Ακούγοντας την έννοια Ναζισμός, συμπληρώστε το παρακάτω σχεδιάγραμμα:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης.
Advertisements

Θεματική Ενότητα: Φτώχια Βραζιλία: Παγκόσμιο Κύπελλο και Ολυμπιακοί Αγώνες γκρεμίζουν τις φαβέλας Θεματική Ενότητα: Φτώχια.
Η ΠΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ηλιάδη Αμαλία, ιστορικός-φιλόλογος, Δ/ντρια του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Από τη μακρινή αρχαιότητα, όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες συνήθιζαν να χρησιμοποιούν διάφορες χειραψίες και χαιρετισμούς, τόσο ως συμβολική ένδειξη αναγνώρισης,
Χιτλερική νεολαία
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
Εγκλήματα Πολέμου Μαρτυρίες 40 ανθρώπων για βασανιστήρια Σκληρά βασανιστήρια σε ιρακινές φυλακές καταγγέλλει το παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σε.
Φιλία.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Βρισκόμαστε στη Μεσοποταμία το 19ο αιω. π.Χ.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Θρησκευτικά Θ.Ε2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη Ευρώπη Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 ΑΝΤΙΣΗΜΗΤΙΣΜΟΣ.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
Κοινωνικό Ζήτημα
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Οι χώρες της Ε.Ε..
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Εκπαιδεύοντας τον παππού στο διαδίκτυο
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
«Η Ιστορία του Ναζισμού» Ομάδα: Κάλια
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πως λειτούργησαν τα σύμβολα και τα συνθήματα ως μηχανισμοί ιδεολογημάτων και πειθούς του Ναζισμού.

Ακούγοντας την έννοια Ναζισμός, συμπληρώστε το παρακάτω σχεδιάγραμμα: ΝΑΖΙΣΜΟΣ

Ε1«Ναζισμός: Πολιτικό κίνημα που εμφανίστηκε στη Γερμανία μετά τον Α Παγκόσμιο πόλεμο, με πρωταγωνιστή τον Άντολφ Χίτλερ. Είναι γνωστό και ως εθνικοσοσιαλισμός. Οι ιδεολογικές αρχές του Ναζισμού που διατυπώθηκαν κυρίως από τον ίδιο τον Χίτλερ συνοψίζονται στη φυλετική ιδέα. Επηρεασμένος από τις ρατσιστικές θεωρίες του παγγερμανισμού (πολιτική τάση που επεδίωκε τη συνένωση όλων των λαών γερμανικής προέλευσης σε ενιαίο κράτος), ο Ναζισμός θεωρούσε τη Γερμανική φυλή ως την ανώτερη και την καθαρότερη από όλες τις φυλές και για τον λόγο αυτό υποστήριζε ως κύριους αντικειμενικούς σκοπούς της Γερμανίας τη διαφύλαξη της καθαρότητας της φυλής, κυρίως με τον αντισημιτισμό (κίνηση που στράφηκε κατά της οικονομικής και πολιτικής επιρροής των Εβραίων) και τη συγκρότηση ενός κράτους το οποίο θα συγκέντρωνε όλους τους γερμανικούς πληθυσμούς. Τόσο οι ιδεολογικές αρχές του, όσο και η εφαρμογή τους στην πράξη ήταν απάνθρωπες, βάρβαρες και καταστροφικές. Αφού ο Χίτλερ συγκέντρωσε στα χέρια του όλη την εξουσία, επιδόθηκε στη συστηματική εφαρμογή των αρχών του Ναζισμού τόσο στο εσωτερικό του γερμανικού κράτους όσο και στο διεθνές πεδίο. Οι δημοκρατικοί θεσμοί κατέρρεαν ο ένας μετά τον άλλον και ο Ναζισμός, αφού έγινε το μόνο νόμιμο κίνημα στη Γερμανία, ασκούσε διαρκώς μεγαλύτερη επίδραση σε όλες τις εκφάνσεις της γερμανικής κοινωνίας.» Πηγή: Εγκυκλοπαίδεια Δομή, Τόμος 8, σελ.485-486, εκδόσεις «ΔΟΜΗ» ΑΕ, Αθήνα 2002

Ε2«Σε διάστημα λίγων μηνών μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία (1933) οι Ναζί κατόρθωσαν να ελέγξουν και να αναδιοργανώσουν τη δημόσια ζωή σε όλες τις πόλεις και τα χωριά της Γερμανίας… Στις αναρίθμητες εκδηλώσεις και διαδηλώσεις, μέσα από τον Τύπο και το ραδιόφωνο οι Γερμανοί βομβαρδίζονται καθημερινά από ναζιστικά συνθήματα που είχαν σκοπό να δημιουργήσουν έναν λαό πειθήνιο και αφοσιωμένο στο έθνος και τον ηγέτη του …H στρατιωτική μουσική και μια θάλασσα από σημαίες με τον αγκυλωτό σταυρό ανέδιδαν μια μεγαλοπρέπεια που θύμιζε θρησκευτικές γιορτές... H υποχρεωτική εισαγωγή του χιτλερικού χαιρετισμού στις υπηρεσίες, τις επιχειρήσεις και τα σχολεία αποτέλεσε καίριο πλήγμα κατά της ιδιωτικής ελευθερίας των πολιτών.» Πηγή:W. Michel - B. Wiegand (επιμ.), Geschichte, Politik und Gesellschaft (Bd. 1: Von der Franzosischen Revolution bis zum Ende des 2. Weltkrieges), Βερολίνο 1998, σελ. 336-337.

Συμπληρώστε ξανά το σχεδιάγραμμα βάση των πηγών Ε1 και Ε2. ΝΑΖΙΣΜΟΣ

Ποια σύμβολα και ποια συνθήματα του ναζισμού γνωρίζετε; Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html

Χαιρετισμός : ΧΑΙΛ ΧΙΤΛΕΡ Πηγή:www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html

ΣΒΑΣΤΙΚΑ Πηγή:Google/Nazism posters

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Ναζισμός και νεολαία

«Στο ναζιστικό καθεστώς η πολιτική χειραγώγηση και η στοιχειώδης στρατιωτική αγωγή παρέχονταν ήδη στην πρώιμη παιδική ηλικία. Από το δέκατο έτος της ηλικίας του/της ο νεαρός Γερμανός ή η νεαρή Γερμανίδα εντασσόταν υποχρεωτικά σε διάφορες οργανώσεις υποδιαιρέσεις του "Εθνικοσοσιαλιστικού Γερμανικού Εργατικού Κόμματος". Σημαντικότερες ήταν η "Χιτλερική Νεολαία" (Hitlerjugend) για τα αγόρια 14-18 ετών και ο "Σύνδεσμος Γερμανίδων Κορασίδων" (Bund deutscher Madel) για τα κορίτσια της ίδιας ηλικίας.» 1.1 Πηγή: A. Scheucher / A. Wald / κ.α., Zeitbilder- Geschichte und Sozialkunde 7, Βιέννη 1998, σελ. 129

« Μέλη της Χιτλερικής Νεολαίας πορεύονται στην εξοχή ακολουθώντας το λάβαρο του ναζισμού με τον αγκυλωτό σταυρό.» Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html 1.2

Σύμφωνα με την πηγή 1.3 για ποιο ρόλο προετοιμάζει ο Ναζισμός τις κοπέλες; Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html

Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html 1.4 Πώς συσχετίζεται η πηγή 1.4 με την πηγή 1.5; Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html

Αφίσες του 1936: «Ακόμη και εσύ ανήκεις στο φύρερ» (μτφ. δική μας) 1.6 1.7 Πηγή: www.calvin. edu/academic/posters2. htm

ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ( κάντε κλικ δίπλα για το βίντεο) ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ( κάντε κλικ δίπλα για το βίντεο) “Γερμανική νεολαία μου, μετά από ένα έτος σας χαιρετώ πάλι. Εσείς είστε σήμερα μόνο ένα μέρος από αυτό που είναι εξαπλωμένο σε όλη τη Γερμανία. Και θέλουμε από σας γερμανικά αγόρια και κορίτσια μου να καταφέρετε όλα αυτά που αναμένουμε όλοι οι Γερμανοί. Θέλουμε να είμαστε ένας άνθρωπος και εσείς νεολαία μου πρέπει να γίνετε αυτός ο άνθρωπος. Στο μέλλον δεν πρέπει να υπάρξουν τάξεις και κατηγορίες και δεν πρέπει να τις αφήσετε να αναπτυχθούν μέσα σας. Θέλουμε να δούμε ένα έθνος και πρέπει να εκπαιδευτείτε για αυτό. Θέλουμε αυτός ο άνθρωπος να είναι υπάκουος, και πρέπει εσείς να ασκήσετε αυτήν την υπακοή. Θέλουμε αυτός ο άνθρωπος να είναι ειρηνόφιλος αλλά να είναι και θαρραλέος. Πρέπει αυτή τη στιγμή να είστε ικανοί για την ειρήνη, και θαρραλέοι ταυτόχρονα. Θέλουμε αυτό το έθνος να είναι σκληρό, όχι μαλθακό και πρέπει να ετοιμάσετε τους εαυτούς σας για αυτό τώρα στη νιότη σας. Πρέπει να μάθετε να δέχεστε τις στερήσεις και ποτέ να μην καταρρέετε. Άσχετα τι δημιουργούμε σήμερα ή τι θα πράξουμε σήμερα, εμείς θα φύγουμε. Αλλά μέσα σας η Γερμανία θα ζήσει . Και όταν τίποτα δεν θα μείνει από μας, εσείς πρέπει να σφίξετε στη γροθιά σας αυτή τη σημαία. Ξέρω ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, επειδή είστε σάρκα από τη σάρκα μας και αίμα από το αίμα μας. Το ίδιο πνεύμα που μας διακατέχει, φλογίζει στο νεανικό νου σας. Όπως οι βάσεις του κινήματος μας σαρώνουν τη Γερμανία σήμερα, έτσι ξέρω ότι θα ενωθείτε με μας. Και ξέρουμε ότι γύρω από μας είναι η Γερμανία, μέσα μας η Γερμανία πορεύεται και από πίσω η Γερμανία μας ακολουθεί.” 1.8 Πηγή: youtube/ Hitler speech (μτφ. δική μας)

ΕΝΟΤΗΤΑ 2:Ναζισμός και γυναίκα

2.1 Πηγή: www.calvin.edu/academic/posters2.htm

«Νέες κοπέλες πριν την εξόρμησή τους στο πλαίσιο της "προσφοράς εθνικής εργασίας" (6 μήνες στη ζωή κάθε Γερμανού-ίδας) στην ύπαιθρο» 2.2 Πηγή: A. Scheucher / A. Wald / κ.α., Zeitbilder- Geschichte und Sozialkunde 7, Bιέννη 1998, σελ. 131

“Φοιτήτριες προσφέρουν "εθνική εργασία" σε μια σοκολατοβιομηχανία της Bιέννης” 2.3 Πηγή: Wien 1938, (Ausstellungskatalog), Bιέννη 1988, σελ. 191. Σύμφωνα με τις παραπάνω πηγές, σε τι ωθούσε ο Ναζισμός τις γυναίκες;

ΕΝΟΤΗΤΑ 3:Ναζισμός και άνδρας

3.1 Πηγή: www.calvin.edu/academic/posters2.htm

«Σημαντική ήταν η ρώμη και η ομορφιά του γερμανικού λαού, πιο συγκεκριμένα των ανδρών της Γερμανίας. Το κράτος και το έθνος, πίστευαν οι Ναζί, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά το αποτέλεσμα της συγκρότησης ενός ισχυρού συνδέσμου ανδρών με ένα κοινό σκοπό.»3.2 Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html Παρατηρώντας τις εικόνες 3.1, 3.2 και την πηγή 3.3 καταγράψτε ποια στοιχεία των αντρών προέβαλλε ο Ναζισμός. 3.3 Πηγή: Wien 1938, (Ausstellungskatalog), Βιέννη 1988, σελ. 339

ΕΝΟΤΗΤΑ 4:Ναζισμός και φυλετικός ρατσισμός

Ποιος είναι ο σκοπός της πηγής 4.1; Απόσπασμα από το βιβλίο γεωγραφίας της B' τάξης Γυμνασίου (δικής μας Α' Λυκείου) : «Οι Εβραίοι, οι οποίοι προέρχονται, όπως ακριβώς και οι Τσιγγάνοι, από μια ανάμειξη ανατολικών φυλών, είναι εντελώς ξένοι προς εμάς. Αυτή η απόσταση αποτυπώνεται ήδη στην εξωτερική μορφή και στα ήθη τους. [...] Με την πονηριά και την αδιακρισία τους κατέλαβαν ηγετικές θέσεις στην οικονομία και τον κρατικό μηχανισμό, έγιναν ανενδοίαστοι δικηγόροι και ασυνείδητοι γιατροί. Mόλυναν τον Τύπο και μέσω αυτού την κοινή γνώμη. [...] Ως πολιτικοί δηλητηρίασαν τη δημόσια ζωή και το κράτος των λαών που τους φιλοξενούν. [...]Σχεδόν όλος ο κόσμος στις μέρες μας έχει κατανοήσει την καταστροφική επίδραση του εβραϊσμού, ώστε οι περισσότερες χώρες αρνούνται να δεχθούν άλλους Εβραίους στο έδαφός τους. Ακόμη και στους μουσουλμανικούς ναούς οι ιερείς διαβάζουν επανειλημμένα το ακόλουθο απόσπασμα από το Kοράνι: "Οι πιστοί μισούν τους Εβραίους και τους ιερείς τους ακόμη περισσότερο. Οι Εβραίοι είναι τοκογλύφοι, παίρνουν από τους πιστούς αυτά που τους ανήκουν, θα τιμωρηθούν".» 4.1 Πηγή:M. John/ A. Lichtblau, Schmelztiegel Wien einst und jetzt: Zur Geschichte und Gegenwart von Zuwanderung und Minderheiten, Βιέννη 1990, σελ. 330 Ποιος είναι ο σκοπός της πηγής 4.1;

"Είμαι το μεγαλύτερο γουρούνι της περιοχής και πηγαίνω μόνο με Εβραίους! "(μτφ δική μας) "Ως νεαρός παίρνω πάντοτε μαζί μου στο δωμάτιο μόνο νεαρές Γερμανίδες!" (μτφ. δική μας) 4.2 Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html

«Εδώ κατοικούν Εβραίοι. Απαγορεύεται η είσοδος» (μτφ. δική μας) «Εδώ κατοικούν Εβραίοι. Απαγορεύεται η είσοδος» (μτφ. δική μας) 4.3 Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html

"Γερμανοί! Αμυνθείτε! Μην ψωνίζετε από τους Εβραίους! " (μτφ. δική μας) 4.4 Πηγή : www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html

Πως συνδέονται οι πηγές 4.2, 4.3, 4.4 με την πηγή 4.5; «Απόσπασμα από το πρόγραμμα του «Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος της Γερμανίας» : Εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση του Κόμματος της 25ης Φεβρουαρίου 1920, και ισχύει πάντα αναλλοίωτο , τα εξής άρθρα: Άρθρο 4ο Δεν μπορούν να είναι πολίτες Γερμανοί παρά μόνο όσοι αποτελούν μέρος του γερμανικού λαού. Και δεν μπορούν να θεωρούνται, ως αποτελούντες μέρος του γερμανικού λαού, παρά μόνο όσοι έχουν γερμανικό αίμα. Άρθρο 5ο Όσοι δεν είναι πολίτες, μπορούν να ζουν στην Γερμανία μόνο ως ξένοι, και οφείλουν να υπακούουν σε ειδική νομοθεσία όμοια με τη νομοθεσία για τους ξένους υπηκόους. Άρθρο 8ο Κάθε νέα μετανάστευση μη Γερμανών στη χώρα πρέπει να απαγορευτεί. Απαιτούμε όλοι οι μη Γερμανοί που έχουν μεταναστεύσει στη Γερμανία από τις 2 Αυγούστου του 1914 να υποχρεωθούν να εγκαταλείψουν αμέσως το Ράιχ.» 4.5 Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html Πως συνδέονται οι πηγές 4.2, 4.3, 4.4 με την πηγή 4.5;

