Προγραμματισμός Η/Υ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Τι είναι ο προγραμματισμός
Στόχοι Να περιγράψουμε τις έννοιες του υπολογιστικού προβλήματος και του αλγορίθμου. Να περιγράψουμε την πορεία από ένα υπολογιστικό πρόβλημα έως ένα.
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Προγραμματισμοσ υπολογιστη
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
1 Προγραμματισμός Η/Υ Κεφάλαιο 8 Παραρτήματα Γ + Δ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Εισαγωγή στον προγραμματισμό
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών
Σχεδίαση Αλγορίθμων. Διεργασίες (1/2) Μία διεργασία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της δεχόμενη είσοδο και παράγοντας έξοδο.
Κεφάλαιο 6: Εισαγωγή στον προγραμματισμό Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Λογισμικό (Software).
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
Καθηγητής: Σπύρος Ξουργιάς1 Η Έννοια του Προγράμματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ανάπτυξη αντίστοιχου αλγορίθμου.
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Κ. ΛΑΖΟΣ - Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τμ.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Από την ιδέα μέχρι το λογισμικό. Ξεκινώντας από το πρόβλημα...
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
Εισαγωγή στον προγραμματισμό Μέρος 3 ο Προγραμματιστικά περιβάλλοντα § 6.7.
Πληροφορική 2 Γλώσσες Προγραμματισμού 1. Γλώσσες προγραμματσιμού  Επιτρέπουν την κωδικοποίηση των αλγορίθμων  Η εκτέλεση ενός προγράμματος θα πρέπει.
ΚΕΦ 6 ο ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ. ΣΤΑΔΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ (ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ - ΔΕΔΟΜΕΝΑ) ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΥΣΗΣ.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προγραμματισμός Η/Υ

Περιεχόμενα Ανασκόπηση - Ορισμοί Ο κύκλος ανάπτυξης προγράμματος Περιγραφή προβλήματος Ανάλυση προβλήματος Λογικό Διάγραμμα Ψευδοκώδικας Κωδικοποίηση Συντήρηση Γλώσσες Προγραμματισμού Ασκήσεις

Εισαγωγή Αλγόριθμο ονομάζουμε μια ταξινομημένη ακολουθία μη διφορούμενων βημάτων που οδηγούν στη λύση ενός προβλήματος. Πρόγραμμα ονομάζουμε την αναπαράσταση ενός η πολλών αλγορίθμων σε μορφή κατανοητή από τον υπολογιστή Η διαδικασία της ανάπτυξης ενός αλγορίθμου σε συνδυασμό με την συγγραφή ενός προγράμματος καλείται προγραμματισμός. Το σύνολο των γραμματικών και συντακτικών κανόνων που μας επιτρέπει να δίνουμε εντολές στον Η/Υ μέσω ενός προγράμματος καλείται γλώσσα προγραμματισμού Η διαδικασία που ακολουθούμε για την ανάπτυξη ενός προγράμματος καλείται κύκλος ανάπτυξης προγράμματος

Ο κύκλος ανάπτυξης προγράμματος Ο κύκλος ανάπτυξης προγράμματος αναλύεται σε έξι βασικά βήματα: Περιγραφή του προβλήματος, καθορισμός απαιτήσεων, Ανάλυση προβλήματος, προσδιορισμός της λύσης Σχεδίαση της λύσης του προβλήματος Ανάπτυξη αλγορίθμού Σχεδιασμός διαγράμματος ροής Δημιουργία ψευδοκώδικα Κωδικοποίηση σε γλώσσα προγραμματισμού, Έλεγχος, διόρθωση λαθών, Συντήρηση προγράμματος.

