Από το έθνος στην εθνολογία: η μελέτη της ετερότητας στη δεκαετία του 1920 Γιώργος Αγγελόπουλος Παρουσίαση στο συνέδριο του Τμήματος Κοιν. Ανθρωπολογίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Advertisements

“Σταγόνες ζωής, Ιστορίες για το βιβλίο του ΕΝΟ”
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
Καλές πρακτικές, υλοποιημένα wiki από σχολεία και εκπαιδευτικούς
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Δομή του Νέου Προγράμματος Σπουδών Γενικού Λυκείου Απρίλιος- Μάιος 2011 ΤΑΣΟΥΛΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ.
Τουρκία και Κωσταντινούπολη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
1922.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Μικρασιατική εκστρατεία
Η Μικρασιατική εκστρατεία και η καταστροφή
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Ημέρα Γνωριμίας Σάββατο, 26 Ιανουαρίου Στόχοι και Αποστολή Τμήματος Γαλλικών Σπουδών & Σύγχρονων Γλωσσών Καλλιέργεια Διαπολιτισμικότητα και διάλογο.
ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ στην Ανώτατη και Ανώτερη Εκπαίδευση Κύπρου και Ελλάδας
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Το Τμήμα Φιλολογίας είναι μέρος της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αποτελείται από τρεις.
Πρόγραμμα Σπουδών Το Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας είναι κληρονόμος μιας μεγάλης παράδοσης που διαμορφώθηκε από προσωπικότητες της ελληνικής Αρχαιολογίας.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Τμήμα Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών  Ιδρύθηκε το  Τα θέματα που διαπραγματεύεται είναι: Διεθνείς Σχέσεις, Διεθνή και Ευρωπαϊκά.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ
Το τέρας της πολυνομίας και η παραβατικότητα των Ελλήνων.
Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ( )
ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ 1η,2η,3η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ( ).
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ Εισδοχή Ελλαδιτών Υποψηφίων στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Εργασίες Διδακτική των κοινωνικών επιστημών Μαρία Ρεπούση.
Παναγιώτης Λαδόπουλος
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 20 ου ΑΙΩΝΑ. Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ « ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ » ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. Φωτεινή Τσιμπιρίδου …  Καθηγήτρια.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  ΝΟΜΟΣ:4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α ́, 14/05/2015), τροποποίηση του Ν. 4186/2013«Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ Βασικοί άξονες του Νέου Συστήματος Πρόσβασης
Γεωγραφία κεφ. 36ο ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 1. Κάντε κλικ πάνω στις εικόνες για να βρείτε πληροφορίες για το θέμα που απεικονίζουν Πύλη της Ιστάρ κάνε κλικ εδώ.
Οι διεκδικήσεις της Αντάντ και της Ελλάδας στην Οθωμανική αυτοκρατορία Η Βρετανία στήριξε τις ελληνικές απαιτήσεις.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Διαδικτυακή Πύλη Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Καππαδοκία Λυδία Εξάρχου Κλειώ Γκουτζάνη Ειρήνη Δημητρακοπούλου
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΣΥΣΤΑΣΗ 1720 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Κεφάλαιο 36 Οι κάτοικοι της Ασίας.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Ελληνιστικός κόσμος ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ 323 π.Χ. (θάνατος Μ. Αλεξάνδρου) έως 30 π.Χ. (κατάληψη της Αιγύπτου από Ρωμαίους) < ελληνίζω: συμπεριφέρομαι ως Έλληνας.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από το έθνος στην εθνολογία: η μελέτη της ετερότητας στη δεκαετία του 1920 Γιώργος Αγγελόπουλος Παρουσίαση στο συνέδριο του Τμήματος Κοιν. Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου «Αναθεωρήσεις του Πολιτικού»

Εθνογραφική αποστολή Ντίνου Μαλούχου  Υπηρετεί ως Τμηματάρχης Γεωργικής Οικονομίας στην Ύπατη Αρμοστεία Σμύρνης  Πραγματοποιεί την αποστολή το φθινόπωρο – χειμώνα του 1921 – 1922  Φθάνει σε απόσταση «10 ωρών από την Άκγυρα»  Καταθέτει στο ΥΠΕΞ το υπόμνημα «Περί της ανομοιογένειας του μωαμεθανικού πληθυσμού της Μικράς Ασίας και των οικονομικών σχέσεων των ποικίλων στοιχείων»

