Δημοτικά Σχολεία: Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ και Αγίων Αναργύρων Λάρνακα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποδοχή της διαφορετικότητας
Advertisements

Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ)
“Σταγόνες ζωής, Ιστορίες για το βιβλίο του ΕΝΟ”
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Με πόση ασφάλεια χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο;
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΠΕΔΩΝ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ
Δημοτικό Σχολείο Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ (Κ.Β) Λάρνακα
Γ΄ Δημοτικό Μακεδονίτισσας «Στυλιανός Λένας» Λευκωσία
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΥΛΟΦΑΓΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Εκεί που είσαι ήμουν Και εκεί που είσαι θα’ρθω Υ. Γ: Να με περιμένεις
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΘΕΣΗ
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Χρήση του Kidspiration στα πλαίσια των Οικολογικών Δραστηριοτήτων Διαμάντω Γεωργίου Η΄ Δημοτικό Σχολείο Ομόνοιας (ΚΒ΄) Λεμεσού.
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
ΤΕΧΝΗ καινοτομώ και δημιουργώ. Σεμινάρια Μνημειακής Τέχνης Με στόχο την αισθητική διαμόρφωση του περιβάλλοντα σχολικού χώρου. Οι καθηγητές παρακολούθησαν.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
1 ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΕ SCRATCH ΤΜΗΜΑ ΣΤ1.
Ο μαθητής / τρια να μπορεί να (α) Πειραματίζεται και δημιουργεί πρωτότυπες και ενδιαφέρουσες συνθέσεις τελικής παρουσίασης για τα σχέδια κολλάζ που έχει.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΞΑΡΕΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ  114 μαθητές και 13 εκπαιδευτικοί  έτος ίδρυσης: 1980.
Οι μαθητές του Γ1,στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας,φωτογράφισαν τις αγαπημένες τους γωνιές στο σχολείο. Εργάστηκαν ομαδικά και μίλησαν για αυτές.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
ΔΑΣΚΑΛΑ : ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΙΤΛΟΣ: ΜΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΛΑΤΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : ΙΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΑΞΗ : Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ ΠΕ10.50 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΟΣΧΟΒΑ Γ.ΠΕ18.12-ΠΑΠΑΔΗΣ Δ.ΠΕ17.06.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Όνομα δασκάλου – Επίπεδο Χ
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
To Teach Curricular Subjects
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
1/Θ Νηπιαγωγείο Καραιΐκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημοτικά Σχολεία: Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ και Αγίων Αναργύρων Λάρνακα Δημοτικά Σχολεία: Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ και Αγίων Αναργύρων Λάρνακα Θέμα: Ψηφιδωτά με κεραμικά πλακάκια σε τοίχους των σχολείων Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Στέλιος Παπαμάρκου Διευθύντριες: Μάρθα Ερωτοκρίτου Χριστίνα Χατζηπαναγή Σχολική Χρονιά: 2005-2006

Σκεπτικό: Η δημιουργία ψηφιδωτών με κεραμικά πλακάκια σε τοίχους των σχολείων εντασσόταν στα πλαίσια εφαρμογής της ενότητας «Ψηφιδωτά» στο μάθημα της Εικαστικής Αγωγής. Τα παιδιά αφού έκαναν ψηφιδωτά μέσα στην τάξη με άλλα υλικά (π.χ. χοντρά χρωματιστά χαρτονάκια, βότσαλα, ψηφιδωτά σε Η/Υ) εργάστηκαν εκτός αίθουσας για να δημιουργήσουν με ένα διαφορετικό υλικό (κεραμικά πλακάκια). Η τοποθέτηση των ψηφίδων - οι οποίες είχαν ακανόνιστο σχήμα - έγινε με τυχαίο τρόπο απ’ ευθείας πάνω στον τοίχο.

Τρόπος και στάδια δημιουργίας ψηφιδωτού 1. Επιλογή του θέματος: Στην περίπτωση του σχολείου των Αγίων Αναργύρων το θέμα «Γη που περιμένει..» επιλέγηκε σε σχέση και με την ιστορία ίδρυσης του σχολείου από τον Μιχάλη Κακογιάννη μετά την εισβολή του ‘74 αλλά και από το γεγονός ότι η πλειονότητα των κατοίκων της περιοχής του συνοικισμού Κόκκινες προέρχονται από την επαρχία Αμμοχώστου και την Καρπασία. Τα παιδιά στα πλαίσια του μαθήματος έκαναν σχέδια-εισηγήσεις για το τι θα μπορούσε να απεικονίζει ένα ψηφιδωτό με θέμα τα κατεχόμενα μας μέρη. Στο τέλος αυτής της διαδικασίας και έχοντας μπροστά μας όλα τα σκίτσα, καταλήξαμε στην απεικόνιση ενός ανεμόμυλου – σύμβολο της γης της Αμμοχώστου.

