Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής !. Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής Περικλής Παπαδόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Μουσικής Ιονίων Νήσων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΜΑΘΗΜΑ:. Ψυχολογία ΤΑΞΗ:. Α’ Λυκείου ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Σεμινάριο με τη μορφή δειγματικής διδασκαλίας: '' Το μονοφωνικό τραγούδι στο σχολείο'' Για τους εκπ/κους μουσικής των νομών Έβρου και Ροδόπης στο Πρότυπο.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΠΑΞΩΝ. Ο σκοπός του θέματος είναι η συγγραφή στίχων και σύνθεση μελωδίας όπως και η κατασκευή μουσικών οργάνων μέσα από δημιουργική.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης A΄1
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης 3 η Συνεδρία Μέρος 1 ο Τα λογισμικά παρουσίασης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής !

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής Περικλής Παπαδόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Μουσικής Ιονίων Νήσων Σχολικός Σύμβουλος Μουσικής Ιονίων Νήσων Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Λευκίμμης: Άρτεμις Δουκάκη (Υποδιευθύντρια – συγγραφή κειμένων) Αναστασία Λαζαράκη και Αλέξανδρος Μπάρμπας Κέρκυρα – Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής ! Εικόνα 1η Εκπαιδευτικός Εκπαιδευτικός  Καθυστερημένη προσέλευση  Ελευθεριάζον στυλ (κινητό, γυαλιά, διάλογος με τους μαθητές που αφήνει (κινητό, γυαλιά, διάλογος με τους μαθητές που αφήνει εκτεθειμένο τον εκπαιδευτικό) εκτεθειμένο τον εκπαιδευτικό) Συναίσθηση καθήκοντος εκπαιδευτικού Περιοδικότητα και ώρα διδασκαλίας της Μουσικής στο ωρολόγιο Σχολικό πρόγραμμα Μαθητές Μαθητές  Κούραση, αναστάτωση, αυθάδεια, αίσθηση άνισης αντιμετώπισης και κατάχρησης εξουσίας, αίσθηση άνισης αντιμετώπισης και κατάχρησης εξουσίας, χαλαρότητα – ελαστικότητα στους κανόνες (Σχολικής ζωής) χαλαρότητα – ελαστικότητα στους κανόνες (Σχολικής ζωής)

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής !

Εικόνα 2η Εκπαιδευτικός  για διεκπεραίωση ύλης – συμβατικής  Υπό πίεση – άγχος για διεκπεραίωση ύλης – συμβατικής υποχρέωσης αξιολόγησης γνωστικού αντικειμένου υποχρέωσης αξιολόγησης γνωστικού αντικειμένου  Με ευελιξία και σαφήνεια στην διατύπωση ουσιαστικών ερωτήσεων (αποφυγή λεπτομερειών) ερωτήσεων (αποφυγή λεπτομερειών) Εμβάθυνση στο αισθητικό μέρος, στην δημιουργία, στην Εμβάθυνση στο αισθητικό μέρος, στην δημιουργία, στην συγκίνηση, στα κριτήρια εποχής και διάκρισης της μουσικής συγκίνηση, στα κριτήρια εποχής και διάκρισης της μουσικής  Υπερασπιστής του δικαιώματος του διαφορετικού στα (ανώριμα ακόμα) αισθητικά κριτήρια του/της εφήβου (ανώριμα ακόμα) αισθητικά κριτήρια του/της εφήβου αλλά και της ιστορικής συνέχειας – συνέπειας της μουσικής αλλά και της ιστορικής συνέχειας – συνέπειας της μουσικής ως τέχνη και επιστήμη ως τέχνη και επιστήμη Άγχος υπεύθυνου εκπ/κού Διαχείριση ύλης και καταστάσεων αξιολόγησης

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής ! Μαθητές Μαθητές  Αδιαφορούν για άστοχες επιλογές μας που δεν τα προκαλούν να συμμετέχουν ενεργά στην μαθησιακή διαδικασία να συμμετέχουν ενεργά στην μαθησιακή διαδικασία  Εκφράζουν παρορμητικά – μιμητικά, ειρωνεία – χλευασμό και λόγω των επιλογών και προτύπων που προβάλλονται και λόγω των επιλογών και προτύπων που προβάλλονται και επιβάλλονται στον πολιτισμικό τους ορίζοντα, επιβάλλονται στον πολιτισμικό τους ορίζοντα,  Μουσική = τραγούδι (ταυτόσημες έννοιες), ιδιαίτερα για όσους μαθητές μας δεν παίζουν μουσική. όσους μαθητές μας δεν παίζουν μουσική. Έτσι: όροι, έννοιες, μέθοδοι εξάσκησης, πληροφορίες, Έτσι: όροι, έννοιες, μέθοδοι εξάσκησης, πληροφορίες, πρέπει να εμπεριέχουν το σημαντικότερο εργαλείο της πρέπει να εμπεριέχουν το σημαντικότερο εργαλείο της Μουσικής το τραγούδι, (μελωδία + ρυθμό) όπου είναι Μουσικής το τραγούδι, (μελωδία + ρυθμό) όπου είναι δυνατό, για να τους εισάγει βιωματικά στην εκπ/κή διαδικασία δυνατό, για να τους εισάγει βιωματικά στην εκπ/κή διαδικασία Εικόνα 2η

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής !

Εικόνα 3η Διαχείριση ανισοτήτων στην τάξη Εν όψει γιορτής, εκ – δήλωσης διδασκαλία με ακροάσεις και προσπάθεια τραγουδιού σε ήρεμο και όχι ανταγωνιστικό κλίμα Χρησιμοποιώ τη φωνή μου, τα χέρια μου ως μέσο έκφρασης και δείχνω μ’ αυτά τις ιδιότητες του ήχου (ύψος, διάρκεια, ένταση, ερμηνεία κλπ) Ενισχύω την αυτοεκτίμηση μαθητών με δυσκολίες και αναστολές (αγόρια σε μεταφώνιση, παράφωνα παιδιά, υπερκινητικούς μαθητές) και δίνω ευκαιρίες – αξιοποιώ μαθητές με χάρισμα και εξωσχολική μουσική καλλιέργεια, χωρίς να παραγνωρίζω την μοναχική προσπάθεια του παιδιού που δεν μπορεί να υποστηριχτεί από το οικογενειακό του περιβάλλον

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής ! Εικόνα 3η Η θέση του εκπαιδευτικού Μουσικής στο Σχολείο Ο/η Μουσικός ο ΄΄από μουσικής μηχανής Θεός΄΄ που… πρέπει σε ανύπαρκτο χρόνο, όλο το χρόνο να συγκροτήσει μουσικά σύνολα και πρώτος να εκτεθεί και επανεκτεθεί σε επετείους, γιορτές κλπ (γίνεται η ειδικότητα της προσφοράς – και ευθύνης – του Σαββατοκύριακου) μοιράζεται σε 3 και 4 Σχολεία (Α/θμια) αισθάνεται απολογούμενος δανειζόμενος μαθητές από συνάδελφους του αισθάνεται ότι πρέπει να αποδείξει την παρουσία του – ενισχύσει τη θέση του στο Σχολικό του περιβάλλον κυρίως μέσω της (συχνά επισφαλούς) καλλιτεχνικής προβολής του έργου του και όχι ως (απόλυτα εξομοιωμένος) επιστήμονας και παιδαγωγός

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής !

Εικόνα 4η  Ανοιχτή τάξη: επιλέγει ο μαθητής το είδος της εργασίας του (πληροφορία, έντυπη παρουσίαση, οπτικοακουστικά μέσα…)  Project: σχεδιασμός έρευνας από ομάδες, συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, παρουσίαση αποτελεσμάτων, αξιολόγηση  Μέθοδος της ανακάλυψης: δημιουργήστε ευκαιρίες ώστε να ανακαλυφθεί η γνώση από το μαθητή  Χρησιμοποιήστε σε κάθε μάθημα ήχο (φωνή, όργανο, c.d.) και εικόνα (εκδόσεις, παραπομπές σε ηλ. διευθύνσεις, video)  Προετοιμάστε μια ακρόαση, μια επίσκεψη για δοκιμή ή παράσταση όπου παίζεται Μουσική. Είναι μάθημα που δεν θα ξεχαστεί ποτέ και πολλές φορές αλλάζει τις ζωές των νέων ανθρώπων Η λειτουργία της τάξης ΄΄έξω΄΄ απ’ την τάξη και του μαθήματος ΄΄πέρα΄΄ απ’ το μάθημα

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής ! Η τάξη - (εκπαιδευτικός και παιδιά ) όταν ΄΄ανασαίνει΄΄ για την τάξη μέσα σε καλό ψυχολογικό περιβάλλον  αποκτά ειλικρινείς διαπροσωπικές σχέσεις  κοινωνικοποιείται και μεγαλώνει – προχωρά μαζί  γνωρίζονται – σχετίζονται οι γονείς μεταξύ τους  εμπιστεύονται – εκτιμούν ιδιαίτερα τον εκπ/κό Μουσικής λόγω και του εξωστρεφούς χαρακτήρα του μαθήματος, αλλά και του πιο κοινωνικά προβεβλημένου ρόλου του  Χτίζουμε με υπομονή και αγάπη σχέσεις εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και αλληλοεκτίμησης στην ομάδα – τάξη μας  Χαιρόμαστε κάθε ώρα Μουσικής γιατί είναι και για μας και για τα παιδιά μας, ό,τι ακριβώς είναι και στο Σχολικό πρόγραμμα Ώρα μοναδική και ιδιαίτερη Ό,τι σημαίνει ακριβώς και για την καθημερινότητα στην ζωή μας Μοναδική και ιδιαίτερη!

Η ψυχολογία της τάξης την ώρα της Μουσικής ! Σας ευχαριστούμε!