Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Επικοινωνία και Διαπροσωπικές Δεξιότητες στην φροντίδα των Ασθενών με καρκίνο Άντρεα Κκούφου, MA Ψυχολόγος Αντικαρκινικός Σύνδεσμος Κύπρου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Επικοινωνία σχολείου-οικογένειας
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη, 09-09-2014 Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθητών με ΕΕΑ: Γονεϊκό άγχος και τρόποι διαχείρισης Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη, 09-09-2014

Συνήθεις αντιδράσεις γονέων στο άκουσμα της διάγνωσης του παιδιού τους 1. Αισθάνονται καταρρακωμένοι, κατακλύζονται από πολλά συναισθήματα και τραυματίζονται από το άκουσμα των νέων 2. Σοκ, άρνηση, αποφυγή της πραγματικότητας, μούδιασμα και δυσπιστία 3. Αισθάνονται σύγχυση όταν προσπαθούν να διαχειριστούν τα νέα της διάγνωσης

Συνήθεις αντιδράσεις γονέων στο άκουσμα της διάγνωσης του παιδιού τους 4. Βιώνουν αντιδράσεις θρήνου, ανάλογες με αυτές που βιώνει κάποιος μετά από κάποια απώλεια 5. Οι προσδοκίες και οι ελπίδες για το μέλλον καταστρέφονται 6. Αβεβαιότητα: οι επιπτώσεις της διάγνωσης είναι άγνωστες 7. Αισθήματα ενοχής, ευθύνης και ντροπής, απομόνωση από τους φίλους και τους συγγενείς, κοινωνική απομόνωση.

Συνήθεις αντιδράσεις γονέων στο άκουσμα της διάγνωσης του παιδιού τους 8. Έντονος θυμός απέναντι στους ειδικούς που σχετίζονται με το παιδί 9. Αίσθημα μειωμένης αυτοεκτίμησης και ικανότητας ως γονείς. Η αίσθηση του εαυτού τους ως προστάτες αμφισβητείται 10. Οι συζυγικές και οι οικογενειακές σχέσεις αλλάζουν και προκαλούνται 11. Οι οικογενειακές ρουτίνες διακόπτονται

Πηγές άγχους για τους γονείς Οι σχέσεις των γονέων με το παιδί τους διαταράσσονται 2. Αλληλεπίδραση με ειδικούς και υπηρεσίες 3. Χρειάζονται μεγάλα ψυχικά αποθέματα στη φροντίδα του παιδιού

Πηγές άγχους για τους γονείς 4. Απαιτείται πολύ χρόνος και ενέργεια για τη φροντίδα του ίδιου του παιδιού και της υπόλοιπης οικογένειας, αλλά και για τις θεραπείες του παιδιού 5. Οικονομική επιβάρυνση για τις ανάγκες του παιδιού 6. Αναζήτηση του κατάλληλου σχολείου ή της κατάλληλης εκπαιδευτικής υποστήριξης του παιδιού

Πηγές άγχους για τους γονείς 7. Φόβος και ανησυχία για το πόσο υποφέρει το παιδί (σωματικά και συναισθηματικά) και για το μέλλον του παιδιού 8. Ενοχές (για το παιδί, για τα άλλα παιδιά της οικογένειας) 9. Κοινωνική απομόνωση (έλλειψη κατανόησης, επικριτικά σχόλια) 10. Θρήνος (χαμένα όνειρα και ελπίδες, χαμένη γονεϊκή εμπειρία και για τα όσα χάνει το παιδί τους)

Βασικές αρχές στη συνεργασία με γονείς Κατανοώ, δικαιολογώ, συναισθάνομαι Κάνω το γονέα σύμμαχο, συνεργάτη, συνοδοιπόρο, τον σέβομαι, τον θεωρώ ισάξιο Αναγνωρίζω τα δικαιώματά του, αναγνωρίζω την διαφορετική κουλτούρα του Δεν αποδίδω ευθύνες, δεν περιμένω από τους γονείς να ¨διορθώσουν¨ αυτοί τα προβλήματα που δημιουργούνται στο σχολείο

Βασικές αρχές στη συνεργασία με γονείς Απαντώ στην επικοινωνία των γονέων άμεσα, αν θέλω να κάνουν κι αυτοί το ίδιο Για κάθε ένα αρνητικό που θέλω να επισημάνω, πρέπει να πω και κάτι θετικό Καθορίζω το πλαίσιο συναντήσεων με τους γονείς (δομημένες συναντήσεις σε δομημένο πλαίσιο) Δεν εγκαταλείπω την προσπάθεια επικοινωνίας και επαφής αν δεν ανταποκρίνεται ο γονιός

Πως ξεκινώ τη συνεργασία Μέσα στον πρώτο μήνα τηλεφωνώ σε κάθε γονιό Αναφέρω κάποιο ή κάποια από τα θετικά που εντόπισα στο παιδί Ζητώ συνεργασία και συνάντηση από κοντά συγκεκριμένη μέρα και ώρα

Πως ξεκινώ τη συνεργασία Ζητώ από το γονιό να φέρει τις διαγνώσεις, τις θεραπευτικές αξιολογήσεις ή ό, τι άλλα έγγραφα έχει που θα με βοηθήσουν να κατανοήσω καλύτερα τις ιδιαιτερότητες του παιδιού Ζητώ να έχει καταγράψει από πριν τις απορίες και τις ανησυχίες του, τις προσδοκίες και τους στόχους του. 6. Κάνω και έγγραφη ενημέρωση του γονέα

Πρώτη συνάντηση με το γονέα Αφιερώνω χρόνο στο γονιό, τον ακούω Καθρεφτίζω τα συναισθήματά του και τις ανησυχίες του 3. Απαντώ στα ερωτήματά του σε απλή γλώσσα και σε ρεαλιστικά πλαίσια

Πρώτη συνάντηση με το γονέα Συζητώ τις προσδοκίες και τους στόχους του και θέτουμε από κοινού στόχους μικρούς και ρεαλιστικούς, δε ξεκινώ με υψηλές προσδοκίες, χρειάζεται χρόνος Ζητώ συχνή επικοινωνία και διερευνώ ποιος τρόπος επικοινωνίας είναι καλύτερος για τον γονιό (τηλέφωνο, τετράδιο επικοινωνίας, email) 6. Του δίνω να απαντήσει ένα ερωτηματολόγιο

Μετά την πρώτη συνάντηση Χτίζω σταδιακά μια σχέση με τους γονείς Κρατώ ημερολόγιο γεγονότων (απλή περιγραφή, όχι χαρακτηρισμοί) Συστηματική ενημέρωση, όχι μόνο όταν συμβαίνει μια κρίση Επαναπροσδιορισμός στόχων όταν χρειάζεται Ρόλος διαμεσολαβητή με το δάσκαλο της γενικής αγωγής (αναπόφευκτα) 6. Αξιοποιώ ΕΔΕΑΥ, ΚΕΔΔΥ

Τι ζητούν οι γονείς από τους εκπαιδευτικούς Μιλήστε μας. Αφιερώστε μας χρόνο Προσπαθήστε να είστε ενημερωμένοι για θέματα που αφορούν παιδιά με ΕΕΑ Να είστε ανοιχτοί σε προτάσεις και νέες ιδέες 5. Προσπαθήστε να βλέπετε πέρα από την επιφάνεια.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ…  http://4myfiles.wordpress.com  epanagiotidou@yahoo.com