Ανίχνευση απαιτήσεων χρηστών για υπηρεσίες ψηφιακών βιβλιοθηκών μέσα από ποιοτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις Άγγελος Μητρέλης 1, Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεματικής στην Εκπαιδευτική Διαδικασία του Πανεπιστημίου Πατρών Θάνος Στουραΐτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος Επιστημονικής.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Συστήματα πανταχού παρόντος υπολογιστή σε περιβάλλοντα υβριδικών βιβλιοθηκών Βερονίκης Σπύρος Τμήμα Αρχειονομίας- Βιβλιοθηκονομίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
EPublishing 6/ Βικτωρία Τσουκαλά, PhD Ιούνιος 2013 Η Πράξη “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας/Κοινωνικά Δίκτυα – Περιεχόμενο Παραγόμενο.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ • ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.
Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Εφαρμογή οnline υπηρεσιών πληροφόρησης στο Σύστημα Βιβλιοθηκών του ΑΠΘ Ξ. Αγορογιάννη, Ε. Κοσέογλου, Κ. Ξενίδου-Δέρβου 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ:  Υπηρεσίες Κινητής Διακυβέρνησης  Αξιολόγηση Ποιότητας Υπηρεσιών μέσω Κινητών Συσκευών Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας ΕΤΠΕ 2004 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Παπαδάτου Φιερούλα Φραντζή Μαρία Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης Πανεπιστήμιο Πατρών Ηλεκτρονικά Περιοδικά και Υπηρεσίες Διαδανεισμού: Αντίπαλοι ή.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Jigsaw: Τί είναι;.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
ΟΔΗΓΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟΜΕΑΣ : ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΑΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΘΥΡΑ: ανάπτυξη θεματικής πύλης πληροφόρησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τη χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα Γ’ ΚΠΣ / ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Προηγμένη Εφαρμογή Ιστού Διαχείρισης Δεδομένων Βιοεπιστημών Διπλωματική Εργασία του Γεωργίου Πρέκα ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
Τα PDAs Τα σενάρια Η αρχιτεκτονική & οι διεπαφές Το μοντέλο αξιολόγησης Η ανάλυση Αποτελέσματα Τα επόμενα βήματα 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
Διαχείριση Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Διεργασίες ψηφιακής επιμέλειας και το πρόγραμμα δράσης της Μονάδας Ψηφιακής Επιμέλειας Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο.
Η χρήση του περιεχομένου ως ψηφιακό περιεχόμενο Χρήστος Παπαθεοδώρου Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο & Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας,
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επίβλεψη συνεργατικών δραστηριοτήτων με Ταμπλέτα
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανίχνευση απαιτήσεων χρηστών για υπηρεσίες ψηφιακών βιβλιοθηκών μέσα από ποιοτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις Άγγελος Μητρέλης 1, Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος 1, Γιάννης Τσάκωνας 1,2, Χρήστος Παπαθεοδώρου 2 1 Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Πατρών. 2 Εργαστήριο Ψηφιακών Βιβλιοθηκών & Ηλεκτρονικής Δημοσίευσης, Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο. [angelo, leonidasp, 17 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

2/16 Δομή παρουσίασης Υπηρεσίες ψηφιακών βιβλιοθηκών –Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας / Υπηρεσίες συνεργατικής ανάκτησης πληροφορίας / Προηγούμενες μελέτες Ερευνητικά ζητούμενα Μεθοδολογία –Δείγμα / Υπηρεσίες / Πειραματική διαδικασία Αποτελέσματα Συμπεράσματα

3/16 Υπηρεσίες ψηφιακών βιβλιοθηκών Υπηρεσίες –Η ένωση των υπολογιστικών μηχανισμών, των μηχανισμών αποθήκευσης και των μηχανισμών επικοινωνίας. Πλαισιώνονται με λογισμικό ώστε να επεκτείνονται και να βελτιώνονται σε σχέση με της παραδοσιακής βιβλιοθήκης [Fox, 1993]. Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας –Θεωρούνται οι προηγμένες ή πρόσθετες υπηρεσίες που ένας πάροχος προσφέρει προκειμένου α) να ενισχύσει ένα προϊόν μέσα από μοναδικά χαρακτηριστικά β) να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη και γ) να ικανοποιήσει τις προηγμένες ανάγκες του. Υπηρεσίες συνεργατικής ανάκτησης πληροφορίας –Η συνεργατική ανάκτηση πληροφορίας περιλαμβάνει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων, άμεσα ή/και έμμεσα (π.χ. μέσω κειμένων) [Hansen & Jarvelin, 2005]. Συνδέεται με πτυχές της κοινής διαχείρισης πληροφοριακών πόρων.

