Το φως θερμαίνει ‘’Ψυχρά’’ και ‘’Θερμά’’ χρώματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ηλεκτρομαγνητικό Φάσμα
Advertisements

Ήπιες Μορφές Ενέργειας Ι
Μορφές Ενέργειας.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: Α2/Λ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
Ε ν έ ρ γ ε ι α.
Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος & Δημήτρης Μιχαλακόπουλος
Η θερμότητα διαδίδεται με ακτινοβολία
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Ήλιος o Πρώτος «…κι έχουμε στο κατάρτι μας βιγλάτορα
ΗΗΜΕΙΑ.
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
6.3 ΠΩΣ ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ
Λάμπες φθορισμού Σύγκριση λαμπτήρων πυρακτώσεως, φθορισμού και led.
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Φύλλο εργασίας 4 Μετρήσεις θερμοκρασίας- η βαθμονόμηση
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
1. Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας
ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΑΡΙΑΝΑ ΚΕΦΑΛΑ Β’
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
SEA LEVEL RISE1 TEMPERATURE OF OCEANS. SEA LEVEL RISE2 TEMPERATURE OF OCEANS.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
Αστική Θερμική Νησίδα.
Ήλιος & ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣΗ
ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μήκους – Μέση Τιμή Ηλ. Μαυροματίδης
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ-ΨΥΞΗΣ ΧΩΡΩΝ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
Νέα συστήματα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ξαναγέμισε τη γυάλα! ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 Γιώτη Θεοδώρα Α.Μ.: Σερμπενιάδη Τριανταφυλλιά Α.Μ.: Υπεύθυνη μαθήματος κ.Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Υπάρχει λύση;.
Η Ιστορία των ηλεκτρικών λαμπτήρων. Κατασκευή και επίδειξη των κυριότερων κατηγοριών.
Θερμοκρασία του αέρα. Τι είναι θερμότητα και πώς γίνεται αντιληπτή; Μορφή ενέργειας που διαδίδεται από ένα σώμα σε ένα άλλο λόγω μεταφοράς θερμότητας.
Η ακτινοβολία στην ατμόσφαιρα. Τι ονομάζουμε ακτινοβολία;  Η εκπομπή και διάδοση ενέργειας με ηλεκτρομαγνητικά κύματα (ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία).
Τεχνολογία Ψυχρών Υλικών
ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κινητική θεωρία των αερίων
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Θερμότητα.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΦΕ13: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ Το πρόβλημα και ο σκοπός της έρευνας
Εισαγωγικές έννοιες φωτισμού
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Εξοικονομώ Ενέργεια στο Σπίτι" ΕΠΑ.Λ Λαγκαδά
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΧΥΣ.
Κινητική θεωρία των αερίων
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
Βασικες Εννοιες Φυσικών Επιστημών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το φως θερμαίνει ‘’Ψυχρά’’ και ‘’Θερμά’’ χρώματα Το φως θερμαίνει ‘’Ψυχρά’’ και ‘’Θερμά’’ χρώματα

Ο πετροπαιχνιδιάτορας ……. φωτιά ‘ναι το πηγούνι του Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας Ο πετροπαιχνιδιάτορας ……. φωτιά ‘ναι το πηγούνι του χρυσάφι το πηρούνι του… Οδ. Ελύτης

Α. ‘’Ψυχρά’’ και ‘’Θερμά’’ χρώματα Α. ‘’Ψυχρά’’ και ‘’Θερμά’’ χρώματα Τα χρώματα στη ζωγραφική αποδίδουν διαφορετικές διαθέσεις και συναισθήματα,όπως: Χωρίστε τις κάρτες σας σε δύο ομάδες Α και Β, ανάλογα με τα συναισθήματα που σας προκαλεί το χρώμα τους. Α Β Ενθουσιασμό Ηρεμία Ζωντάνια Γαλήνη Καλή διάθεση Θλίψη

Α Β Θερμά χρώματα Ψυχρά χρώματα Κίτρινο Πράσινο Κόκκινο Μπλε Πορτοκαλί Μωβ

Β. Το φως θερμαίνει α. Παρατηρώ Πληροφορούμαι Ενδιαφέρομαι ...

Παρατήρησε τις εικόνες Παρατήρησε τις εικόνες.Τι προκαλεί το ηλιακό φως όταν προσπίπτει και απορροφάται από τα σώματα;

Γνωρίζεις ποια σχέση έχει η λειτουργία των συσκευών, που φαίνονται στις εικόνες, με το ηλιακό φως;

Παρατήρησε στις παρακάτω εικόνες τι χρώματα έχουν τα ρούχα και τα κτίρια 1. στις θερμές περιοχές 2. στις ψυχρές περιοχές

β. Συζητώ Αναρωτιέμαι Υποθέτω ...

Για ποιο λόγο νομίζεις ότι οι άνθρωποι κάνουν αυτές τις επιλογές των χρωμάτων; Έχουν σχέση αυτές οι επιλογές με τις θερμοκρασίες της περιοχής τους;

γ. Ενεργώ – Πειραματίζομαι γ. Ενεργώ – Πειραματίζομαι

Απαιτούμενα υλικά  

Πείραμα 1ο •Βάλε ένα θερμόμετρο κάτω από το σβηστό λαμπτήρα σε απόσταση περίπου 8cm και σημείωσε τη θερμοκρασία στον πίνακα 1. •Άναψε το λαμπτήρα και σημείωσε τη θερμοκρασία μετά από 5 λεπτά. ●Γράψε το συμπέρασμά σου.   Θερμοκρασία σε οC Με σβηστό λαμπτήρα Με αναμμένο λαμπτήρα

Κατασκευή κατόπτρου Ακολούθησε τα βηματα που δείχνουν οι εικόνες για να κατασκευάσεις το δικό σου κάτοπτρο: 1ο βήμα 2ο βήμα 3ο βήμα

Πείραμα 2ο  •Κάλυψε τα δοχεία οινοπνεύματος των 3 θερμομέτρων με το άσπρο, το μαύρο και το μπλε ύφασμα αντίστοιχα. •Βάλε τα τρία θερμόμετρα κάτω από το σβηστό λαμπτήρα (σε απόσταση περίπου 8cm) και σημείωσε τις θερμοκρασίες που δείχνουν στον πίνακα. •Άναψε το λαμπτήρα για 5 λεπτά και σημείωσε τις νέες θερμοκρασίες στον πίνακα 2. •Τοποθέτησε τα τρία θερμόμετρα με τα υφάσματα (αφού πρώτα έχουν κρυώσει) στο αυτοσχέδιο κάτοπτρο και βάλε το κάτω από τον αναμμένο λαμπτήρα (σε απόσταση περίπου 8cm) για 5 λεπτά.

ΣΤΗΛΗ 1 ΣΤΗΛΗ 2 ΣΤΗΛΗ 3 Αρχική θερμοκρασία (σε οC) θερμοκρασία μετά από 5 λεπτά (σε οC) θερμοκρασία μετά από 5 λεπτά στο κάτοπτρο Θερμόμετρο με άσπρο ύφασμα Θερμόμετρο με μαύρο ύφασμα Θερμόμετρο με μπλε ύφασμα

Σύγκρινε τις θερμοκρασίες της στήλης 2 μεταξύ τους .................................................................................. Σύγκρινε τις θερμοκρασίες της στήλης 3 μεταξύ τους Σύγκρινε τις θερμοκρσίες της στήλης 3 με τις αντίστοιχες της στήλης 2

δ. Συμπεραίνω - Καταγράφω δ. Συμπεραίνω - Καταγράφω Α. Γράψε τα συμπεράσματά σου από τα παραπάνω πειράματα: 1).……………………………………………………………………………………………………………………………………..... 2)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..... 3)………………………………………………………………………………………………………………………………………... Β. Ποια χρώματα ονομάζουμε θερμά και ποια ψυχρά ανάλογα με το πόσο έντονα απορροφούν το φως; ..............................................................................................................................................................................................................................................................

δ. Συμπεραίνω - Καταγράφω δ. Συμπεραίνω - Καταγράφω Α. 1) Το φως θερμαίνει τα σώματα που το απορροφούν. 2) Η άνοδος της θερμοκρασίας μιας σκουρόχρωμης επιφάνειας είναι μεγαλύτερη από την άνοδο της θερμοκρασίας μιας ανοιχτόχρωμης επιφάνειας (ίδιου εμβαδού) για ίδιο χρόνο φωτισμού και από ίδια πηγή φωτισμού. 3) Η άνοδος της θερμοκρασίας μιας φωτιζόμενης επιφάνειας που βρίσκεται μπροστά σε κοίλο κάτοπτρο είναι μεγαλύτερη από την άνοδο της θερμοκρασίας μιας ίδιας φωτιζόμενης επιφάνειας χωρίς τη χρήση του κατόπτρου. Β. Ψυχρά ονομάζουμε τα χρώματα που απορροφούν έντονα το φως, ενώ θερμά ονομάζουμε τα χρώματα που απορροφούν λιγότερο το φως.

ε. Εφαρμόζω τα συμπεράσματα ε. Εφαρμόζω τα συμπεράσματα και Εξηγώ και Γενικεύω...

1. α) Εξήγησε τι ρόλο παίζει το χρώμα που έχει το βυτίο στα αυτοκίνητα που μεταφέρουν γάλα και η επίπεδη επιφάνεια του ηλιακού θερμοσίωνα ή της ηλιακής θερμαινόμενης πισίνας β) Με ποιο άλλο τρόπο μπορούμε να ζεστάνουμε το νερό του θερμοσίφωνα ή της πισίνας; Ποιος νομίζεις ότι είναι προτιμότερος για περιοχές με μεγάλη ηλιοφάνεια;

2. α) Εξήγησε σε τι βοηθάει η επιλογή του χρώματος των ρούχων και των κτιρίων στις ψυχρές και θερμές περιοχές. β) Δημιούργημα της σύγχρονης τεχνολογίας είναι τα ηλιο-θερμο-μεταβλητά χρώματα κτιρίων. Ποια νομίζεις ότι είναι η χρησιμότητά τους;

3. Εξήγησε α) πως γίνεται η αφή της Ολυμπιακής φλόγας στην Ολυμπία β) πώς λειτουργεί ο ηλιακός φούρνος.

