Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
Advertisements

ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ο αυτοστεφανούμενος νέος
Επιτύμβιο άγαλμα, που θεωρείται ορόσημο στην εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής πλαστικής και το τελευταίο της σειράς των αρχαϊκών κούρων. Σώζεται σχεδόν ακέραιο,
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Η Αρχαϊκή Εποχή.
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Το ανάγλυφο των Ελευσίνιων Μυστηρίων! Ιφιγένεια Ηλιαδου! ΣΤ΄2.
Μάντσιου Χρυσούλα Μπογιατζόγλου Θεανώ Σουλίδης Χρήστος
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ , δωρικός ρυθμός 1
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
Η πολιτισμική αναγέννηση
(Η Πηνελόπη μαρμάρινο άγαλμα) Λεωνίδας Δρόσης1873
ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟ π.Χ
Λευκανική κεραμική.
Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Αττικός μελανόμορφος ρυθμός: ως το 560 π.Χ.
Μάθημα 7ο: Η κορινθιακή κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΖΩΑ.
Ο Πρώιμος ερυθρόμορφος αττικός ρυθμός
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η μελανόμορφη τεχνική διακόσμησης των αγγείων πρωτοξεκίνησε τον 7ο αι. από την Κόρινθο. Από την Κόρινθο τη δανείστηκαν οι Αθηναίοι, οι οποίοι.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Εικόνα και τελετουργία
Αρχαϊκή Τέχνη.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΤΑ ΑΓΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ηλεκτρονικό λεξικό του Τριανταφυλλίδη : μνημειακός , αρχαϊκός
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Άγαλμα Δία - Ποσειδώνα Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ ΣΤ’
Η ακτινοβολία του μυκηναϊκού πολιτισμού. Ναυάγιο Ulu Burun.
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
Το αναγλυφο του Τριπτολεμου των ελευσινιων μυστηριων
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Γεωμετρικά χρόνια.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΚΕΡΑΜΙΚΗ (YEIIIA-B)
ΚΙΘΑΡΙΣ Η επτάχορδη ομηρική κιθαρίς Μεγαλοπρεπές έγχορδο όργανο με ξύλινο αντηχείο, που συνόδευε το τραγούδι («κιθαρωδεία») σε μουσικούς αγώνες και άλλες.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
ΟΡΕΣΤΕΙΑ Μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, η Ηλέκτρα τον φυγάδευσε στη Φωκίδα, στο βασιλιά Στρόφιο, που ήταν θείος.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΤΑ ΨΗΛΟΤΕΡΑ ΔhΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΠΛΟΥ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ.
Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε σε θραύσματα και είναι συγκολλημένη. Όπως όλα τα αγγεία αυτού του είδους, που θεωρείται ότι απεικονίζουν σκηνές από τελετουργίες σχετικές με ταφικά και επιμνημόσυνα έθιμα, φέρει παράσταση σχετική με το θάνατο. Εικονίζονται δύο μορφές, ένας άνδρας και μία γυναίκα, που προσέρχονται σε ταφικό μνημείο, το οποίο στέκεται σε βάση με τρεις βαθμίδες. Στα σκαλοπάτια είναι τοποθετημένες δύο λήκυθοι και ένας κάνθαρος. Η γυναίκα, ντυμένη με μακρύ χιτώνα, απλώνει τα χέρια στο μνημείο, ενώ ο νεαρός άνδρας στέκεται στην άλλη πλευρά, τυλιγμένος σε καστανόμαυρο ιμάτιο.

Μελανόμορφη λήκυθος Αττική λήκυθος, που βρέθηκε σε ανδρικό τάφο και αποτελεί αξιόλογο δείγμα του μελανόμορφου ρυθμού. Είναι συγκολλημένη από πολλά θραύσματα, ενώ απολεπίσματα εμφανίζονται στο σώμα και στη λαβή της. Ανήκει στον τύπο ληκύθου με οωειδές σώμα και μικρό λαιμό. Στο σώμα του αγγείου εικονίζεται μια φτερωτή γυναικεία μορφή, Ίριδα ή Νίκη, που φορεί πέπλο και κινείται προς τα δεξιά. Το πρόσωπό της αποδίδεται με λευκό χρώμα, χαρακτηριστικό της μελανόμορφης τεχνικής. Η μορφή πλαισιώνεται από δύο όρθιους άνδρες με κοντά μαλλιά και γενειάδα, που φορούν ιμάτιο. Πίσω τους εμφανίζονται δύο νεαρότεροι άνδρες, χωρίς γένι, που φορούν μόνο ιμάτιο ριγμένο στον ένα ώμο τους. Οι τέσσερις άνδρες κατευθύνονται προς τη γυναικεία μορφή, οι νεαρές με έντονο διασκελισμό. Στον ώμο του αγγείου εικονίζεται σκηνή κυνηγίου κάπρου, με δύο ιππείς. Οι ανατομικές και διακοσμητικές λεπτομέρειες των παραστάσεων αποδίδονται με χάραξη και επίθετο λευκό και ιώδες χρώμα. Το έργο έχει αποδοθεί από τον Beazley στο ζωγράφο του Λονδίνου Β 31 και χρονολογείται στα μέσα του 6ου αι. π.Χ.

Ερυθρόμορφος κιονωτός κρατήρας πηλός Ελληνικό (Αττικό) Κλασική περίοδος περ. 470 π.Χ. Απόδοση: Ζωγράφος του Ακράγαντα Ύ.: 47 εκ. / Δ.χείλ.: 27 εκ. Άγνωστη προέλευση Περιγραφή Το αγγείο αποδίδεται στο "Ζωγράφο του Ακράγαντα", που εργάστηκε στην Αττική γύρω στα μέσα του 5ου αι. π.Χ. Στην κύρια όψη του αποδίδεται σκηνή κώμου. Μια νεαρή αυλητρίδα που παίζει δίαυλο και ένας νεαρός, που κρατά επτάχορδη βάρβιτο (είδος λύρας) και πιθανώς τραγουδά, πλαισιώνουν ιματιοφόρο νέο, ο οποίος ενώ χορεύει με έκπληξη διαπιστώνει ότι η κύλικα που κρατά στο αριστερό χέρι, έχει αδειάσει από το κρασί. Την εν ευθυμία τελούσα ομάδα παρακολουθεί κισσοστεφής νεαρός που βαδίζει κουβαλώντας έναν αμφορέα στον ώμο. Στη δευτερεύουσα όψη εικονίζονται τέσσερις ιματιοφόροι νέοι που συνομιλούν ανά δύο.