Περιγραφή του προβλήματος & καθορισμός απαιτήσεων Περιγραφή του προβλήματος & καθορισμός απαιτήσεων Προσπαθούμε με απλά βήματα να απομονώσουμε και να καταγράψουμε τις πραγματικές συνιστώσες ενός προβλήματος, τοποθετώντας τις σε λογική σειρά μεταξύ τους. Ποια είναι τα δεδομένα εισόδου? Ποιο είναι το απτό αποτέλεσμα που πρέπει να προκύψει από την επίλυση του προβλήματος?> Αποσαφηνίζουμε τους στόχους που επιδιώκουμε να υλοποιήσουμε με αναλυτικό τρόπο προκειμένου να καταγραφεί το πλαίσιο απαιτήσεων της όλης προσπάθειας. Μήπως οι απαιτήσεις για την επίλυση του προβλήματος το καθιστούν την αυτοματοποίηση της διαδικασίας μη συμφέρουσα?

Ανάλυση του προβλήματος & προσδιορισμός της λύσης Ανάλυση του προβλήματος & προσδιορισμός της λύσης Ολοκληρωμένη απεικόνιση του πλαισίου επίλυσης του προβλήματος Σκιαγραφούμε ένα προσχέδιο της επίλυσης του προβλήματος Ελέγχουμε αν η λύση καλύπτει τους στόχους που έχουν τεθεί και αν παράγει τα επιθυμητά δεδομένα εξόδου Διερευνούμε την πιθανότητα ύπαρξης περισσότέρων λύσεων Επιλέγουμε την βέλτιστη λύση με βάση τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί

Σχεδίαση της λύσης του προβλήματος Ανάπτυξη του αλγορίθμου επίλυσης του προβλήματος Δημιουργία μιας ταξινομημένης ακολυθίας μη διφορούμενων βημάτων που οδηγούν στη λύση Σχεδιασμός διαγράμματος ροής Σχηματικός τρόπος αναπαράστασης του αλγορίθμου

Σχεδίαση της λύσης του προβλήματος Δημιουργία ψευδοκώδικα Αναπαράσταση του αλγορίθμου με ένα μίγμα λέξεων της Αγγλικής γλώσσας και κοινών σε πολλές γλώσσες προγραμματισμού εντολών open STUDENT.DAT /* Open the file that contains the student list */ read student_name /* Read the first student name */ while not EOF do /* Begin the main loop */ read student_info /* Read the remaining student info */ if YEAR=1 then print student_name /* conditional structure */ read student_name /* Read the next student name */ end while close STUDENT.DAT /* Close the input file */ end /* End of program */

Κωδικοποίηση Αξιοποιείται η διαδικασία του σχεδιασμού Πραγματοποιείται η συγγραφή του προγράμματος σε μια γλώσσα προγραμματισμού. Μέσω μεταγλωτιστή (compiler) ή μεταφραστή (interpreter) το πρόγραμμα μετατρέπεται σε γλώσσα γλώσσα μηχανής η οποία είναι αναγνωρίσιμη από τον υπολογιστή. Στο στάδιο αυτό γίνεται ο έλεγχος συντακτικών λαθών (λάθη που οφείλονται σε λανθασμένη χρήση των κανόνων της γλώσσας προγραμματισμού)

Έλεγχος λαθών, συντήρηση προγράμματος Έλεγχος λαθών και διόρθωση προγράμματος: Πραγματοποιούνται συνεχείς δοκιμές προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι το πρόγραμμα δουλεύει σωστά. Διορθώνονται πιθανά λογικά σφάλματα (σφάλματα που σχετίζονται με τον σχεδιασμό της λύσης). Συντήρηση προγράμματος: Συγγραφή τεκμηρίωσης Το λογισμικό εγκαθίσταται και ξεκινά η λειτουργία του. Οι ανάγκες των χρηστών, και η συνεχής προσαρμογή των προγραμμάτων στις νέες απαιτήσεις καθιστούν αναγκαία την συνεχή παρακολούθηση του προγράμματος, και την τροποποίηση του.

