Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μετάδοση Θερμότητας με μεταφορά
Advertisements

Μορφές Ενέργειας.
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΚΑΙ ΚΡΟΥΝΟΙ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΤΣΑΜΑΓΚΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ.
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Ενέργεια του ηλεκτρικού ρεύματος
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Θερμοκρασία και Θερμότητα
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
3.1 ΘΕΡΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
ο νόμος ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Φύλλο εργασίας 4 Μετρήσεις θερμοκρασίας- η βαθμονόμηση
Δημιουργικό Marketing συνθέσεις...με χρωματιστούς όγκους παιδικές.
Θερμοκρασία και Θερμότητα
1. Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΕΚ Μυτιλήνης
«Σχολείο …παγίδα» Μαθητική έρευνα των παιδιών της τάξης ΣΤ΄1 του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου.
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΑΡΙΑΝΑ ΚΕΦΑΛΑ Β’
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούμαι καθημερινά, από τις πιο μικρές ως τις πιο μεγάλες χρειάζονται ενέργεια, για να λειτουργήσουν .Χωρίς ενέργεια.
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΕΡΕΗ ΥΓΡΗ ΑΕΡΙΑ ΡΕΥΣΤΑ
Η θερμότητα και η θερμοκρασία
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμοκρασία- Σχετική & Απόλυτη Θερμ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμότητα & Τρόποι μετάδοσης της Θερμότητας
4 ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Θερμότητα.
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
επιπλέει στον κουβά με το νερό.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Μορφές ενέργειας Ενότητα 1η.
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία Φύλλο Εργασίας 5 Δρ. Κ. Αποστολόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04, Διεύθυνση Δ.Ε. Β΄ Αθήνας, ΕΚΦΕ Ν. Ιωνίας, 28/01/2014

1η διδακτική ώρα

Παρατηρώ, Πληροφορούμαι, Ενδιαφέρομαι

Τι κάναμε για να πάμε από την κατάσταση Α στην κατάσταση Β; Καταιγισμός ιδεών: 10΄ ⇨ Β Α Τι κάναμε για να πάμε από την κατάσταση Α στην κατάσταση Β;

Τι κάναμε για να πάμε από την κατάσταση Α΄ στην κατάσταση Β΄; ⇨ Α΄ Β΄ Τι κάναμε για να πάμε από την κατάσταση Α΄ στην κατάσταση Β΄;

Τι κάναμε στο μεταλλικό πίρο και έχει πάρει αυτό το κόκκινο χρώμα;

Ο εκπαιδευτικός καταγράφει στον πίνακα όσα λένε οι μαθητές και κάνουν τις απαραίτητες ομαδοποιήσεις. Δίνει έμφαση στην καταγραφή των εννοιών: Θερμοκρασία Θερμότητα Θερμική ενέργεια.

Συζητώ, Αναρωτιέμαι, Υποθέτω

Επεξεργασία διδασκαλίας Ι, 15΄ Οι μαθητές συζητούν σε ομάδες τα ερωτήματα: Τι θα συμβεί στο νερό που βρίσκεται στο ποτήρι Β αν συνεχίσουμε να το θερμαίνουμε; Τι είναι η θερμότητα και σε τι διαφέρει από τη θερμοκρασία; Τι είναι η θερμική ενέργεια; Μετά από συζήτηση στην ολομέλεια προβάλλονται / αναγράφονται στον πίνακα οι ορισμοί.

Θερμική ενέργεια. Η κινητική ενέργεια των μορίων λόγω των συνεχών και τυχαίων κινήσεων τους. Θερμοκρασία το φυσικό μέγεθος το οποίο μας βοηθάει να περιγράψουμε πόση θερμική ενέργεια έχει ένα σώμα, ή πιο απλά πόσο θερμό ή πόσο ψυχρό είναι. Θερμότητα ονομάζεται την η ενέργεια που ρέει από ένα σώμα σε ένα άλλο λόγω της διαφορετικής θερμοκρασίας τους.

☛ Η θερμότητα ρέει πάντοτε από τo σώμα υψηλότερης θερμοκρασίας προς τo σώμα χαμηλότερης θερμοκρασίας ☛ Όταν ένα σώμα απορροφά θερμότητα η θερμική του ενέργεια και η θερμοκρασία του αυξάνονται. ☛ Όταν ένα σώμα αποβάλλει θερμότητα η θερμική του ενέργεια και η θερμοκρασία του ελαττώνονται.

