ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ) Αυτοαξιολόγηση - Αξιολόγηση
Advertisements

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΙΑ ΜΕΘΟΔΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ Κωνσταντίνα.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΙΑ ΜΕΘΟΔΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ Κωνσταντίνα.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Σενάριο.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο ». Μέρος Πρώτο.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Inquiry Learning Projects
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Διδακτική της Πληροφορικής
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Project.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο ». Πρώτο Μέρος. Θεωρητικές Αρχές και Διδακτικές Επιλογές ( σελ ). Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας Internet: Extended Essays, Travaux Personnels Encadrés (TPE), TPE Lycées, TPE Lycée Carnot Roann Méthodes des Sciences Sociales, Madeleine Grawitz

Τι θα κάνουν οι εκπαιδευτικοί ;  Αρχικά βήματα : Πριν η ΕΕ φτάσει για έγκριση στο Σύλλογο Διδασκόντων του Λυκείου.  Συνάντηση των εκπαιδευτικών με τους μαθητές : ( α )  ( α ) θα τους ενημερώσουν για την καινοτομία των ΕΕ, τον τρόπο με τον οποίο θα συνεργαστούν, τις υποχρεώσεις που θα αναλάβουν και ( β )  ( β ) θα τους παρουσιάσουν τις « εγκεκριμένες ΕΕ », προκειμένου να εκφράσουν τις προτιμήσεις τους.  Οργάνωση Ε Ε : ερευνητικές δραστηριότητες και τρόπος με τον οποίο θα οργανωθούν και θα εξελιχθούν, ώστε να καταλήξουν  ( α )  ( α ) σε μια συγκροτημένη προφορική παρουσίαση και  ( β )  ( β ) σε μια γραπτή « Έκθεση » - « Φάκελο », με βάση τις οποίες θα προκύψει η αξιολόγηση των μαθητών και των μαθητριών.

ΑΡΧΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ : Πριν η ΕΕ φτάσει για έγκριση στο σύλλογο

Με την έναρξη του σχολικού έτους  οι εκπαιδευτικοί των Λυκείου που θέλουν να λάβουν μέρος στις ΕΕ, θα χρειαστεί :  ( α )  ( α ) να αναζητήσουν έναν / μία συνάδελφο, προκειμένου να αναλάβουν από κοινού το συντονισμό, την υποστήριξη και την αξιολόγηση μιας από τις Ε Ε που θα εκτυλιχθούν στην Α΄ Τάξη,  ( β )  ( β ) να συναποφασίσουν με το / τη συνάδελφό τους για τα θέματα που θα προτείνουν, αρχικά στο σύλλογο και, στη συνέχεια, στους μαθητές,  ( γ )  ( γ ) να συντάξουν την « προβληματική » των θεμάτων τους, όπου θα περιλαμβάνονται οι επιμέρους πτυχές της, οι μέθοδοι και τα ερευνητικά εργαλεία και  ( δ ) να παρουσιάσουν την « προβληματική » των θεμάτων τους στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου, προκειμένου να εγκριθούν τα θέματα, από τα οποία οι μαθητές θα επιλέξουν εκείνο που ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές τους.

« Τι συνιστά » μια Προβληματική ; Προβληματική είναι : ( α ) ένα σύνολο προβλημάτων, ιδεών ή ερωτημάτων που αναφέρονται σε κάποιο θέμα, πεδίο ή περιοχή της σκέψης, ( β ) ο τρόπος ή η συλλογιστική που χρησιμοποιεί κάποιος για να θέσει ή να προσεγγίσει ένα θέμα 1 ( γ ) ένα πλαίσιο ερωτημάτων ή συλλογισμών που προσφέρεται για συζήτηση και αφορά σε πεδία των οποίων η ύπαρξη, η αλήθεια, η σιγουριά ή η επιτυχία είναι αμφιλεγόμενες, υποθετικές, αβέβαιες, διφορούμενες 2. Η Προβληματική ( α ) αποκαλύπτει τη σημασία του θέματος ( β ) φωτίζει τις πτυχές του θέματος και υποστηρίζει τη σύνθεσή τους ( γ ) προσανατολίζει την ερευνητική διαδικασία ( δ ) επιτρέπει την ανεύρεση και την επιλογή δεδομένων ή μαρτυριών Η Προβληματική δεν είναι ένας κατάλογος υποθεμάτων, δεν οδηγεί σε μια άμεση απάντηση αλλά ενεργοποιεί αντιπαραθέσεις επιχειρημάτων, μέσω του κριτικού και αυτοκριτικού λόγου 1. Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη 2. Le Grand Robert de la langue française. Deuxième édition. Dictionnaires Le Robert, 1992, (Vol 7, p. 784)

Μια « σωστά δομημένη » προβληματική, προϋποθέτει οι εκπαιδευτικοί : ( α ) ( α ) να οριοθετήσουν το θέμα : Εντοπίζοντας τις βασικές του πτυχές ή / και αυτές που εντάσσονται στα πιθανά ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των μαθητών τους, Διατυπώνοντας τα ερευνητικά ερωτήματα που συνδέονται με τις πτυχές αυτές ( β ) ( β ) να αποτυπώσουν σχηματικά τις διασυνδέσεις των πτυχών του, ώστε να αναδεικνύεται η πορεία που θα οδηγήσει από τα μέρη στο « όλο ». Αυτές οι ενέργειες, θα επαναληφθούν από τους μαθητές, ώστε η ΕΕ να γίνει με την πλήρη συμμετοχή των μαθητών σε μια διαδικασία που έχει πολλά και πρωτόγνωρα γι ’ αυτούς χαρακτηριστικά.

ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ : « ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ » ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΩΤΗ : ΧΩΡΙΣ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗΣ Η οριοθέτηση του θέματος γίνεται μέσω ανοιχτών ερωτημάτων του τύπου : « τι θα σας ενδιέφερε να διερευνήσετε σε σχέση με το θέμα ;», « ποιες σκέψεις κάνετε γύρω από το θέμα ;», « ποιοι είναι οι προβληματισμοί σας και η στάση σας αναφορικά με το θέμα ;». Τα ανοιχτά, αυτά, ερωτήματα απαντώνται με λέξεις - κλειδιά, οι οποίες ( α ) ( α ) σηματοδοτούν προϋπάρχουσες παρατηρήσεις, γνώσεις, εμπειρίες και προβληματισμούς, ( β ) ( β ) δημιουργούν ένα πλήθος εννοιών, ασύνδετων μεταξύ τους, που ξεδιπλώνουν τα όρια μέσα στα οποία κινούνται σκέψεις και ενδιαφέροντα που αφορούν στο προς διερεύνηση θέμα. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ Η σχηματική αποτύπωση του θέματος προϋποθέτει την ένταξη των λέξεων - κλειδιών σε σύνολα και το μετασχηματισμό τους σε ερευνητικά ερωτήματα, ώστε : ( α ) ( α ) να γίνουν διακριτές οι επιμέρους πτυχές του θέματος ( υποθέματα ), ( β ) ( β ) να αναδυθεί η μεταξύ τους σχέση και, μέσω αυτών, ( γ ) ( γ ) να προκύψει η προβληματική του.

Οι Λέξεις-Κλειδιά Το Κινητό Τηλέφωνο Ιστορία Ακτινοβολίες Άδειες Πολύτιμα Στοιχεία Εταιρίες Έλεγχοι Κατανάλωση Απορρίμματα Παιδική Εργασία Κέρδος Θέσεις Εργασίας MMS, SMS, RING TONE Γλώσσα VIDEO Ορυχεία Πότε; Ιστορία Ποιοι; Από ποιους; Για ποιους; Με ποιους; Γιατί; Αιτίες Στόχοι Συνέπειες Εμπόδια Δυσκολίες Πού; Χώρος Πλαίσιο Τι; Τι είναι; Σε τι αφορά; Πώς; Μέσα Τρόποι Υποδομές Πόσο; Αριθμοί ΒΑΣΙΚΑΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Από τις Λέξεις-Κλειδιά, στα «Σύνολα» Το Κινητό Τηλέφωνο Ε π ικοινωνία, Τεχνολογία, Ιστορία, Εταιρίες, DESIGN Καταναλωτές (VIDEO, MMS, SMS, RING TONE) Ακτινοβολία, Α π ορρίμματα, Καταστήματα, Θέσεις Εργασίας, Α π ορρίμματα, Προσφορές, Ορυχεία Παιδική Εργασία, Εργοστάσια, Α π ορρίμματα, ΔΙΚΤΥΑ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ, Εταιρίες Κέρδος, Νόμοι, Άδειες,

Από τα «Σύνολα», στα Ερευνητικά Ερωτήματα Το Κινητό Τηλέφωνο Ποιες είναι οι απαραίτητες πρώτες ύλες, πού υπάρχουν, πού παράγεται το προϊόν, πως προωθείται, τι γίνεται ως «ηλεκτρονικό απόβλητο»; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι της απόρριψής του; Πώς λειτουργεί; Ποιες υποδομές χρειάζεται; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι από την ακτινοβολία που εκπέμπει το ίδιο και οι κεραίες της κινητής τηλεφωνίας; Ποιοι είναι υπεύθυνοι για την προστασία του καταναλωτή, του πολίτη, του περιβάλλοντος; Ποιοι θίγονται; Εμείς τι κάνουμε; Ποιες αλλαγές επιφέρει στην ανθρώπινη επικοινωνία, στη χρήση της γλώσσας, στις κοινωνικές διεργασίες, στον πολιτισμό;

Το κινητό τηλέφωνο Πρώτες ύλες, Παραγωγή, Προώθηση, Χρόνος Ζωής Αρχές Λειτουργίας, Υποδομές, Ακτινοβολίες Νέα ήθη, Νέα Γλώσσα, Νέος πολιτισμός Καταναλωτές - Πολίτες, Θεσμοί Ποιες είναι οι απαραίτητες πρώτες ύλες, πού υπάρχουν, πού παράγεται το προϊόν, πως προωθείται, τι γίνεται ως «ηλεκτρονικό απόβλητο»; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι της απόρριψής του; Πώς λειτουργεί; Ποιες υποδομές χρειάζεται; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι από την ακτινοβολία που εκπέμπει το ίδιο και οι κεραίες της κινητής τηλεφωνίας; Ποιες αλλαγές επιφέρει στην ανθρώπινη επικοινωνία, στη χρήση της γλώσσας, στις κοινωνικές διεργασίες, στον πολιτισμό; Ποιοι είναι υπεύθυνοι για την προστασία του καταναλωτή, του πολίτη, του περιβάλλοντος; Ποιοι θίγονται; Εμείς τι κάνουμε; Από τα Ερευνητικά Ερωτήματα, στη Σχηματική Αποτύπωση

Το κινητό τηλέφωνο Πρώτες ύλες, Παραγωγή, Προώθηση, Χρόνος Ζωής Αρχές Λειτουργίας, Υποδομές, Ακτινοβολίες Νέα ήθη, Νέα Γλώσσα, Νέος πολιτισμός Κριτική αποτίμηση Ποιες είναι οι απαραίτητες πρώτες ύλες, πού υπάρχουν, πού παράγεται το προϊόν, πως προωθείται, τι γίνεται ως «ηλεκτρονικό απόβλητο»; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι της απόρριψής του; Πώς λειτουργεί; Ποιες υποδομές χρειάζεται; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι από την ακτινοβολία που εκπέμπει το ίδιο και οι κεραίες της κινητής τηλεφωνίας; Ποιες αλλαγές επιφέρει στην ανθρώπινη επικοινωνία, στη χρήση της γλώσσας, στις κοινωνικές διεργασίες, στον πολιτισμό; Ποιοι είναι υπεύθυνοι για την προστασία του καταναλωτή, του πολίτη, του περιβάλλοντος; Ποιοι θίγονται; Εμείς τι κάνουμε; Ερευνητικά Ερωτήματα, Σχηματική Αποτύπωση και Γνωστικά Αντικείμενα Κοινωνικές Επιστήμες, Ανθρώπινα Δικαιώματα, Καλές Τέχνες, Έκφραση Χημεία, Περιβάλλον - Αειφορία, Καλές Τέχνες Φυσική, Περιβάλλον - Αειφορία Τεχνολογία, Μαθηματικά Κοινωνικές Επιστήμες, Γλώσσα

Από τη Σχηματική Αποτύπωση, στην Προβληματική Το κινητό τηλέφωνο είναι ένα καταναλωτικό προϊόν υψηλής τεχνολογίας, το οποίο εξελίσσεται δυναμικά τα τελευταία χρόνια και έχει κατακτήσει τους ανθρώπους όλων των ηλικιών και των κοινωνικών στρωμάτων, σε όλα σχεδόν τα μήκη και πλάτη του κόσμου μας. Οι πρώτες ύλες του αποτελούν έναν ιδιαίτερο πλούτο για τις χώρες που τις διαθέτουν και ακόμα και ως απόβλητο διατηρεί την αξία του, αφού κάποιες από αυτές μπορούν να ξανα - αποκτηθούν. Το κινητό τηλέφωνο και η κινητή τηλεφωνία, ως πολυεθνική οικονομική δραστηριότητα, έχει δημιουργήσει θέσεις εργασίας και έχει διευκολύνει την ανθρώπινη επικοινωνία αλλά και έχει κατηγορηθεί για τα τεράστια κέρδη που αποφέρει στις εταιρίες, για παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων, για τη συρρίκνωση και την αλλοίωση της γλώσσας. Η παραγωγή και η χρήση του κινητού τηλεφώνου εγείρουν ερωτήματα και αντικρουόμενες απόψεις και, με αυτήν την έννοια, χρειάζεται μια περεταίρω διερεύνηση, προκειμένου να εντοπίσουμε τα θετικά του στοιχεία και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την κατάχρησή του. Μέσω αυτής της διερεύνησης, θα μπορέσουμε, να τοποθετηθούμε κριτικά απέναντι στα όργανα της πολιτείας που έχουν την ευθύνη της προστασίας των πολιτών και αυτοκριτικά απέναντι στις δικές μας επιλογές. Θα επεξεργαστούμε τα παρακάτω θέματα : 1. …………………………2………………………….3……………………..4…………..

Με τον « καταιγισμό ιδεών » (brain storming), χωρίς κανένα πλαίσιο αναφοράς, μέσα στο οποίο θα προσανατολίζονταν η σκέψη μας, γεννήθηκαν οι λέξεις - κλειδιά από γνώσεις, στάσεις, απόψεις, εμπειρίες, συναισθήματα και αναφέρονταν σε έννοιες που κινήθηκαν ( α ) ( α ) στο επίπεδο του φυσικού κόσμου ( φυσικοί πόροι, ρύπανση ), ( β ) ( β ) στο επίπεδο των κοινωνικών δράσεων ( στην επιστήμη, την τεχνολογία, τις τέχνες, την οικονομία, την πολιτική, το δίκαιο ) και των αλλαγών ( νέες προοπτικές ) ή των συνεπειών τους ( παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων, νέα γλώσσα ), ( γ ) ( γ ) στο επίπεδο των κατασκευασμένων συστημάτων ( τεχνολογικά επιτεύγματα ) και ( ε ) ( ε ) στο επίπεδο των ανθρώπων και των ανθρώπινων κινήτρων ( χρήμα, εξουσία, γόητρο ). Αυτό όμως δεν είναι πάντα εύκολο για τους μαθητές. Ακολουθεί και μία άλλη πρόταση : με πλαίσια αναφοράς

ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ : « ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ » ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ : ΜΕ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Α ΕΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ Α1Α1 Β2Β2 Β1Β1 Β3Β3 Β ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ Γ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ Γ1Γ1 Γ2Γ2 Δ ΚΡΙΤΙΚΗ-ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, ΟΙ «ΆΛΛΟΙ» Δ2Δ2 Δ1Δ1 ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Α΄ Α΄ ΠΛΑΙΣΙΟ : Η ζωή των μαθητών στην πόλη τους Β΄ Β΄ ΠΛΑΙΣΙΟ : Η ζωή της πόλης τους, σε σχέση με τη ζωή κάθε πόλης - ενδιαιτήματος της ανθρώπινης συμβίωσης Γ΄ Γ΄ ΠΛΑΙΣΙΟ : Οι οικονομικο - πολιτικοί θεσμοί, από το τοπικό στο παγκόσμιο πεδίο Δ΄ Δ΄ ΠΛΑΙΣΙΟ : Οι αξίες και οι κοσμοαντιλήψεις μας

Η προβληματική του θέματος (1)  Ως πρόσωπα, προκειμένου να σκεφτούμε  « Πόσο μας αφορά το θέμα »  « τι θα μπορούσαμε να κάνουμε, στο όνομα τίνων και ποια είναι η δική μας κοσμοαντίληψη »  Ως πολίτες, προκειμένου να σκεφτούμε  ( α ) « στο όνομα τίνων σχεδιάζεται η στρατηγική γύρω από το κινητό τηλέφωνο και την κινητή τηλεφωνία »,  ( β ) « ποιοι αποφασίζουν »,  ( γ ) « ποιοι είναι οι σχεδιαστές και οι εμπειρογνώμονες »,  ( δ ) ποιοι μεταξύ αυτών εκπροσωπούν τους θιγόμενους και ποια είναι η κοσμοαντίληψή τους ».  Οργανώνουμε τις ερευνητικές δραστηριότητες να εκτυλίσσονται σταδιακά και μεθοδικά μέσα σε τέσσερα πλαίσια αναφοράς :  1 ο πλαίσιο αναφοράς : Η ζωή των μαθητών, όπου θα διερευνηθεί η σχέση τους με το κινητό τους τηλέφωνο,

Η προβληματική του θέματος (2)  2 Ο Πλαίσιο αναφοράς : Η πόλη των μαθητών, όπου θα διερευνηθεί η κινητή τηλεφωνία σε σχέση με όλες τις λειτουργίες της πόλης ( οικονομική, μεταφορική, διοικητική, ασφάλεια, υγεία - πρόνοια, διασκέδαση - επικοινωνία ) και θα συνδεθεί με την πορεία του κινητού τηλεφώνου ( προϊόντος ) καθ ’ όλα τα στάδια της παραγωγής του ( πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή ) και τις συνέπειές τους στο περιβάλλον και τον άνθρωπο,  3 Ο Πλαίσιο αναφοράς : Τα θεσμικά όργανα ( πολιτικά και οικονομικά ), όπου θα διερευνηθούν οι πολιτικο - οικονομικές στρατηγικές, οι οποίες διαμορφώνουν το νόημα της κινητής τηλεφωνίας και διασφαλίζουν την επικοινωνία, ως αγαθό.

Η προβληματική του θέματος (3)  4 ο Πλαίσιο αναφοράς : Κριτική – αυτοκριτική ; Εμείς και οι άλλοι τις σύγχρονες αξίες, τα σύγχρονα πρότυπα και τη σύγχρονη κοσμοαντίληψη, προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες να εκφέρουν κριτικό λόγο για τα τεκταινόμενα σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και αυτοκριτικό λόγο απέναντι στις δικές τους επιλογές, καθώς θα στρέφουν το βλέμμα τους στους « άλλους », στους θιγόμενους, σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, χωρίς τους οποίους καμιά κριτική και αυτοκριτική προσέγγιση δε θα είχε νόημα.

Ασφαλώς μπορείτε να ακολουθήσετε όποια τεχνική σας είναι ευκολότερη ή σας εκφράζει περισσότερο. Επίλογος