Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΤΑΞΗ Α’ Παιχνίδια που ταξιδεύουν Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε, προκειμένου να διδαχτεί σε τμήμα της β ’ Γυμνασίου που απαρτίζεται από αμιγώς αλλοδαπούς μαθητές με χώρες.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γιώργος Σούλτης.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία στο Γυμνάσιο
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
«Μεταγλωσσική ανάπτυξη στο νηπιαγωγείο: ευαισθητοποίηση ως προς τα μορφολογικά στοιχεία της γλώσσας».
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων Εισηγήσεις για Πρακτικές Εφαρμογές Μαρία Κυπριανού-Λεοντή Σύμβουλος Φιλολογικών Μαθημάτων ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Β΄ Συνάντηση, 18/11/2013) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων Όταν η τάξη μου γίνεται ένα δημιουργικό εργαστήρι… Προετοιμασία Εκπαιδευτικού Δραστηριότητες στην τάξη Στοχοθεσία του γνωσιολογικού άξονα Εντοπισμός της κατάλληλης δραστηριότητας για τη διδασκαλία, ή την εμπέδωση, ή την επανάληψη, ή την αξιολόγηση του φαινομένου Επιλογή δραστηριότητας που να ανταποκρίνεται στη δομή της τάξης Επεξεργασία κειμένου Μέθοδος project Θεατρικό Παιχνίδι Λογοπαίγνια Αφήγηση Ιστορίας Χρήση Τεχνολογίας Ακρόαση Προβολή

Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων Επεξεργασία Κειμένου Γνωσιολογικός Στόχος Β΄ τάξη: 5η Ενότητα (Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα) → Βαθμοί επιθέτων και επιρρημάτων. Περιγραφή Δραστηριότητας: Με τη διερεύνηση μέσα από γραπτά αυθεντικά και/ή λογοτεχνικά κείμενα, οι μαθητές/τριες θα κληθούν να εντοπίσουν τα ουσιαστικά και τα επίθετα των κειμένων και να αναγνωρίσουν τις πτώσεις τους. Ενώ, με τη μαιευτική μέθοδο θα επισημαίνουν τον λειτουργικό τους χαρακτήρα.

Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων Μέθοδος project/ερευνητική ή δημιουργική εργασία Εντοπισμός Θέματος(topic) Καθορισμός της μορφής που θα πάρει η εργασία Συγκέντρωση υλικού Κατηγοριοποίηση υλικού Συζήτηση Ζητήματος και Επίλυση Προβλήματος(problem-solving task) Ανασύνθεση Υλικού (creative task, project work) Γνωσιολογικός Στόχος Β΄ τάξη: 5η Ενότητα (Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα) → Ανακεφαλαίωση του φαινομένου για το βαθμό των επιθέτων, τη σύγκριση. Περιγραφή Δραστηριότητας: Δημιουργία ενός αφιερώματος σε εφημερίδα ή μιας μικρής ταινίας για τα επαγγέλματα και την εργασία παλαιότερα και σήμερα.

Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων Θεατρικό Παιχνίδι Γνωσιολογικός Στόχος Γ΄ τάξη: 3η Ενότητα (Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί) → Εμπέδωση της δομής του Ευθύ και Πλάγιου Λόγου. Περιγραφή Δραστηριότητας: Δίνω στους μαθητές/τριες τη φράση: «Βαρέθηκα όλο τα ίδια και τα ίδια». Οι μαθητές/τριες καλούνται να τοποθετήσουν τη φράση σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο και να το περιγράψουν (πρόσωπα, τόπο/χρόνος κτλ.). Στήνουμε την εικόνα με τρία - τέσσερα παιδιά και τα καλούμε να αυτοσχεδιάσουν παρουσιάζοντάς μας τη σκηνική δράση. Ορίζουμε έναν αφηγητή, ο οποίος κάθε φορά που θα κτυπά τα χέρια του θα παγώνει τη σκηνική δράση για να την αναφέρει σε πλάγιο λόγο. Ορίζουμε εκ των προτέρων το παιδί-σκηνοθέτη, το οποίο θα μπορεί να σταματήσει την εξέλιξη της δράσης και να αναθέσει ρόλο σε άλλο μαθητή/τρια, σε περίπτωση που χρησιμοποιείται λανθασμένη φόρμα του λόγου.

Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων Αφήγηση Ιστορίας (story telling method) Γνωσιολογικός Στόχος Β΄ τάξη: 8η Ενότητα (Συζητώντας για σύγχρονα κοινωνικά θέματα) → Μετοχής ενεργητικής και παθητικής φωνής. Περιγραφή 1ης Δραστηριότητας: Συνειρμικά ζητούμε από τους μαθητές/τριες αυτόματα και γρήγορα να λένε ένα ρήμα που συνειρμικά τους έρχεται στο μυαλό. Θα δημιουργηθεί ένα τρένο λέξεων που θα σχετίζεται με το υπό διερεύνηση κοινωνικό ζήτημα. Στη συνέχεια, καλούνται να σχηματίσουν τη μετοχή του κάθε ρήματος και να μας δώσουν αδρομερώς μια ιστορία σχετική με το θέμα, χρησιμο- ποιώντας τουλάχιστον εφτά από τις μετοχές που έχουν σχηματίσει.

Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων Αφήγηση Ιστορίας (story telling method) Περιγραφή 2ης Δραστηριότητας: Χωρίζω τους μαθητές/τριες σε ομάδες και δίνω σε κάθε ομάδα μια εικόνα στην οποία φαίνονται άτομα σε δράση. Στη συνέχεια ζητώ από τους μαθητές να ταυτιστούν με κάποιο από τα άτομα της εικόνας και να δώσουν πληροφορίες στον διπλανό τους για την ταυτότητά τους και για τις προσδοκίες που έχουν με την παρουσία τους στο συγκεκριμένο χώρο. (πίνακας ζωγραφικής, εικόνα από εφημερίδα, φωτογραφία κτλ.). Ερωτήσεις που θα πυροδοτήσουν τον διάλογο: - Ποιοι είναι; - Γιατί συναντήθηκαν; - Τι προηγήθηκε της συνάντησης; - Τι έπεται της συνάντησης;

Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων Παιχνίδια με τον λόγο στην τάξη Γνωσιολογικός Στόχος Γ΄ τάξη: 6η Ενότητα (Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών) → Χρονικές και υποθετικές προτάσεις. Επιλογή των στοιχείων εκείνων που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε στη διαμόρφωση ενός ορισμού. Περιγραφή Δραστηριότητας: Παρουσιάζω ένα σενάριο στους μαθητές/τριες, π.χ. Η μητέρα μου θέλει να πετάξει κάποια παλιά έπιπλα από το σπίτι. Σε καρτελάκια που θα δώσω στους μαθητές αναγράφεται ένα έπιπλο. Πρέπει οι μαθητές/τριες να γράψουν, μέσα σε καθορισμένο χρόνο, πάνω στο χαρτί, τα στοιχεία εκείνα που περιγράφουν/ορίζουν το αντικείμενο, τη θέση του, τις ιδιότητές του και γιατί είναι απαραίτητο η μητέρα να το κρατήσει στο σπίτι. Δεν πρέπει να ονομάσουν το αντικείμενο. Όταν παρέλθει ο χρόνος, ο καθηγητής ορίζει τους μαθητές/τριες που θα διαβάσουν τον ορισμό τους και ζητά από τους υπόλοιπους να αναγνωρίσουν το αντικείμενο. Γίνεται συζήτηση για τα κριτήρια της επιλογής των στοιχείων που καθαρά παρέπεμπαν στο αντικείμενο.