Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τίτλος : ΄Ολοι διαφορετικοί όλοι ίσοι…»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε»
Διαφορετικότητα-Διαπολιτισμική εκπαίδευση Τάξη Γ2Σχολικό έτος:
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το αγαπημένο μου μάθημα
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τίτλος : ΄Ολοι διαφορετικοί όλοι ίσοι…» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τίτλος : ΄Ολοι διαφορετικοί όλοι ίσοι…» Σχολικό έτος 2012-2013 Όνομα σχολείου 20 ό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Μερτζανίδη Διονυσία Συνεργαζόμενοι:Γουέντυ Σω Τάξη: Γ Τμήμα:1

H τάξη δούλεψε σε ομάδες των 4 και 5 ατόμων. Μαύρες νυχτερίδες- Λιοντάρια- Ειρηνικοί δράκοι και Αστέρια.( Χρειάστηκε να αλλάξουν δυο φορές μερικά παιδιά ομάδα γιατί υπήρχαν δυσκολίες στην συμπεριφορά όταν φίλοι κάθονταν με τον ίδιο τρόπο και στα μαθήματα. Δεν ήταν εύκολο να αλλάζει κάθε φορά η σύνθεση της ομάδας ανάλογα με το αν έχουμε Ευέλικτη Ζώνη ή άλλο μάθημα.) Μόνο για περιορισμένο χρόνο μπορούσε να κρατηθεί η σύνθεση της ομάδας σταθερή.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Ο ερχομός μιας καινούριας μαθήτριας έφερε στην επιφάνεια τη δυσκολία που έχουν συχνά τα παιδιά να δεχτούν κάποιο καινούριο άτομο. Επίσης ο ανταγωνισμός που συχνά υπήρχε μεταξύ τους ήταν το έναυσμα για να ασχοληθούμε με το πώς θα έχουν καλύτερες σχέσεις . Δηλαδή επικεντρωθήκαμε περισσότερο στην αποδοχή της διαφορετικότητας πρώτα μεταξύ μας και λιγότερο σε πολιτισμικές και άλλες διαφορές

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Συζήτηση για το τι θέμα θέλουν να ασχοληθούμε φέτος με αφορμή τον ερχομό της νέας μαθήτριας και των μεταξύ τους προβλημάτων Ερωτηματολόγιο ( προτέστ) Παραμύθια για τη διαφορετικότητα πχ. Από το βιβλίο του Λέο Μπουσκάλια : Να ζεις, να αγαπάς και να μαθαίνεις. Χωρισμός σε ομάδες-ονόματα ομάδων-έμβλημα Ασκήσεις αναπνοής για σκοπούς χαλάρωσης. Παιχνίδι «Γκούφυ» με σκοπό τη εξάσκηση στη συγκέντρωση και στην ομαδικότητα. Παιχνίδι κίνησης: ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ( περπατούν 10 λεπτά στο χώρο αδιαφορώντας για όποιον συναντούν. Τα επόμενα 10 λεπτά χαιρετούν με χειραψία όποιον συναντούν κοιτώντας τον στα μάτια, λένε το όνομά τους και απαντούν χαίρω πολύ. Μετά συζητούμε για το πώς ένιωσαν και συμπεράσματα για τον τρόπο γνωριμίας.) Ιστορίες ονομάτων:( Καθισμένοι σε κύκλο μιλά ο καθένας 5 λεπτά για το όνομά του, αν του αρέσει , πώς το πήρε, αν έχει υποκοριστικό κλπ )