4/16 Προηγούμενες μελέτες Αξιολόγηση –Απόδοση ή χρηστικότητα –Εργαλεία ανάκτησης πληροφορίας –Διεπαφή Μοντελοποίηση υπηρεσιών –Gonçalves [2004], Candela et al. [2006] Κύκλος πληροφοριακής συμπεριφοράς –Paepcke [1996], Khoo [2006], Gonçalves et al. [2007] Αξιολόγηση υπηρεσιών συνεργατικής ανάκτησης –Κοινοί χώροι εργασίας –Σύγχρονη επικοινωνία (chat) –Σχολιασμός

5/16 Ερευνητικά ζητούμενα Δύο άξονες: Επίδραση των υπηρεσιών ψηφιακών βιβλιοθηκών στην αύξηση της αποδοτικότητας των χρηστών και στην ικανοποίησή τους. –Αποτύπωση των υπηρεσιών στον κύκλο πληροφοριακής συμπεριφοράς. –Παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση των υπηρεσιών. Βαθμός αποδοχής και συμβολή υπηρεσιών υποστήριξης της συνεργασίας των χρηστών στη συνεργατική ανάκτηση πληροφορίας.

6/16 Μεθοδολογία - Δείγμα Έντεκα συμμετέχοντες –Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών & Τμήμα Μηχανικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Κριτήρια επιλογής –Συχνή χρήση ψηφιακών βιβλιοθηκών. –Ενασχόληση με θέματα ευχρηστίας και εξειδίκευση σε θέματα που άπτονται της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής.

7/16 Μεθοδολογία - Υπηρεσίες Αναζήτηση Βοήθεια Θησαυρός Chat Δίκτυο συγγραφέων Δημοφιλέστερα άρθρα Downloadable Citations My Clipboard Κοινοί χώροι εργασίας (Common spaces) My favourite journals Ιστορικό αναζήτησης Ενημερωτικά δελτία Σχετικοί όροι Σημειώσεις (Annotations) Θεματικός χάρτης (Topic map) Επικείμενα άρθρα Προσωπική βιβλιοθήκη Τέσσερις ψηφιακές βιβλιοθήκες: ACM Digital Library, IEEE Xplore, HighWire Press, Daffodil

8/16 Μεθοδολογία - Πειραματική διαδικασία Σεμινάριο –Παρουσίαση ψηφιακών βιβλιοθηκών –Ανάλυση πειραματικής διαδικασίας Φάση εξοικείωσης –Δίμηνη περίοδος εξοικείωσης Ερωτηματολόγια 1 ης φάσης (pre-task) –Βαθμός χρήσης –Επίγνωση των υπηρεσιών Ερωτηματολόγια 2 ης φάσης (post-task) –Ικανοποίηση σχετικά με την ευχρηστία –Χρησιμότητα και βαθμός χρήσης υπηρεσιών

9/16 Μεθοδολογία - Πειραματική διαδικασία Αποστολές (tasks) –Ανάθεση εργασιών για τη συγγραφή άρθρου –Δημιουργία ομάδων με διαφορετικά καθήκοντα Συνέντευξεις –Ημι-δομημένες –Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Πατρών –Μέση διάρκεια: 25’ –Καταγραφή συνέντευξης με video camera Ανάλυση με Activity Lens –Εργαλείο ανάλυσης δεδομένων εθνογραφικών/ποιοτικών μελετών –Ιεραρχική δόμηση δεδομένων

10/16 Αποτελέσματα - Γενικά Χρήστες –Θεωρούν τις ψηφιακές βιβλιοθήκες αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης. –Εξοικειωμένοι με την χρήση σύγχρονων και ασύγχρονων μέσων επικοινωνίας. –Οι μισοί από τους συμμετέχοντες θεωρούσαν σημαντική τη συνεργασία για την αναζήτηση πληροφοριών. –Προτιμούν μια ενιαία πλατφόρμα εργασίας, η οποία θα τους παρείχε όλες εκείνες τις λειτουργίες για την αναζήτηση και τη διαχείριση της πληροφορίας, δίχως να χρειάζεται να χρησιμοποιούν πολλά και διαφορετικά εργαλεία.

11/16 Αποτελέσματα – Υπηρεσίες / Φάσεις Κύκλος πληροφοριακής συμπεριφοράς από Goncalves et al. (2007). ‘‘What is a good digital library?’’: a quality model for digital libraries. Information Processing and Management 43(5),

12/16 Αποτελέσματα - Σκοπός / πλήθος Το πλήθος των υπηρεσιών που χρησιμοποιούνται είναι ανάλογο με τους λόγους χρήσης των ψηφιακών βιβλιοθηκών. –Χρήστες που κάνουν σε βάθος έρευνα χρησιμοποιούν μεγαλύτερο αριθμό υπηρεσιών, οι χρήστες που κάνουν απλή επισκόπηση ενός θεματικού πεδίου αρκούνται στην χρήση της αναζήτησης. Χρήστες που κάνουν ενδελεχή έρευνα τείνουν να συνεργάζονται περισσότερο συγκριτικά με αυτούς που απλά παρακολουθούν μια θεματική περιοχή.

13/16 Αποτελέσματα – Εργαλεία ΣΑΠ Κοινοί πληροφοριακοί χώροι –Χρησιμότητα: καθολική αποδοχή (λόγοι αποθήκευσης). –Ευχρηστία: προβληματισμός (αδυναμία δημιουργίας κοινού φακέλου, πρόσκλησης ατόμων, αποθήκευσης πλήρους κειμένου, απαίτηση ασφαλιστικών δικλείδων). Σύγχρονη επικοινωνία –Χρησιμότητα: αμφιβολίες (ανταλλαγή αρχείων). –Ευχρηστία: προβληματισμός (αδυναμία παρουσίασης μελών εντός σύνδεσης, δημιουργίας προφίλ, επιλογής ατόμων επικοινωνίας). Σχολιασμός Χρησιμότητα: αποδοχή. Ευχρηστία: προβληματισμός (υπερφόρτωση διεπαφής, ελλιπείς πληροφορίες, αδυναμία σχολιασμού στο πλήρες κείμενο).

14/16 Αποτελέσματα - Παράγοντες επιρροής Παράγοντες συστήματος –Χρηστικότητα Σχεδίαση διεπαφής Αισθητική –Απόδοση Αξιοπιστία αποτελεσμάτων Ταχύτητα απόκρισης Παράγοντες υπηρεσίας –Ομοιότητες ή επικαλύψεις που παρουσιάζουν οι υπηρεσίες. Προσωπικοί παράγοντες –Εμπειρίες –Ανάγκες –Ευκολία εκμάθησης

15/16 Συμπεράσματα Η δημιουργία νέων υπηρεσιών στις ψηφιακές βιβλιοθήκες δεν συνεπάγεται μεγάλη αποδοχή. Οι εξατομικευμένες υπηρεσίες χρησιμοποιούνται σε περίπτωση που οι ψηφιακές βιβλιοθήκες καλύπτουν συνολικά το περιβάλλον εργασίας και αναζήτησης πληροφοριών. Οι παράγοντες αποδοχής αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Η στροφή προς τη σύνθετη αναζήτηση σηματοδοτεί στροφή προς τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Η αναζήτηση πληροφοριών αλλάζει και μεταμορφώνεται σε μια κοινωνική διεργασία. Δεν συμβαίνει μέσα από ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα, αλλά μέσα από μεμονωμένες διαδικτυακές εφαρμογές.

16/16 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας. Επικοινωνία: