Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Ε – Στ Δημοτικού Εισηγητής : Παπαργυρίου Αλέξανδρος Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ11 Πέλλας - Πιερίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ Μ Α Θ Η 2 Χειροσφαίριση: Ρίψη στο τέρμα με τερματοφύλακα Όργανα – Υλικά: 1 μπάλα για κάθε δυο μαθητές Κώνους ένα πλίνθινο ή στεφάνια με στηρίγματα Πολλά μπαλόνια Δυο χαρτόκουτα Σ’ αυτό το μάθημα οι μαθητές: Θα μάθουν τη ρίψη στο τέρμα Θα μάθουν τα καθήκοντα & τις κινήσεις του Τερμ Θα εξασκήσουν την δυναμική ισορροπία & τις ικανότητες προσανατολισμού στο χώρο & πρόβλεψης Τα υποδείγματα των μαθημάτων διδάσκονται στην Ε & στην Στ τάξη. Ο ΕΦΑ θα κάνει τις απαραίτητες προσαρμογές στο μάθημά του ανάλογα με τις εγκαταστάσεις που διαθέτει – τις ικανότητες των μαθητών Αναφέρονται: Ο Γενικός στόχος του μαθήματος Οι επιμέρους στόχοι του μαθήματος Τα υλικά, τα οποία είναι ενδεικτικά
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ Τα μαθήματα έχουν σχεδιαστεί με βάση τη διδασκαλία δεξιοτήτων μέσα από το παιχνίδι Τα παιχνίδια εύκολα τροποποιούνται από τον ΕΦΑ Η Χειροσφαίριση είναι ένα παιχνίδι που μαθαίνεται εύκολα από τα παιδιά αυτής της ηλικίας και παράλληλα παίζεται ευχάριστα και από τα αγόρια & από τα κορίτσια. Τα υποδείγματα μαθημάτων του βιβλίου έχουν σχεδιαστεί με βάση τη διδασκαλία δεξιοτήτων μέσα από το παιχνίδι. Με τον τρόπο αυτό οι ΕΦΑ έχουν μια μεγάλη ποικιλία στη διδακτική τους προσέγγιση. Η προσέγγιση αυτή έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά αυτής της ηλικίας και μπορεί ο ΕΦΑ να δοκιμάσει και στις υπόλοιπες διδακτικές ενότητες.
Γενικές γραμμές
Οργάνωση των παιχνιδιών ρίψης ΣΤΑΘΜΟΣ Α: Ρίψη στο ΤΕΡΜ μετά από καθοδήγηση ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1Ο ΣΤΑΘΜΟΣ Β: Ρίψη στο ΤΕΡΜ μετά από μεταβίβαση ΣΤΑΘΜΟΣ Γ: παιχνίδι 1:1 με ρίψη ΣΤΑΘΜΟΣ Δ: παιχνίδι 2:1 Για να γίνουν καλύτερα κατανοητά τα παραπάνω παραθέτουμε δυο παραδείγματα οργάνωσης του χώρου .
Οργάνωση των παιχνιδιών ρίψης ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2ο Β Γ Α ΣΤΑΘΜΟΣ Α: παιχνίδι 2:1 ΣΤΑΘΜΟΣ Β: παιχνίδι 3:2 ΣΤΑΘΜΟΣ Γ: παιχνίδι 1:1
Η δομή του κάθε μαθήματος Κάθε μάθημα χωρίζεται σε 3 βασικά μέρη (εισαγωγικό, κύριο και τελικό μέρος) Το εισαγωγικό μέρος καταλαμβάνει η προθέρμανση (για λόγους οικονομίας χώρου, συνήθως δεν περιγράφονται συγκεκριμένες ασκήσεις, απλά αναφέρεται η λέξη «Προθέρμανση») Στο κύριο μέρος γίνεται η ανάπτυξη του περιεχομένου που οδηγεί στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί στην αρχή του μαθήματος και συνάγονται από τους στόχους της διδακτικής ενότητας Το τελικό μέρος καταλαμβάνει η «αποθεραπεία» ή «ανακεφαλαίωση» ή «το θέμα της ημέρας» (που δίνει την ευκαιρία για διαθεματική ή διεπιστημονική προσέγγιση), ανάλογα με το μάθημα
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Αυτό το κομμάτι αφιερώνεται σε κάποιο θέμα συζήτησης & είναι αφορμή για εργασία ή διαθεματική προσέγγιση.