Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
Α’ Λυκείου Ερευνητική εργασία
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Μονογραφίες Επαγγελμάτων
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ Σχολικό έτος
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ικανότητες και δεξιότητες.
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Μιχάλης Μιχαλόπουλος Οικονομολόγος
Μια διαγραμματική παρουσίαση των όρων
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Comenius 1.  Επιστημονικά Αποτελέσματα από: › Καθηγητή Θεόδωρου Κατσανέβα › Career Gate Test  Προβλέψεις των προοπτικών στην ελληνική αγορά εργασίας.
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Μονογραφία Επαγγέλματος
Κριτήρια επιλογής επαγγέλματος
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Τρόποι ζωής και επαγγέλματα Δημοτικό Σχολείο ………. Στ΄ τάξη Μάιος 2008.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
Ερευνητική Εργασία Α΄τετραμήνου. Οικονομική κρίση και παράγοντες που επηρεάζουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΑΞΗ: Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
Βιολογία Γυμνασίου.
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η Θεωρίες Κινήτρων
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
1.
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Εργασία των μαθητών του Β3
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Από τον παιδίατρο, Κωνσταντίνο Τρογάδη
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να επιβιώσουμε, να αναπτύξουμε κλίσεις και δεξιότητες και να αποκτήσουμε καλύτερη ποιότητα ζωής. Υπάρχουν πολλά είδη επαγγελμάτων ανάλογα με τις ικανότητες, τις αξίες και το είδος της εργασίας που ασκείται. Όπως για παράδειγμα υπάρχουν τα χειρωνακτικά, τα πνευματικά, τα ελεύθερα, τα λειτουργικά, τα κοινωνικά, τα επιστημονικά, τα τεχνικά, τα ερευνητικά και άλλα επαγγέλματα. Όταν διαλέγουμε ένα επάγγελμα, διαλέγουμε έναν τρόπο ζωής, γιατί αυτό αλλάζει και διαμορφώνει τη ζωή μας. Θα πρέπει το επάγγελμα που έχουμε επιλέξει να μας γεμίζει και να μας ικανοποιεί. Να είναι δημιουργικό, ενδιαφέρον και σύμφωνο με τις ικανότητες και τις κλίσεις μας. Γιατί έτσι θα γίνουμε αποδοτικοί στην εργασία μας και ωφέλιμοι στο κοινωνικό σύνολο. Διαφορετικά θα μας προκαλεί δυσαρέσκεια, πόνο άγχος, ψυχική κόπωση, αντικοινωνική συμπεριφορά και πλήξη.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Η επιλογή επαγγέλματος στην εποχή μας είναι κρίσιμη και εξαιρετικά δύσκολη απόφαση. Εξαιτίας των τεχνολογικών και οικονομικών εξελίξεων που συντελούνται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, το μέλλον αρκετών επαγγελμάτων είναι αβέβαιο, πολλά επαγγέλματα θεωρούνται κορεσμένα, σ’ άλλα ο ανταγωνισμός εντείνεται, ενώ για την άσκηση νέων επαγγελμάτων απαιτούνται επιστημονικές γνώσεις, ειδικά επαγγελματικά εφόδια και ικανότητες. Κι όμως, αυτή την απόφαση πρέπει ο άνθρωπος να την πάρει από την εφηβική κιόλας ηλικία του.

Τα κριτήρια με τα οποία πρέπει να επιλέξουμε ένα επάγγελμα είναι πολλά: Αν αυτό ανταποκρίνεται στις κλίσεις, τα ταλέντα και τα ενδιαφέροντά μας. Αν μας αποφέρει ένα ικανοποιητικό εισόδημα. Αν μας εξασφαλίζει κάποιες προοπτικές εξέλιξης στο μέλλον (π.χ. αν παρατηρείται υψηλό ποσοστό ανεργίας θα πρέπει να το αποφύγουμε). Αν θέλουμε να συνεχίσουμε το επάγγελμα των γονιών μας (π.χ. να συνεχίσουμε την οικογενειακή επιχείρηση στις περιπτώσεις που υπάρχει). Αν συνδέεται με κάποια προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο (π.χ. το επάγγελμα του γιατρού). Αν το περιβάλλον μέσα στο οποίο θα εργαζόμαστε μας ικανοποιεί (π.χ. αν δουλεύουμε σε γραφείο, εργοστάσιο κ.λ.π.).

