 Πρότυπα Μαθησιακών Τεχνολογιών  Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Προτυποποίηση μαθησιακών τεχνολογιών (e-Learning Standards)
Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
Global/Government Information Locator Service
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Η ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ / ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΕΚΠ / ΣΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΣΑΦΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΗΣ, ΕΓΚΥΡΑ ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
«Καινοτομικά Διαδικτυακά Περιβάλλοντα στην Εκμάθηση της Λογιστικής»
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Ο ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Δυνητικές Κοινότητες: Κοινωνιοψυχολογικές Προσεγγίσεις και.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
21, 23 Φεβρουαρίου 2005 ΗΜΕΡΙΔΑ: Τεκμηρίωση και Διαλειτουργικότητα Μεταδεδομένα για απόδοση εκπαιδευτικής αξίας σε συλλογές πολιτισμικού αποθέματος Γιώργος.
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Διατηρώντας Ψηφιακά Τεκμήρια Κατερίνα Τζάλη Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Πληροφορικής Βιβλιοθήκη.
ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος.
ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σχεδίου και τα διεθνή standards παραγωγής περιεχομένου στις εφαρμογές.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Resource Description Framework
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΘΥΡΑ: ανάπτυξη θεματικής πύλης πληροφόρησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τη χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα Γ’ ΚΠΣ / ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
NewsML - News Markup Language Ζούτσου Κυριακή Διδάσκοντες καθηγητές: Μ. Γεργατσούλης Σ. Καπιδάκης Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας.
ACLS History e-book project Ζήσου Γεωργία Λάζαρη Μαύρα Ρίζου Κατερίνα.
E X a M p L e Αξιοποιώντας την τεχνολογία XML στη διαχείριση της πληροφορίας Λίνα Μπουντούρη Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Μεταδεδομένα για Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Open Archive Information System (OAIS) Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκων : Σαράντος Καπιδάκης Χρυσάνθη Κλωνή.
KEPLER: AN OAI DATA/SERVICE PROVIDER FOR THE INDIVIDUAL Εμέλια Βέντα ΑΜ:Β’97072 Πάρης Κορομηλάς ΑΜ:Β’97069 Εργασία μαθήματος Ψηφιακές βιβλιοθήκες.
Finding Appropriate Learning Objects: An Empirical Evaluation.
RSS FEEDS Εισαγωγικά θέματα WWW ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΜΣ:ΔΥΝΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: Α΄
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
"ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ" ΟΛΓΑ ΚΟΛΟΒΙΣΤΕΑ 1 Αξιολόγηση προτύπων μεταδεδομένων στο πλαίσιο ψηφιακών βιβλιοθηκών οπτικοακουστικού υλικού Παρουσίαση της εργασίας.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 9: Qualified Dublin Core Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Ε.Κ.Π.Α 1 Διάθεση αρχείων βίντεο στο Διαδίκτυο Δρ. Μιχάλης Γκατζώνης Κέντρο Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύου Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Το αρχείο του Μίκη Θεοδωράκη στην ψηφιακή μορφή του.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΣΙΦΛΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ.
6/3/2015 OCLC Connexion Εργασία στο μάθημα ψηφιακές βιβλιοθήκες Μαρινοπούλου Μαρία.
2 ο παραδοτέο. Ημερομηνίες 6 Ιουνίου: 2 ο παραδοτέο 20 Ιουνίου: Άσκηση Εξεταστική 3ο παραδοτέο.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/27 11/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΛΛΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ / ΦΕΒΡ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.
ΖΑΚΑΛΚΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Α.Ε.Μ.: 2481 ΣΟΥΛΟΥΓΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Α.Ε.Μ.: 2132 Επιβλέπων Καθηγητής: κ. ΟΥΤΣΙΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016 ΣΕΡΡΕΣ.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/29 27/9/2016 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της.
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Πρότυπα Μαθησιακών Τεχνολογιών  Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος

 Μαθησιακές Τεχνολογίες (Learning Technologies) Το σύνολο των τεχνολογιών που εφαρμόζονται για την εξυπηρέτηση της διαδικασίας της μάθησης και της διδασκαλίας  Μαθησιακό Αντικείμενο (Learning Object, LO) Οιαδήποτε πηγή, ψηφιακή ή μη πηγή που μπορεί να (επανά)χρησιμοποιηθεί για μάθηση, εκπαίδευση, κατάρτιση. Π.χ. Εκπαιδευτικές σημειώσεις, Τεστ, Εργασίες, Άρθρα, Ολόκληρα προγράμματα eLearning

