«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤΟΠ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ ΠΟΤΕ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ Η 21η ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ: Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της εξάλειψης των φυλετικών.
Advertisements

Γιώργος Τζήκας Στ’2 Τάξη Είναι ένα χάλκινο άγαλμα που βρέθηκε στην θαλασσιά του Μαραθώνα το Το άγαλμα, μεγέθους μικρότερο από το φυσιολογικού,
Τίτλος Εργασίας: Η Ιταλική Εισβολή Στην Ελλάδα 28 Οκτωβρίου 1940
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
Ζήνωνας Παπαδούρης Τάξη Γ’2
Νίκου Εγγονόπουλου, «Νέα περί του θανάτου του Ισπανού ποιητού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στις 19 Αυγούστου του 1936 μέσα στο χαντάκι του καμίνο ντε λα φουέντε»
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
2ο Γυμνάσιο Κορίνθου.
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
Η εξΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ
Ποια ήταν η θέση των γυναικών και των παιδιών την εποχή εκείνη μέσα στην Ιουδαϊκή κοινωνία; Ας διαβάσουμε το ερμηνευτικό1.
Ο θάνατος του Μαρά.
Η Κέρκυρα. Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Μια μητρόπολη – η Κόρινθος.
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα!!!
28η Οκτωβρίου 1940.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Από τη μακρινή αρχαιότητα, όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες συνήθιζαν να χρησιμοποιούν διάφορες χειραψίες και χαιρετισμούς, τόσο ως συμβολική ένδειξη αναγνώρισης,
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
Χιτλερική νεολαία
Λεγεώνα καλλιτεχνών Εργάστηκαν : Μαρία Νικήτα Χριστίνα Παπαθεμιστοκλέους Μαρία Κωσταρά Φώτης Παπαποστόλου.
Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η Κέρκυρα.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ
Τα γλυπτά του Μιχαήλ Αγγέλου
Πάμπλο Πικάσο Κυβισμός
Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών
ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΡΤΙΝΟΥ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΕΝΑ ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ.
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
Γενικό Λύκειο Ματαράγκας Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου, σχολ. έτος Τα δεινά του πολέμου στη μνήμη και την Ιστορία Ο βομβαρδισμός της Γκερνίκα.
Βεζούβιος Εργασία στην Γεωγραφία των μαθητών : Χρήστος Πανδής
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
28η Οκτωβρίου.
 Φιλελληνισμός είναι ένας όρος που μαρτυρείται ήδη από το  Από τα τέλη του 18 ου αιώνα δήλωνε την ιδεολογία και πολιτική κίνηση που αναπτύχθηκε.
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
1 Στην Ελλάδα του Χίτλερ Η εμπειρία της Κατοχής ΑΛΙΑΡΤΟΣ 2004.
ΠΑμπλο Πικασο.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Β ΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ & ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940.
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ. ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ.
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Τι μπορεί να κάνει ο εγκέφαλός μας …
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Γ. Καπετανάκης
ΚΑΣΤΡΟ ΠΑΤΡΑΣ Όλγα Καϊμακά Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
4ο Ερευνητικό Πεδίο Τα αντιπολεμικά μηνύματα μέσα από τη ζωγραφική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μνήμη Πολυτεχνείου 17 Νοεμβρίου.
70 χρόνια μετά τη λήξη του β΄ παγκοσμίου πολέμου,
Στρατής Μυριβήλης ( ) πεζογράφος της Γενιάς του ’30 αγάπη για τη ζωή για τον άνθρωπο και το φυσικό του περιβάλλον αντιπολεμική θεματολογία,
Τι μπορεί να κάνει ο εγκέφαλός μας …
Τι μπορεί να κάνει ο εγκέφαλός μας …
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
Τι μπορεί να κάνει ο εγκέφαλός μας …
Αδολφοσ χιτλερ. Αδολφοσ χιτλερ Μουσολινι και χιτλερ.
Άνθρωποι του μύθου Στέλιος Ξεφλούδας.
Τι μπορεί να κάνει ο εγκέφαλός μας …
Τι μπορεί να κάνει ο εγκέφαλός μας …
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου 52o ΓΕΛ Αθηνών Τάξη B5 Σχολικό έτος 2013-2014