4. Τις τελευταίες δεκαετίες σε Αμερική και Ευρώπη χρησιμοποιείται η τεχνολογία των ηλιακών πύργων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Βρες πληροφορίες για αυτή την τεχνολογία.

Με απλά υλικά και με τη βοήθεια των οδηγιών που θα βρεις στο διαδικτυακό τόπο http://micro-kosmos.uoa.gr (το Υλικό/Λογισμικό ιδιοκατασκευές πειραμάτων) μπορείς να κατασκευάσεις το δικό σου απλό ηλιακό θερμοσίφωνα.

Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας ο πετροπαιχνιδιάτορας λίγο το στόμα του άνοιξε κι ευθύς εμύρισε άνοιξη ! Οδ. Ελύτης Ο Ήλιος. Η καλύτερη πηγή ενέργειας, βρίσκεται σε απόσταση μόλις οκτώ λεπτών της ώρας από τη Γη. Τόσο χρειάζονται οι ακτίνες του ήλιου για να καλύψουν την απόσταση των 150.000.000 χιλιομέτρων και να φτάσουν μέχρι εμάς. Η ηλιακή ενέργεια ταξιδεύει με ταχύτητα 300.000 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο. Ο ήλιος είναι μια μεγάλη σφαίρα αερίου φτιαγμένη από αέριο υδρογόνο και αέριο ήλιο. Η ενέργεια παράγεται στο εσωτερικό του με μια διαδικασία που λέγεται πυρηνική σύντηξη. Αυτή η ενέργεια ακτινοβολείται προς το διάστημα και φτάνει στην επιφάνεια της Γης με τη μορφή ορατής και αόρατης ακτινοβολίας και γίνεται αντιληπτή από τον άνθρωπο κυρίως ως φως και θερμότητα. Ένα μικρό μέρος της φθάνει στη γη αλλά είναι αρκετή για να καλύψει όλες τις ενεργειακές μας ανάγκες. Μέσα σε διάστημα δεκαεπτά λεπτών ο ήλιος μας στέλνει τόση ενέργεια, όση καταναλώνουμε από άλλες πηγές μέσα σ’ ένα χρόνο. Μέρος της ενέργειας αυτής ανακλάται προς το διάστημα ενώ η υπόλοιπη φωτίζει και θερμαίνει την ατμόσφαίρα, το έδαφος, τις θάλλασες, τους ωκεανούς. Σήμερα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την ηλιακή ενέργεια για θέρμανση των κτιρίων και του νερού αλλά και για να παραγάγουν ηλεκτρική ενέργεια.

Κριτήριο Αξιολόγησης 1. Παρατήρησε τις παρακάτω εικόνες Κριτήριο Αξιολόγησης   1. Παρατήρησε τις παρακάτω εικόνες .Με ποιο τρόπο εξασφαλίζουν την ενέργεια που χρειάζονται η θερμαινόμενη πισίνα και το ταχύπλοο; Με ποιο άλλο τρόπο μπορεί να γίνει αυτό; Ποιος νομίζεις ότι είναι προτιμότερος για περιοχές με μεγάλη ηλιοφάνεια; Δικαιολόγησε την άποψή σου

2. Συμπλήρωσε τα κενά στις προτάσεις που ακολουθούν: Το φως απορροφάται από τα σώματα με απότέλεσμα την ……………… της …………………. τους. Οι σκουρόχρωμες επιφάνειες απορροφούν …………………… ποσότητα ηλιακής ακτινοβολίας σε σχέση με τις ανοιχτόχρωμες . Για το ίδιο χρόνο φωτισμού, η αύξηση της θερμοκρασίας των ……………………… σωμάτων είναι …………………. από την αύξηση της θερμοκρασίας των ανοιχτόχρωμων. Στις περιοχές με θερμό κλίμα είναι προτιμότερο τα σπίτια να βάφονται με ………………χρώματα για να είναι πιο δροσερά. Θερμά λέμε τα χρώματα που απορροφούν ………………… έντονα την ηλιακή ακτινοβολία, ενώ ψυχρά αυτά που απορροφούν……………. έντονα την ηλιακή ακτινοβολία.Οπότε το καλοκαίρι είναι προτιμότερα τα ………… χρώματα στα ρούχα, ενώ το χειμώνα τα ……………… χρώματα. Τα κοίλα κάτοπτρα …………………………….. τις φωτεινές ακτίνες και έτσι ……………….. την ποσότητα της απόρροφούμενης ακτινοβολίας. Σε αυτή την ιδιότητα στηρίζεται η λειτουργία του ………………… φούρνου και η αφή της ………………………. ……………...

Λάμπου Δήμητρα ΠΕο4 Φυσικός Λάμπου Δήμητρα ΠΕο4 Φυσικός