Θερμοκρασία και Θερμότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ:ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ!!!
Advertisements

Ποιους νόμους του Νεύτωνα χρησιμοποιεί;
Μετάδοση Θερμότητας με μεταφορά
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Μορφές Ενέργειας.
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Εσωτερική Ενέργεια.
Κυκλική αντιστρεπτή μεταβολή
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Θερμικές ιδιότητες της ύλης
Αρχή διατήρησης της μάζας – Εξίσωση συνέχειας
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
Τι καθορίζει την φυσική κατάσταση ενός σώματος
Οικοδομώντας το ά-τομο
ο νόμος ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Φύλλο εργασίας 4 Μετρήσεις θερμοκρασίας- η βαθμονόμηση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Θερμοκρασία και Θερμότητα
1. Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας
6.1 ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ
ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΟΥΜΠΟΥΚΗ Α’4.
6.5 ΘΕΡΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΟΛΗ & ΣΥΣΤΟΛΗ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούμαι καθημερινά, από τις πιο μικρές ως τις πιο μεγάλες χρειάζονται ενέργεια, για να λειτουργήσουν .Χωρίς ενέργεια.
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΕΡΕΗ ΥΓΡΗ ΑΕΡΙΑ ΡΕΥΣΤΑ
Η θερμότητα και η θερμοκρασία
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΟΥΛΗ
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Υδραυλική Φυσικές Ιδιότητες των Ρευστών
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Μαθήματα θερμοδυναμικής 2. ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ Holton & Brush: σελ , The Feynman Lectures on Physics, Volume I: 4-1, 4-2 (
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμοκρασία- Σχετική & Απόλυτη Θερμ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Θερμοκρασία του αέρα. Τι είναι θερμότητα και πώς γίνεται αντιληπτή; Μορφή ενέργειας που διαδίδεται από ένα σώμα σε ένα άλλο λόγω μεταφοράς θερμότητας.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Επιμέλεια διαφάνειας Mehmet Kanoglu
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμότητα & Τρόποι μετάδοσης της Θερμότητας
4 ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
Κινητική θεωρία αερίων
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Οι αντιστρεπτές μεταβολές
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Θερμότητα.
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Εσωτερική Ενέργεια ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
Δομή του μαθήματος Το σύστημα και το περιβάλλον του συστήματος
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Εισαγωγή στα αέρια. Τα σώματα σε αέρια κατάσταση είναι η πιο διαδεδομένη μορφή σωμάτων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας, στη Γη. Η ατμόσφαιρα της Γης.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θερμοκρασία και Θερμότητα Δύο έννοιες τόσο όμοιες και ταυτόχρονα τόσο διαφορετικές! Β. Παππάς

Διδακτικοί στόχοι 1. Πρώτος διδακτικός στόχος : Να αφομοιωθεί η έννοια / μέγεθος θερμοκρασία (Temperature – Temperatur – Temperatura) 2. Δεύτερος διδακτικός στόχος: Ας κάνουμε μετρήσεις (θερμόμετρο και χρονόμετρο) 3. Τρίτος διδακτικός στόχος - κατάληξη: Τα όρια του μεγέθους «θερμοκρασία». Η «επινόηση» του όρου «θερμότητα» Β. Παππάς

Εννοιακές συγχύσεις στη χρήση του όρου θερμότητα Διατυπώσεις μαθητών Κλείσε το παράθυρο για να μείνει η θερμότητα μέσα Το ατμοσίδερο χάνει θερμότητα Η θερμότητα κάνει κάθε τι να λειώνει Η θερμότητα ρέει όπως τα υγρά Το σώμα μας είναι ζεστό γιατί έχει θερμότητα Β. Παππάς

Εννοιακές συγχύσεις στη χρήση του όρου θερμότητα Διατυπώσεις συγγραφέων σχολικών εγχειριδίων Η θερμότητα αποθηκεύεται Η θερμότητα που παράχθηκε λόγω τριβής Η θερμότητα που αποθηκεύεται στον αγωγό Πάνω στην αντίσταση αναπτύσσεται ποσό θερμότητας Το ποσοστό ενέργειας το οποίο κατά την κρούση έγινε θερμότητα Β. Παππάς

Οι συγχύσεις είναι απόρροια: Της χρήσης του όρου στην καθημερινή πρακτική. Της κληρονομιάς που μας άφησε η θεωρία του calorique, ως αόρατο ρευστό που ρέει από σώμα σε σώμα. Της διδακτικής της αντιμετώπισης, ειδικά στα ποικίλα βοηθήματα που κυκλοφορούν εν αφθονία και δυστυχώς δημιουργούν και διαμορφώνουν διδακτικές συμπεριφορές. Ο διδάσκων εκπαιδευτικός διαβάζει για «το ποσό της ενέργειας που έγινε θερμότητα», για «θερμότητα που παράχθηκε», για «τη θερμότητα που εναποτίθεται στον ρευματοφόρο αγωγό»!!! Β. Παππάς

