ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
«ΣΩΣΤΕΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ» «ΣΩΣΤΕΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ»
Ο όρος Διαπροσωπικές σχέσεις, ή interpersonal relations στα αγγλικά αναφέρεται σε όλα τα φαινόμενα και στις διεργασίες που διαδραματίζονται μεταξύ δύο προσώπων ή μεταξύ ενός προσώπου και άλλων προσώπων. Τα φαινόμενα και οι διεργασίες αυτές αναφέρονται στην αντίληψη την κατανόηση και την αξιολόγηση του ενός προσώπου από το άλλο ή τα άλλα.
Ανθρώπινη επικοινωνία ΛΟΓΟΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ή ΓΡΑΠΤΟΣ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
Οι Κυριότερες μορφές μη-Λεκτικής επικοινωνίας Το βλέμμα Οι εκφράσεις-Κινήσεις του προσώπου Χειρονομίες και άλλες κινήσεις του σώματος Στάση του σώματος Σωματική επαφή Το Ντύσιμο και η εμφάνιση
Τι εξυπηρετεί η μη λεκτική επικοινωνία. Μετάδοση διαπροσωπικών στάσεων και αισθημάτων. Αυτοπαρουσίαση. Υποστήριξη της λεκτικής επικοινωνίας Επισήμανση της προσοχής Αντικατάσταση της λεκτικής επικοινωνίας
ΤΙ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΣΧΗΜΕΣ Δ/Σ. Αδιαφορίας. Θυμού. Απόρριψης. Εσωστρέφειας. Παραβατικότητας. Μείωσης της αυτοεκτίμησης, του αυτοελέγχου της επικοινωνίας και της ομαδικότητας.
ΤΙ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΣΧΗΜΕΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΤΙ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΕΣ Δ/Σ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΙ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΕΣ Δ/Σ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ Επιτρέπουν στον μαθητή να εκφράζει Τις σκέψεις του. Τις μαθησιακές δυσκολίες του. Τα λάθη του. Τις απορίες του. Ο μαθητής αποβάλλει το άγχος, τον φόβο, αυξάνει την προσπάθεια και το ενδιαφέρον του.
ΤΙ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΕΣ Δ/Σ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Αίσθηση της εμπιστοσύνης. Αίσθηση της ασφάλειας. Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης. Μείωση της επιφυλακτικότητας. Επιδίωξη της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας. Δημιουργία μιας τάξης «ομάδας».
ΤΙ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΝΑ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΕΙ ΚΑΛΕΣ Δ/Σ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Παιδαγωγική κατάρτιση – επιμόρφωση. Ενθουσιασμό για την δουλειά του. Να αναγνωρίζει την ιδιαίτερη προσωπικότητα του κάθε μαθητή. Να είναι διαθέσιμος στους μαθητές και να δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για αυτούς. Να καλλιεργεί αισθήματα ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Να είναι ευγενικός και να μην προσβάλει πρόσωπα και προσπάθειες. Να αναγνωρίζει και να ενισχύει τα θετικά στοιχεία των μαθητών του.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΕΙ ΚΑΛΕΣ Δ/Σ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Να τηρεί την αρχή της ισοτιμίας και να δημιουργεί σχέσεις αμοιβαίας εκτίμησης. Να είναι συνεπής και ειλικρινής. Να δείχνει πίστη στην αξία των μαθητών. Να χρησιμοποιεί ελκυστικές μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας. Να εφαρμόζει δημοκρατικές διαδικασίες. Να δημιουργεί ευχάριστο κλίμα στην τάξη. Να είναι ήρεμος και καλοσυνάτος. Να υπάρχουν όμως και σαφή όρια ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η διαχείριση της τάξης.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ Δ/Σ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Οι καθηγητές σάς παρακολουθούν με προσοχή όταν μιλάτε;
Οι καθηγητές σάς πλησιάζουν στα διαλείμματα και στις εκδρομές;
7. Οι καθηγητές σας, δείχνουν ενδιαφέρον για την πρόοδό σας;
8. Οι καθηγητές σας ασχολούνται με τα προσωπικά σας προβλήματα;
9.Οι καθηγητές σας, αντιμετωπίζουν ισότιμα όλους τους μαθητές;
13. Οι καθηγητές σας διακρίνονται από εχεμύθεια;
14. Οι καθηγητές σας είναι ειλικρινείς;
15. Οι καθηγητές σας είναι συνεπείς;
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΙΛΑΝΕ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ
Προσπαθήστε να είστε ανθρώπινος και όχι μόνο μια μηχανή διδασκαλίας. Μη δίνετε την πρώτη θέση στην ύλη που διδάσκετε αλλά σε εμάς τους μαθητές.
Μη με κρίνετε μόνο από τους βαθμούς που πετυχαίνω αλλά περισσότερο από την προσπάθεια που καταβάλω. Κάντε με να νιώσω πως ενδιαφέρεστε για μένα θεωρώντας με σαν ένα ανθρώπινο πλάσμα και όχι σαν ένα απλό αριθμό του καταλόγου σας.
Μην περιμένετε να ξεπεράσω το ταλέντο μου και τις δυνατότητές μου, δώστε μου κάποια ενθάρρυνση κάπου κάπου. φφφφφφφφφφφφφφφφφ Ακούστε πρόθυμα τις ερωτήσεις που κάνω, με σοβαρότητα έστω και αν σας φαίνονται ανόητες. Με αυτή την συμπεριφορά σας θα μάθετε και εμένα να ακούω τους άλλους προσεκτικά.
Να έχετε απαιτήσεις από εμένα φτάνει να είσαστε δίκαιος Να έχετε απαιτήσεις από εμένα φτάνει να είσαστε δίκαιος. Γνωρίζω πως είναι αναγκαίο αυτό έστω και αν επαναστατώ εξωτερικά. Μην με γελοιοποιείτε μπροστά στους συμμαθητές μου. Αυτό πληγώνει και οπωσδήποτε θα στραφεί εναντίον σας. Μια λέξη σας που θα ειπωθεί ιδιαιτέρως με σοβαρότητα και καλοσύνη θα φέρει μεγαλύτερο αποτέλεσμα.
Όταν πετυχαίνω κάτι, μην με παρουσιάζετε σαν παράδειγμα στους άλλους, αυτό με βάζει σε δύσκολη θέση. Σε μια τέτοια περίπτωση θα χαρώ πολύ με έναν καλό σας λόγο. Θυμάστε καμιά φορά πως ήσασταν και εσείς κάποτε μαθητής; Είχατε καλύτερους βαθμούς και δεν ξεχνούσατε ποτέ;
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Α. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ Ε. ΚΑΛΕΥΡΑ Φ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ Π. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Α. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ Ε. ΚΑΛΕΥΡΑ Φ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ Π. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ Ε. ΜΑΓΓΑΦΑΣ Π. ΜΑΡΙΝΗ Μ. ΜΙΧΟΛΙΑΣ Χ. ΜΠΟΥΓΙΟΥΚΟΥ Σ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Μ. ΞΕΝΟΥ Φ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α. ΠΑΠΑΖΙΚΟΣ Κ. ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ Ε. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ Π. ΤΖΟΥΡΟΣ Α. ΤΟΜΠΡΟΥ Κ. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ Ε. Υπεύθυνοι καθηγητές: ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΗΛΙΑΣ