ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη Γεννήθηκα στα Τρίκαλα Θεσσαλίας το 1967. Σπούδασα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης Ιστορία-Αρχαιολογία με ειδίκευση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Advertisements

Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη (Φιλόλογος-Ιστορικός, ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας) Ε-Mail:
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Πνευματικά δικαιώματα Αμαλία Κ. Ηλιάδη - 1 philologist-historian Amalia Eliade/Iliadi philologist-historian
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Το Τμήμα Φιλολογίας είναι μέρος της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αποτελείται από τρεις.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Α.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Τμήμα Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών  Ιδρύθηκε το  Τα θέματα που διαπραγματεύεται είναι: Διεθνείς Σχέσεις, Διεθνή και Ευρωπαϊκά.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος -ιστορικός1 « Ελλάδα: Χώρα των μουσείων, τόπων ανάδειξης της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς » στο πλαίσιο Εκπαιδευτικού.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
Ειδικό Μέρος- Ενότητα 1.2 ΤΠΕ και Γραμματισμός. Γραμματισμός (literacy) Ικανότητα ανάγνωσης και γραφής (αλφαβητισμός) και η δυνατότητα του εγγράμματου.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Γιατί πρέπει να ενδιαφέρεται και να συμμετέχει ενεργά στις κοινές υποθέσεις ο πολίτης; Κοινές υποθέσεις είναι όλα όσα μας αφορούν ως πολίτες:
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Προγραμματισμός διδακτικού έργου σχ. έτους ΝΑΝΑ ΜΙΜΙΛΙΔΟΥ ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ10.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ερμηνευτική προσέγγιση
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Εργαστήριο Δημοσιογραφίας VII : πολιτισμός, τέχνη, βιβλίο [410247]
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
Alain Touraine (Γαλλία)
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες…
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Πιέρ Μπουρντιέ Ο Πιέρ Μπουρντιέ ( 1 Αυγούστου  Ιανουαρίου 2002) ήταν Γάλλος φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και κοινωνικός επιστήμονας.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Επιμέλεια-παρουσίαση
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη Γεννήθηκα στα Τρίκαλα Θεσσαλίας το Σπούδασα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης Ιστορία-Αρχαιολογία με ειδίκευση στην Ιστορία. Πήρα Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ' τη Φιλοσοφική Σχολή του ιδίου Πανεπιστημίου και από το 1992 διδάσκω στη Μέση Εκπαίδευση ως Φιλόλογος. Έχω συγγράψει βιβλία ιστορικού, λογοτεχνικού και παιδαγωγικού περιεχομένου. Παράλληλα, ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη ζωγραφική και την ποίηση.  Υπεύθυνη σχολικής βιβλιοθήκης του 2 ου ΕΠΑΛ Τρικάλων    (Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη ) Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα - 1

1.Ποια είναι η σημασία της επιχειρηματολογίας. 2.Προσπαθώντας να κατανοήσει κανείς επιχειρηματολογικά δοκίμια. 3. Συνθέτοντας ένα βραχύ επιχείρημα 4. Επιχειρήματα μέσω παραδείγματος 5. Επιχειρήματα μέσω αναλογίας 6. Επιχειρήματα με επίκληση της Αυθεντίας 2 Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα -

 Στο διάστημα αναμονής, που μεσολαβεί ανάμεσα στη σκέψη και την καταγραφή, υπάρχει η δυνατότητα να κρατηθούν σημειώσεις στη μορφή σκόρπιων αναφορών βασικών σημείων και λεπτομερειών και παράλληλα αναφαίνεται η αναγκαιότητα οργάνωσής τους σε ένα διάγραμμα τύπου νοητικού χάρτη.  Είναι προφανές πως η παραγωγή γραπτού ιδιαίτερα λόγου χρειάζεται περίσκεψη, σύστημα, στρατηγική και οργανωτικότητα. Αυτές οι δεξιότητες – ικανότητες αποκτώνται με συνεχή εξάσκηση και μελέτη.  Κατά το στάδιο της «καταγραφής», δηλαδή της παραγωγής γραπτού λόγου φιλτράρονται από τη βάσανο της κριτικής σκέψης όσα στοιχεία – ιδέες / επιχειρήματα αναφέρθηκαν ή εκτέθηκαν σε προφορικό επίπεδο.  Ο ελεύθερος ή κατευθυνόμενος Διάλογος που πρέπει σχεδόν πάντα να προηγείται της παραγωγής γραπτού λόγου αποτελεί ζωτικής σημασίας βιωματικό εργαλείο για την εκμάθηση ποικίλων τρόπων σκέψεως και για τη μύηση στην ουσία του επιχειρήματος. Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα - 3

Αιτιολόγηση Επαγωγικά επιχειρήματα Παραγωγικά επιχειρήματα 4 Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα -

 Βιβλιογραφικές αναφορές:  Α) Ένα βιβλίο κανόνων για τα επιχειρήματα  Β) Γρηγοριάδης, Η παράγραφος: τα βασικά της χαρακτηριστικά γνωρίσματα  Γ) Προβληματισμοί  Δ) Εισαγωγή στη δημιουργική γραφή δοκιμίου  Ε) Εισαγωγή στην έκθεση ιδεών  Στ) Εκμάθηση τρόπων ανάπτυξης παραγράφου  Δημιουργική αναδιατύπωση, επέκταση, ανάπτυξη, σχολιασμός, κριτική αποτίμηση, ουσιαστική ανασκευή ή αμφισβήτηση ιδεών / επιχειρημάτων.  Σαφήνεια & ευστοχία στην παραγωγή λόγου  Τρόποι Εμπλουτισμού λεξιλογίου και ορολογίας 5 Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα -

 Ο δικηγόρος του διαβόλου  Διττοί ή δισσοί λόγοι των σοφιστών και των ρητόρων, αρχαίων και συγχρόνων  Η διπλή όψη του νομίσματος  Η σχετικότητα των ανθρωπίνων αξιών και οι ενδιάμεσες ‘αποχρώσεις’ ανάμεσα στο μαύρο και το άσπρο της ζωής και της σκέψης  Διαζευκτικοί συλλογισμοί  Εναλλακτικοί & ευέλικτοι τρόποι σκέψης  Εγρήγορση του νου = ζωή  Τρόπος ανάπτυξης βασικής ιδέας:  νοητικός χάρτης  ή κλαδικό διάγραμμα  Κλασσική και μοντέρνα διάταξη ιδεών  Σχολές – Θεωρίες οργάνωσης του λόγου (αντιστοιχίες με τις τεχνοτροπίες και τα στυλ στην ιστορία της σκέψης, της φιλοσοφίας και της τέχνης)  Επιδράσεις από όλους τους τομείς του επιστητού: έκθεση ιδεών, δοκιμιακός λόγος = «διαμάθημα» Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα - 6

7 Η σκέψη και η αποτύπωσή της στο χαρτί αποτελούν ανθρώπινο επίτευγμα, όπως τα χρώματα των εξωτικών πουλιών αποτελούν επίτευγμα της φύσης. Ο αγώνας του σκεπτόμενου ανθρώπου για κατανόηση του κόσμου είναι η δικαίωσή του ως όντος πνευματικού και ενσυνείδητου.

Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα - 8

 Διανοητικό σχήμα: βάση – εποικοδόμημα (μαρξιστικής σύλληψης)  Εξιδανικευμένη, ρηχή έννοια της κουλτούρας : τέχνες, πολιτιστική κληρονομιά  Μοντέλο του σοσιαλιστικού ρεαλισμού: ξεπερασμένη, ρεαλιστική απεικόνιση  Πικάσο: ρήγμα στην «πίστη» στη ρεαλιστική απεικόνιση  Κουλτούρα, οικονομία: βιοτικές προτεραιότητες και πολυτέλεια της τέχνης;  Ντετερμινισμός : πολιτιστικός πεσιμισμός  «Διαπίδυση πολιτιστικού και πραγματικού»: χαρακτηριστικό της μεταμοντέρνας εποχής που διανύουμε.  Υπέρογκη διαστολή της πολιτισμικής σφαίρας, κουλτούρα = καταναλωτικό προϊόν για την πολιτισμική λογική και πρακτική του ύστερου καπιταλισμού.  Πολυπλοκότητα του πεδίου του πολιτισμού: πολιτισμική θεωρία, ανάλυση, κριτική, πολιτισμική πολιτική, εννοιολογικά εργαλεία και θεσμικοί λόγοι. Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα - 9

Βασικές θεωρίες και έννοιες σύγχρονης πολιτισμικής ανάλυσης: Η έννοια της ηγεμονίας του Γκράμσι Η δημόσια σφαίρα του Χάμπερμας Το πολιτισμικό κεφάλαιο του Μπουρντιέ Η jouissance του Μπαρτ Η διακυβερνητικότητα του Φουκώ (εξουσία / γνώση / εφαρμογή) Τομείς των κοινωνικών επιστημών: μεταποικιακές σπουδές, σπουδές φύλου, πολιτισμικές σπουδές (αναλύσεις και διάλογος για την έννοια της κουλτούρας) Δομή και αίσθηση της κοινωνίας μας: η κουλτούρα ως συνολικό μέγεθος και παράγων ερμηνείας των κοινωνικών φαινομένων. Πολιτισμική σύγκρουση Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα - 10

 Επιπτώσεις της οικονομικής – χρηματοπιστωτικής κρίσης στους ρυθμιστικούς κανόνες των κοινωνιών και στην έννοια της διακυβερνητικότητας: εξουσία, γνώση, εφαρμογή τους. Επίσης, στη δημόσια κουλτούρα και την πολιτισμική πολιτική.  Οι επιπτώσεις της σχετίζονται με τις κάτωθι έννοιες: Δημόσια και ιδιωτική πολιτισμική σφαίρα: δικαιώματα, ταυτότητες, θεσμοί, ανισότητες, ροές, επιδράσεις, ετερότητα, πλουραλισμός, καταναλωτική κουλτούρα.  Όλα αυτά που θίχτηκαν παραπάνω αποτελούν την raison d’ etre της πολιτικής. Αν η πολιτική δεν μπορεί να προσφέρει εγγυήσεις, αν δεν μπορεί να επιβάλλει κανόνες στην οικονομία προς όφελος της κοινωνίας, τότε η είσοδος σε μια νέα πολιτισμική εποχή έχει ήδη συντελεστεί.  Αποτέλεσμα: μείωση «κοινωνικής αλληλεγγύης» με τη μορφή του κακώς νοούμενου συνδικαλισμού και του δημόσιου παράγοντα στην κοινωνική και πολιτισμική ζωή και πραγματικότητα. Αμαλία Κ. Ηλιάδη/Πνευματικά δικαιώματα - 11