 Προσβασιμότητα (Accessibility) Μπορεί ο μαθητής να έχει πρόσβαση στο κατάλληλο μαθησιακό περιεχόμενο την κατάλληλη στιγμή;  Επαναχρησιμοποίηση (Reusability) Μπορούμε να επαναχρησιμοποιήσουμε τους μαθησιακούς πόρους;  Διαλειτουργικότητα (Interoperability) Μπορεί ένα εκπ. λογισμικό να συνεργαστεί με άλλα παρόμοια λογισμικά;

 Κάποιοι π.χ. IMS, ARIADNE: Καταγράφουν απαιτήσεις και τις ανάγκες των χρηστών Τις περιγράφουν με τη μορφή προδιαγραφών  Κάποιοι π.χ. ADL, ALIC: Αναπτύσσουν προϊόντα & εφαρμογές που υλοποιούν τις προδιαγραφές Έτσι, τις αξιολογούν σε πραγματικές συνθήκες  Κάποιοι π.χ. ΙΕΕΕ, ISO Μετατρέπουν τις προδιαγραφές που έχουν δοκιμαστεί και αξιολογηθεί θετικά σε πρότυπα

 Πως μπορεί να κατηγοριοποιηθεί το περιεχόμενο έτσι ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο με διάφορα κριτήρια; (π.χ. Θεματική Περιοχή, Παιδαγωγική Προσέγγιση)  Πως μπορεί να γίνει η σύνθεση/διαχωρισμός του περιεχομένου;  Πως μπορεί να ενσωματωθεί σε διαφορετικές τεχνολογίες μάθησης;

 Πως παρακολουθούμε την πορεία του μαθητή;  Πως εξατομικεύουμε την πορεία ενός μαθητή με βάση τις προσωπικές του ανάγκες;  Πως προστατεύουμε τα πνευματικά δικαιώματα του διακινούμενου περιεχομένου;

 Μεταδεδομένα (Metadata) Πώς μπορεί να περιγραφεί σημασιολογικά το περιεχόμενο για να είναι εύκολα προσβάσιμο με διάφορα κριτήρια;  Συστήματα Πακετοποίησης και Διαχείρισης Περιεχομένου (Content Packaging and Management Systems) Πως μπορεί να γίνει η σύνθεση/διαχωρισμός του περιεχομένου; Πως μπορεί να ενσωματωθεί σε διαφορετικές τεχνολογίες μάθησης;  Διαλειτουργικότητα Ερωτήσεων και Τεστ (Question and Test Interoperability) Ποια θα είναι η διαδικασία αποτίμησης και ελέγχου σε διαφορετικές τεχνολογίες μάθησης;

 Συστήματα Διαχείρισης Προφίλ (Profiling Systems) Πως περιγράφουμε πληροφορίες για έναν μαθητή, την επίδοση και την πρόοδο του; Πως ανταλλάσουμε τέτοια δεδομένα;  Διαχείριση Ψηφιακών Δικαιωμάτων (Digital Rights Management) Πως προστατεύομε τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας των παροχέων περιεχομένου.  Επιχειρησιακά Συστήματα (Enterprise Systems) Πως επικοινωνούν τα Συστήματα Μαθησιακών Τεχνολοιγών με άλλα Επιχειρησιακά Συστήματά;

Για Αντικείμενα Μάθησης

 Δεδομένα που περιγράφουν άλλα δεδομένα  Κατασκευάζονται για να διευκολύνουν την αναζήτηση και πρόσβαση σε πόρους  Βιβλιοθήκη: ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ Θεματική Περιοχή Τίτλος Σύντομη Περιγραφή Συγγραφέας Εκδότης

 «Ο πύργος της Πίζας»  «Διακοπές 2007!!»  «Συνέδριο ABC 2010»  «Ιταλία με την Κατερίνα, »  Ίδια φωτογραφία, διαφορετική ΛΕΖΑΝΤΑ

 Τυπικές περιγραφές των όρων που χρησιμοποιούνται για το σημασιολογικό σχολιασμό Μαθησιακών Αντικειμένων (Learning Objects)  Στόχος η εύκολη ανεύρεση Μαθησιακών Αντικειμένων και από μαθητές αλλά και από καθηγητές.  Τι μεταδεδομένα θα θέλατε για ένα: Βιβλίο; Εκπαιδευτικό Λογισμικό;

 DC: Dublin Core  IEEE/LOM: Institute of Electrical and Electronic Engineers/Learning Object Metadata  ADL/SCORM: Advanced Distributed Learning/Sharable Content Object Reference Model  IMS: Instructional Management System  ARIADNE: Alliance of Remote Instructional Authoring & Distribution Network for Europe

 Αποτελείται από 15 στοιχεία-πεδία  Ομαδοποιημένα εννοιολογικά σε 3 κατηγορίες Περιεχόμενο (Τίτλος, Θέμα, κλπ) Πνευματική Ιδιοκτησία (Δημιουργός, Εκδότης κλπ) Στιγμιότυπο (Ημερομηνία, Τύπος κλπ)  Προαιρετικά πεδία

Όνομα μεταδεδομένου (Element Name) Περιγραφικός ορισμός Title Το όνομα που δίνεται στην πηγή πληροφοριών. (Ο τίτλος είναι το όνομα με το οποίο η πηγή είναι επίσημα γνωστή.) Creator Η οντότητα η οποία ευθύνεται αρχικά για τη δημιουργία του περιεχομένου της πηγής. Subject Το θέμα του περιεχομένου της πηγής. (Εκφράζεται κυρίως με λέξεις – κλειδιά ή κώδικες ταξινόμησης κλάσεων.) Description Μια έκθεση του περιεχομένου της πηγής. (Μπορεί να εκφραστεί με μια σύντομη επισκόπηση, με έναν πίνακα περιεχομένων, κ.λπ.) PublisherΗ οντότητα η οποία είναι υπεύθυνη για τη διαθεσιμότητα της πηγής. ContributorΗ οντότητα που είναι υπεύθυνη να συνεισφέρει στο περιεχόμενο της πηγής.

Όνομα μεταδεδομένου (Element Name) Περιγραφικός ορισμός DateΗ ημερομηνία ενός γεγονότος στον κύκλο ζωής της πηγής. TypeΗ φύση ή το είδος του περιεχομένου της πηγής. FormatΗ φυσική ή ψηφιακή υλοποίηση / τυποποίηση της πηγής. Identifier Μια σαφής αναφορά στην πηγή μέσα ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. (URL, URI, DOI, κ.λπ...) Source Μια αναφορά στην πηγή από την οποία προέρχεται / απορρέει η παρούσα πηγή. LanguageΗ γλώσσα του πνευματικού περιεχομένου της πηγής. RelationΜια αναφορά σε μια άλλη σχετική πηγή. CoverageΗ επέκταση ή ο σκοπός του περιεχομένου της πηγής. RightsΠληροφορίες για τα δικαιώματα που σχετίζονται με οποιαδήποτε χρήση της πηγής. (Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας)

 Πιο σύνθετο πρότυπο μεταδεδομένων  Μεταδεδομένα χωρισμένα σε 9 κατηγορίες: ○ Γενικά στοιχεία ○ Στοιχεία κύκλου ζωής ○ Στοιχεία μετα-μεταδεδομένων ○ Τεχνικά στοιχεία ○ Εκπαιδευτικά στοιχεία ○ Στοιχεία δικαιωμάτων ○ Στοιχεία σχέσεων ○ Στοιχεία σχολίων ○ Στοιχεία ταξινόμησης  Υποχρεωτικά και Προαιρετικά Στοιχεία

 αναγνωριστικό στοιχείο (identifier)  τίτλος (title)  είσοδος καταλόγου (catalog entry)  γλώσσα (language)  περιγραφή (description) λέξη-κλειδί (keyword) κάλυψη (coverage) δομή (structure) επίπεδο συγκέντρωσης (aggregation level)

 έκδοση (version)  κατάσταση (status)  συνεισφορά (contribute)

 αναγνωριστικό στοιχείο (identifier)  είσοδος καταλόγου (catalog entry)  συνεισφορά (contribute)  σχήμα μετα-δεδομένων (metadata scheme)  γλώσσα (language)

 μορφή (format)  μέγεθος (size)  θέση (location)  προϋποθέσεις (requirement)  σχόλια εγκατάστασης (installation remarks)  άλλες προϋποθέσεις πλατφόρμας (other platform requirements)  διάρκεια (duration)

 τύπος αλληλεπίδρασης (interactivity type)  τύπος εκπαιδευτικής πηγής (learning resource type)  επίπεδο αλληλεπίδρασης (interactivity level)  σημασιολογική πυκνότητα (semantic density)  επιδιωκόμενος ρόλος (intended end user role)  περιβάλλον (context) τυπικό ηλικιακό εύρος (typical age range) δυσκολία (difficulty) τυπικός χρόνος μάθησης (typical learning time) περιγραφή (description) γλώσσα (language)

 κόστος (cost)  δικαιώματα χρήσης και άλλες απαιτήσεις (copyright and other restrictions)  περιγραφή (description)

 τύπος (kind)  πηγή (resource)

 συντάκτης (person)  ημερομηνία (date)  περιγραφή (description)

 σκοπός (purpose)  μονοπάτι ταξονομίας (taxon path)  περιγραφή (description)  λέξη-κλειδί (keyword)

(Content Packaging)

 Ορίζει τη δομή του περιεχομένου και ένα σύνολο κανόνων έτσι ώστε να είναι δυνατή η ανταλλαγή μαθησιακού υλικού μεταξύ ΣΜΤ  Το IMS Content Packaging αποτελεί την πιο κατάλληλη προδιαγραφή για τη δόμηση μαθησιακού περιεχομένου.  Το περιεχόμενο αποτελείται από ένα σύνολο φυσικών αρχείων, μαζί με κατάλληλη περιγραφή της δομής αυτών των πόρων, ώστε να είναι δυνατή η παρουσίασή τους.

 Ενσωματώνει σε ένα αρχείο ένα ολόκληρο course και τα σχετιζόμενα με αυτό μεταδεδομένα

 Αυτή τη στιγμή είναι ιδιαίτερα δημοφιλες  Σκοπός είναι να συνενώσει διάφορες προδιαγραφές και πρότυπα Τρέχουσα έκδοση Scorm 2004  Τρία ξεχωριστά βιβλία (με αλληλεπικαλύψεις): 1. Content Aggregation Model (CAM) => Μαθησιακή Διαδικασία 2. Run-Time Environmnet(RTE) => Προδιαγραφές LMS 3. Sequencing and Navigation => Σειρά Εμφάνισης Εκπ. Περιεχομένου  Τρία επίπεδα, βασισμένα στα IEEE LOM στοιχεία ○ Raw media (όπως Components, Fragments) ○ Content (όπως Lessons, Modules, Units) ○ Course

 Εν γένει, το SCORM καθορίζει πώς ένας χρήστης µπορεί να δηµιουργήσει ένα µάθηµα συναθροίζοντας αντικείµενα περιεχοµένου ποιος είναι ο τύπος αυτών των αντικειµένων και πώς χρησιµοποιούνται και αλληλεπιδρούν σε ένα σύστηµα διαχείρισης µάθησης και, τέλος, τι είδους δεδοµένα ανταλλάσσουν αντικείµενα περιεχοµένου σε ένα τέτοιο σύστηµα.  Τα περισσότερα λογισμικά πακέτα που «πακετάρουν» υλικό (Content Package editors) μπορούν να το εξάγουν σε SCORM Π.χ. Authorware της Macromedia

 ARIADNE  ADL SCORM metadata generator  Reggie  ImseVimse  LOM Συντάκτης  EM 2  XML συντάκτες

 Μπορούμε να περιγράψουμε με μεγάλη λεπτομέρεια το εκπαιδευτικό υλικό  Μερικά ανοικτά θέματα τα εκπαιδευτικά μετα-δεδομένα είναι "παιδαγωγικά ουδέτερα" (pedagogically neutral) κόστος περιγραφής – αυτοματοποίηση περιγραφής Πολλά πρότυπα. Ποιο θα υιοθετήσουμε? ○ Διαφαίνεται επικράτηση, αποδοχή του SCORM

 the Association for the Advancement of Computing in Education aace.org  International Forum of Educational Technology & Society ifets.ieee.org  European Commission E&T portal

 _bestv1p3pd.html περιγράφει το πρότυπο των μεταδεδομένων _bestv1p3pd.html  γενική θεώρηση του θέματος της προτυποποίησης των μαθησιακών τεχνολογιών  Σελίδα του παρατηρητηρίου των μαθησιακών τεχνολογιών  Η σελίδα της επιτροπής για τα πρότυπα μαθησιακών τεχνολογιών της ΙΕΕΕ  Στη σελίδα αυτή υπάρχει μια παρουσίαση για τα πρότυπα μαθησιακών τεχνολογιών.

 Σελίδα με ελεύθερα διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό  Εύχρηστο, scorm compliant, εργαλείο κατασκευής offline μαθησιακού υλικού  το σχετικό ιστολόγιο με νέα για το πρόγραμμα, συζητήσεις κλπ

 Greenberg J. (ed.), Metadata and Organizing Educational Resources on the Internet, Haworth Press,  Bacsich P., Heath A., Lefrere P., Miller P. & Riley, K, "The Standards Fora for Online Education", D-Lib Magazine 5(12),  Bourda Y. & Hilier M., "What Metadata and XML can do for Learning Objects", WebNet Journal, 2(1), 2000.

1. Φτιάξτε μια περιγραφή μεταδεδομένων για ένα μάθημα ή για το περιεχόμενο του προγράμματος επιμόρφωσης. 2. Διερευνήστε τα πρότυπα μεταδεδομένων για τα LCMS και το elearning γενικότερα και συγκρίνετέ τα με τα πρότυπα μεταδεδομένων του σημασιολογικού ιστού.