Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος
Ελλιπής ενημέρωση των μαθητών, μετά την κατάργηση του ΣΕΠ στην Α΄ Λυκείου Το σχολείο, άρα οι εκπαιδευτικοί, είναι ο τελικός στόχος των ερωτημάτων των μαθητών
Συζήτηση με τους μαθητές- Προβληματισμός- Επιλογή του Θέματος
Στόχοι ομάδας, κανόνες, Δημιουργία συμβολαίου συνεργασίας
Ενημέρωση από το συντονιστή για τα μαθήματα κατεύθυνσης και πως οι κατευθύνσεις συνδέονται με τα πεδία για τον τρόπο υπολογισμού των μορίων, για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μέσω Πανελληνίων εξετάσεων Στο τέλος της συνάντησης δόθηκε στους μαθητές ένα μηχανογραφικό δελτίο για να μελετήσουν
Ενημέρωση από την υπεύθυνη του ΚΕΣΥΠ Χαλκίδας Επίλυση αποριών των μαθητών
Συμπλήρωση μηχανογραφικού από τους μαθητές (σχολές που πιθανά στοχεύουν και σχολές που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο σπουδών και επιθυμούν να ενημερωθούν για αυτές)
Δημιουργία υποομάδων σύμφωνα με τα πεδία που επέλεξαν και τις σχολές για τις οποίες θα αναζητήσουν πληροφορίες Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο
Μετά την ενημέρωση-πληροφόρηση ζητήθηκε από τους μαθητές να καταγράψουν τα ζητήματα για τα οποία είχαν λανθασμένη πληροφόρηση ή δεν είχαν πληροφόρηση ή τι αναθεώρησαν κ.λ.π
Ομαδοποίηση των σχολών σύμφωνα με τα επαγγελματικά δικαιώματα Αναζήτηση επαγγελματικών μονογραφιών και πληροφοριών για τα επαγγέλματα Συνεντεύξεις με επαγγελματίες αντιπροσωπευτικών επαγγελμάτων Επισκέψεις σε χώρους εργασίας
Δημιουργία ερωτηματολογίου και διανομή του σε μαθητές της Β΄ και Γ΄Λυκείου με στόχο να διαπιστωθεί πόσο ενημερωμένοι είναι οι μαθητές για τις εκπαιδευτικές τους επιλογές μετά το Λύκειο.
Διαχείριση των ερωτηματολογίων και επεξεργασία αυτών (Μαθηματικά – Στατιστική) Απεικόνιση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων με EXCEL (Πληροφορική) Ετυμολογία των λέξεων Επάγγελμα- Δουλειά και ερμηνεία τους (Αρχαία Ελληνικά - Νέα Ελληνικά)
Τι είναι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας και τι σημαίνει «χάνω μόρια» Πως υπολογίζονται τα μόρια και τη σημασία του προφορικού βαθμού. Επίσης δε γνώριζα για την προσαρμογή του προφορικού βαθμού
Ήξερα ότι ανάλογα με τα μόρια που έχω συγκεντρώσει και τις βάσεις μπαίνω σε κάποια σχολή. Ενώ σημασία έχει η σειρά που τις έχω βάλει, δηλαδή η σειρά προτίμησης ότι για κάποιες σχολές υπάρχουν ειδικά μαθήματα
Ότι από τις επιλογές μου θα περάσω αυστηρά στη 1 η, αν έχω τα μόρια. Νόμιζα ότι εγώ θα επιλέξω τη σχολή που θα περάσω ασχέτως με τη σειρά που την έχω δηλώσει στο μηχανογραφικό Ότι μπορώ να δηλώσω όσες σχολές θέλω (νόμιζα μόνο 10)
Ότι μπορώ να δηλώσω σχολές από δύο επιστημονικά πεδία Νόμιζα πως τα μαθήματα επιλογής είναι όπως στη Β΄ Λυκείου Τι είναι η προκήρυξη και ότι μπορώ να μπω σε μια σχολή χωρίς Πανελλήνιες
Πως κάποιος που έχει τελειώσει τη Φαρμακευτική μπορεί να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις και να περάσει στην Ιατρική. Ότι μπορώ να δηλώσω τις σχολές ανεξαρτήτως του πεδίου
Τι είναι επαγγελματικό δικαίωμα και ότι σχολές με συναφείς τίτλους δεν έχουν κατ’ ανάγκη τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα / και το αντίστροφο Ανακάλυψα σχολές που δεν ήξερα ότι υπάρχουν και είναι πολύ ενδιαφέρουσες
Η πληροφόρηση των μαθητών είναι ανύπαρκτη/ελλιπής/λανθασμένη Μεγάλη ανάγκη συστηματικής βοήθειας (Ε.Π.) Υπήρξαν περιπτώσεις αναθεώρησης αρχικών στόχων από τους μαθητές Μεγάλη ανταπόκριση από τους μαθητές των άλλων Τμημάτων και προσαρμογή του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας στην ίδια θεματολογία