Δαβίδ εναντίον Γολιάθ: Η σημασία της εφευρετικότητας Καθηγητής Κων/νος Μαρκίδης London Business School.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Advertisements

Athens Laboratory of Research in Marketing (A.LA.R.M.) – GLOBAL SALES BAROMETER © Νικόλαος Παναγόπουλος, PhD Επίκουρος Καθηγητής Μάρκετινγκ Οικονομικό.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ELDOM Α.Ε.Β.Ε. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ.
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
FM Group FM 4 SUCCESS ΚαλΩς Hρθατε στην.
Αντιπρόεδρος BIC Aττικής Μέλος του ΔΣ του ΕΒΝ - Βρυξέλλες
Προσωπικές Πωλήσεις.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Στρατηγικές αντιμετώπισης της κρίσης Τάσος Kυριακιδης Σύμβουλος επιχειρήσεων Grand Hotel 11/2/12.
ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
ΜΟΝΤΕΡΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΚΕΡΔΟΦΟΡΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Ανοικτά δεδομένα & Ανοικτή Διακυβέρνηση
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Αντάμ!! Ένα από τα σπουδαιότερα κεφάλαια του Μπριτζ είναι αυτό της Αντάμ. Η άμυνα έχει το προσόν να παίζει πρώτη σε κάθε διανομή, αλλά έχει το μειονέκτημα.
Σοφές φράσεις του μικρού Βούδα για να ζεις πάντα καλά.
Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Από το άρθρο των Miriam Catterall & Patrick Ibbotson, School of Management, University of Ulster “Using Projective Techniques.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Retail vs e-tail Σπύρος Λούρος Marketing Director Multirama.
The “we love” concept! 3 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων Διονύσης Ζήβας Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος Net Spirit Α.Ε. Αντιπρόεδρος Δ.Σ. Intersys Α.Ε.
Η σωστή αντιμετώπιση των Πανελληνίων εξετάσεων
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XΩΡΙΣ ΑΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 26 Ο Β Δ Α Ν ♠ KQJ2 ♥ A93  A8 ♣ AKJ8 Α Γ Ο Ρ Α B Α Ν Δ 2  Dealer o Νότος που με 22π ανοίγει 2 
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 5 Ο. ♥Q♥Q Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 2ΧΑ Π ♠ ΑΚJ10 ♥ A96  J94 ♣ AK8 Β Δ Α Ν Ο Νότος με 20π και ομαλή κατανομή ανοίγει 2ΧΑ Αντάμ η Δύση.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
Hospitality Skills for Tourism Hospitality and Entertainment Management Lecture 3 Christos Dimas Lecturer.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Η Εφαρμογή Του Μάρκετινγκ Στην Εταιρεία Διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων Και Επικοινωνίας Partners Y&R Πολυξένη Γεωργίου.
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
Διάλεξη 9 η ( ) Καινοτομία στον τουρισμό: Από την θεωρία στην πράξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
1 Ανακαλύπτοντας το νόημα της ποιότητας…. 2 Ο ορισμός της Ποιότητας από τον Deming Τι είναι ποιότητα ? Πως κάποιος θα μπορούσε να εννοεί την ποιότητα.
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I. Θεσσαλίας.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
Συνέντευξη με νήπια.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Παραδοσιακά Παιχνίδια
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
ΠΟΣΟΣΤΑ.
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Πως να ξεχωρίσει η επιχείρηση σας
Εισαγωγή στην έννοια Μole
Στάδια του επιχειρηματικού κύκλου
Το μεγαλύτερο Δίκτυο υποστήριξης ΜμΕ στον κόσμο
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δαβίδ εναντίον Γολιάθ: Η σημασία της εφευρετικότητας Καθηγητής Κων/νος Μαρκίδης London Business School

Εύρημα Κοινής Λογικής 1.Όταν ο Δαβίδ επιτίθεται του Γολιάθ, 85 φορές από τις 100 χάνει ο Δαβίδ.

Εύρημα Κοινής Λογικής 1.Όταν ο Δαβίδ επιτίθεται του Γολιάθ, 85 φορές από τις 100 χάνει ο Δαβίδ. 2.Αυτοί που δεν χάνουν, πετυχαίνουν διότι χρησιμοποιούν εφευρετικότητα για να επιτεθούν.

Εύρημα Κοινής Λογικής : 1.Όταν ο Δαβίδ επιτίθεται του Γολιάθ, 85 φορές από τις 100 χάνει ο Δαβίδ. 2.Αυτοί που δεν χάνουν, πετυχαίνουν διότι χρησιμοποιούν εφευρετικότητα για να επιτεθούν. 3.Όσο πιο εφευρετική είναι η επίθεση, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ο Δαβίδ να κερδίσει τον Γολιάθ.

Το πρώτο Θέμα: Μήπως οποιοδήποτε είδος εφευρετικότητας πετυχαίνει την «επίθεση»?

Η απάντηση είναι ΟΧΙ! Κάποια είδη εφευρετικότητας είναι πιο σημαντικά από τα άλλα…

Παράδειγμα: Ένας πωλητής Καφέ Αγόρασε 8 καφέδες, πάρε τον 9 ο καφέ δωρεάν Αγόρασε 10 καφέδες, πάρε τον 10 ο δωρεάν αλλά ταυτόχρονα παίρνεις 2 stamps μετά την πρώτη αγορά σου.

Καμία βελτίωση π ρος στόχο % Ολοκλήρωσης Στόχου 17.3% 34.4% 2 stamps π ρόοδος π ρος στόχο

Μικρή Εφευρετικότητα Είναι αυτό Εφευρετικότητα? Ναι Θα σου επιτρέψει να κερδίσεις τον Γολιάθ? Όχι Είναι εύκολο για τον Γολιάθ να σε αντιγράψει…

Επιπρόσθετο Παράδειγμα: Πρωτοποριακό Μάρκετινγκ στην KLM

KLM: Ξάφνιασε τον Πελάτη

Μικρή Εφευρετικότητα Είναι αυτό Εφευρετικότητα? Ναι Θα σου επιτρέψει να κερδίσεις τον Γολιάθ? Όχι Είναι εύκολο για τον Γολιάθ να σε αντιγράψει…

Επιπρόσθετο Παράδειγμα: Ταχυδρομικές Υπηρεσίες Ελβετίας…

Μικρή Εφευρετικότητα? Είναι αυτό Εφευρετικότητα? Ναι Θα σου επιτρέψει να κερδίσεις τον Γολιάθ? Όχι πραγματικά Είναι ένα προϊόν που οι πελάτες δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτό?

Επιπρόσθετο Παράδειγμα: Tesco στην Νότια Κορέα

Tesco:

Μικρή Εφευρετικότητα? Είναι αυτό Εφευρετικότητα? Ναι Θα του επιτρέψει να κερδίσει τον Γολιάθ? Πιθανόν Μπορεί να αντιγραφτεί αλλά απαιτεί σοβαρή επένδυση.

Ένα τελευταίο Παράδειγμα: Ποιο Αυστραλιανό κρασί αναδείχθηκε Νο.1 εισαγόμενο κρασί στις ΗΠΑ μέσα σε δύο χρόνια από την εισαγωγή του?

Απάντηση:  Έχει Κίτρινη Ουρά.  Παράγεται από την οικογένεια Κασέλλα, η οποία μετανάστευσε στην Αυστραλία το  Η οικογένεια προμήθευε άλλα Αυστραλιανά οινοποιία με κρασί χονδρικά. Το κρασί Κίτρινη Ουρά είναι η πρώτη τους προσπάθεια σε εμφιαλωμένο κρασί.

Αρχικά σχόλια για το κρασί: Πραγματικά Απαίσιο Θυμίζει χυμό Ανανά Καλύτερα να χρησιμοποιηθεί ως υγρό προσάναμμα φωτιάς Είναι σαν να πίνεις εκχύλισμα Βανίλιας με χυμό σταφυλιού

Και Όμως:  Παρ’ όλες αυτές τις κριτικές, το κρασί Κίτρινη Ουρά αναδείχθηκε Νο.1 εισαγόμενο κρασί στις ΗΠΑ το 2003, μόλις δύο χρόνια μετά την πρώτη μέρα εισαγωγής του.  Πως τα κατάφεραν?

Εφευρετικότητα: 1.Ξεκίνησαν αυτοσυλλογιζόμενοι : “ Μπορούμε να βρούμε ένα κενό στην αγορά? Μπορούμε να στοχεύσουμε ένα πελατολόγιο το οποίο κανείς άλλος δεν εξυπηρετεί?” (η λογική εδώ είναι ότι δεν πρέπει να επιτίθεσαι στους μεγαλύτερους ανταγωνιστές σου «κατα μέτωπο». Θα πρέπει να τους επιτίθεσαι όπως ένας αντάρτης)

Ένα διαφορετικό πελατολόγιο :  Θα στοχεύσουμε πελάτες που δεν πίνουν κρασί!

Ένα διαφορετικό πελατολόγιο :  Γιατί δεν πίνουν κρασί?  Διότι βρίσκουν την γεύση του κρασιού «πολύπλοκη» ή διαφορετική από την γεύση του χυμού μήλου και της coca cola.

Με αποτέλεσμα:  Έχουν αναπτύξει ένα κρασί πιο απλό σε γεύση από άλλα κρασιά.  Λιγότερο πολύπλοκο.  Πιο εύκολο για τους ανθρώπους να πιούν.  Λιγότερο επιδεικτικό  Για καθημερινή απόλαυση (όχι κάτι ειδικό).

ΚΑΙ: Έκαναν την αγορά του κρασιού πιο εύκολη και απλή:  Ίδια μπουκάλια ; Πολύχρομες ετικέττες με οδηγίες πώς να το πιείς; Όχι φελλό αλλά καπάκι. Δια στόματος διαφήμιση; Περιορισμένες επιλογές για πωλητές και διανομείς

Σε Συντομία: Το μυστικό της επιτυχίας τους είναι η Εφευρετική Στρατηγική, όχι απλά ένα καλύτερο προϊόν. Βέβαια, εάν έχεις ένα προϊόν το οποίο είναι μοναδικό και πολύ καλύτερο από τα υπόλοιπα προϊόντα στην αγορά, τότε μπορείς να στοχεύσεις τους ίδιους πελάτες με τους μεγάλους παίκτες στην αγορά. Εάν όχι, τότε επιτιθέμενος μετωπικά θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα – όπως δείχνουν και οι αριθμοί.

Τι είναι η Στρατηγική: Στρατηγική δεν είναι πέραν του να αποφασίσεις πάνω σε τρία θέματα: ΠΟΙΟΥΣ πρέπει να στοχεύσουμε σαν πελάτες (και ποιους όχι) TI πρέπει να τους προσφέρουμε (και τι όχι) ΠΩΣ πρέπει να παίξω το παιχνίδι?

Εφευρετική Στρατηγική : Προσπάθησε να βρεις: ένα διαφορετικό ΠΟΙΟΝ; Ή ένα διαφορετικό ΤΙ; Ή ένα διαφορετικό ΠΩΣ από τους Ανταγωνιστές.

Μια Σημαντική Εφεύρεση Είναι αυτό Εφευρετικότητα? Ναι Θα σου επιτρέψει να νικήσεις τον Γολιάθ? Πολύ πιθανόν Είναι δύσκολο για τους ανταγωνιστές να αντιγράψουν την Στρατηγική.

Στην Πραγματικότητα: Ξέρουμε ότι αυτά τα είδη Εφευρετικότητας είναι τα πιο θανατηφόρα για να επιτεθείς του Γολιάθ. Και έχουμε πολλά παραδείγματα από αυτά…

Enterprise στην ενοικίαση αυτοκινήτων Bright Horizons στα νηπιαγωγεία Starbucks στην λιανική πώλησης καφέ Amazon στην πώληση βιβλίων Canon στην αγορά των φωτοτυπικών μηχανών IKEA στην λιανική πώλησης επίπλων Mattel στην αγορά παιχνιδιών (Barbie) Nintendo Wii στην αγορά των video games. Περισσότερα Παραδείγματα

Επομένως:  Εφευρετικότητα δεν είναι μόνο νέα προϊόντα ή νέες τεχνολογίες. Μπορείς να εφευρίσκεις σε οτιδήποτε κάνεις.  Κάποιες εφευρέσεις είναι πιο σημαντικές από άλλες.  Ο σκοπός είναι να παράγεις εφευρέσεις που είναι δύσκολο για τον Γολιάθ να αντιγράφει.

Εάν επιτίθεσαι ένα μεγαλύτερο ανταγωνιστή ή μπαίνεις σε νέα αγορά (εξωτερικό), μην επιτεθείς μετωπικά. Μπες στην αγορά με ένα διαφοροποιημένο τρόπο (προτιμητέα στοχεύοντας ένα διαφορετικό ΠΟΙΟΣ, ή προσφέροντας ένα διαφορετικό ΤΙ, ή χρησιμοποιώντας ένα διαφορετικό ΠΩΣ). Όλοι συμφωνούμε ότι τα πιο πάνω είναι κοινή λογική. Αυτό δεν είναι πειρηνική φυσική:

90% από τους νέους παίκτες χρησιμοποιούν παρόμοιες στρατηγικές. Μόλις 10% των νέων παικτών χρησιμοποιούν Εφευρετικές μεθόδους. Μπορείτε να μου το εξηγήσετε! Όμως:

Γιατί, Γιατί, Γιατί? Ένας λόγος είναι διότι το βρίσκουμε δύσκολο να βρούμε νέες ή εφευρετικές ιδέες. Και βέβαια τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι όλοι μας χάνουμε την δημιουργικότητα μας όπως μεγαλώνουμε…

Μία ακαδημαϊκή μελέτη από τον καθηγητή George Land Ποιος έχει την δυνατότητα να σκέφτεται με ένα διαφορετικό τρόπο (προ-απαίτηση για δημιουργικότητα)? Οποιοσδήποτε σκοράρει 10/10 θεωρείται Διάνοια στην δημιουργικότητα

Διαφορετικός τρόπος σκέψης 3-5 χρονών παιδιά:

3-5 χρονών παιδιά: 98% θεωρούνται ως Διάνοιες Διαφορετικός τρόπος σκέψης

3-5 χρονών παιδιά: 98% θεωρούνται ως Διάνοιες 8-10 χρονών παιδιά: 32%

Διαφορετικός τρόπος 3-5 χρονών παιδιά: 98% θεωρούνται ως Διάνοια 8-10 χρονών παιδιά: 32% χρονών παιδιά: 10%

Διαφορετικός τρόπος σκέψης 3-5 χρονών παιδιά: 98% θεωρούνται ως Διάνοιες 8-10 χρονών: 32% χρονών: 10% 2,000 άτομα 25+ year old: 2%

Προσαρμογή στην εκτέλεση

Παρ΄όλα αυτά: Παρόλο που είναι αλήθεια ότι έχουμε «πνίξει» την ανθρώπινη δημιουργικότητα Η εμπειρία μου λέει ότι αυτό δεν είναι ικανοποιητική δικαιολογία! Έχουμε πολλούς, πολλούς, πολλούς τρόπους για να βρούμε νέες ιδέες

Τρόποι για να γεννούμε νέες ιδέες: Τεχνικές Αναλύσεων (όπως οι 5 δυνάμεις, η στρατηγική Canvas, Value- Curves, Gap Analysis, etc) Κατάλληλο Benchmarking Ανοικτή Εφευρετικότητα Αξιοποίηση Ευρωπαϊκού Δικτύου Σύμβουλοι και Ανάλυση Πληροφοριών

Το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη Ιδεών! Δεν πιστεύω ότι ο λόγος που δεν χρησιμοποιούμε Εφευρετικότητα για να επιτεθούμε στον Γολιάθ είναι η έλλειψη Ιδεών!

Οι πραγματικοί λόγοι: 1. Έλλειψη Φιλοδοξίας: μπορούμε πραγματικά να κερδίσουμε τους μεγάλους ανταγωνιστές? Είναι καλύτερα να παραμείνουμε ένας εξειδικευμένος παίκτης.

Οι πραγματικοί λόγοι: 1.Έλλειψη Φιλοδοξίας: 2.Έλλειψη Θάρρους: Να κάνεις επιλογές είναι δύσκολο, ειδικά εάν αυτές οι επιλογές είναι εναντίον από αυτά που κάνουν όλοι.

Έλλειψη Θάρρους: Μελέτες δείχνουν ότι η καλύτερη πιθανότητα να σκοράρεις ένα πέναλτυ είναι να κτυπήσεις την μπάλα ευθεία προς το κέντρο.

Έλλειψη Θάρρους: Μελέτες δείχνουν ότι η καλύτερη πιθανότητα να σκοράρεις ένα πέναλτυ είναι να κτυπήσεις την μπάλα ευθεία προς το κέντρο. Όμως μόλις 17% των παικτών που κτυπούν τα πέναλτυ το εφαρμόζουν…

Έλλειψη Θάρρους: Εάν κάνεις κάτι διαφορετικό και αποτύχεις = Ηλίθιος! Εάν κάνεις κάτι διαφορετικό και πετύχεις = Είσαι τυχερός Εάν κάνεις το ίδιο και αποτύχεις = τουλάχιστον προσπάθησες Εάν κάνεις το ίδιο και πετύχεις = Είσαι ήρωας!

Οι πραγματικοί λόγοι: 1.Έλλειψη Φιλοδοξίας: 2.Έλλειψη Θάρρους: 3.Έλλειψη Εμπιστοσύνης: Είμαι απλώς μία μικρή Κυπριακή εταιρεία — μπορώ να κερδίσω τοuς μεγάλους παίκτες?