Γλώσσες προγραμματισμού Γλώσσα Μηχανής- Machine Language, (Γλώσσα πρώτης γενιάς-1940) Είναι η φυσική γλώσσα των Η/Υ. Είναι κώδικας σε δυαδική μορφή (0,1). Διακρίνεται για την ταχύτητα εκτέλεσης των εντολών της και την βέλτιστη χρήση της κύριας μνήμης. Είναι δύσκολη στην χρήση της, στον εντοπισμό και διόρθωση τυχόν λαθών. Συμβολική γλώσσα -Assembly Language ( Γλώσσα δεύτερης Γενιάς -1950-60) Μνημονική αναπαράσταση των χαρακτήρων. Είναι πιο εύκολη στην γραφή και στην κατανόηση. Η εκτέλεση της απαιτεί την μετάφραση της σε γλώσσα μηχανής μέσω των συμβολομεταφραστών (Assembler).

Γλώσσες προγραμματισμού Γλώσσες υψηλού επιπέδου- High level Languages, (Γλώσσες τρίτης Γενιάς 1960-..) Εννοιολογικά εμφανίζονται να βρίσκονται πιο κοντά στις ανθρώπινες γλώσσες. Χρησιμοποιούν ένα μικρό σύνολο από αγγλικές λέξεις. Για να εκτελεστεί ένα τέτοιο πρόγραμμα γίνεται χρήση μεταγλωττιστών (Compilers) και των μεταφραστών ή διερμηνευτών (Interpreters). Παραδείγματα: Cobol, Fortran, Basic, Logo, Pascal, Ada, C.

Γλώσσες προγραμματισμού Γλώσσες τέταρτης γενιάς - 4th Generation Languages.-1980 -1990 Ο προγραμματιστής δεν περιγράφει αλγορίθμους. Απλά καθορίζει τα δεδομένα και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν και το ίδιο το εργαλείο δημιουργεί τον κώδικα σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού. Αντικειμενοστραφείς γλώσσες προγραμματισμού (Object oriented L). Παραδείγματα: C++, Java, Visual basic. Γλώσσες ανάπτυξης εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, Π.χ LISP, PROLOG. Γλώσσες ερωταποκρίσεων. Γεννήτριες προγραμμάτων. Συστήματα διαχείρισης βάσεων δεδομένων.

Γλώσσες προγραμματισμού Γλώσσες Πέμπτης Γενιάς (5th Generation language) - 21ος αιώνας Η επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και μηχανής γίνεται με την βοήθεια φυσικής γλώσσας. Χρησιμοποιούν λέξεις και συντακτικούς κανόνες της φυσικής γλώσσας. Αναπτύσσονται τεχνικές αναγνώρισης φωνής. Έχουν μεγάλες υπολογιστικές απαιτήσεις. Δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί πρότυπα με ευρεία αποδοχή. Όλες οι παραπάνω γλώσσες εκτός από την γλώσσα μηχανής προκειμένου να γίνουν κατανοητές από τον Η/Υ πρέπει να μεταφραστούν σε γλώσσα μηχανής

Άσκηση 1 Πολλαπλασίασε τρεις αριθμούς Αν το γινόμενο τους είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα τους τότε τύπωνε κάθε φορά το 1/3 του γινομένου αλλιώς τύπωσε το 1/3 του αθροίσματος. (1). Να σχεδιαστεί το λογικό διάγραμμα (2). Να γραφεί ο ψευδοκώδικας (3). Να γίνει έλεγχος με τα εξής δεδομένα εισόδου (α) 3,2,1 (β) 4,5,2

Άσκηση 2 1. Να σχεδιαστεί το λογικό διάγραμμα ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΡΕΙΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ. ΑΝ ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΟ 100 ΤΟΤΕ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΟΝ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΤΥΠΩΝΕΙ. ΑΝ ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟ ΤΟΤΕ ΝΑ ΕΚΥΠΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΑΝ ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟ ΜΕ ΤΟ ΕΚΑΤΟ ΤΟΤΕ ΝΑ ΤΥΠΩΝΕΙ ΤΗΝ ΦΡΑΣΗ «ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ» 1. Να σχεδιαστεί το λογικό διάγραμμα 2. Να γραφεί ο ψευδοκώδικας 3. Να γίνει έλεγχος με τα εξής input data (α) 30,40,20, (β) 100, 10, 40, (γ) 50, -50, 0

Ερωτήσεις ?