Επεξεργασία διδασκαλίας ΙI, 15΄ Προσομoίωση seilias “κλίμακες θερμοκρασίας». Προσομοίωση phet «μετατροπές ενέργειας»

2η διδακτική ώρα

Ενεργώ, Πειραματίζομαι

Επεξεργασία διδασκαλίας ΙΙΙ, 15΄ Εκτέλεση του πειράματος και συμπλήρωση των πινάκων και της ερώτησης.

Συμπεραίνω, Καταγράφω

Συζήτηση για τη διατύπωση του συμπεράσματος Συζήτηση για τη διατύπωση του συμπεράσματος Επεξεργασία διδασκαλίας IV, 10΄ Ερωτήματα διευκόλυνσης της συζήτησης: 1. Γιατί αυξήθηκε η θερμοκρασία του νερού που βάλαμε στο ηλεκτρικό μάτι; ☛ απορρόφησε ενέργεια που πήρε από το ηλεκτρικό μάτι. 2. Τι έγινε η ενέργεια του ζεστού νερού, όταν τοποθετήσαμε το ποτήρι που το περιείχε μέσα στη λεκάνη με νερό βρύσης; ☛ σταδιακά μέρος της μεταφέρθηκε στο ψυχρότερο σώμα. 3. Τι αποτέλεσμα μετρήσατε ότι έφερε στα δύο σώματα η μεταφορά ενέργειας; ☛ στο θερμότερο μειώθηκε η θερμοκρασία του και στο ψυχρότερο αυξήθηκε.

4. Πότε σταμάτησε η μεταφορά ενέργειας από το θερμότερο στο ψυχρότερο σώμα; ☛ όταν T1 = T2. 5. Ποια είναι η προϋπόθεση για να συμβεί μεταφορά ενέργειας από το θερμότερο σώμα προς το ψυχρότερο; ☛ Η διαφορά θερμοκρασίας. 6. Πώς λέγεται η μεταφερόμενη ενέργεια που ρέει από το θερμότερο προς το ψυχρότερο σώμα: ☛ θερμότητα. 7. Η ροή θερμότητας είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει σχετικά σπάνια; ☛ Όχι, συμβαίνει διαρκώς.

Συμπεράσματα Η ενέργεια ρέει συνεχώς όταν δύο σώματα τα οποία έχουν διαφορετική θερμοκρασία έρθουν σε επαφή. Η ενέργεια ρέει πάντα από το θερμότερο προς το ψυχρότερο σώμα. Η ενέργεια που ρέει (πάντα από το θερμότερο προς το ψυχρότερο σώμα) ονομάζεται θερμότητα. Κατά την επαφή στο θερμότερο σώμα η θερμοκρασία του μειώνεται, ενώ στο ψυχρότερο αυξάνεται. Το φαινόμενο σταματά όταν εξισωθούν οι θερμοκρασίες των δύο σωμάτων (θερμική ισορροπία).

Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω

Παραδείγματα ροής θερμότητας Επεξεργασία διδασκαλίας VI, (κατ. ιδεών 5΄) Μέτρηση θερμοκρασίας σώματος. Νερό σε κατσαρόλα που τοποθετείται στο «μάτι» της κουζίνας για να βράσει. Παγοκυψέλες με νερό της βρύσης που τις βάζουμε στην κατάψυξη για να έχουμε παγάκια. Το ψήσιμο ενός φαγητού. Τα καλοριφέρ στο σπίτι ή στο σχολείο. Ο ήλιος.

Επεξεργασία διδασκαλίας VII, συζήτηση 10΄ Τα μεγάλα βέλη σημαίνουν μεγαλύτερη μέση ταχύτητα των σωματιδίων, άρα μεγαλύτερη θερμική ενέργεια και θερμοκρασία.

Μικροσκοπική ερμηνεία Προσομoίωση seilias “θερμική ισορροπία». Συμπέρασμα: Όταν τα προηγούμενα σώματα έρθουν σε επαφή λόγω των συγκρούσεων ανάμεσα στα σωματίδια μεταφέρεται ενέργεια από το θερμότερο στο ψυχρότερο μέχρι η μέση ταχύτητα των σωματιδίων και των δύο σωμάτων να εξισωθεί.