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ζωγραφίζουν το όνομά τους με διπλά γράμματα, τα ενώνουν σε κολάζ και τα συνδέουν με χρωματιστές γραμμές με όποιο άλλο όνομα θέλουν. Παιχνίδι: Μάντεψε ποιος.Τα παιδιά γράφουν μυστικά μερικές πληροφορίες που τα περιγράφουν ( εξωτερικά και εσωτερικά ).Μετά μαζεύουμε τα χαρτιά και διαβάζοντάς τα δυνατά ζητάμε να μαντέψουν ποιος είναι αυτός που το έγραψε. Ζωγραφιά: Η οικογένειά μου. Ακολουθεί παρουσίαση του έργου τους και πληροφορίες. Παίζω την οικογένεια. Παντομίμα με σενάριο μιας μέρας δυο διαφορετικών οικογενειών.ΟΙ άλλοι μαντεύουν τους ρόλους.Μετά συζητάμε ποια οικογένεια μας άρεσε και γιατί. Η φιλοφρόνηση: Οι μαθητές χωρίζονται σε δυο ομάδες, κάθονται απέναντι. Με το σήμα που ακούν οι δυο απέναντι περπατούν , συναντιούνται, ο ένας κάνει μια φιλοφρόνηση στον άλλον ( κάτι αληθινό ), ο αποδέκτης λέει ευχαριστώ , ο πρώτος παρακαλώ κλπ. ΄Οποιος δεν τα καταφέρνει παίρνει μια « ψείρα,». Κερδίζει η ομάδα με τις λιγότερες ψειρες. Στο τέλος ρωτάμε πώς ένιωσαν.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Το μετάλλιο. Ζωγραφίζουν από μια φωτοτυπία του μετάλλιου και γράφουν πάνω κάτι καλό για τον εαυτό τους κα ιτο χρωματίζουν. Στο τέλος, το κόβουν , το καρφιτσώνουν στο στήθος και κάνουν όλοι μαζί παρέλαση. Παιχνίδι ομοιότητες και διαφορές. Ανάλογα με το κριτήριο που τους δίνουμε χωρίζονται σε ομάδες,πχ. ανάλογα με το χρώμα των μαλλιών τους,των ρούχων τους κλπ Ακολουθεί συζήτηση για το πώς νιώθει κανείς όταν ήταν μειοψηφία ή πλειοψηφία , πώς είναι να είσαι διαφορετικός κλπ. Παραμύθι το ασχημόπαπο του ΄Αντερσεν , παντομίμα από κάθε ομάδα όποιας σκηνής θέλουν , συζήτηση για το πώς ένιωθαν παίζοντας του ρόλους. Μοιάζω- διαφέρω. Τα παιδιά σε τυχαία ζευγάρια που φτιάχνουμε γράφουν δυο διαφορές και δυο ομοιότητες που έχουν. Συζητάμε πώς νιώθουν όταν διαφέρουν και όταν μοιάζουν.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Τα παδιά σε καθε ομάδα κόβουν σχήματα τετράγωνα, ορθογώνια, τρίγωνα, κύκλους από χρωματιστά χαρτιά. Μετά τους διαβάζουμε το παραμύθι « τα σχήματα» και μετά συνεργάζονται και κάνουν κολάζ με τέσσερα μεγάλα χαρτόνια όσα σχέδια σκεφτούν συνδυάζοντας διαφορετικά σχήματα πχ σπίτια, παγωτά κλπ. Παιχνίδι εμπιστοσύνης: ο τυφλός και ο μουγκός.Ο μουγκός πάει τον τυφλό σε προκαθορισμένο μέρος. Αλλάζουν ρόλους .Συζητάμε πώς ένιωσαν ( εμπιστοσύνη, φόβο, τρυφερότητα ).