Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!! Ο πραγματικός κόσμος είναι τρισδιάστατος. Μέσα σε αυτόν όλοι μας γινόμαστε θεατές, αλλά και πρωταγωνιστές του. Όλους τους ανθρώπους γύρω μας τους βλέπουμε στην πραγματική τρισδιάστατη μορφή τους. Όλους εκτός από το πρόσωπο μας. Αυτό ποτέ έως τώρα δεν το είδαμε στην πραγματική του μορφή. Ένας καθρέπτης ή μια φωτογραφία ή ακόμη και ένα βίντεο δεν μπορεί να μας απεικονίσει και να παρουσιάσει το πρόσωπο μας στις πραγματικές του διαστάσεις. Δυστυχώς αυτές οι μορφές απεικόνισης γίνονται στο επίπεδο. Δηλαδή σε ένα δισδιάστατο υποσύνολο του πραγματικού τρισδιάστατου χώρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την "συμπίεση" της πραγματικής μας μορφής πάνω σε μια επιφάνεια και την ελλιπή απεικόνιση του. Έτσι η αληθινή τρισδιάστατη αίσθηση που αφήνει το πρόσωπο μας στους γύρω μας δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή από εμάς. Όμως η τεχνολογία έφτασε σε εκείνο το σημείο όπου με κατάλληλη χρήση της εικονικής πραγματικότητας μπορούμε να αντικρίσουμε το πρόσωπο μας για πρώτη φορά στις τρεις του διαστάσεις. Να δούμε πως αυτό φαίνεται στον χώρο σαν να ήμασταν ένας άλλος άνθρωπος και το βλέπαμε δίπλα μας αλλά και ταυτόχρονα να το αλλάζουμε όπως εμείς φανταζόμαστε
Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality) Συνθετικοί κόσμοι που διέπονται από ένα σύνολο κανόνων Επιτρέπουν στο χρήστη να πλοηγηθεί σε αυτούς και να αλληλεπιδράσει μαζί τους Χρησιμοποιούν εξειδικευμένο υλικό Εφαρμογές σε εκπαίδευση, προσομοίωση, ψυχαγωγία
Εισαγωγή Εικονική Πραγματικότητα Εισαγωγή Εικονική Πραγματικότητα Αναφέρεται και ως: «Εικονικά Περιβάλλοντα», «Συστήματα Εικονικών Περιβαλλόντων», «Εικονικοί Κόσμοι» Loffler και Anderson: «Εικονική πραγματικότητα είναι ένα τρισδιάστατο περιβάλλον προσομοίωσης σε υπολογιστή του οποίου η απεικόνιση γίνεται σε πραγματικό χρόνο και εξαρτάται από τη συμπεριφορά του χρήστη»
Εικονική Πραγματικότητα Ορισμοί Εικονική Πραγματικότητα Ορισμοί Ellis: «Ένα εικονικό περιβάλλον αποτελείται από περιεχόμενο (αντικείμενα και δράστες (actors)), γεωμετρία και δυναμική, με ένα εγωκεντρικό πλαίσιο αναφοράς, που περιλαμβάνει την αντίληψη των αντικειμένων σε βάθος και που εγείρει διάφορες αισθήσεις ταυτόχρονα» Gigante: «Η εικονική πραγματικότητα είναι μια εμβυθισμένη, πολυ-αισθητική εμπειρία. Χαρακτηρίζεται από την ψευδαίσθηση της συμμετοχής σε ένα συνθετικό περιβάλλον και όχι απλώς από την εξωτερική παρατήρηση ενός τέτοιου περιβάλλοντος».
