Το σχολείο μέσα από τον κινηματογράφο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ και η φιλοσοφική λίθος
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το αγαπημένο μου μάθημα
Διαχείριση της σχολικής τάξης
2 ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Παρουσίαση αποτελεσμάτων ερωτηματολογίου: «Επίδραση του κοινωνικού περιβάλλοντος στη ζωή του σχολείου» 2ο Γυμνάσιο Νέας.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Εφηβεία και σχολείο Πώς βλέπουν οι νέοι το σημερινό σχολείο και ποιο είναι το ιδανικό σχολείο γι’ αυτούς.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΙΤΛΟΣ: «ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ»
Καλοσωρίσατε στην ιστοσελίδα της τάξης μας! Εδώ μπορείτε να βλέπετε τα νέα της τάξης μας ή ακόμη και τα μαθήματα της ημέρας! Επίσης μπορείται να ανεβάζεται.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Διαχείριση Σχολικής Τάξης
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Ο ΡΟΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το σχολείο μέσα από τον κινηματογράφο

Ταινία: Harry Potter και η φιλοσοφική λίθοσ

Λίγα λόγια για την ταινία Πρόκειται για μια σχολή μαγείας, το Χόγκουαρτς Κεντρικοί ήρωες: Χάρι Πότερ, Ερμιόνη Γκρέιντζερ, Ρον Γουέσλι Πρωταγωνιστές: Ντάνιελ Ράντγκλιφ Έμμα Γουότσον Ρούπερτ Γκριντ Η ταινία γυρίστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2000

Μια πιο προσεκτική ματιά στην ταινία Ο ήρωας της ταινίας, είναι ο Harry Potter ο οποίος ζει με τους θείους του και τον ξάδερφό του. Όμως το παρελθόν του τον φέρνει σε μια σχολή μαγείας το Χόγκουαρτς. Το Χόγκουαρτς είναι μια σχολή μαγείας όπου οι μαθητές της χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες, μαθαίνουν μαγικά ξόρκια, να πετάνε με μαγικές σκούπες και κάνουν διάφορες μαθητικές δραστηριότητες. Μέσα σε αυτή τη σχολή ο Harry καταφέρνει να διακριθεί όχι μόνο ως μαθητής με τις ικανότητές του, αλλά και ως άνθρωπος με το ήθος και τη γενναιότητά του.

Μαθητέσ του χόγκουαρτσ Συμπεριφορά απέναντι στους καθηγητές (πειθαρχία, σεβασμός): Οι μαθητές σέβονταν τους καθηγητές τους. Εκτός από σεβασμό είχαν και πειθαρχεία η οποία ήταν κύριο μέλημα της σχολής αυτής. Παρόλα αυτά πολλές φορές οι μαθητές αυθαδίαζαν στους καθηγητές ή έφερναν αντιρρήσεις ανάλογα με τις απόψεις τους και φυσικά υπήρχαν κυρώσεις.

Μαθητέσ του χόγκουαρτσ Συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές / συμμαθήτριες: Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών ήταν και καλές και κακές. Όπως προαναφέρθηκε το σύστημα εκπαίδευσης του Χόγκουαρτς, απαιτούσε δημιουργία ομάδων. Αυτό σημαίνει ότι υπήρχε ανταγωνισμός (και μάλιστα σκληρός) μεταξύ μαθητών διαφορετικών ομάδων, ενώ μεταξύ μαθητών της ίδιας ομάδας υπήρχε αλληλοεκτίμηση και αλληλοσεβασμός. Αξίζει να σημειωθεί υπήρχαν ίχνη ρατσισμού λόγω διαφορετικότητας, όπως για παράδειγμα η περίπτωση της Ερμιόνης Γρέιντζερ την οποία μάλιστα χαρακτήριζαν λασποαίματη.

Μαθητέσ του χόγκουαρτσ Αρχές που έχουν από το σπίτι : Στην ταινία αυτή παρατηρούμε ότι υπάρχουν παραδείγματα οικογενειών, οι οποίες ωθούν τα παιδιά τους στον ανταγωνισμό. Παρόλα αυτά βλέπουμε και περιπτώσεις στις οποίες η οικογένεια είναι αγνή και έχει ως κύριο κανόνα τη δικαιοσύνη και το σεβασμό.