Αξιοσημείωτη ήταν η χαρά που ένιωθε αυτός που οδηγούσε τον άλλον. Παιχνίδι « Εμπρος όλοι να..» Κάποιος μπροστά οδηγεί με κίνηση, γκριμάτσες ,κλπ και οι άλλοι μιμούνται . Συζήτηση για το πώς είναι να δίνεις εντολές με ωραίο τρόπο , να υπακούς κλπ. Ινδιάνικο παιχνίδι. Κρατώντας ένα αντικείμενο- σύμβολο απαντά ένας ένας σε μια ερώτηση που τους γίνεται , μόνο όταν κρατούν το αντικείμενο. Οποιος σπασει τον κανόνα βγαίνει από το παιχνίδι. Κουβεντιάζουμε πώς τους φάνηκε όταν τους σέβονταν, αντίθετα πώς ένιωθαν όταν τους διέκοπταν κλπ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ζωγραφίζουμε μαζί. Σε κάθε ομάδα ζωγραφίζουμε κάτι όλοι μαζί, από λίγα λεπτά ο καθένας, χωρίς να μιλήσουμε καθόλου. ( στις 3 φορές αν μιλήσουν ακυρώνονται) . Παρουσιάζουν το ομαδικό έργο. Επεξεργάζομαι συναισθήματα. Θυμούνται κάποια φορά που ένιωσαν μόνοι, διαφορετικοί, νέοι στην ομάδα κλπ και με παντομίμα δείχνουν πώς ένιωθαν . Οι άλλοι μαντεύουν τι συναισθήματα εκφράζουν. Ο καθένας( αποφασίζει ο ίδιος τη μέρα ) μας μιλά για τον εαυτό του, τα χόμπι του, φέρνει φωτογραφίες, αντικείμενα, μετάλλια από το χόμπι του και οι άλλοι του παίρνουν συνέντευξη. Διαβάζουμε το γαϊτανάκι, κουβεντιάζουμε για το γιατί διαφορετικοί άνθρωποι είχαν κοινό όραμα, φτιάχνουμε έναν εννοιολογικό χάρτη που να συνδέει τις βασικές έννοιες του παραμυθιού μεταξύ τους . Μετά διαβάζουμε το παραμύθι « ΄Ενας γάτος μια φορά » και κάνουμε το ίδιο.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ετοιμάζουμε τη θεατρική παράστασή μας: Επεξεργασία έργου, εκμάθηση ρόλων, κατασκευή αφίσας, πρόσκλησης, κοστουμιών ,τραγούδια κλπ Μας επισκέπτονται καθηγητές ( Γλώσσας και Ιστορίας ) από το Γυμνάσιο κωφών, μιλούν για το θέμα, μας μαθαίνουν μερικές βασικές λέξεις, έτσι ώστε όταν μετά πάμε στο ειδικό Γυμνάσιο για να παρακολουθήσουμε μάθημα Ιστορίας να ξέρουμε να « συζητήσουμε» λίγο στη γλώσσα τους. Επίσκεψη στο γυμνάσιο κωφών, παρακολούθηση μαθήματος Ιστορία, γνωριμία με τους μαθητές. Επίσκεψη –ενημέρωση από εργαζόμενη και εθελόντρια του Ερυθρού Σταυρού κ .Γιατρά . Επικέντρωση στο ότι ο ερυθρός βοηθά όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από χρώμα- θρήσκευμα κλπ. Παρουσίαση( περιληπτική ) του προγράμματος και του θεατρικού έργου μας « Ο κόκκινος γάτος « στο σχολείο σε παιδιά και γονείς. Τελική αξιολόγηση, δίνοντας το ίδιο τεστ και παρατηρώντας τις διαφορές στις απαντήσεις των παδιών. Κλείσιμο, απολογισμός, τι μας άρεσε, πώς ένιωσαν κλπ