Εικονικά Περιβάλλοντα Ορισμοί Εικονικά Περιβάλλοντα Ορισμοί Περιβάλλοντα εμβύθισης Όχι δεδομένα από το φυσικό κόσμο Οθόνη προσαρμοσμένη στο κεφάλι Περιβάλλοντα οθόνης Αναπαράσταση σε οθόνη υπολογιστή Περιβάλλοντα προβολής Το εικονικό περιβάλλον προβάλλεται σε ένα φυσικό χώρο Ενισχυμένα περιβάλλοντα Τα εικονικά αντικείμενα προβάλλονται πάνω στον πραγματικό κόσμο
Εικονική Πραγματικότητα Κατηγορίες Εικονική Πραγματικότητα Ταξινόμηση κατά Zeltzer Εικονική Πραγματικότητα Επιμέρους τμήματα
Χώρος σκηνικού ή γεωμετρία: το σκηνικό που παραμένει αμετάβλητο Χρήστες: εκτελούν ενέργειες, ελέγχουν το οπτικό τους πεδίο Πράκτορες ή Εικονικοί Ηθοποιοί: οντότητες που ενεργούν ανεξάρτητα από τους χρήστες Αντικείμενα
Εικονική Πραγματικότητα Λογισμικό Ανάπτυξης Εικονική Πραγματικότητα Λογισμικό Ανάπτυξης Πρόγραμμα τρισδιάστατης μοντελοποίησης ή τρισδιάστατης ψηφιοποίησης Εργαλεία βελτιστοποίησης γεωμετρίας Εργαλεία επεξεργασίας εικόνας Γλώσσα προγραμματισμού ή script γλώσσα για εικονικά περιβάλλοντα
Εικονική Πραγματικότητα Λογισμικό Εκτέλεσης Εικονική Πραγματικότητα Λογισμικό Εκτέλεσης Μηχανή τρισδιάστατης οπτικοποίησης και παραγωγής ήχου Δημιουργεί προοπτική πρώτου προσώπου Αναπαριστά το περιβάλλον Διαδικασία χειρισμού εισόδου / εξόδου Λαμβάνει δεδομένα από συσκευές εισόδου και τα μεταφράζει σε δεδομένα του ΕΠ Μεταφέρει την εικόνα και τον ήχο στις αντίστοιχες συσκευές εξόδου Διαδικασία προσομοίωσης Πυρήνας του συστήματος, εφαρμόζει τους νόμους του περιβάλλοντος Βάση δεδομένων γεωμετρίας
Εικονική Πραγματικότητα Υλικό Εικονική Πραγματικότητα Υλικό Συσκευές Εισόδου Χειριστήριο (joystick) Σφαίρα πλοήγησης (space ball) Τρισδιάστατο ποντίκι (3D mouse) Συσκευές εντοπισμού θέσης ή καταγραφής video Συσκευές οπτικοποίησης Οθόνη προσαρμοσμένη στο κεφάλι (head mounted display) Συσκευές προβολής Συσκευές τρισδιάστατου ήχου Συσκευές ανάδρασης Ανάδραση αφής Ανάδραση δυνάμεων
Εικονική Πραγματικότητα Υλικό Εικονική Πραγματικότητα Υλικό
Εικονική Πραγματικότητα Εφαρμογές Εικονική Πραγματικότητα Εφαρμογές Τέχνες και διασκέδαση Μάρκετινγκ Τηλεχειρισμός Τηλεπαρουσία – συνεργατικά περιβάλλοντα Εφαρμογές σχεδιασμού και αξιολόγησης Εκπαίδευση Εξάσκηση Εφαρμογές θεραπείας Οπτικοποίηση δεδομένων – πληροφοριών
Εικονική Πραγματικότητα Εφαρμογές Εικονική Πραγματικότητα Εφαρμογές
Εικονική Πραγματικότητα Διδασκόμενη Ύλη Εικονική Πραγματικότητα Διδασκόμενη Ύλη Εισαγωγή Γραφικά Υπολογιστών Συνθετική Κίνηση Φυσική Νοημοσύνη Υλικό Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογές Τεχνικές Σχεδίασης Εφαρμογών ΕΠ Ανθρώπινοι Παράγοντες
Εικονική Πραγματικότητα Εργαστήρια Εικονική Πραγματικότητα Εργαστήρια Η γλώσσα VRML Εισαγωγή – πλοήγηση – κατασκευή απλών κόσμων Γεωμετρία – Φωτισμός – Κάμερα Συνθετική Κίνηση Αλληλεπίδραση με το χρήστη Σχεδιασμός – ανάπτυξη εργασιών
Εργασία από τον μαθητή της Α’ Λυκείου Κώστα Θωμά Σχολ.Έτος2008-2009 Εργασία από τον μαθητή της Α’ Λυκείου Κώστα Θωμά Σχολ.Έτος2008-2009