Μαθητέσ του χόγκουαρτσ Πώς βλέπουν το σχολείο: Λόγω του είδους της σχολής, είναι φανερό ότι οι μαθητές δεν την βλέπουν όπως οι σημερινοί μαθητές. Βρίσκουν το Χόγκουαρτς γοητευτικό τόσο για τις εγκαταστάσεις και τους ανθρώπους με τους οποίους συναναστρέφονται, όσο και για τις μαγικές ικανότητες τις οποίες αποκτούν.

Μαθητέσ του χόγκουαρτσ Επίδοση: Όσον αφορά την επίδοση των μαθητών, παρατηρούμε ότι υπάρχει μία ομάδα μαθητών η οποία ξεχωρίζει για τις επιδόσεις της. Αντιθέτως υπάρχουν και ομάδες μαθητών οι οποίες δείχνουν να είναι πιο αδύναμες σε σχέση με άλλες ομάδες.

Μαθητέσ του χόγκουαρτσ Πώς διασκεδάζουν: Για τη διασκέδαση των μαθητών διοργανώνονταν τραπέζια με όλων των ειδών τα εδέσματα, ενώ επιπλέον διασκεδάζουν παίζοντας επιτραπέζια, όπως το μαγικό σκάκι.

Μαθητέσ του χόγκουαρτσ Εμφάνιση μαθητών: Η κάθε ομάδα μαθητών είχε διαφορετική εμφάνιση. Η εμφάνιση της κάθε ομάδας διέφερε στο χρώμα και στο σήμα της κάθε ομάδας.

Καθηγητέσ του χόγκουαρτσ Συμπεριφορά καθηγητών απέναντι στους μαθητές (πως επιβάλλουν πειθαρχία, «όπλα εκφοβισμού», ευνοϊκή μεταχείριση μαθητών): Οι καθηγητές απαιτούν από τους μαθητές πειθαρχία και σεβασμό, αλλά ο καθένας με διαφορετικό τρόπο. Με κάθε ανυπακοή των μαθητών μειώνονται πόντοι από τις ομάδες τους. Σε κάποιες περιπτώσεις μαθητών υπάρχει ειδική μεταχείριση λόγω των γονέων τους.

Καθηγητέσ του χόγκουαρτσ Τρόπος διδασκαλίας (μιλάει μόνο ο καθηγητής, συμμετέχουν οι μαθητές κτλ.): Λόγω της διαφορετικότητας των μαθημάτων, τα παιδιά εκφράζουν το ενδιαφέρον τους συμμετέχοντας ενεργά στο μάθημα. Οι καθηγητές κατά τη διάρκεια του μαθήματος ακούν και απαντούν τις απορίες των μαθητών, οι οποίες μπορούν να αφορούν θέματα που δεν σχετίζονται με το μάθημα. Επιπλέον οι μαθητές παίρνουν χρήσιμες γνώσεις εφαρμόζοντας πρακτικά ότι μαθαίνουν υπό τις οδηγίες των καθηγητών τους.

Καθηγητέσ του χόγκουαρτσ Αξιολόγηση (πως εξετάζει ο καθηγητής τους μαθητές): Στην ταινία δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία τα οποία δείχνουν τον τρόπο εξέτασης των μαθητών από τους καθηγητές τους. Παρόλα αυτά υπάρχει περιορισμένος αριθμός σκηνών στις οποίες ο καθηγητής εξετάζει τις γνώσεις του μαθητή κάνοντάς του ερωτήσεις για το μάθημα της ημέρας.

Καθηγητέσ του χόγκουαρτσ Μόρφωση: Από την ταινία συμπεραίνουμε ότι σχεδόν όλοι οι καθηγητές κατέχουν άριστα τις απαιτούμενες γνώσεις μαγείας και αυτό το αποδεικνύουν ακόμη και μπροστά στους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι παραδειγματίζονται.

Καθηγητέσ του χόγκουαρτσ Εμφάνιση: Οι καθηγητές στο Χόγκουαρτς φοράνε τον χαρακτηριστικό μαύρο μανδύα εκτός από τον ανώτατο άρχοντα της σχολής, τον διευθυντή Ντάμπλντορ, του οποίου η εμφάνιση διαφέρει πάντοτε από αυτή των υπολοίπων καθηγητών.

Καθηγητέσ του χόγκουαρτσ Άνδρες ή γυναίκες καθηγήτριες: Στην σχολή αυτή δεν υπάρχουν διακρίσεις ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες στο θέμα του καθηγητή , αφού βλέπουμε πως διδάσκουν άνθρωποι και των δύο φύλων.

Καθηγητέσ του χόγκουαρτσ Ποιος είναι ο ρόλος του Διευθυντή: Ο ρόλος του διευθυντή (Άλμπους Ντάμπλντορ) είναι να προστατεύει τη σχολή και να επιβάλλει τη τάξη, αλλά και να επαινεί τις σωστές και ηθικές πράξεις. Αντίθετα κατακρίνει και καταδικάζει τις κακές πράξεις.

Χόγκουαρτσ Μαθήματα: Τα μαθήματα που διδάσκονται στη σχολή αυτή είναι : κατασκευή φίλτρων, μαγικά ξόρκια, γενικές γνώσεις για τα φίλτρα.

Χόγκουαρτσ Εκδρομές, δραστηριότητες: Από την ταινία η μόνη δραστηριότητα που φαίνεται να έχουν οι μαθητές του Χόγκουαρτς είναι το κουίντιτς, ένα άθλημα που παίζεται με μαγικές σκούπες. Το κουίντιτς παίζεται κάθε χρόνο και η νικήτρια ομάδα κερδίζει πρόσθετους βαθμούς στην τελικά βαθμολογία της σχολής. Για το λόγο αυτό, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος κάθε χρονιά.

Χόγκουαρτσ Σχολικές εγκαταστάσεις (Πως είναι το κτίριο, οι αίθουσες, υλικοτεχνικές υποδομές, παροχές κτλ.): Το κτήριο της σχολής αποτελείται από πολλές αίθουσες και δωμάτια, όπου γίνονται τα μαθήματα και μένουν τα παιδία αντίστοιχα. Υπάρχουν επίσης και αρκετοί κοιτώνες που χρησιμοποιούνται ως υπνοδωμάτια. Η κάθε αίθουσα είναι εξοπλισμένη ανάλογα με το μάθημα που διδάσκεται σε αυτή.

Συμπεράσματα για το εκπαιδευτικό σύστημα και διαφορέσ με το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα Από την ταινία αυτή συμπεραίνουμε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της συγκεκριμένης σχολής είναι αρκετά αυστηρό και σε συνεργασία με τον ανταγωνισμό, που υπάρχει ανάμεσα στους μαθητές, οι ίδιοι οι μαθητές έρχονται σε ένα καλό επίπεδο τόσο γνώσεων όσο και συμπεριφοράς. Η πειθαρχεία και η εργατικότητα, όπως φαίνεται στην ταινία, είναι απαραίτητος ``εξοπλισμός`` για κάθε μαθητή προκειμένου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης σχολής. Οι διαφορές με το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα ποικίλουν. Κυριότερη αυτών μοιάζει να είναι ο τρόπος διδασκαλίας. Στην ταινία βλέπουμε ότι κάθε νέα γνώση που αποκτά κάθε μαθητής εξασκείται αμέσως μετά σε διάφορα πειράματα και δραστηριότητες. Αντιθέτως στο δικό μας σύστημα οι γνώσεις είναι περιορισμένες και δεν εξασκούνται άμεσα από το μαθητή. Όπως προαναφέρθηκε, η συμπεριφορά των μαθητών στο Χογκουαρτς (η σχολή) είναι πιο κόσμια σε σχέση με το δικό μας σύστημα, αλλά παρόλα αυτά υπάρχουν και εξαιρέσεις.

Ο χαρι ποτερ και η φιλοσοφικη λιθοσ Εργασία από τους: Κουρτέλη Τόλη Σίσκα Κατερίνα Χρονόπουλο Πάνο Κώστα Μπότσικα Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αρχανιώτη Γεωργία