Στην περίπτωση του σχολείου Εθνάρχης Μακάριος Γ΄ η επιλογή του θέματος «Πουλιά και ψάρια» έγινε μέσα από μια ενότητα που είχαν δουλέψει τα παιδιά στο μάθημα των Εικαστικών. Αφού τα παιδιά έκαναν έργα - με κεντρικό άξονα το πιο πάνω θέμα - χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά και τεχνικές (κολλάζ, σχέδια με φλομάστερ, ψηφιδωτά), εργάστηκαν με κεραμικά πλακάκια δημιουργώντας το ψηφιδωτό στους εξωτερικούς τοίχους του εργαστηρίου Τέχνης. 4

Τρόπος και στάδια δημιουργίας ψηφιδωτού 2. Σχέδιο: Το σχέδιο έγινε απ’ ευθείας πάνω στον τοίχο αφού πρώτα αφαιρέθηκε από αυτόν μέρος από την μπογιά και το τρίτο χέρι για να υπάρχει καλύτερη πρόσφυση της γόμας πλακιδίων σ’ αυτόν. 5

3. Κατασκευή ψηφιδωτού: Οι Στ΄ τάξεις που ενεπλάκησαν στη δημιουργία του ψηφιδωτού και στα δύο σχολεία χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων έως έξι παιδιών. Στην κάθε ομάδα ορίστηκαν υπευθυνότητες (υπεύθυνη υποομάδα για το σπάσιμο των πλακιδίων, υπεύθυνη υποομάδα για την ταξινόμησή τους κατά χρώμα-απόχρωση, υπεύθυνη υποομάδα για την τοποθέτησή τους με γόμα στον τοίχο) οι οποίες εναλλάσσονταν στην πορεία του χρόνου μεταξύ τους. ● Το σπάσιμο των πλακιδίων γινόταν με τη χρήση σφυριού και τα κεραμικά τοποθετούνταν μέσα σε μια παλιά πετσέτα για λόγους ασφαλείας (να μην πετάγονται μικρά θραύσματα στα παιδιά).

● Η γόμα πλακιδίων ετοιμαζόταν από τον εκπαιδευτικό και τοποθετείτο με σπάτουλα απ’ ευθείας στον τοίχο (όπου το επέτρεπε το σχέδιο), ή, όπου όχι, τα παιδιά με πλαστικά κουταλάκια τοποθετούσαν λίγη ποσότητα γόμας πίσω από κάθε ψηφίδα και μετά την κολλούσαν στον τοίχο.

3. Στάδια κατασκευής ψηφιδωτού: Δημοτικό Δημοτικό Αγίων Αναργύρων Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄

● Η εργασία της ψηφοθέτησης απ’ ευθείας στον τοίχο προσφέρει το πλεονέκτημα σε μαθητές και εκπαιδευτικό να βλέπουν κι από απόσταση την εξέλιξη της σύνθεσης και να κά- νουν τις αναγκαίες κάθε φορά προσθαφαιρέσεις. ● Στο σχολείο των Αγίων Αναργύρων οι συνάδελφοι ενεπλάκησαν με μεγάλη προθυμία στην ολοκλήρωση του ψηφιδωτού στα σημεία εκείνα που δεν μπορούσαν να φτάσουν να δουλέψουν τα παιδιά.

5. Εμπλοκή Συνδέσμου Γονέων : 4. Υλικά: κεραμικά πλακάκια, γόμα πλακιδίων (από Υλικά Οικοδομής), σφυρί, πετσέτα παλιά, πλαστικά δοχεία για την ανάδευση της γόμας με νερό, οδοντωτή σπάτουλα, πλαστικά κουταλάκια, αρμόστοκος. Σημ: (1) Η ετοιμασία της γόμας πρέπει να γίνεται λίγο πριν τοποθετηθούν τα πλακάκια στον τοίχο γιατί στεγνώνει σχετικά γρήγορα. (2) Ο αρμός τοποθετείται στο τέλος, κι αφού έχει τελειώσει η τοποθέτηση των ψηφίδων, με σπάτουλα και καθαρίζεται με ένα σφουγγάρι και νερό (η διαδικασία επαναλαμβάνεται 2-3 φορές μέχρι να καθαρίσουν οι ψηφίδες). 5. Εμπλοκή Συνδέσμου Γονέων : Η εμπλοκή του Συνδέσμου Γονέων ήταν πολύ υποβοηθητική και στα δύο σχολεία ιδιαίτερα όσον αφορά την οικονομική βοήθεια για αγορά των διαφόρων υλικών για τη δημιουργία των ψηφιδωτών.

6. Στάση μαθητών και εξωσχολικών – Δημιουργία κουλτούρας: Οι μαθητές εργάστηκαν με μεγάλη όρεξη για την δημιουργία και ολοκλήρωση του ψηφιδωτού. Ιδιαίτερα όταν αυτό τελείωσε ένιωθαν ότι άφησαν τη δική τους σφραγίδα στον χώρο του σχολείου. Το γεγονός ότι οι ίδιοι οι μαθητές δημιούργησαν το ψηφιδωτό αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το έργο τους να τύχει ιδιαίτερου σεβασμού κι από άτομα του εξωσχολικού χώρου που συνήθως επισκέπτονταν το σχολείο τα απογεύματα. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στα συγκεκριμένα έργα (αλλά και σ’ αυτά που ακολούθησαν τις επόμενες χρονιές από τους επόμενους εκταίους) δεν παρατηρήθηκε κανένα κρούσμα καταστροφικής επέμβασης ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον όπου παρατηρούνταν συχνά παραβατικά κρούσματα στο χώρο του σχολείου. Η συγκεκριμένη δράση δημιούργησε στο σχολείο μια κουλτούρα όπου οι απόφοιτοι κάθε χρονιάς ήθελαν να δημιουργούν μεγάλα έργα στους εξωτερικούς τοίχους του σχολείου. Έτσι οι πιο μικροί μαθητές περίμεναν να μεγαλώσουν για να έρθει η σειρά τους.