Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Advertisements

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Διδάσκοντας με τη βοήθεια λογισμικού υπολογιστικών φύλλων
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Πρόγραμμα Kidspiration
Δυναμική ενέργεια Ενέργεια ταλάντωσης.
Ιδιότητες ευθ. τμήματος που ενώνει τα μέσα των πλευρών τριγώνου
3.6(2) ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΦΥΛΛΩΝ (Excel, CALC,…)
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
ΠΟΛΥΓΩΝΑ Στόχοι μαθήματος
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΠΟΛΥΓΩΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Τα πολύγωνα που έχουν πλευρές και τις γωνίες τους ίσες λέγονται πολύγωνα κανονικά.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Επιχειρηματολογία και απόδειξη στη διδασκαλία των μαθηματικών
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
Διδασκαλία στην Β’ Λυκείου Τριγωνομετρία. Επίλυση προβλημάτων στην Τριγωνομετρία Κατανόηση την σχέση των τριγωνομετρικών αριθμών μεταξύ τους Συσχέτιση.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Ζώα και μαθηματικά.
Διδασκαλία Μοντελοποίησης
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Δυσκολίες των Μαθηματικών
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών

Τι σημαίνει χρησιμοποιώ «κατάλληλα» την Τεχνολογία στη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών; σημαίνει πως.... την ανάγκη για την εισαγωγή της Τεχνολογίας τη δημιουργεί το πλαίσιο στο οποίο εργάζομαι χρησιμοποιώ την κατάλληλη παιδαγωγική για να αντιμετωπίσω μαθηματικά θέματα που αξίζουν τον κόπο ενσωματώνω πολλαπλές αναπαραστάσεις εκμεταλεύομαι την Τεχνολογία για πειραματισμό και για να κάνω εικασίες συνδέω, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, μαθηματικά θέματα

πώς το πλαίσιο στο οποίο εργάζομαι μπορεί να δημιουργεί την ανάγκη εισαγωγής της Τεχνολογίας;; παράδειγμα Φαντάσου πως ναυάγησες στο έρημο νησί Τριάνγκουλα που έχει σχήμα ισόπλευρου τριγώνου. Θέλεις να κτίσεις την καλύβα σου σε τέτοιο σημείο ώστε το άθροισμα των αποστάσεων από τις τρεις ακτές να είναι όσο το δυνατόν πιο μικρό. Πού πιστεύεις ότι πρέπει να κτίσεις την καλύβα;

γιατί κάποιος να θέλει το άθροισμα των αποστάσεων να γίνει ελάχιστο; Μπορούμε να εξηγήσουμε πως, ελαχιστοποιώντας το άθροισμα κάνουμε τη μετάβαση σε κάθε ακτή / πλευρά του νησιού την ευκολότερη δυνατή. Έτσι, ένας ναυαγός θα μπορεί να παρακολουθεί ευκολότερα αν περνά κάποιο καράβι. Για αυτούς που δεν έχουν ακόμα πειστεί, λέμε πως, το νησί είναι σκεπασμένο με πυκνή βλάστηση. Όσο μικρότερο γίνει το άθροισμα των αποστάσεων τόσο λιγότερη βλάστηση θα πρέπει να καθαρίσουν

πώς το πλαίσιο στο οποίο εργάζομαι μπορεί να δημιουργεί την ανάγκη εισαγωγής της Τεχνολογίας;; λύνουν ένα ανοικτό πρόβλημα πειραματίζονται κάνουν εικασίες Οι μαθητές... κρατούν αρχεία

πώς χρησιμοποιώ την κατάλληλη παιδαγωγική & ποια μαθηματικά αξίζουν τον κόπο;;; Στο πλαίσιο του νησιού Τριάνγκουλα οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες (με χαρτί – μολυβι ή με τον ΗΥ) συζητούν με το συμμαθητή τους και τον καθηγητή πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη χρήση του ΗΥ εξερευνούν κανονικότητες και σχέσεις κάνουν εικασίες και τις ελέγχουν με διάφορους τρόπους προβληματίζονται: είναι η μέτρηση απόδειξη; (σπρωγμένοι από εσωτερικά κίνητρα, ελπίζουμε να) στρέφονται στην αναζήτηση μιας μαθηματικής απόδειξης

