… με έμφαση στη Θετική Ψυχολογία. Κριτική προσέγγιση των ενδεικτικών δραστηριοτήτων του Οδηγού για τον εκπαιδευτικό και νέες προτάσεις από εκπαιδευτικούς.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης.
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Best Practices of the Best Agents RE/MAX Europe 5 th Convention – Gil Li-ran, VP of Marketing RE/MAX Israel Οι καλύτερες πρακτικές από τους καλύτερους.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Burnout Εκπαιδευτικών
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Νέοι και Κοινωνικά Δίκτυα
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Travel Salesman. ABDCA, ABCDA, ACBDA, ACDBA, ADBCA, ADCBA … (3!) 3 σταθμοί και 1 βάση (3! διαδρομές) 4 σταθμοί και 1 βάση (4! = 24) 5 σταθμοί και 1 βάση.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ενεργή παρακολούθηση της ημερίδας με θέμα «Technology Enhanced Learning – Η Τεχνολογία υποστηρίζει τη μάθηση» Γιώργος.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Ασφαλώς Πλοηγώ! Γυμνάσιο Καπανδριτίου Σχ.Έτος ᅠ Παρουσίαση Ερωτηματολογίου μαθητών.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Μπούντα Ελένη Αίγινα Ιούνιος 2013.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Κοινωνιολόγος-Συστημικός Ψυχοθεραπευτής
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

… με έμφαση στη Θετική Ψυχολογία. Κριτική προσέγγιση των ενδεικτικών δραστηριοτήτων του Οδηγού για τον εκπαιδευτικό και νέες προτάσεις από εκπαιδευτικούς της 2ης Περιφέρειας Π.Ε. Ευρυτανίας

 Αυξημένα ποσοστά κατάθλιψης ανάμεσα στους νέους,  Ελάχιστη αύξηση του δείκτη ικανοποίησης από τη ζωή,  Επίδραση θετικών συναισθημάτων στην ικανότητα (και στη διαδικασία) μάθησης

Ολόπλευρη θετική ανάπτυξη των μαθητών (σωματική και ψυχική υγεία και ευεξία) Επιτυχημένη ζωή στα σύγχρονα κοινωνικά δεδομένα (ικανότητες/αξίες) Επικοινωνία, συνεργατικότητα, καλές σχέσεις στην ομάδα, δημιουργικότητα, καινοτομία, αποδοχή και αξιοποίηση της διαφορετικότητας

Ολιστική προσέγγιση της μάθησης, κ ριτική σκέψη, έρευνα, ενεργός συμμετοχή, ανάληψη προσωπικής ευθύνης και δράσης για την κατάκτηση της γνώσης και των μαθησιακών στόχων Ενίσχυση της αίσθησης της κοινότητας ΟΧΙ: βία στο σχολείο, κοινωνικός αποκλεισμός, εγκατάλειψη του σχολείου

 Απομάκρυνση από την κλινική προσέγγιση.  Δεν εστιάζει στις αδυναμίες, αλλά στην πρόληψη και αξιοποίηση δυνατοτήτων και...  Στην ενδυνάμωση των ατόμων και των συστημάτων που τα περιβάλλουν. Ο σκοπός της Θετικής Ψυχολογίας ορίστηκε από το θεμελιωτή της, Martin Seligman, το 1998.

Σε ομιλία του στο διέκρινε ανάμεσα σε τρεις ευτυχισμένες ζωές:  Ευχάριστη ζωή (θετικό συναίσθημα, ευφορία) Μειονεκτήματα ευχάριστης ζωής: Η εμπειρία του θετικού συναισθήματος είναι κληρονομική σε ποσοστό 50% (όχι πολύ τροποποιήσιμη). Το θετικό συναίσθημα συνηθίζεται.

 Εμπλοκή/Δέσμευση σε κάτι (δουλειά, γονεϊκός ρόλος, αγάπη...) – Flow: ευδαιμονική ροή (Αριστοτέλης) – Απορρόφηση, εναρμόνιση... «Καλή ζωή»  Ζωή που έχει νόημα (Γνωρίζεις τα πλεονεκτήματά σου, τα χρησιμοποιείς για να ανήκεις και να υπηρετείς κάτι μεγαλύτερο από σένα). Αλλάζουν σε βάθος χρόνου; ΝΑΙ!

«Εργαλείο που ορίζει το προφίλ των δυνατών σημείων του χαρακτήρα.»  Character Strengths and Virtues Handbook (CSV)………….. counterpart to the……….  Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DMS, παραδοσιακή ψυχολογία)

1. Creativity (originality, ingenuity) 2. Curiosity (interest, novelty-seeking, openness to experience) 3. Open-mindedness (judgment, critical thinking) 4. Love of learning 5. Perspective (wisdom) 6. Bravery (valor) 7. Persistence (perseverance, industriousness)

8. Integrity (authenticity, honesty) 9. Vitality (zest, enthusiasm, vigor, energy) 10. Love 11. Kindness 12. Social intelligence 13. Citizenship (social responsibility, loyalty, teamwork) 14. Fairness 15. Leadership 16. Forgiveness and mercy 17. Humility/Modesty

18. Prudence 19. Self-regulation (self control) 20. Appreciation of beauty and excellence (awe, wonder, elevation) 21. Gratitude 22. Hope (optimism, future-mindedness, future orientation) 23. Humor (playfulness) 24. Religiousness and Spirituality

Επικοινωνώ, αισθάνομαι... είμαι ο εαυτός μου Ζούμε μαζί Φροντίζω τον εαυτό μου Ζούμε μαζί και στηρίζουμε ο ένας τον άλλον

Κρίθηκαν ως πολύ ικανοποιητικά τα παρακάτω σχέδια εργασίας: Το καπέλο των κανόνων Είμαστε όλοι ίδιοι… και διαφορετικοί Χρήσιμες υποχρεώσεις για το καλό των ομάδων μας Βρες πού κρύβεται ο κίνδυνος στο σπίτι Το ταξίδι των μικροβίων Αγόρια και κορίτσια συνεργάζονται Συμμετέχω στο σχολείο… προσφέρω στην κοινότητα

Μπορείτε να μου πείτε τι έκανα χθες; Ο ξεχωριστός μου εαυτός (δεν ανταποκρίνεται…) Ο εαυτός μας… τι μένει ίδιο; Τι αλλάζει; (Μπορεί να εφαρμοστεί;) Η εφημερίδα της επιτυχίας (δεν ανταποκρίνεται…) Οι ομοιότητες και οι διαφορές μας (αμφιλεγόμενη) Αφίσες για όλους (παρακινδυνευμένη η εφαρμογή) Η πλαστελίνη που μιλάει (πολύ δύσκολη η εφαρμογή) Μαζί αποφασίζουμε (πολλά ερωτηματικά) Στις δράσεις του 6ου σχεδίου εργασίας κρίνεται απαραίτητη η προσφορά περισσότερων γνώσεων (π.χ. ποια τροφή μπορεί να αντικατασταθεί με άλλη, ποιες μπορεί να είναι οι πρώτες βοήθειες για έναν μικρό μαθητή, φωτογραφία πνεύμονα καπνιστή…)