Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Jigsaw: Τί είναι;.
Βιωματικεσ δρασεισ Διδακτικο ετοσ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο
ΒιωματικΕΣ ΔρΑσειΣ Δρ Εμμανουήλ Νικολουδάκης Δρ Χριστίνα Παπαζήση
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
«Project» Διερευνητική εργασία. Σκοπός  Για να μάθουν οι μαθητές καλύτερα  Βιώματα – ενδιαφέροντα – μάθημα  Παιδαγωγικό κέρδος.
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Προσεγγίζοντας τις Βιωματικές Δράσεις Β΄ Μέρος Αλεξία Γιαννακοπούλου Σχολική Σύμβουλος, ΠΕ06 Δ΄ Αθήνας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Δομή ερευνητικής εργασίας
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
Slideshare.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Η Διδασκαλία του μαθήματος Βιωματικές Δράσεις: Σχολική και Κοινωνική Ζωή οργάνωση & διαδικασία.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Project.
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013 Εφαρμογή της Σ.Κ.Ζ.: Ερευνητικά Ερωτήματα-Συμπλήρωση φόρμας υποβολής θέματος-Οργάνωση Ατομικού και Ομαδικού Φακέλου-Αξιολόγηση Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013

Τα ερευνητικά ερωτήματα καθορίζουν: Το είδος της έρευνας, Ερευνητικά Ερωτήματα Θεμάτων: Α. Βασική Προϋπόθεση της Όλης Διαδικασίας Χωρίς σαφή ερευνητικά ερωτήματα οι εργασίες είναι εγκυκλοπαιδικά λήμματα. Τα ερευνητικά ερωτήματα καθορίζουν: Το είδος της έρευνας, Τις ερευνητικές διαδικασίες, Τα ερευνητικά εργαλεία, Τις πηγές αναζήτησης δεδομένων, Τη μέθοδο επεξεργασίας δεδομένων, Το είδος δεξιοτήτων και ικανοτήτων που θα αναπτύξουν οι μαθητές.

Β1. Ταξινόμηση Ερευνητικών Ερωτημάτων Θέματος Ποιος, τι, πού, πότε, πόσο: Παράδειγμα: Φαινόμενο ξενοφοβίας στο σχολείο: Τι σημαίνει φόβος και τι φοβία; Ποια στοιχεία την δημιουργούν; Με τι άλλο μοιάζει; Ποιοι ξένοι σε ποιους προκαλούν φόβους, πότε, πού; Προκαλούν και αισθάνονται φοβίες όλοι στον ίδιο βαθμό; Πηγές: Εμείς, περίγυρος, κοινωνικές ομάδες, βιβλιογραφία, Εργαλεία: Ερωτηματολόγια

2. Επεξηγηματικά & Ερμηνευτικά Ερωτήματα: γιατί, πώς Παραδείγματα: Γιατί εκδηλώνεται η ξενοφοβία στο σχολείο; Πώς δημιουργούνται συνθήκες ξενοφοβίας; Πώς αντιμετωπίζεται;

ΜΕΘΟΔΟΙ: Ερευνητική, Πειραματική Περιγραφική εξήγηση, Δημοσκοπική

ΕΡΓΑΛΕΙΑ: Τεστ, Ερωτηματολόγια, Παρατήρηση, Συνέντευξη, Πείραμα

ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΟΛΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΘΕΜΑ ΙΔΙΟ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΔΙΟΦΑΝΤΟΥ Ή ΑΛΛΟ ΣΥΝΑΦΕΣ

Αρμοδιότητες των Καθηγητών Ετοιμάζουν και καταθέτουν στο Σχ. Σύμβουλο Παιδ. Ευθύνης τη φόρμα υποβολής θέματος. Θέτουν υλοποιήσιμους στόχους, ανάλογους με το διαθέσιμο χρόνο, τα ενδιαφέροντα και την ηλικία των μαθητών Οργανώνουν τις ομάδες (με τυχαία σύνθεση) & διαπραγματεύονται τα υπο-θέματα. Προγραμματίζουν τις ερευνητικές φάσεις και δράσεις, επισκέψεις στη σχολική βιβλιοθήκη, τα εργαστήρια & κοινοποιούν τον προγραμματισμό στους μαθητές. Ενημερώνουν εγκαίρως το σύνολο μαθητών για 1. το ατομικό ημερολόγιο, 2. τον ομαδικό φάκελο της ομάδας, 3. τα κριτήρια αξιολόγησης, 4. το φάκελο που υποβάλλει στο τέλος η ομάδα για αξιολόγηση και εξηγούν ότι θα παρακολουθούν συστηματικά την εξέλιξή τους (πρόκειται για το συμβόλαιο).

Επίσης: Καθοδηγούν και ανατροφοδοτούν τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, τη συγγραφή κειμένου, την παρουσίαση εργασίας & επισημαίνουν τις ελλείψεις και τις ολιγωρίες. Τηρούν ημερολόγιο δράσεων για τη διευκόλυνσή τους

ΦΟΡΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΜΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΛΕΞΕΩΝ ΑΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΕΠΤΑ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΕΝΟΤΗΤΩΝ

ΕΠΤΑ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Οι επτά ενότητες θα περιέχουν κυρίως 1.τις Πληροφορίες που συνέλεξε κάθε ομάδα, 2.τα Εργαλεία που χρησιμοποίησε, 3.τα Φύλλα Δραστηριοτήτων, 4.τις Επεξεργασίες των δεδομένων και 5. τα Συμπεράσματά τους, 6.τις Παρεμβάσεις που προγραμμάτισαν και υλοποίησαν και 7.το Συνοδευτικό έντυπο και Οπτικο-Ακουστικό υλικό.

Ομαδικός Φάκελος: Τι περιέχει α) Πρόλογο β)Ημερολόγιο δράσεων της ομάδας γ) Αρμοδιότητες των μελών (ανάληψη ρόλων) δ) Κάθε είδους υλικό που χρησιμοποιήθηκε για τις απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα, ταξινομημένο στις επτά ενότητες, που αντιστοιχούν στις επτά διακριτές φάσεις τις οποίες ακολουθεί η όλη δράση της ομάδας. ε) Σκέψεις και αντιδράσεις των μελών στ) Τελικό προϊόν

Πρόλογος Στην αρχική σελίδα του ομαδικού φακέλου, αντί προλόγου, τα μέλη της ομάδας παρουσιάζουν αυτοβιογραφικά τον εαυτό τους (Ποιοι Είμαστε) και τις σκέψεις τους και προσδοκίες τους από το θέμα και την ομαδική εργασία. Μπορούν ακόμη να ονοματίσουν την ομάδα τους και να σχολιάσουν την επιλογή τους, να παραθέσουν μικρού μεγέθους φωτογραφίες τους και να αξιοποιήσουν τη φαντασία τους και το χιούμορ τους.

Ατομικός Φάκελος Πρόκειται για ένα προσωπικό αρχείο ή πορτραίτο του μαθητή που παρουσιάζει μια άλλη διάσταση για την προσωπικές ικανότητες του μαθητή, πέρα από τα διαγωνίσματα και τα τεστ.

Ατομικός Φάκελος: Τι περιέχει ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ: Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ (3) ΜΕΡΗ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΟΥ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ: ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ, ΟΠΩΣ: ΤΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΣΤΟ ΦΑΚΕΛΟ ΜΟΥ ΤΑ ΠΙΟ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΟΥ ΓΡΑΦΩ Ή ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ

1ο Στάδιο: Ο μαθητές με τον καθηγητή αποφασίζουν: Το είδος και τη μορφή (έντυπη ή/και ηλεκτρονική, ντοσιέ, άλλο είδος) που θα έχει ο φάκελος Το χρόνο έναρξης, ενημέρωσης και διατήρησής του Το περιεχόμενο, το είδος των εργασιών, των προσωπικών ημερολογίων και της αυτό-αξιολόγησης (γραπτές ασκήσεις, εκθέσεις, σκέψεις, κατάλογος βιβλίων, φωτογραφίες, σχόλια για θεατρικά ή κινηματογραφικά έργα, ερωτηματολόγια και γενικά ό, τι τον αντιπροσωπεύει) Τον τρόπο καταχώρησης στους τρεις υπο-φακέλους Τα κριτήρια της αξιολόγησης

3ο Στάδιο: Αξιολόγηση του φακέλου από: Τον τρόπο με τον οποίο δομείται ο φάκελος Η ατομική συμβολή του μαθητή στο ομαδικό έργο Την παρατήρηση του καθηγητή Την ατομική πορεία και πρόοδο του μαθητή, την αποτελεσματικότητα στην επίτευξη των στόχων και τις προσπάθειες βελτίωσής του Τη μεθοδικότητα στη συλλογή και στην οργάνωση των πληροφοριών και στην οργάνωση του φακέλου Το αίσθημα ευθύνης για την προσωπική επίδοση και την ικανότητα αυτό-αξιολόγησης του μαθητή (π.χ. επιλέγει να βάλει στον φάκελο ό, τι έχει συμφωνηθεί;) 3. Ατομικός και ομαδικός βαθμός διαιρούμενος διά δύο

2. Αξιολόγηση της ομαδικού Φακέλου: Ολοκλήρωση των εργασιών, ποιότητα του τελικού αποτελέσματος και της μαθησιακής διαδικασίας 2. Διαπραγμάτευση των επτά ενοτήτων 3. Αξιολόγηση του Συλλογικού Έργου της Ομάδας

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Στο τρίτο τρίμηνο της Α΄ τάξης γίνεται εστίαση στη συγκρότηση, τη λειτουργία και τη δυναμική της ομάδας και της μικρο-ομάδας των 3-5 μελών, δηλαδή, οι ομάδες συζητούν και εντοπίζουν τα θετικά και τα αρνητικά της συνεργασίας τους.