Ρομποτική και Εκπαίδευση: Μία εισαγωγή στα Lego MindStorms Nxt Εισηγητής : Σαρημπαλίδης Ιωάννης Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής
Τι είναι τα Lego MindStorms Nxt Είναι προγραμματιζόμενα ρομπότ (υπολογιστές με αισθητήρες).
Εκπαιδευτικό πακέτο Περιέχει μία μεγάλη ποικιλία από τουβλάκια, κινητήρες, αισθητήρες και άλλα εξαρτήματα με τα οποία μπορούμε να κατασκευάσουμε το ρομπότ μας.
Τι μπορεί να κάνει Να κινηθεί, Να αποφύγει εμπόδια, Να παίξει μουσική, Να ακούσει, Να εντοπίσει χρώματα …
Και λίγο ποδόσφαιρο …
Nxt Brick Έξοδοι Κινητήρων (A, B, C) Οθόνη LCD Είσοδοι Αισθητήρων (1, 2, 3, 4)
Moter Κινώντας τους κινητήρες κάνουμε την κατασκευή μας ρομπότ. Κινώντας τους κινητήρες κάνουμε την κατασκευή μας ρομπότ. Επιτρέπονται μέχρι 3 κινητήρες.
Touch Sensor Εντοπίζει την επαφή με κάποιο αντικείμενο. Χρησιμοποιείται για να κάνει το ρομπότ να μαζεύει πράγματα.
Light Sensor Μας δίνει την δυνατότητα να ξεχωρίσουμε το φως από το σκοτάδι. Μετράει την ένταση του φωτός (0-100). Μεγαλύτερη τιμή = Περισσότερο φως
Ultrasonic Sensor Δίνει την δυνατότητα στο ρομπότ να εντοπίζει αντικείμενα. Μετράει την απόσταση από ένα αντικείμενο. Χρησιμοποιεί την ίδια τεχνική με τις νυχτερίδες.
Διάφορες κατασκευές http://www.nxtprograms.com/projects.html
Software
Download του προγράμματος στο ρομπότ και εκτέλεση του Περιβάλλον Download του προγράμματος στο ρομπότ και εκτέλεση του Προσθήκη των blocks Common, Complete και Custom tabs
Blocks Κίνηση Ήχος Εμφάνιση στην οθόνη Περίμενε μέχρι να πατηθεί ο touch sensor Επιλογή με βάση την τιμή του touch sensor
Move Block Χρησιμοποιείται για την περιστροφή των κινητήρων. Έχουμε διάφορες δυνατότητες: Επιλογή των κινητήρων, Επιλογή της κατεύθυνσης κίνησης, Επιλογή του χρόνου κίνησης (Unlimited, Degrees, Rotations, Seconds) …
Touch Sensor Switch Block True Sensor ports 1, 2, 3, or 4 False
Επανάληψη Στα Lego MindStorms Nxt συναντάμε επαναλήψεις: Που εκτελούνται για πάντα (forever). Που εκτελούνται για συγκεκριμένο αριθμό. Για κάθε αισθητήρα Μέχρι να γίνει αληθής μία συνθήκη
Μία απλή επανάληψη Μετατρέπουμε το πρώτο κομμάτι κώδικα σε κάτι πιο απλό κάνοντας χρήση επανάληψης.
Και μία πιο δύσκολη επανάληψη
Διαγωνισμός Γυμνασίου 2009 Το ρομπότ επιλέγει να διασχίσει μία από τις τρεις διαδρομές (μαύρες γραμμές) μετ’ εμποδίων και φτάνει στο «σημείο αποστολής» όπου προσπαθεί να μαζέψει όσο το δυνατόν περισσότερες μπάλες πινγκ πονγκ μπορεί και να επιστρέψει στην περιοχή εκκίνησης από διαδρομή πορεία . http://www.wrohellas.gr/index
Διαγωνισμός Λυκείου2009 Το ρομπότ αφού περάσει ένα λόφο με εμπόδια πρέπει να μεταφέρει τέσσερις χρωματιστές μπάλες που βρίσκονται σε γνωστή θέση στο τερέν (η θέση τους ορίζεται στο σχέδιο) ,στις περιοχές με αντίστοιχο χρώμα.
Ώρα για επίδειξη…