ΕΝΟΤΗΤΑ 5:Ναζισμός και τέχνη

Πηγή: www1.ekebi.gr/fakeloi/fascism/main.htm «Η τέχνη έχει πολλές φορές γνωρίσει διώξεις. Στην περίπτωση των Εθνικοσοσιαλιστών της Γερμανίας για πρώτη φορά καταδιώκεται η τέχνη με τέτοιο τρόπο. Η μοντέρνα τέχνη δε συνιστούσε πρόβλημα για τους εθνικοσοσιαλιστές λόγω του ύφους της, της τεχνοτροπίας της δηλαδή. Ήταν πολύ περισσότερο η πολιτική διάσταση του μοντερνισμού που τους ενοχλούσε, γιατί οι μοντέρνοι καλλιτέχνες δεν είχαν υποστηρίξει απλά μια τέχνη μη υποταγμένη στη μίμηση της εξωτερικής πραγματικότητας. Στην ουσία ο μοντερνισμός προέβαλε τη σημασία του υποκειμένου και τον απόλυτο σεβασμό στην ελεύθερη αυτοδιάθεση του κάθε ανθρώπου, κάτι που ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με την ιδεολογία του φασισμού που στηριζόταν σε κοινωνίες οργανωμένες από ανθρώπους χωρίς συνείδηση της ατομικότητάς του.» 5.1 Πηγή: www1.ekebi.gr/fakeloi/fascism/main.htm Δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2000

5.2 «Ο οδηγός της Εκφυλισμένης Τέχνης του 1937» Πηγή: www.calvin.edu/academic/posters2.htm

«Ο Χίτλερ είπε στα εγκαίνια της έκθεσης τον Απρίλιο του 1941 «Ο Χίτλερ είπε στα εγκαίνια της έκθεσης τον Απρίλιο του 1941.: "Τι δημιουργείτε; Γυναίκες που προκαλούν αηδία, σακάτηδες και ηλίθιους, άντρες που μοιάζουν με κτήνη, παιδιά που έχουν πάνω τους την κατάρα". Και συνέχιζε απευθυνόμενος στο κοινό: "Αυτά σας σερβίρουν ως τέχνη οι τσαρλατάνοι που αποτελούν την εικαστική έκφραση της εποχής μας" Ο Τσίγκλερ, διοργανωτής της έκθεσης, έλεγε χαρακτηριστικά, κατά τα εγκαίνια της έκθεσης: "Βλέπετε γύρω σας τα προϊόντα της τρέλας, της αναισχυντίας, της αδεξιότητας και της παρακμής. Αυτή η έκθεση γεννά μέσα μας αισθήματα ταραχής και απέχθειας".» 5.3 Πηγή: www1.ekebi.gr/fakeloi/fascism/main.htm Πως αντιμετώπισε ο Χίτλερ την εκφυλισμένη τέχνη και γιατί; (σύμφωνα με τις πηγές 5.1 και 5.3)

Το αισθητικό ιδεώδες των Ναζί 5.5 5.4 «Adolph Wissel, Οικογένεια χωρικών από το Kahlenberg, 1939 Οι αγρότες και η καθημερινή τους ζωή αποτελούσαν ένα από τα αγαπημένα θέματα των Ναζί» «Arno Breker, Το Κόμμα και ο Στρατός, 1938, άλλοτε στην είσοδο της Καγκελαρίας στο Βερολίνο» Πηγή: www1.ekebi.gr/fakeloi/fascism/main.htm

