησιμοποίησαν οι ίδιοι (ως ακροατές) και οι άλλοι συνάδελφοί τους (ως αφηγητές) ήταν… Θεωρητική προσέγγιση Φάσεις διερεύνησης Επιλογή μεθόδου Συγκρότηση ομάδων Διαπιστώσεις Διαπιστώσεις

Η Καταξιωτική Διερεύνηση Δοτικότητα, Εκπλήρωση του καθήκοντος, η επιμονή Διαρκής ενημέρωση, Συζήτηση-εξηγήσεις-επιχειρήματα Διακριτοί ρόλοι, Ανεκτικότητα, Αυτοπεποίθηση, Συμμετοχή άλλου συναδέλφου (κριτικός φίλος), Καλές σχέσεις, η ενεργητική ακρόαση, η αγάπη, η ευαισθητοποίηση, Στοιχεία/τεκμήρια, Αποδοχή τοπικών ιδιαιτεροτήτων, Ψυχραιμία, Υποχωρητικότητα, Διάθεση χρόνου και εκτός σχολείου, Αυτοέλεγχος, Συνεργασία εκπαιδευτικών/γονέων, Πρωτόκολλο κατά της βίας, η ειλικρίνεια, ο διάλογος, η ενσυναίσθηση, το χιούμορ, η υπομονή, η επικοινωνιακή ικανότητα, η ευελιξία, Διάλογος με επιχειρήματα

Η Καταξιωτική Διερεύνηση Στη φάση του οραματισμού Οι εκπαιδευτικοί πρότειναν Προκειμένου να αξιοποιηθούν με θετικό τρόπο οι εμπειρίες τους και να αναζωπυρωθεί η φλόγα της αναζωογόνησης του σχολείου: να καθιερωθεί μια ημέρα συνάντησης, συνεργασίας και διαλόγου για τη λύση τέτοιων προβλημάτων. καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος και αμοιβαίας εμπιστοσύνης. «Θα πρότεινα στους συναδέλφους μας να εμπιστευόμαστε πιο πολύ ο ένας τον άλλον», τόνισε μια δασκάλα την κατάθεση, συζήτηση και προβολή τέτοιων καλών πρακτικών, οι οποίες μπορούν να δώσουν έμπνευση και να παρακινήσουν προς μια θετική συνεργασία γονείς και εκπαιδευτικούς. …και όλα αυτά μέσα σε ένα περιβάλλον συνεργασίας, αλληλεγγύης, κατανόησης και σεβασμού της προσωπικότητας και του διαφορετικού. Παρουσίαση μεθόδου Θεωρητική προσέγγιση Φάσεις διερεύνησης Επιλογή μεθόδου Συγκρότηση ομάδων Διαπιστώσεις Διαπιστώσεις

Επισημάνσεις (1) Η Καταξιωτική Διερεύνηση ΘΕΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ Ενεργητική συμμετοχή όλων των μελών Προσδοκία για καθιέρωση της διαδικασίας σε τακτά χρονικά διαστήματα από όλα τα μέλη του συλλόγου εκπαιδευτικών του σχολείου.

Επισημάνσεις (2) Η Καταξιωτική Διερεύνηση ΑΡΝΗΤΙΚΑ Άρνηση / επιφυλακτικότητα κάποιων εκπαιδευτικών να συμμετέχουν στην ομάδα (οι αιτίες – παθητικότητα, γενικότερη άρνηση σε όλα, αντίδραση στην επικείμενη αξιολόγηση, φόβος αμφισβήτησης της επαγγελματικής τους επάρκειας, αρνητική κριτική από άλλους συναδέλφους κ.ά.). Αμφιβολία / ανησυχία των εκπαιδευτικών για το αν θα αναγνωριστούν οι προσπάθειές τους και η θετική τους στάση από τους γονείς, αλλά και για τον καθορισμό του μέτρου της συνεργασίας μαζί τους. (… ναι να συνεργαστώ με τους γονείς, αλλά αυτοί θέλουν να ανακατεύονται στα πάντα!)

Αποστόλης Δαρόπουλος Βασίλης Παπαγιάννης Σχολικός Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας ν. Λάρισας e-mail: apdaro@otenet.gr Βασίλης Παπαγιάννης Δάσκαλος 27ο Δημ. Σχολείο Τρικάλων e-mail: vasipapa@hotmail.com