Τo 1936, λίγο πριν το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο Φράνκο παίρνει την εξουσία της Ισπανίας στα χέρια του. Έτσι αρχίζει ο εμφύλιος πόλεμος ανάμεσα στους φασίστες και τους δημοκράτες (1936-1939) .

Ο Φράνκο συνεργάζεται με τον Χίτλερ για μια «τερατώδη» πράξη, καθώς προσπαθεί να καταπνίξει ένα μικρό χωριό, την Γκουέρνικα, στο αίμα.

Τα αεροπλάνα του Χίτλερ βομβαρδίζουν την Γκουέρνικα Τα αεροπλάνα του Χίτλερ βομβαρδίζουν την Γκουέρνικα. Η πόλη καταστρέφεται. 1500 νεκροί. Οι πιο πολλοί γυναίκες και παιδιά.

Ο ζωγράφος Πάμπλο Πικάσο, ζωγράφισε τη «Γκουέρνικα» για να διαμαρτυρηθεί ενάντια σε αυτούς που κατέστρεψαν το μικρό χωριό της Ισπανίας.

Η γυναίκα έχει μισάνοικτο το στόμα της δείχνοντας έτσι φόβο, απελπισία, άγχος: τη φρίκη  του πολέμου.

Ο ταύρος συμβολίζει τον πόλεμο, το φασισμό, το σκοτάδι και τη βία.   Ο ταύρος συμβολίζει τον πόλεμο, το φασισμό, το σκοτάδι και τη βία.

Λίγο πιο κάτω είναι ένας άνθρωπος λίγο πριν το θάνατο  Λίγο πιο κάτω είναι ένας άνθρωπος λίγο πριν το θάνατο. Τα χέρια του φαίνονται δυσανάλογα μεγάλα από το φόβο.

Το άλογο εκφράζει τον αγώνα του λαού. Παρουσιάζεται λογχισμένο. Το άλογο εκφράζει τον αγώνα του λαού. Παρουσιάζεται λογχισμένο.    

Τα υψωμένα χέρια εκφράζουν τον τρόμο του πολέμου και το φόβο στη ψυχή. Τα υψωμένα χέρια εκφράζουν τον τρόμο του πολέμου και το φόβο στη ψυχή.

Κάτω και δεξιά ένας άνθρωπος έχει αγωνία, γιατί σε λίγο θα πεθάνει Κάτω και δεξιά ένας άνθρωπος έχει αγωνία, γιατί σε λίγο θα πεθάνει. Η φρίκη φαίνεται από τα χοντρά, μεγάλα, παραμορφωμένα δάχτυλα.

Ο Πικάσο δείχνει τον παραλογισμό του πολέμου με τα μάτια στη μια πλευρά του κεφαλιού. Τα περίεργα αυτά μάτια είναι προφίλ και ανφάς.

Η λάμπα δεν φωτίζει τίποτε, γιατί είναι ο πολιτισμός που δεν ταιριάζει με τον πόλεμο.

Ο Πικάσο χρησιμοποιεί το γκρι, το άσπρο και το μαύρο, γιατί εκείνη την εποχή όλα τα πράγματα ήταν στενάχωρα. Η εικόνα είναι θλιβερή.

Παρόμοια βαρβαρότητα έδειξαν οι Γερμανοί κατακτητές στο ελληνικό χωριό Δίστομο, όπου κατάσφαξαν 250 περίπου κατοίκους - ανάμεσά τους 53 παιδιά- και στα Καλάβρυτα, όπου σκότωσαν όλους τους άντρες του χωριού.