ΣΤΑΣΕΙΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Slide 1 Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών ENOTHTA 7 η ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΚΛΗΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ Α’) 1. ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ  Εκτός από τις τερματικές.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Τεχνικές Παρουσίασης Hans-Peter Osterhold – Hessenkolleg Wetzlar.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
3 / 4 / 2002 μοντέλα ανάλυσης ενεργειών χρήστη
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΣΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΕΜΙ ΤΖΕΝΗ.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Κρήτης
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Οι πεποιθήσεις για τη νοημοσύνη και τη σχέση της με τη σχολική επίδοση.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΕΡΕΥΝΑ -ΟΡΙΣΜΟΣ-ΕΙΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Ορισμός Με τον όρο Χρονοσειρές εννοούμε μια σειρά από παρατηρήσεις που παίρνονται σε ορισμένες χρονικές στιγμές ή περιόδους που ισαπέχουν μεταξύ τους.
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΑΣΕΙΣ

Η μελέτη των στάσεων Θεωρήθηκε θεμελιώδους σημασίας σε κάθε προσπάθεια προσέγγισης της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Μελετώντας τις στάσεις ως ψυχολογικό φαινόμενο, που διαμορφώνει κυρίως την εξωτερική συμπεριφορά του ατόμου ή απλά μπορεί να την προβλέψει, έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες να ερμηνεύσουμε σωστά τον άνθρωπο στις κοινωνικές του διαστάσεις.

ορισμοί του όρου “στάσεις” ΄Εχουν δοθεί ποικίλοι ορισμοί ανάλογα με το χαρακτηριστικό της έννοιας με το οποίο συνδέεται κάθε φορά. Παρ’ όλες τις διαφορές στους ορισμούς και τη δυσκολία που παρουσιάζεται στη διατύπωση τους, οι στάσεις (attitudes) χαρακτηρίστηκαν ως μια από τις πιο σημαντικές και πιο βασικές έννοιες της σύγχρονης ψυχολογίας. Gordon W. Allport, Attitudes, in Handbook of Social Psychology Ed. by C. M. Murchison; Worcester (Mass.: Clark University Press, 1935).

Ο όρος στάση έκανε την εμφάνισή του στην παγκόσμια βιβλιογραφία, από την τρίτη κιόλας δεκαετία του 20ού αιώνα μέσα από τις σχετικές έρευνες και μελέτες των πρωτοπόρων ερευνητών πάνω στο θέμα αυτό. Μεγάλοι ερευνητές όπως ο Gordon Allport (αμερικανός Ψυχολόγος της Προσωπικότητας, καθηγητής του πανεπιστημίου του Harvard) και ο Leon Festinger ασχολήθηκαν με τον προσδιορισμό της έννοιας και με τη σχέση που έχει με τη συμπεριφορά. Allport, Attitudes, 1935. Leon Festinger, A Theory of Cognitive Dissonance (Stanford C.A.: Stanford University Press, 1957).

Το κοινό σημείο των ποικίλων ορισμών του όρου που μπορούμε να διακρίνουμε, είναι το πεδίο ύπαρξης και εδραίωσης των στάσεων, το οποίο εντοπίζεται στο μη άμεσα παρατηρήσιμο κέντρο ελέγχου των αντιδράσεων, δηλαδή στο υπόβαθρο της συμπεριφοράς κι όχι στην ίδια τη συμπεριφορά.

Ορισμός της έννοιας “στάση”: Οι ψυχολόγοι Zimbardo και Leippe ορίζουν τη στάση, ως μια αξιολογική διάθεση, που στηρίζεται στις γνώσεις, τις συναισθηματικές αντιδράσεις και την προσωπική συμπεριφορά του παρελθόντος. Η στάση μπορεί από μόνη της να επηρεάσει τις γνωστικές λειτουργίες, τις συναισθηματικές ανταποκρίσεις και τις μελλοντικές εντάσεις και συμπεριφορές ενός ατόμου. Κατά τον ψυχολόγο Mednick για παράδειγμα, “στάση είναι η διάθεση για δράση με ένα συγκεκριμένο τρόπο, έναντι μιας πτυχής του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένων και άλλων ατόμων”. Επίσης κατά τον ψυχολόγο Bernstain, “στάση είναι η διάθεση για μια συγκεκριμένη, γνωστική, συναισθηματική ή συμπεριφορική αντίδραση προς ένα άτομο, ένα αντικείμενο, μια ομάδα, μια κατάσταση ή πράξη.” Philip G. Zimbardo, & Michael R. Leippe, The Psychology of Attitude Change and Social Influence (New York: McGraw-Hill, Inc., 1991) σ. 30.  

Από την επισκόπηση των ορισμών της έννοιας “στάση”, προκύπτει ότι η έννοια αυτή περιέχει τρία συνθετικά στοιχεία ή διαστάσεις. Στην αγγλική βιβλιογραφία τα τρία αυτά στοιχεία ή διαστάσεις συμβολίζονται με τα τρία πρώτα γράμματα του αγγλικού αλφαβήτου “ABC” που συγχρόνως συνιστούν και την έννοια των θεμελιακών στοιχείων που αποτελούν την έννοια στάση από τα αρχικά των τριών αγγλικών λέξεων affective (συναισθηματικό), behavioural (συμπεριφορικό) και cognitive (γνωστικό). Zimbardo & Leippe, The Psychology of Attitude Change, σ. 30.  

