Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Q - Q - q q i + -
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Σοφία Πιτέρη, Μαθηματικός, M.Sc., Ph.D.
ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Σήματα και Φασματικές Μέθοδοι στη Γεωπληροφορική
Γιάννης Θωμαΐδης Πέτρος Οικονόμου
Να υπολογισθούν τα γινόμενα: 2  0 = 0 0  3 = 0 0  0 = 0 2  3  0 = 0 α  0 = 0 0  3  1  β  α = 0 (x - 1)  0 = 0 0  x  (x - 1)  (x + 2) 
Η διδασκαλία της τριγωνομετρίας στην Β΄Λυκείου με χρήση λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας (Sketchpad) Αργύρη Παναγιώτα Μαθηματικός , Πρότυπο Πειραματικό.
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι Ιανουάριος 2014.
1. Ευθύγραμμη κίνηση. Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.
ΘΕΩΡΙΑ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Ο ρόλος της τρισδιάστατης Ψηφιακής Μοντελοποίησης στη διδασκαλία του Προγραμματισμού: υλοποιώντας ένα μοντέλο του DNA – μια διαθεματική προσέγγιση Β. Ρεπαντής.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
14/4/20151 Παρερμηνείες Ορισμών Γ΄ Κατεύθυνση Παπαμιλτιάδης Δημήτρης Αντωνιάδης Στέλιος.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Καθηγητής: C.V. Eπιμέλεια: G3MU05 τμήμα:Γ3 έτος:2014
Μαθηματικά Γ΄Γυμνασίου
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Μελέτη Δ.Ε. με χρήση του Mathematica
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Μετασχηματισμός Fourier
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
 Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.  Από μια θέση πάει σε μια άλλη.  Πως θα μελετήσουμε την κίνηση; 1. Ευθύγραμμη κίνηση.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Introducing a New Product Ονοματεπώνυμα: Μαρία Καλογείτονα Ηλίας Χασακής Σχολείο: 2ο Λύκειο Βούλας Τάξη: Β' Λυκείου Κατευθυνση Καθηγητής: Μιχάλης Κασκαντάμης.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :G5TA15-16 ΜΑΘΗΜΑ : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: CV ΕΤΟΣ :
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
Παράδειγμα μοντελοποίησης στην Άλγεβρα Α’ Λυκείου.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Συναρτήσεις Add Your Image Here
F(x,y,y΄, y΄΄, y΄΄΄,y΄΄΄΄, …, y(n)) = 0
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πι.
Στα μαθηματικά του Γυμνασίου με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών
έχει δύο άνισες λύσεις τις:
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Μάθημα : Αντοχή Υλικών Εισαγωγική ενότητα : Είδη Καταπονήσεων – Νόμος του Hooke Τομέας Δομικών Έργων & Μηχανολογίας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας Προτάσεις για τη διδακτική προσέγγιση Π. Λιναρδάκης

Ζητάμε από τους μαθητές μας επιστημολογική υπέρβαση Να εξηγήσουμε ότι σε λίγες ώρες διδάσκουμε μία ασυνεχή εξέλιξη χιλιάδων χρόνων Αιγύπτιοι- κατασκευή πυραμίδας Αρχιμήδης- Ελληνιστικοί χρόνοι Πτολεμαίος Euler- τριγωνομετρικές συναρτήσεις Ζητάμε από τους μαθητές μας επιστημολογική υπέρβαση

Το κρίσιμο σημείο: Η επέκταση των τριγωνομετρικών αριθμών σε μη οξείες γωνίες. Πρόταση : Η υπέρβαση να γίνει σε οποιαδήποτε γωνία και όχι μόνο για Αμέσως μετά η αιτιολογημένη εισαγωγή στον κύκλο.

Πριν προχωρήσουμε σε διδακτικές προτάσεις, ας δούμε το στόχο ως κίνητρο, από ένα θέμα της Γ Λυκείου.

Ισχύει: Άρα θέλουμε:

Αναγωγή στο 1ο τεταρτημόριο Κεντρικός στόχος είναι οι μαθητές να αντλούν πληροφορίες από τον τριγωνομετρικό κύκλο. Ελπίζω ο «Ο.Η.Ε.Σ» να μη χρησιμοποιείται πλέον. Οι σχέσεις των τριγωνομετρικών αριθμών x, π-x,π+x κ.λπ γίνονται αντιληπτοί μέσω συμμετριών και είναι ανεξάρτητες από την θέση του x.

Η σημασία των προηγουμένων έγκειται στο να μπορεί ο μαθητής να απαντάει σε αντεστραμμένα ερωτήματα : Ποιων γωνιών το συνημίτονο ισούται με –συνx; Παράδειγμα : Να λυθεί η εξίσωση :

Τριγωνομετρικές εξισώσεις Νομίζω ότι όλες οι βασικές εξισώσεις πρέπει να λύνονται με την βοήθεια του κύκλου ή της γραφικής παράστασης Το ίδιο ισχύει για απλές εξισώσεις σε διάστημα. Έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι εξισώσεις με περιορισμό και χρειάζονται ιδιαίτερη διδακτική προσοχή.

Βέβαια η αξία της Άλγεβρας είναι αδιαμφισβήτητη. Αρκεί να την αναδεικνύουμε με κατάλληλα παραδείγματα. Θα προσπαθήσω να δώσω ένα.

Οι ασκήσεις οφείλουν να έχουν διδακτική σημασία Άσκηση προς αποφυγή Να λυθεί η εξίσωση:

Τι ζητάει από τους περιορισμούς ο ποιητής; Περιορισμοί: και Λύση: Μπορούμε να ελέγξουμε,εύκολα, αν είναι δεκτές οι λύσεις;

Άσκηση για διδασκαλία Να λυθεί η εξίσωση: Άλλο περιορισμός και άλλο μετασχηματισμός υπό συνθήκη. Περιορισμός: Για τον μετασχηματισμό: οφείλουμε να διακρίνουμε περιπτώσεις:

Τριγωνομετρικές συναρτήσεις: Η ουσία του κεφαλαίου Οι τριγωνομετρικές συναρτήσεις είναι εξαιρετικό μοντέλο πραγματικών φαινομένων. Η διδασκαλία τους οφείλει να συνδέεται με πραγματικές καταστάσεις. Να βρίσκουμε φυσικά μοντέλα τα οποία να εξηγούν τις μετατοπίσεις Σύγχρονες ασκήσεις.

Τελειώνοντας Τα Μαθηματικά πιστεύω ότι γίνονται γοητευτικά για τα παιδιά όταν δεν εξαντλούνται στις τεχνικές διαδικασίες, αλλά διεισδύουν στην περιέργεια και την φαντασία.