Δραστηριότητες Με την καθηγήτρια Αγγλικών κ. Σω αφού μίλησαν για το διαφορετικό αλφάβητο στις δυο γλώσσες ,ζωγράφισαν από μια ζωγραφιά σε κάθε ελληνικό γράμμα ( και από κάθε αγγλικό ) και τράβηξαν βίντεο καθώς έλεγαν μια ελληνική λέξη από κάθε γράμμα. Το βίντεο στάλθηκε σε συνεργαζόμενο Αγγλικό δημοτικό σχολείο που ασχολούνται με το θέμα της αρχαίας ελληνικής ιστορίας. Η μουσικός κ Αντωνοπούλου τους έμαθε τα τραγούδια και στο τέλος της χρονιάς στη γιορτή επιμελήθηκε τραγούδια που αναφέρονταν στην παγκόσμια ειρήνη και αγάπη.

Παρακολούθηση μαθήματος Ιστορίας στο γυμνάσιο Κωφών

Κολάζ ομάδας από το παραμύθι : Τα σχήματα

«Ο κόκκινος γάτος» στο 3ο φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού

Αφίσες για τη θεατρική παράσταση-μετάλλια

Τεστ αξιολόγησης- πριν και μετά

Μας επισκέφθηκαν… Οι καθηγητές Γλώσσας και Ιστορίας του Γυμνασίου Κωφών ( συζήτηση, εκμάθηση βασικών εννοιών ώστε να μπορούμε μετά να επικοινωνήσουμε με τους μαθητές του Γυμνασίου όταν παρακολουθήσουμε μάθημα Ιστορίας.). ΄Ηταν μεγάλη η χαρά των παιδιών που έμαθαν να « λένε » με τα χέρια :καλημέρα, πηγαίνω στην Τρίτη τάξη δημοτικού, εσύ? Κλπ κλπ Η εργαζόμενη και εθελόντρια του Ερυθρού Σταυρού κ Γιατρά μας μίλησε για την αξία του εθελοντισμού και στον Ερυθρό και σε άλλες οργανώσεις. Τα παιδιά σκέφτηκαν την επόμενη χρονιά να « υιοθετήσουμε »ένα παιδί από φτωχή χώρα του Τρίτου κόσμου.

Η παρουσίασή μας… Η παρουσίαση του προγράμματος έγινε στο σχολείο στο τέλος της χρονιάς σε παιδιά, γονείς και άλλους καλεσμένους. Επίσης με τη συμμετοχή μας στο φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού . Φτιάξαμε αφίσες με ζωγραφιές και με συνθήματα που προέκυπταν κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων και της παρουσίασης του θεατρικού έργου

Ας αξιολογηθούμε… Το πρόγραμμα άρεσε πολύ στα παιδιά, ήρθαν κοντα στους περισσότερους συμμαθητές τους αλλά και σε μένα. Η στάση τους άλλαξε κυρίως μετά τα παιχνίδια επικοινωνίας αλλά και περισσότερο μετά το θεατρικό έργο που μιλούσε για τη διαφορετικότητα. Πιστεύω πως οι μαθητές βίωσαν και όχι έμαθαν πως ο καθένας έχει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, αλλού αδυναμίες και αλλού ιδιαίτερες ικανότητες .Δεν μπορώ να πω πώς εμαθαν να δέχονται όλους τους διαφορετικούς ανθρώπους ,αλλά έγιναν πολλά βήματα στο να σέβονται τον άλλον και να έχουν ανοιχτή διάθεση για γνωριμία με το καινούριο. Με δυσκόλεψε το θέμα των φωτογραφιών, κάποιοι ενήλικες δεν ήθελαν καθόλου φωτογραφίες και υπήρχε διστακτικότητα σε αυτό το θέμα. Επίσης διαπίστωσα πως πρέπει να κρατιέται προσεκτικά αρχείο δραστηριοτήτων ή ακριβές ημερολόγιο γιατί είναι μεγάλος ο όγκος των δραστηριοτήτων Παραθέτω ένα δείγμα από το ερωτηματολόγιο, πριν και μετά το πρόγραμμα. Σε αρκετά παιδιά υπήρξαν στο τέλος διαφορετικές απαντήσεις . Διαπίστωσα τις περισσότερες αλλαγές στο ότι έκαναν περισσότερους φίλους φέτος ( ενώ τα παιδιά είναι μαζί από την α δημοτικού ). Στο προτέστ έλεγαν πως δεν θα ήθελαν να κατσουν με έναν κινέζο , έναν κωφό κλπΣτο τέλος οι περισσότεροι έγραφαν πως δεν με νοιάζει αρκεί να είναι καλό παιδί. Παρατήρησαν πως βελτιώθηκαν γενικά οι σχέσεις μεταξύ τους και υπήρχε μεγαλύτερος σεβασμός για τις αδυναμίες και τις δυσκολίες του καθενός.

Κλεινοντασ… Κλείνουμε με ένα ποίημα που φτιάξαμε με τα παιδιά θέλοντας να τονίσουμε πως ο καθένας στην τάξη μας ( αλλά και στη ζωή) έχει κάποια θετικά χαρακτηριστικά και όλοι μαζί αποτελούμε ένα αγαπημένο τμήμα .

Το ποίημά μας – η ενότητά μας..