Πρόταση Ν. Μαλούχου προς Κ. Καραβίδα (Απρίλιος 1922) «…νομίζω ότι ένα θέμα που θα ενδιέφερε πολύ το ΥΠΕΞ θα ήτο η εθνολογική μελέτη των μη Τούρκων μωαμεθανών της Μικράς Ασίας και η μελέτη των σχέσεων που υπάρχουν μεταξύ αυτών και των Τούρκων»

Αίτημα Κ. Καραβίδα προς ΥΠΕΞ (αρχές Μαίου 1922) «… προς μελέτη του του ζητήματος ‘Ποιαι είναι οι προς το καθαρώς Τουρκικόν στοιχείον οικονομικαί σχέσεις των λοιπών Μωαμεθανικών μεν τοιούτων, πλην διαττελλομένων απ’ αυτού εις θρησκευτικής αιρέσεως, ηθών και εθίμων ή άλλης ιδίας παραδόσεως, ήτις καθιστά ανομοιογένειαν μεταξύ αυτών’»

Κ. Καραβίδας προς ΥΠΕΞ (9/5/1922) «Σημείωμα περί των οικονομικών σχέσεων μεταξύ των εν Μικρά Ασία Μωαμεθανικών στοιχείων»

…στο οποίο καταλήγει: «είναι δι έτι περαιτέρω και το εξής εξεταστέον: επήλθον επιγαμίαι μεταξύ των χωριών τούτων ή είμενεν αμιγές έκαστον, κατωκημένον από μια μόνη ράτσα»

Εθνογραφική έρευνα Κ. Καραβίδα στη Μικρά Ασία (Ιούνιος – Αύγουστος 1922)  Επιτόπια έρευνα στην επαρχία Περγάμου  Επιτόπια έρευνα μωαμεθανικών κοινοτήτων  Επιτόπια καταγραφή ελληνικών κοινοτήτων δυτικού και κεντρικού τμήματος Μικράς Ασίας

Κατάθεση μελέτης (Ιούλιος 1922) «Παρατηρήσεις περί της φύσεως και της μελλοντικής χρησιμότητος των ιστορικών κοινοτικών οργανισμών ως και περί της προσηούσης πολιτικής χειραγωγήσεως των επί της Ιωνίας ομογενών κοινοτήτων» (63 σελίδες + χάρτης κοινοτήτων)

«η μορφή του σημερινού πολιτισμού, όστις εξελίσσεται ολοένα γοργότερα προς τα ιδανικά του δημοκρατικού ανθρωπισμού δεν είναι δυνατόν παρά να επιβληθεί τελικώς επί των λαών της δυτικής Μικρασίας, τούτο δε ακριβώς είναι ότι καθιστά πολλαπλώς σημαντικοτέραν την εδώ παρουσίαν των ελλήνων και βαρυτέρας τας ευθύνας των και έναντι εαυτών και έναντι όλης της χώρας, αξίας καλυτέρας όντως τύχης»

Projet d’ une nouvelle Université en Grèce (1919) Προβλέπονταν οι Σχολές: 1. Μηχανικών 2. Γεωργική 3. Εμπορικών Σπουδών 4. Εθνολογίας των λαών της Ανατολής και 5. Ινστιτούτο Υγιεινής 6. Σχολή Δημοσίων Υπαλλήλων 7. Ανώτερο Μουσουλμανικό Ιεροδιδασκαλείο

Eπιστολή προς τον F. Klein

«Η Σχολή Ανατολικής Εθνολογίας πρέπει προ παντός άλλου, να εξυπηρετή πρακτικόν σκοπόν»

Πρόγραμμα Σπουδών Στόχευε στη μελέτη της ιστορίας, του εθνογραφικού παρόντος, των γλωσσών, «των ηθών, της θρησκείας και της νομοθεσίας των εν λόγω λαών»

Ενδεικτικά προτεινόμενα μαθήματα  Συγκριτική γλωσσολογία σημιτικών γλωσσών, σλαβικών γλωσσών, τουρκικής, περσικής, αρμενικής,  ιστορία τέχνης αρχαιολογία  Μουσουλμανικό Δίκαιο

«παραπλεύρως της επιστημονικής διδασκαλίας των γλωσσών, θα πρέπει να οργανωθούν, ιδίως, μαθήματα, αποσκοπούντα εις το να δώσουν εις τον σπουδαστήν ζώσαν εικόνα του σλαβικού και του μουσουλμανικού κόσμου, όχι μόνον εκ της ιστορικής απόψεως, αλλ’ επίσης λαμβανομένης προ οφθαλμών και της ενεστώσας καταστάσεως»