Το ενδιαφέρον για την απόκτηση γνώσεων ή την άσκηση μιας δεξιότητας Το ενδιαφέρον για την απόκτηση γνώσεων ή την άσκηση μιας δεξιότητας. Αναζήτηση επαγγέλματος που δίνει την ευκαιρία για την απόκτηση νέων γνώσεων. Η δυνατότητα της άσκησης μιας δεξιότητας ή η ικανοποίηση από την πραγμάτωση έργου που είναι προϊόν της δεξιότητας αυτής. Το πιο σημαντικό κριτήριο θεωρείται αυτό που αναφέρεται στις κλίσεις και τα ταλέντα μας. Αν επιλέξουμε ένα επάγγελμα μόνο για τα χρήματα ή το κύρος που προσφέρει, τότε είναι πολύ πιθανόν να νιώθουμε δυστυχισμένοι και ανικανοποίητοι. Το σίγουρο όμως είναι ότι σε κάθε επάγγελμα θα πρέπει να τηρούνται κάποιες προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα ο εργαζόμενος να αμείβεται ικανοποιητικά σύμφωνα με τις υπηρεσίες που προσφέρει, να προστατεύονται τα δικαιώματά του, η εργασία του να του εξασφαλίζει ελεύθερο χρόνο κ.λ.π..

Άλλα κριτήρια είναι: Οικογένεια: Οι γονείς επηρεάζουν την προσωπικότητα των παιδιών τους. Η κοινωνική θέση, η οικονομική κατάσταση και το πνευματικό επίπεδο των γονιών τους επηρεάζουν τους εφήβους να επιλέξουν το μελλοντικό τους επάγγελμα. Οι γονείς κερδίζουν την εμπιστοσύνη των παιδιών τους αν υπάρχει αρμονική σχέση μεταξύ τους, γιατί μόνο έτσι μπορούν να κάνουν τη σωστή επιλογή. Σχολείο: Η εκπαίδευση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επαγγελματικού προσανατολισμού των νέων, γιατί διαπαιδαγωγεί και κοινωνικοποιεί τους νέους. Μέσα από το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού μαθαίνουν τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα του κάθε επαγγέλματος, γιατί έτσι αποκτούν αυτογνωσία.

Πολιτεία (Κράτος): Η ενημέρωση των νέων μέσα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και την καθοδήγηση της Πολιτείας, μπορούν να βοηθήσουν στη σωστή επιλογή επαγγέλματος και την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Εκτός από τα Ανώτερα και Ανώτατα Επιστημονικά Ιδρύματα, υπάρχουν και άλλες διέξοδοι για τους αποφοίτους Λυκείου. Αν βρίσκεται “ ο κατάλληλος άνθρωπος, στην κατάλληλη θέση” τότε θα βρεθεί λύση στο κοινωνικό και εθνικό πρόβλημα της ανεργίας των νέων. Η προσωπικότητα κάθε νέου: Ο ίδιος ο νέος θα πρέπει να επιλέγει το επάγγελμά του υπεύθυνα και ρεαλιστικά. Να βρίσκει τις έμφυτες κλίσεις του, τις σωματικές και πνευματικές του ικανότητες. Να γνωρίζει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Να ενημερώνεται για τα κορεσμένα επαγγέλματα. Να στηρίζεται στην θέληση, στην αυτοπεποίθηση και στην πρωτοβουλία του. Να είναι ήρεμος ψυχικά και πνευματικά. Να επιλέγει υποκειμενικά και αντικειμενικά.

Ένα επάγγελμα θα πρέπει να μας προσφέρει: Αναγνώριση από τους άλλους. Μια ευκαιρία να συναναστρεφόμαστε με κόσμο. Αίσθημα επιτυχίας. Οικονομική άνεση. Απουσία πιέσεων. Αρκετό ελεύθερο χρόνο. Μια ζωή γεμάτη δράση. Ταξίδια. Ασφάλεια και μονιμότητα. Υπευθυνότητα. Ευκαιρία να αναπτύξουμε την προσωπικότητα μας και να αποφασίζουμε για τη ζωή μας.

…Ποιες άλλες αξίες όμως επιδιώκουν να υλοποιήσουν οι άνθρωποι με ένα επάγγελμα;… Υλικές αξίες: Σταθερό και ικανοποιητικό εισόδημα που εξασφαλίζει οικονομική ανεξαρτησία και άνετη διαβίωση. Επαγγελματικό κύρος: Για την ικανοποίηση του αυτοσυναισθήματος, την αναγνώριση από το στενό κύκλο εργασίας και την ευρύτερη κοινότητα που ζει το άτομο ή μεταξύ ανθρώπων που θεωρεί σπουδαίους. Ενδιαφέρον για την απόκτηση γνώσεων ή την άσκηση μιας δεξιότητας: Αναζήτηση επαγγέλματος που δίνει την ευκαιρία για την απόκτηση νέων γνώσεων, τη δυνατότητα της άσκησης μιας δεξιότητας ή την ικανοποίηση από την πραγμάτωση έργου που είναι προϊόν της δεξιότητας αυτής. Αυτονομία – Ανεξαρτησία: Επάγγελμα που εξασφαλίζει ευκαιρίες για την ανάληψη ευθυνών και πρωτοβουλίας, αυτονομία και ανεξαρτησία δράσεως.

Προσφορά υπηρεσιών στους άλλους: Αναζήτηση επαγγελμάτων που δίνουν τη δυνατότητα προσφοράς βοήθειας προς τους συνανθρώπους. Κοινωνικότητα: Επαγγέλματα που δίνουν την ευκαιρία συνεργασίας ή παράλληλης εργασίας με συναδέλφους ή τη δυνατότητα επαφής με πολύ κόσμο. Δημιουργικότητα – Πρωτοτυπία: Επαγγέλματα που δίνουν τη δυνατότητα σ’ αυτόν που τα ασκεί να εκφράζει τις ιδέες του με δημιουργικό και πρωτότυπο τρόπο. Ελεύθερος χρόνος: Πολλά άτομα διαλέγουν ένα επάγγελμα με βασικό κριτήριο το πόσο ελεύθερο χρόνο θα τους αφήνει να ασχοληθούν με κάτι άλλο.

…και ποιες επιδράσεις έχει στη ζωή ενός ανθρώπου; Όταν διαλέγουμε ένα επάγγελμα θα πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι αυτό επηρεάζει και διαμορφώνει τη ζωή μας. Με άλλα λόγια, διαλέγοντας ένα επάγγελμα διαλέγουμε έναν τρόπο ζωής. Ένα επάγγελμα μας επηρεάζει: Με το ποσό των χρημάτων που κερδίζουμε. Με τις επαφές και τις παρέες που κάνουμε. Με τις ευκαιρίες που μας δίνονται για να αποκτήσουμε γνώσεις και ικανότητες και να αναλάβουμε ευθύνες. Με τον ελεύθερο χρόνο που μας αφήνει με την οικογένεια μας ή τα χόμπυ μας. Με το να μας ασκεί την αυτοπειθαρχία, την αγάπη της τάξης, την ενσυνείδητη εργασία και την δημιουργικότητα. Με το να μας παρέχει την ευκαιρία να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας, να συμμετέχουμε σε κοινωνικά έργα και έτσι να μας χαρίζει ένα αίσθημα πληρότητας.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : Χαρίλαος Κοτρώτσιος Δημοσθένης Κυρίτσης Αντώνης Μπατζογιάννης Β3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2012