«Ο Χίτλερ υποστήριξε μια τέχνη παραστατική με θέματα από τη ζωή και τις αρετές της άριας φυλής. Μια τέχνη που τόσο στη ζωγραφική και τη γλυπτική όσο και στην αρχιτεκτονική υιοθετούσε αρχές του ακαδημαϊσμού και του νεοκλασικισμού. Έστρεφε το ενδιαφέρον της στο κλασικό ιδεώδες, το οποίο, όμως, απομάκρυνε από το ιστορικό του πλαίσιο και χωρίς καμία αίσθηση του ανθρώπινου μέτρου, υπερτόνιζε το μέγεθος, προκειμένου να αποδοθεί η δύναμη και η δήθεν ανωτερότητα της άριας φυλής. Δημιουργήθηκε με τον τρόπο αυτό ένα παράταιρο αισθητικό πρότυπο, κακόγουστο συνονθύλευμα κλασικιστικών και νεοκλασικιστικών τύπων.» 5.6 Πηγή: www1.ekebi.gr/fakeloi/fascism/main.htm Δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2000

5.9 5.7 5.8 Πηγή: www1.ekebi.gr/fakeloi/fascism/main.htm Παρατηρώντας τις πηγές 5.5, 5.7, 5.8 και 5.9,ποια στοιχεία αναδείκνυε το αισθητικό ιδεώδες των Ναζί;

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 Βρίσκω την ταυτότητα των ιστορικών πηγών [1. 6] και [1 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 Βρίσκω την ταυτότητα των ιστορικών πηγών [1.6] και [1.7]. Ταυτότητα της πηγής Ποιος/ποια είναι ο/η δημιουργός της πηγής; Πότε δημιουργήθηκε; Πού δημιουργήθηκε; Ποιος είναι ο σκοπός δημιουργίας της πηγής; Σε ποιον απευθύνεται ο/η δημιουργός; Ποιο είναι το είδος της πηγής;

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 Με βάση όσα μάθαμε στην ενότητα 2 «Ναζισμός και γυναίκες» να απαντήσετε στην παρακάτω ερώτηση: Το πρότυπο της εργαζόμενης γυναίκας κατά την περίοδο του ναζισμού συμφωνεί ή όχι με τη σύγχρονη εργαζόμενη γυναίκα και γιατί;

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3 «Ο Φύρερ δήλωσε:" Η όποια γερμανική πολιτική είχε ως στόχο να ασφαλίσει και να διαφυλάξει τη φυλετική κοινότητα, καθώς και να τη διευρύνει. Επρόκειτο, συνεπώς, για ένα ζήτημα χώρου. "» Πηγή: www.matia.gr/library/ebook_04/026_hitler.html Πως συνδέεται η παραπάνω ιστορική πηγή με την πηγή [4.5](ενότητα 4);

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4 Να κατατάξετε τις ιστορικές πηγές της ενότητας 5 σε πρωτογενείς και δευτερογενείς: Πρωτογενής είναι η πηγή, όταν δημιουργείται ταυτόχρονα με τα γεγονότα στα οποία αναφέρεται. Δευτερογενής είναι η πηγή, όταν δημιουργείται μετά (υστερότερα) από τα γεγονότα στα οποία αναφέρεται. Είδος πηγής πηγές πρωτογενείς δευτερογενείς

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5 Παρατηρήστε τις παρακάτω οπτικές πηγές ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5 Παρατηρήστε τις παρακάτω οπτικές πηγές. Υπάρχουν διαφορές ή ομοιότητες; Σε κάθε περίπτωση να τις καταγράψετε. 3.3 Πηγή: Wien 1938, (Ausstellungskatalog), Βιέννη 1988, σελ. 339 5.7 Πηγή: www1.ekebi.gr/fakeloi/fascism/main.htm

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6 Γράφω στη σχολική εφημερίδα ένα άρθρο για τα σύμβολα και τα συνθήματα του Ναζισμού. ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟ ΕΙΚΟΝΑ

ΤΕΛΟΣ