Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων Προαγωγής Υγείας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Υγιεινή διατροφή Ψυχική υγεία Kοινωνική - Συναισθηματική ανάπτυξη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Άθληση και μαθητής Η ομάδα εργασίας μας ανέλαβε να ασχοληθεί με τη σημασία της άθλησης στη ζωή των μαθητών και τις θετικές επιπτώσεις της άθλησης στη.
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία» Σχολικό έτος 2012-2013 Δημοτικό Σχολείο Κλειτορίας

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Δήμητρα Παπαγιαννοπούλου Συνεργαζόμενοι: Χαράλαμπος Τσιακμάκης (Εκπ. Φυσικής Αγωγής) Τάξη: Δ΄

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ & ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ Για την υλοποίηση του προγράμματος οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά. Το μέγεθος και τα μέλη των ομάδων μεταβαλλόταν κάθε φορά ανάλογα με τις ανάγκες των δραστηριοτήτων. Χρησιμοποιήθηκαν και διαφόρων ειδών τεχνικές μάθησης όπως: καταιγισμός ιδεών μελέτη περίπτωσης παιχνίδι ρόλων σχέδια εργασίας

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Η Φυσική Άσκηση είναι αναγκαία για την προαγωγή και προάσπιση της υγείας. Η σχολική Φυσική Αγωγή προσπαθεί να μεταδώσει στους μαθητές τη συνήθεια της συστηματικής άσκησης στο πλαίσιο προαγωγής της υγείας τους και της «δια βίου άσκησης για την υγεία», ενώ παράλληλα και η Αγωγή Υγείας επιχειρεί τη διαμόρφωση θετικής στάσης και συμπεριφοράς προς τη φυσική άσκηση. Σύμφωνα με τα παραπάνω βασικός στόχος του προγράμματος «Φυσική Άσκηση και Υγεία» είναι να αναπτύξουν οι μαθητές ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες ώστε να οργανώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους κατά τέτοιο τρόπο, που θα συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση και προαγωγή της υγείας τους. Μέσα από την ομαδοσυνεργατική και βιωματική μάθηση αναπτύσσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές όσον αφορά σε δραστηριότητες που σχετίζονται άμεσα με τη φυσική άσκηση όπως τρέξιμο, περπάτημα, κολύμβηση, χορό κ.ά.

Η Δραση μαΣ Το θέμα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους μαθητές, οι οποίοι ασχολήθηκαν με αρκετές δραστηριότητες. ΑΡΧΙΚΑ Έγινε συζήτηση γύρω από το θέμα. Καταγραφή των εμπειριών των μαθητών όσον αφορά τη φυσική άσκηση. Οι μαθητές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για τη διερεύνηση των καθημερινών δραστηριοτήτων τους και την υγιεινή διατροφή. Διαγνωστικές αξιολογήσεις της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών και καθορισμός στόχων.

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Γνωρίζω το σώμα μου (μύες και οστά) Παραδοσιακά παιχνίδια Δραστηριότητες στον ελεύθερο χρόνο μου Η φυσική άσκηση στο καθημερινό μου πρόγραμμα Φυσική άσκηση με ασφάλεια Οι μαθητές κάνουν έρευνα για τη συχνότητα κατανάλωσης φρούτων από τους συμμαθητές τους και στη συνέχεια σχεδιάζουν ραβδόγραμμα συνδέοντας έτσι το πρόγραμμα και με το μάθημα των Μαθηματικών. Γράφουν έκθεση για τα «οφέλη της φυσικής άσκησης». Δίνουν το δικό τους μήνυμα για τη σχέση φυσικής άσκησης και υγείας και εκφράζονται με εικαστικές δημιουργίες. Μαθαίνουν τη σχέση που υπάρχει μεταξύ των φυσικών δραστηριοτήτων, της ανάπτυξης και της διατροφής. Κατασκευάζουν το «Δεκάλογο της Υγιεινής Διατροφής». Ελέγχουν την ένταση στις φυσικές τους δραστηριότητες. Πυραμίδα Φυσικής Δραστηριότητας.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Πρόγραμμα Φυσικής Άσκησης – Κάνω Φυσική Άσκηση με Ασφάλεια

Παραδοσιακά Παιχνίδια – Φυσική Άσκηση

Γνωρίζω το Σώμα μου (Νευρικό Σύστημα-Καρδιά και Πνεύμονες)

Εντάσσω τη Φυσική Άσκηση στο καθημερινό μου πρόγραμμα και εξασφαλίζω την Υγεία μου. (Μελέτη Πεδίου σε συνδυασμό με Δραστηριότητες στη σχολική αίθουσα)

Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε τη σπουδαιότητα που είχε η εφαρμογή αυτού του προγράμματος στους μαθητές. Μέσα από αρκετές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και δουλεύοντας είτε ατομικά είτε ομαδικά απόκτησαν γνώσεις τις οποίες δεν προσφέρει το αναλυτικό πρόγραμμα και ήρθε με αυτό τον τρόπο το σχολείο πιο κοντά στην καθημερινότητα. Οι δραστηριότητες που παρουσιάστηκαν αποτελούν ένα δείγμα καθώς δεν ήταν δυνατόν να παρουσιαστούν όλες.

Μας επισκέφθηκαν… Κατά τη διάρκεια του προγράμματος επισκέφθηκε το σχολείο Διατροφολόγος και ενημέρωσε τους μαθητές του σχολείου για την υγιεινή διατροφή. Οι μαθητές επισκέφθηκαν το γήπεδο της περιοχής. Ακολούθησε Μελέτη Πεδίου και οι μαθητές υλοποίησαν δραστηριότητες για το θέμα ΄΄Φυσική Άσκηση΄΄ στο φυσικό περιβάλλον του τόπου.

Η παρουσίασή μας… Έκθεση των μαθητών στο χώρο του σχολείου με ενημερωτικά κείμενα, ζωγραφιές και ενημέρωση για το πρόγραμμα που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για την «Φυσική Άσκηση και Υγεία». Διοργανώσεις αγώνων και γνωριμία με νέα ή μη διαδεδομένα αθλήματα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής αλλά και σε ώρες Ευέλικτης Ζώνης. Πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων που εμπεριέχουν φυσική δραστηριότητα.

Ας αξιολογηθούμε… Γενικά θα λέγαμε ότι η εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος στη Δ΄ τάξη είχε θετική επίδραση στους μαθητές και οι στόχοι που τέθηκαν αρχικά υλοποιήθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό : Αναδείχθηκε λεπτομερειακά ο ρόλος και η αξία της Φυσικής Άσκησης στους μικρούς μαθητές. Ενισχύθηκε η θετική στάση και βελτιώθηκε η συμπεριφορά των μαθητών στη φροντίδα για την υγεία τους και στη διαμόρφωση ενός υγιεινού και ΄΄δραστήριου΄΄ τρόπου ζωής. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε τόσο στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής όσο και στα υπόλοιπα σχολικά μαθήματα αλλά και σε ώρες της Ευέλικτης Ζώνης. Διδάχθηκαν τρόποι και μορφές φυσικής άσκησης για την ψυχική αλλά και τη σωματική υγεία των μαθητών.

Κλεινοντασ… Οι μαθητές της Δ΄ τάξης έδωσαν το δικό τους μήνυμα μέσα από τις ζωγραφιές τους. Ακολουθούν μερικές……..