Ενδεικτικές λύσεις Η λύση που χρησιμοποιεί εμβαδά Η λύση που χρησιμοποιεί απλούστερες περιπτώσεις

ποιους στόχους έχουμε στο συγκεκριμένο μάθημα; ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Το πέρασμα από την εμπειρική δικαιολόγηση, στην ανάγκη για μια μαθηματική απόδειξη να μετακινηθούν τα παιδιά πέρα από τα συγκεκριμένα παραδείγματα να αναγνωρίσουν τα όρια της επαγωγικής δικαιολόγησης και τελικά, να χρησιμοποιήσουν μαθηματικές αποδείξεις για να στηρίξουν τους ισχυρισμούς τους.

ποιους στόχους έχουμε στο συγκεκριμένο μάθημα; ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να κάνουν τα παιδιά υποθέσεις σχετικά με την καλύτερη θέση ενός σημείου μέσα σε ένα κανονικό πολύγωνο έτσι ώστε το άθροισμα των αποστάσεων από τις πλευρές του να είναι ελάχιστο Να διατυπώσουν την σχέση μεταξύ του ελάχιστου αθροίσματος και χαρακτηριστικών του τριγώνου / πολυγώνου (π.χ. του ύψους) Να αποδείξουν μαθηματικά την παραπάνω σχέση Να γενικεύσουν την σχέση για διάφορα ν- γωνα, όπου ν άρτιος

πώς ενσωματώνουμε πολλαπλές αναπαραστάσεις; Χρησιμοποιούμε συνδεδεμένες αναπαραστάσεις: γεωμετρικό σχήμα, μετρήσεις και συμβολικές σχέσεις Illuminations, triangle island

πώς εκμεταλευόμαστε την Τεχνολογία για πειραματισμό; πώς κάνουμε εικασίες; Κάποιες βασικές ερωτήσεις: γιατί το α+β+γ μένει σταθερό κάθε φορά, παρόλο που η θέση της καλύβας αλλάζει; μήπως το άθροισμα σχετίζεται με κάποιο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό του τριγώνου; εξηγήστε το σκεπτικό σας.... τι θα γινόταν αν το τριγωνικό νησί είχε άλλο μέγεθος; πώς θα άλλαζε η κατάσταση αν είχες ναυαγήσει σε ένα νησί που είχε σχήμα τετράγωνο / κανονικού εξαγώνου;

ποιες αλλαγές έχουμε στο ρόλο του καθηγητή; Ο καθηγητής..... ενεργοποιεί τους μαθητές, τους ενθαρρύνει να βρουν κανονικότητες, να τις καταγράψουν και να συμπεράνουν ένα κανόνα ανεβάζει το επίπεδο των γνωστικών απαιτήσεων, με τις ερωτήσεις του ενθαρρύνει τους μαθητές να επεκτείνουν τη σκέψη τους κάνοντας συσχετισμούς, ελέγχοντας την την υπόθεσή τους και γενικεύοντας

ισότητα και προσβασιμότητα Όλοι οι μαθητές συμμετέχουν.... εργάζονται σε ζευγάρια σκέφτονται και δικαιολογούν τις σχέσεις κατορθώνουν να κατανοήσουν τα Μαθηματικά συζητώντας στη διάρκεια του μαθήματος

Τελικά, γιατί βελτιώνεται η μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον; Γιατί επηρεάζει τα κρίσιμα χαρακτηριστικά της τάξης, όπως: τη φύση των εργασιών το μαθηματικό εργαλείο σαν υποστήριξη της μάθησης το ρόλο του καθηγητή το κοινωνικό περιβάλλον στην τάξη την ισότητα και την προσβασιμότητα τον τρόπο αξιολόγησης