Τι είναι πολιτισμός; Ορισμός. ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ Έμπειρος οδηγός και πρωτάρης. Χάσμα ανάμεσα στον συγγραφέα και τον αναγνώστη. Ανασταλτικός παράγοντας,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ομάδα “άντερ κονστράξιον” - EXIT Η ομάδα «άντερ κονστράξιον» δημιουργεί στο πλαίσιο του ZONE D, στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη, ένα περιβάλλον.
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Μια αφορμή για προβληματισμό
Η ΠΕΙΘΩ ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Διδακτική Πληροφορικής
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 2 η Εργαστηριακή Άσκηση Διδάσκων: Γ. Παλαιγεωργίου ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΗ Α.Ε.Μ.: 3783.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Περίοδος αναφοράς: Ακαδημαϊκό έτος
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Μεθοδολογία έρευνας και συγγραφής επιστημονικών εργασιών – αγγλική ορολογία εισαγωγή.
Η στροφή στον αναγνώστη
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι είναι πολιτισμός; Ορισμός

ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ Έμπειρος οδηγός και πρωτάρης. Χάσμα ανάμεσα στον συγγραφέα και τον αναγνώστη. Ανασταλτικός παράγοντας, η έκθεση. Μεταξύ αποκαλυπτικής γραφής και αποσιώπησης. Από τον ενθουσιασμό στην ικανοποίηση, από την αυτοκριτική στην αμφιβολία. Παλινδρόμηση-Απροκαθόριστο του αποτελέσματος. Ύστερα από κάποιο χρονικό διάστημα-Δεύτερη ανάγνωση. Σχέση με το διορθωτή: σχέση αθλητή-προπονητή.

ΓΙΑΤΙ ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ; Γράφοντας (απευθύνομαι στους άλλους ή στον εαυτό μου;) Καταλαβαίνω πολύ περισσότερα, καλύτερα, βαθύτερα και πλατύτερα. Χρησιμοποιώ τις δικές μου ιδέες. Πώς να γράφουμε; Δεν μαθαίνεται με μια φορά, συνεχής άσκηση που παίρνει μια ζωή.

ΔΟΜΗ Οι σκέψεις να οργανώνονται σε ομάδες. Οι ομάδες σε παραγράφους. Παράγραφοι σε ακολουθία-αόρατο νήμα που τις συνέχει. Κατάλληλα συνδετικά (προθέσεις, επιρρήματα, σύνδεσμοι, «επιπροσθέτως»). Έλεγχος προσωπικών απόψεων. Συμπέρασμα-απάντηση (σαφής, φυσική απόρροια). Πατρότητα αποσπασμάτων. (Πώς;). Σωστά δομημένη πρόταση - Λόγος απλός. Καλή επικοινωνία με τον αναγνώστη-ακροατή. Διαβάζω δυνατά το γραπτό μου. Εμφάνιση γραπτού.

ΑΣΚΗΣΗ Διαβάζω ένα δοκίμιο Σημειώνω αρετές – αδυναμίες Πώς παρουσιάζονται οι ιδέες; Γράφω για δέκα λεπτά την ημέρα Πειραματίζομαι με διάφορους τρόπους (π.χ. Αρχή – Τέλος) Διαβάζω δυνατά (με ή χωρίς ακροατή) Δοκίμιο: Δεν ζητάει να παρουσιάσω ένα θέμα (χτίζω το θέμα), αλλά να: αναλύσω συγκρίνω αντιπαραθέσω συζητήσω επιχειρηματολογήσω λύσω ένα πρόβλημα ελευθερία εντός ορίων Έλεγχος συμπεράσματος

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ Ανδρεαδάκης, Ν.Σ. (2005), Οδηγός για την εκπόνηση και σύνταξη γραπτής ερευνητικής εργασίας – Σεμιναριακής, πτυχιακής, διπλωματικής, εκδ. Ατραπός: Αθήνα. Bell, J. (2007), Πώς να συντάξετε μια επιστημονική εργασία: Οδηγός ερευνητικής μεθοδολογίας, εκδ. Μεταίχμιο: Αθήνα. Ζαφειρόπουλος, Κ. (2005), Πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία; Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών, εκδ. Κριτική: Αθήνα. Θεοφιλίδης, Χ. (1999), Η συγγραφή επιστημονικής εργασίας από τη θεωρία στην πράξη, εκδ. Τυπωθήτω: Αθήνα. Μητρογιαννοπούλου, Α. (2005), Πρακτικός οδηγός στην επιστημονική έρευνα για μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, εκδ. Κλειδάριθμος: Αθήνα. Νούτσος, Π.Χ. (1998), Οδηγός ερευνητικής μεθοδολογίας, εκδ. Ελληνικά Γράμματα: Αθήνα. Ellie Chambers and Andrew Northedge The arts. Good Study Guide, The Open University, UK 1997.

Marc Augé, Πού χάθηκε το μέλλον;, Πολύτροπον, Αθήνα, 2008

Σύντομη Περιγραφή Εδώ και μερικούς αιώνες, ο χρόνος κυοφορούσε την ελπίδα. Το μέλλον μάς υποσχόταν ηρεμία, εξέλιξη, ωρίμανση, πρόοδο, ανάπτυξη ή επανάσταση. Δεν συμβαίνει πλέον το ίδιο. Το μέλλον έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Ένα παρόν ακίνητο ενσκήπτει στον κόσμο, καταργώντας τον ορίζοντα της ιστορίας όπως και τα σημεία αναφοράς ολόκληρων γενεών. Τι προκαλεί αυτή την «έκλειψη»; Γιατί το μέλλον αφανίζεται μέσα στις ατομικές συνειδήσεις και στις συλλογικές αναπαραστάσεις; Υπάρχει θεραπεία, υπάρχουν έξοδοι κινδύνου; Αυτά τα ερωτήματα που στοιχειώνουν καθημερινά ολοένα και περισσότερους τομείς δραστηριότητας και στοχασμού, πραγματεύεται με ακρίβεια και ενάργεια στο βιβλίο του ο διαπρεπής ανθρωπολόγος Marc Augé. Διερευνώντας διαδοχικά τις έννοιες της ύπαρξης, της ανάπτυξης, της παγκοσμιοποίησης, της συγχρονικότητας, της νεωτερικότητας, της μνήμης και εντέλει της ουτοπίας, συνθέτει μία πρωτότυπη και απελευθερωτική προοπτική για το μέλλον.

Marc Augé ξεκινάει από τη διαπίστωση: «Οι παρατηρητές του σύγχρονου κόσμου μένουν έκπληκτοι μπροστά στο εύρος μιας αιφνίδιας αλλαγής κλίμακας και σκηνικού, της οποίας τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις και συνέπειες ούτε μπόρεσαν, ούτε μπορούν να φανταστούν». Και συμπληρώνει: «Μόλις που μετέχουμε στις βίαια επιταχυνόμενες αλλαγές».

Σήμερα δηλαδή η περίοδος αυτού του οικουμενικού κόσμου, της φιλελεύθερης αγοράς, της γενικευμένης επικοινωνίας, του πλανητικού εμφύλιου πολέμου, της αυξανόμενης απόστασης μεταξύ των πλουσιότερων και των φτωχότερων...

Marc Auge: Ο καλλιτέχνης είναι καταδικασμένος να αναζητεί την ομορφιά των «μη τόπων», να την ανακαλύπτει, ανθιστάμενος στις βεβαιότητες της επικαιρότητας. Οι πιο αντιπροσωπευτικοί συγγραφείς [και καλλιτέχνες] της εποχής τους, οι πιο επαρκείς και οι πιο ανοιχτοί στην αλλαγή, θα ήταν εκείνοι που θα είχαν συνείδηση του εκρηκτικού χαρακτήρα της παγκοσμιοποίησης στη σημερινή εκδοχή της […] που δεν θα λησμονούσαν ότι το άτομο είναι το μέτρο κάθε πράγματος, και που θα αναζητούσαν να επινοήσουν έναν ιδιαίτερο λόγο, ικανό να διαψεύσει μόνο μέσω της ύπαρξής του τον αναπόφευκτο χαρακτήρα του νόμου της σιωπής, της διαμεσολαβημένης βεβαιότητας και της καταναλωτικής παραίτησης.

Εποχή της υπερνεωτερικότητας Χαρακτηρίζεται από μια τριπλή υπερβολή: υπερβολή χρόνου, υπερβολή χώρου και υπερβολή ατόμου. Υπερβολή χρόνου με την υπεραφθονία σε συμβάντα που γεννάει την ανάγκη να δώσουμε νόημα στο παρόν όπως και στο παρελθόν. Υπερβολή χώρου με την υπεραφθονία σε χώρο που συνεπάγονται η παγκοσμιοποίηση της πληροφορίας και η επιτάχυνση των μέσων μεταφοράς. Υπερβολή ατόμου, στον βαθμό που το ίδιο το άτομο αξιώνει να είναι ένας κόσμος [Στέλιος Ράμφος] και στον βαθμό που οι αναφορές εξατομικεύονται και καταλήγουν να καθιστούν δύσκολη μια συλλογική απόδοση νοήματος. Έτσι, ζούμε στην κουλτούρα της υπερβολής, του όλο και περισσότερο που αναζητεί να αυτοπεριοριστεί και επανεισάγει το ερώτημα των τελικών σκοπών, τη στιγμή ακριβώς που οι ουτοπίες της αναγέννησης, στο επίπεδο της παγκόσμιας κοινωνίας, έχουν χάσει την κινητοποιητική τους δύναμη.

Συμπερασματικά: Ο Marc Augé θεωρεί τις έννοιες της ανάπτυξης, της παγκοσμιοποίησης, της νεωτερικότητας, της μνήμης, της ουτοπίας διαμέσου ενός προβληματισμού ο οποίος εξετάζει το ερώτημα αν έχει χαθεί η προοπτική του μέλλοντος. Σε περίπτωση καταφατικής απάντησης προσπαθεί να υποδείξει ορισμένες διεξόδους.

ΒΕΒΑΙΩΣΗ Οδηγός σπουδών του ΕΑΠ Ημερονηνία παράδοσης της εργασίας: