Μετάβαση του 13ου Νηπιαγωγείου στο 11ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
 Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μέσα σε έναν Μικρόκοσμο  με την βοήθεια μιας Μικρογλώσσας.
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Εκεί που είσαι ήμουν Και εκεί που είσαι θα’ρθω Υ. Γ: Να με περιμένεις
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΩΝ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η παρέα και το άγνωστο παιδάκι Ένα μικρό παραμυθάκι που έφτιαξαν τα πρωτάκια με αφορμή την 21 η Μαρτίου: ημέρα αφιερωμένη στην εξάλειψη των φυλετικών.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Κοσμά Γεωργία
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Προαγωγής Υγείας Σχολική Χρονιά Δημοτικό Σχολείο Αγίου Στυλιανού Λακατάμειας.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
1/θεσιο Νηπιαγωγείο Ισώματος
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/Θ Νηπιαγωγείο Καραιΐκων
Νηπιαγωγείο Φαρρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μετάβαση του 13ου Νηπιαγωγείου στο 11ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης Μετάβαση του 13ου Νηπιαγωγείου στο 11ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης «Δώσε την αγάπη όπως δίνεις ένα μήλο, έτσι απλά». Μάιος 2014

Επιδιώξεις προγράμματος μετάβασης . Για την οργάνωση του προγράμματος χρησιμοποιήθηκε το «αναπτυξιακό οικολογικό μοντέλο μετάβασης» με στόχους: Την παροχή συνέχειας στη μάθηση μέσα από το σχεδιασμό αναπτυξιακά κατάλληλων προγραμμάτων για παιδιά του νηπιαγωγείου και πρώτης δημοτικού. Τη διασφάλιση της συνεχούς επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων. Την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών. Την εμπλοκή των γονέων στη διαδικασία της μετάβασης. Την ανάπτυξη θετικών, αμοιβαίων σχέσεων επικοινωνίας μεταξύ παιδιών, εκπαιδευτικών και γονέων Την θετική αλληλεπίδραση ανάμεσα στα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά του παιδιού και τη σχολική πρακτική. (Γουργιώτου, χχ). Τη γνωριμία με το χώρο του Δημοτικού σχολείου και τον τρόπο λειτουργίας του.

Προετοιμασία πριν την επίσκεψη Προετοιμασία πριν την επίσκεψη Ενημερώσαμε τα νήπια ότι μπορούμε να επισκεφτούμε το Δημοτικό σχολείο και να κάνουμε μάθημα μαζί με την πρώτη τάξη. Θα πάμε να δούμε πως είναι το σχολείο που θα πάνε από το Σεπτέμβρη. Θα πάμε το πρωί όλοι μαζί ( δεν έχουμε στο νηπιαγωγείο παιδιά δεύτερης ηλικίας) και θα μείνουμε στο Δημοτικό ως το πρώτο διάλλειμα . Αποφασίσαμε να ζητήσουμε από τη δασκάλα να κάνουμε γλώσσα. «Στο δημοτικό γράφουν και διαβάζουν» και αυτό θέλαμε και εμείς. Θα ενημερώσουμε τους γονείς και θα ζητήσουμε τη συνδρομή τους για την μετακίνηση.

Οι προβληματισμοί μας: Θα μας δεχτούν φιλικά; Πως θα κάνουμε μαζί με τα πρωτάκια γλώσσα; «Τα πρωτάκια ξέρουν πολλά ». Θα μπορούμε να συμμετέχουμε σαν αυτούς ή θα χρειαζόμαστε συνέχεια βοήθεια; Αν γράφουμε συνέχεια λέξεις δεν θα βαρεθούμε; Τα πρωτάκια θα μας δείξουν πως κάνουν γλώσσα, εμείς τι θα τους δείξουμε, τι θα ετοιμάσουμε; Η νηπιαγωγός ανέλαβε να μεταφέρει τους προβληματισμούς στη δασκάλα της πρώτης.

Σχεδιασμός της διδασκαλίας. Σε προγραμματισμένη συνάντηση στο δημοτικό σχολείο της νηπιαγωγού και της δασκάλας της πρώτης μεταφέρθηκαν οι προβληματισμοί των νηπίων και αποφασίστηκαν τα εξής: Η δασκάλα της πρώτης θα ζητούσε από τη δασκάλα της δευτέρας να της παραχωρήσει την αίθουσα της δευτέρας, γιατί δεν χωρούσαμε όλοι μαζί στη δική της. Θα βάζαμε τα θρανία αντικριστά ώστε να καθίσουν σε ομάδα δύο νήπια με δύο πρωτάκια. Οι δραστηριότητες που θα επιλέγονταν θα έπρεπε να είναι τέτοιου βαθμού δυσκολίας ώστε να ταιριάζουν στα πρωτάκια αλλά να μπορούν να υλοποιηθούν από τα νήπια χωρίς βοήθεια: Θα κάνουμε γλώσσα από το ανθολόγιο γιατί εστιάζει περισσότερο στο περιεχόμενο και όχι στη γραμματική. Το κείμενο που επιλέχθηκε από τη δασκάλα «Δώσε την αγάπη» της Α. Βαρελλά προάγει την φιλία, τη διαφορετικότητα και την αποδοχή του άλλου. Μέσω της ιστορίας η δασκάλα θα βοηθήσει τα νήπια να νιώσουν αποδεκτά από τα πρωτάκια. Θα συζητήσουμε την ιστορία, τα νοήματά της και θα τους ζητήσουμε να μας πουν ποιες λέξεις τους έρχονται στο νου. Θα ενθαρρυνθούν να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα.

Η δασκάλα θα ετοίμαζε φωτοτυπίες με ένα μεγάλο μήλο στο οποίο θα γράψουν το μήνυμα και τις λέξεις που επέλεξαν. Στη συνέχεια θα έβαφαν το μήλο θα το έκοβαν και θα το αντάλλασαν ως απόδειξη φιλίας. Θα φροντίζαμε να υπάρχουν αρκετοί μαρκαδόροι και ψαλίδια ώστε να βάψουν και να κόψουν τα μήλα. Τα παιδιά θα μοιραστούν μαρκαδόρους και ψαλίδια. Τα περισσότερα νήπια δεν μπορούν να γράψουν τις λέξεις αν δεν τις βλέπουν. Για να μην ξεχωρίσουν –οι μικροί- θα γράφαμε και τις λέξεις και το μήνυμα στον πίνακα «για να μην γίνουν ορθογραφικά λάθη. Τα μήλα θα τα ανταλλάξουμε ως δώρα και πρέπει να είναι όμορφα και καλογραμμένα». Στη συνέχεια θα δραματοποιήσουμε την ιστορία. Η δραματοποίηση είναι ευχάριστη και δεν θα βαρεθούν. Τα νήπια θα προετοίμαζαν τρισδιάστατα μήλα για να δραματοποιήσουμε την ιστορία. «Εμείς είμαστε καλοί στις κατασκευές και στη δραματοποίηση». Τα τρισδιάστατα μήλα στο τέλος θα τα δώσουμε στα πρωτάκια για να τα ευχαριστήσουμε που μας δέχτηκαν.

Βασικές μαθησιακές επιδιώξεις: Τα παιδιά θα ενθαρρυνθούν: Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία. Να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο. Να εξηγούν και να ερμηνεύουν. Να αντιγράφουν λέξεις που εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες και ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους. Να γράφουν όπως μπορούν, να εκφράζονται με το ελεύθερο δραματικό παιχνίδι, να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους, να γνωρίζουν τον εαυτό τους και τον κόσμο. Να προάγουν τη γλωσσική τους ανάπτυξη και να καλλιεργούν την επικοινωνία μέσα στο πλαίσιο της δραματοποίησης. Να συνεργάζονται και να δημιουργούν από κοινού. Να καλλιεργούν τη θεατρικότητά τους. Να αναπτύσσουν συνολικά την αισθητική τους αντίληψη και έκφραση.(ΔΕΠΠΣ)

Η υλοποίηση Οι γονείς έφεραν τα παιδιά το πρωί με τις τσάντες στο δημοτικό. Μείναμε στην αυλή και περιεργαστήκαμε το χώρο και τα παιδιά που κουβαλάνε μόνα τους την τσάντα τους μέσα στην αυλή. Χτύπησε το κουδούνι και κάναμε προσευχή μαζί με το Δημοτικό.

Μπήκαμε στην τάξη και καθίσαμε μαζί με τα παιδιά της πρώτης. Η δασκάλα τους μας διάβασε την ιστορία από το ανθολόγιο « Δώσε την αγάπη» της Α. Βαρελλά.

Μιλήσαμε για την ιστορία και το βασικό νόημα. Γράψαμε το μήνυμα της ιστορίας και λέξεις που την εκφράζουν ( φιλία, αγάπη, χαρά) στον πίνακα μαζί με τα παιδιά. Τα πρωτάκια έγραψαν στο μήλο τους το μήνυμα και τα νήπια τις λέξεις.

Μοιραστήκαμε μαρκαδόρους και ψαλίδια.

Βάψαμε τα μήλα, τα κόψαμε και τα ανταλλάξαμε μεταξύ μας (νήπια με πρωτάκια)

Με τρισδιάστατα μήλα που είχαμε ετοιμάσει από το νηπιαγωγείο δραματοποιήσαμε την ιστορία.

Η δασκάλα βοηθούσε στη δραματοποίηση

Για να μην μας ξεχάσουν τους δώσαμε και τα τρισδιάστατα μήλα που φτιάξαμε. Εμείς πια είμαστε φίλοι και θα μας περιμένουν το Σεπτέμβρη.

Η δασκάλα τους μας κέρασε καραμέλες για να μας γλυκάνει.

Στο διάλειμμα φάγαμε μαζί και μας ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου τους.

όπως δίνεις ένα μήλο έτσι απλά…» Φύγαμε με το μήλο που έγραψαν, έβαψαν και έκοψαν τα πρωτάκια στην τσάντα μας και το δικό μας στη δική τους τσάντα. Το μήνυμα που μας έγραψαν, θα το βλέπουμε και θα το θυμόμαστε του χρόνου που θα βρεθούμε. «Δώσε την αγάπη όπως δίνεις ένα μήλο έτσι απλά…»

Αξιολόγηση Οι μαθησιακοί μας στόχοι επιτεύχθηκαν. Οι στόχοι του προγράμματος μετάβασης ικανοποιήθηκαν. Τα παιδιά ένιωσαν οικειότητα, φιλιά και αποδοχή αλλά και αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Τα παιδιά της πρώτης και η δασκάλα τους μας αγκάλιασαν. Τα νήπια τα κατάφεραν σε όλα χωρίς βοήθεια. Συνοψίζοντας ήταν ένα επιτυχημένο πρόγραμμα.

Βιβλιογραφία Γουργιώτου, Ε. (χχ). Διευκολύνοντας την ομαλή μετάβαση των νήπιων στο δημοτικό σχολείο. Διαθέσιμο στο http://www.edc.uoc.gr/~ptpe/images/docs/ periehomeno_programmatos.pdf Π.Ι. (2003) ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ Νηπιαγωγείου .