Σχέση Στάσης και Συμπεριφοράς: Σύμφωνα με τους ερευνητές, υπάρχει άμεση σχέση στάσεων και συμπεριφοράς αφού αν μπορούσαμε να ακολουθήσουμε το μίτο που συνδέει τη συμπεριφορά με τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου, θα συναντούσαμε κάπου στο τέρμα του τις στάσεις του ατόμου. Οι στάσεις προηγούνται της συμπεριφοράς και είναι γενικά αποδεκτό ότι μπορούν και να την προβλέψουν. Παρ’ όλο που σύμφωνα με τους ερευνητές, υπάρχουν οι συμπεριφορικές τάσεις , οι προσδοκίες ή τα σχέδια δράσης τα οποία προηγούνται των ενεργειών μας ως μέρη ενός συστήματος στάσεων αλλά δεν πραγματοποιούνται πάντα και έτσι δεν αποτελούν κατά κανόνα πρόβλεψη συμπεριφοράς. Zimbardo & Leippe, The Psychology of Attitude Change, σ. 32.

Για να είναι αποτελεσματική η επικοινωνία πρέπει να παρουσιάζεται πιστευτή, κατανοητή και αξιόπιστη. Η σπουδαιότητα της αξιοπιστίας τονίζεται πολύ από τους ψυχολόγους. Είναι γενική η παρατήρηση ότι όλοι μας ανακρίνουμε τα κίνητρα οποιουδήποτε ατόμου που προσπαθεί να μας επηρεάσει. Συνήθως είμαστε επιφυλακτικοί προς άτομα υπερβολικά φιλελεύθερα ή συντηρητικά στις απόψεις τους. Beverly von Haller Gilmer, Psychology (New York: Harper & Row, 1970), σ. 417.

Σημαντικός είναι ο παράγοντας της αξιοπιστίας και στη διαφήμιση, όπου ένας “ειδικός” προωθεί ένα συγκεκριμένο προιόν. Η πηγή επικοινωνίας πρέπει να φαίνεται γνήσια και ειλικρινής. Αν φανεί στο κοινό ότι το πρόσωπο που επικοινωνεί δεν ενδιαφέρεται να μεταβάλει τις στάσεις του, αλλά απλώς να διαφωτίσει, τότε τα επιχειρήματά του θα ληφθούν υπ’ όψη ευμενέστερα.

Το μήνυμα: Μεγάλη σημασία έχει το λεκτικό πλαίσιο μέσω του οποίου προσφέρεται το μήνυμα. Η γλώσσα πρέπει να είναι απλή, κατανοητή και στην περίπτωση της διαφήμισης να λέει πολλά με λίγες -και αν είναι δυνατόν ελάχιστες - λέξεις. Στην περίπτωση της μετάδοσης μηνυμάτων μέσω ομιλίας, ο περισπασμός του ακροατηρίου με φωνές βοηθά στο να διατεθεί αρνητικά το ακροατήριο. Η λογική διαδικασία στο μυαλό του δέκτη διακόπτεται και αποδυναμώνεται η ικανότητά του να αξιολογήσει το μήνυμα πλήρως. Αν ο ομιλητής κατορθώσει να μείνει ήρεμος, η επίδραση του αντιπερισπασμού και της διακοπής ακυρώνεται.

Το θέμα του φόβου και κατά πόσο είναι θετική η επίδρασή του στο ακροατήριο ή όχι απασχόλησε επίσης την έρευνα. Οι απόψεις για το θέμα είναι αντικρουόμενες. Η μια άποψη υποστηρίζει ότι η ύπαρξη του εκφοβισμού μέσα στο μήνυμα είναι χρήσιμη μόνον, όταν παρέχονται ταυτόχρονα και ακριβείς οδηγίες για μέτρα προς αποφυγή του κινδύνου. Διαφορετικά, τα μηνύματα που εγείρουν φόβο τείνουν να ξυπνήσουν τους μηχανισμούς άμυνας του ατόμου και να αγνοηθούν ή και να δημιουργήσουν αντίθετο αποτέλεσμα ως προς το επιδιωκόμενο. Robert Stephen Feldman, Elements of Psychology, (New York: McGraw-Hill, Inc, 1992) σ. 489.

Επικρατούν τρεις προσεγγίσεις στη μέτρηση στάσεων, ανάλογα με το είδος των ενδείξεων που χρησιμοποιούνται για την εξαγωνή συμπερασμάτων: Η πρώτη αφορά τη μέτρηση των στάσεων μέσω κλίμακας. Η δεύτερη μέσω της παρατήρησης της έκδηλης συμπεριφοράς του ατόμου. Η τρίτη μέσω των φυσιολογικών αποκρίσεων του ατόμου. Στην πρώτη προσέγγιση δηλαδή τη μέτρηση μέσω κλίμακας (Scaling techniques) ανήκουν οι κλίμακες των Likert, Thurstone, Guttman και Osgood.

Η ενασχόληση της ψυχολογίας με το θέμα των στάσεων έδειξε ότι αμεσότερο και θετικότερο αποτέλεσμα στη διαμόρφωση ή και τη δημιουργία των στάσεων φέρνει ο σχεδιασμός των συνθηκών μέσα στις οποίες ο φορέας των στάσεων κινείται. Οι συνθήκες αφορούν τις επικοινωνιακές διαδικασίες και όλα όσα σχετίζονται με αυτές.