Τι «κουβαλάνε» οι μαθητές από την ε΄ δημοτικού Όπως όλες οι αλλαγές γύρω μας, έτσι και η αλλαγή της θερμοκρασίας οφείλεται στην ενέργεια. Μία από τις μορφές ενέργειας είναι η θερμική ενέργεια. Θερμική ενέργεια ονομάζουμε την κινητική ενέργεια των μορίων λόγω των συνεχών και τυχαίων κινήσεών τους. Τη θερμική ενέργεια την αντιλαμβανόμαστε από τη θερμοκρασία του σώματος. Όσο περισσότερη θερμική ενέργεια έχει ένα σώμα, τόσο μεγαλύτερη είναι και η θερμοκρασία του. Η αύξηση ή η μείωση της θερμικής ενέργειας του σώματος, άρα και η αύξηση ή η μείωση της θερμοκρασίας του γίνεται με τη ροή ενέργειας. Όταν στο σώμα προσφέρεται ενέργεια, η θερμική ενέργειά του, άρα και η θερμοκρασία του, αυξάνεται. Αντίθετα, όταν το σώμα χάνει ενέργεια, η θερμική του ενέργεια, άρα και η θερμοκρασία του, μειώνεται. Την ενέργεια, όταν ρέει από ένα σώμα προς ένα άλλο λόγω διαφορετικής θερμοκρασίας, την ονομάζουμε θερμότητα . Η θερμότητα ρέει πάντοτε από τα σώματα με υψηλότερη θερμοκρασία προς τα σώματα με χαμηλότερη θερμοκρασία. Β. Παππάς

Σε μια παράγραφο προσέξτε πόσες έννοιες! Θερμική ενέργεια Κινητική ενέργεια Θερμοκρασία Ροή ενέργειας Μόρια Συνεχείς και τυχαίες κινήσεις Β. Παππάς

Η γλώσσα αρωγός στη διδασκαλία Θερμοκρασία Temperature Θερμότητα Heat Β. Παππάς

Το πείραμα αρωγός στη διδασκαλία Β. Παππάς

Θερμοκρασία - θερμόμετρο Προσοχή: Η έννοια του θερμού ή του ψυχρού περιλαμβάνει μεγάλη δόση υποκειμενικότητας!!!! Β. Παππάς

Άρα χρειαζόμαστε μια αντικειμενική μέθοδο μέτρησης της θερμοκρασίας Θερμοσκόπιο: Το πρώτο θερμόμετρο Συστολή και διαστολή μιας φυσαλίδας αέρα. Β. Παππάς

Η κατάδειξη στην ιστορία των επιστημών προσφέρει στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών Οι μαθητές κτίζουν τις έννοιες με τον τρόπο και τα ερωτήματα που έθεταν οι πρωτοπόροι . Είναι εύκολο να κατασκευάσουμε ένα θερμοσκόπιο, η λειτουργία του οποίου στηρίζεται στη διαστολή χρωματισμένου νερού. Β. Παππάς

Εκμεταλλευόμαστε λοιπόν μια χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης, της μεταβολής του όγκου λόγω μεταβολής της θερμοκρασίας, με την μάζα να παραμένει σταθερή Επαναφορά διδασκομένων εννοιών Β. Παππάς

Β. Παππάς

Κατασκευή θερμομετρικής κλίμακας Θερμόμετρο του οποίου η κλίμακα έχει αποκρυβεί τοποθετείται διαδοχικά σε: Νερό και πάγο σε ισορροπία Νερό που βράζει Η τάξη αποφασίζει!!! Στην 1η περίπτωση σημειώνουμε το 0 C Στην 2η σημειώνουμε το 100 C Την μεταξύ τους απόσταση την υποδιαιρούμε σε 10 τμήματα Β. Παππάς

Η ταύτιση των εννοιών «θερμότητα» και «θερμική ενέργεια» Θερμότητα (Heat – Chaleur – Warme – Calore) Θερμική ενέργεια (Thermal Energy – Energie Thermique – Energia Termica) Οι όροι «θερμότητα» και «θερμική ενέργεια» ταυτίζονται όχι μόνο από τους μαθητές, αλλά έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχει σύγχυση και σε διδάσκοντες αλλά και σε συγγραφείς σχολικών εγχειριδίων !!! Β. Παππάς

Η καθημερινή γλώσσα δημιουργεί σύγχυση Η θερμότητα είναι μορφή ενέργειας Άρα : Είναι Θερμική ενέργεια (όπερ έδει δείξε) Η έννοια / μέγεθος θερμική ενέργεια έρχεται να υποκαταστήσει την εσωτερική ενέργεια των ιδανικών αερίων που οι περισσότεροι (ως παλιοί) μάθαμε στα φοιτητικά αμφιθέατρα!!! Β. Παππάς

Η θερμότητα ως ροή ενέργειας Β. Παππάς

Κατασκευή γραφήματος Θ (C) – t (min) Β. Παππάς

Τα μοντέλα βοηθάνε θερμική ενέργεια Τα μοντέλα βοηθάνε θερμική ενέργεια Β. Παππάς

PhET project at the University of Colorado. Β. Παππάς

Μηχανικό ανάλογο εύγευστο και «πετυχημένο» Β. Παππάς

Αύξηση της θερμοκρασίας συνεπάγεται αύξηση της κινητικότητας των νιφάδων του ποπ-κορν. Κινήσεις προς τυχαίες διευθύνσεις με ακανόνιστο και μη προβλέψιμο τρόπο. Β. Παππάς

Ευχαριστώ για την υπομονή σας Βασίλης Παππάς ΓΕΛ Καλαμπάκας e-mail: billpap1@otenet.gr Β. Παππάς