λειαίνοντας φακούς (πώς βλέπουμε τα πράγματα)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Black team B8 Μιχάλης Νατιώτης Ονησίφορος Παφίτης Μίκης Ανδρέου
Advertisements

Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Απαντήσεις Προόδου I. Θέμα 1ο •Έστω Α = { , b}. Κατασκευάστε τα παρακάτω σύνολα: •(α) Α -  •(β) {  } – Α •(γ) Α  P(A) •(δ) Α  P(A)
Παρουσίαση Διαθεματικής Εργασίας σε PowerPoint
Απόσταγμα σκέψεων (26).
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Παθήσεις του ματιού και η διόρθωση τους
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
David Hume
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
Αντικείμενο μελέτης της Φυσικής είναι:
Κείμενο Σελίδα 31. Ας φροντίσουμε, αδελφοί μου, να φυλάμε τη συνείδησή μας, όσο ακόμα βρισκόμαστε σ’ αυτόν τον κόσμο, χωρίς να την προκαλούμε να μας ελέγξει.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Βασίλης Μπουραλέξης Δάσκαλος 1 ου 6/θέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Αποδόσεις αιτίων.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
ΑΣΚΗΣΗ 11. ΑΣΚΗΣΗ 11 Ποιοι είναι οι άλλοι δύο πιθανοί συνδυασμοί ; ΑΣΚΗΣΗ 11 1ος 4ος Ποιοι είναι οι άλλοι δύο πιθανοί συνδυασμοί ;
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ KANT ( )
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΦΑΓΗΤΟΥ ΚΑΙ ΓΛΥΚΟΥ ΣΕ ΠΙΑΤΟ 2
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ Καθηγητής : CV Τμήμα : Γ ‘ 5
Σχολικό site Το site του σχολείου μας είναι ανοικτό σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν να δημοσιεύσουν κάτι είτε ατομικά είτε σαν συλλογική.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Ιστορικός Άτλας centennia Παρουσίαση με βίντεο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Επιμέλεια διαφάνειας Mehmet Kanoglu
Στατιστικές Υποθέσεις
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Το σώμα ως μια μηχανή.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Πληροφορίες για το Κάρμα
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Το σώμα ως μια μηχανή.
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 12η: Ολοκλήρωση της Πραγματείας Περὶ αἰῶνος καὶ χρόνου Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Προφορική επικοινωνία
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
«Εισαγωγή στις τεχνικές παρουσίασης και προβολής Προγραμμάτων Πολιτιστικών Θεμάτων» Φώτης Θυμωδέας ΠΕ-19.
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
Το Προσυλλογιστικό Στάδιο (2-7 ετών)
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
Μεταμνήμη και Επιδόσεις Μνήμης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

λειαίνοντας φακούς (πώς βλέπουμε τα πράγματα) στον Μπαρούχ Σπινόζα που ακόμα λειαίνει φακούς

Η παρουσίαση αυτή έχει σκοπό να δείξει ότι τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως τα βλέπουμε ή όπως τα σκεφτόμαστε… Ακολουθούν πέντε διαφάνειες που εξυπηρετούν αυτόν το σκοπό και άλλες δύο που οδηγούν τη συζήτηση

1ο βήμα, διαμορφώνουμε την εστίαση του προβολέα – κατά προτίμηση πριν τον ανοίξουμε – ώστε να δείχνει έτσι. Πιθανή αντίδραση μαθητών: «δε βλέπουμε καλά, κλπ, κλπ, διαμαρτυρίες και αιτήματα να εστιαστεί σωστά ο φακός»

και όχι καθαρά

2ο βήμα, επιμένουμε. Πιθανή αντίδραση μαθητών: «δε βλέπουμε καλά, κλπ, κλπ, διαμαρτυρίες και αιτήματα να εστιαστεί σωστά ο φακός»

3ο βήμα, «διορθώνουμε». Πιθανή αντίδραση μαθητών: «ούτε τώρα βλέπουμε καλά, κλπ, κλπ, διαμαρτυρίες και αιτήματα να εστιαστεί σωστά ο φακός»

4ο βήμα… αφήνουμε τους μαθητές να διαβάσουν…

5ο βήμα Συζητάμε με τους μαθητές. Ζητάμε από τους μαθητές που φοράνε γυαλιά να περιγράψουν την αίσθηση που έχουν όταν δεν τα φοράνε κλπ, κλπ 6ο βήμα Θέτουμε την αναλογία ανάμεσα σ’ αυτό που θαμπώνει την όραση και σε όσα θαμπώνουν το νου μας, προκαταλήψεις, γνώμες, πεποιθήσεις, κλπ, που μας εμποδίζουν να δούμε καθαρά.

7ο βήμα, Διαβάζουμε το παρακάτω απόσπασμα/ κείμενο: Με μια προσεκτική ανάλυση (οι αντιληπτικοί τρόποι) μπορούν, σε τελική ανάλυση, να αναχθούν όλοι σε τέσσερις: Υπάρχει η αντίληψη την οποία αποκτούμε εξ ακοής ή από κάποιο σημείο κατά το δοκούν προσδιορισμένο. Υπάρχει η αντίληψη την οποία αποκτούμε από αόριστη εμπειρία, δηλαδή από εμπειρία που δεν προσδιορίζεται από το νου. Μόνο που εδώ λέγεται έτσι επειδή (η εν λόγω αντίληψη) αποκτάται κατά τύχη και δεν ελέγχεται από καμία αντίθετη της εμπειρία, οπότε μένει σαν να είναι ακλόνητη για μας. Υπάρχει η αντίληψη την οποία αποκτούμε όταν η ουσία ενός πράγματος συνάγεται από άλλο πράγμα, αλλά όχι αυτοτελώς· και τούτο συμβαίνει, είτε όταν συνάγουμε την αιτία από κάποιο αποτέλεσμα, είτε όταν ένα συμπέρασμα συνάγεται από το ότι μια καθολική έννοια συνοδεύεται πάντα από κάποια ιδιότητα. Τέλος, υπάρχει η αντίληψη με βάση την οποία το πράγμα γίνεται αντιληπτό μόνο μέσω της ουσίας του ή μέσω της γνώσης της άμεσης αιτίας του.

Εικόνες από τον Άτλα Centennia Εικόνα κειμένου από τη Βικιπαίδεια Κείμενο: Σπινόζα, Πραγματεία για τη διόρθωση του νου, Πόλις, 2002, σ. 31