Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΕΙΡΗΝΗ Η ΑΘΗΝΑΙΑ.
Advertisements

«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ 726 – 843 μ.Χ.
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την Πρωτεύουσα
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Εικονομαχία Με τον όρο Εικονομαχία εννοείται μεγάλη μεταρρυθμιστική κίνηση που ξέσπασε στο Βυζαντινό Κράτος τον 8ο και 9ο αι. που από θρησκευτική εξελίχθηκε.
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
5. Η Εικονομαχία ( ).
Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται κεφ. 23
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
Η βασιλεια του ΜιχαΗλ Γ’
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ:ΧΡΕΠΠΑ ΛΙΑΝΑ &ΑΔΑΜΟΥ ΝΑΤΑΣΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Τον 8ο αι. άρχισε να συζητείται έντονα.
EIKONOMAXIA( ) Γκεντζογλάνη Μαρία 02/12/2014.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Στις αρχές του 9ου αιώνα οι Βούλγαροι κατοικούσαν στο Βυζάντιο με την υποχρέοση να εμποδίζουν άλλους λαούς να κατοικούν εκεί. Αυτοί δεν το έκαναν και.
Η μάχη του Ματζικέρτ [1071].
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Νικόλας Δεπούντης
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
ΘΕ 5: Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες Φώτης Έξαρχος Β’1.
Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βουλγάρους και τους Ρώσους
Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015
7. Σλάβοι και Βούλγαροι.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
Βυζαντινή Αγιογραφία Κώστας Μπάρτζης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δμητικό Σχολείο Θεσ/νικης Ε2.
Οι σταυροφορίες και η πρώτη άλωση της Πόλης.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Τσεκούρας Γιώργος Β΄  Ο όρος Εικονομαχία αναφέρεται στην θεολογική και πολιτική διαμάχη που ξέσπασε στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος κατά το.
Η βυζαντινή Κύπρος Κεφάλαιο 37 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Σχέσεις Βυζαντίου Δύσης Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων portobuffalo.blogspot.com.
Περί πηγών Διάκριση έργου φιλολόγου και ιστορικού στην αξιοποίηση των πηγών Είδη πληροφοριών που αντλούμε από τις πηγές και που αποδελτιώνουμε: Περί κοινωνίας,
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
Δυναστεία των Μακεδόνων Οι Μακεδόνες αυτοκράτορες κυβερνούν για 200 χρόνια την αυτοκρατορία. Κάνουν αλλαγές στη διοίκηση και τη νομοθεσία. Βασίλειος Α'
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
Η Βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής Ιστορία β΄ γυμνασίου.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
Β΄ φαΣη τηΣ εικονομαχιαΣ
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
ΠΛΑΚΑ.
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
Εικονομαχία Α’ Φάση
Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΥΘΜΗΣΗ ΣΤΟΝ 16 ΑΙΩΝΑ
Η κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.

Ποια τα χρονικά όρια της κάθε φάσης της Εικονομαχίας; Α’ Περίοδος της Εικονομαχίας(726-787) Β’ Περίοδος της Εικονομαχίας (814-842)

οι αυτοκράτορες που σχετίστηκαν με κάθε φάση της και τα μέτρα πήραν. Α’ Περίοδος της εικονομαχίας ο Λέων Γ΄ : Ο Λέων διέταξε έναν αξιωματικό του (σπαθαροκανδιδάτο) να απομακρύνει την εικόνα του Χριστού, που ήταν αναρτημένη στη Χαλκή πύλη των ανακτόρων, και να αναρτήσει στη θέση της τον «τρισόλβιο τύπο του σταυρού» καθώς και εγχάρακτο εξάστιχο επίγραμμα. Μ’ αυτόν τον τρόπο δοκίμαζε τις διαθέσεις του λαού της πρωτεύουσας προς την εικονομαχική του πολιτική. Προκλήθηκε έκρηξη της λαϊκής οργής και το εξαγριωμένο πλήθος σκότωσε τον αυτοκρατορικό απεσταλμένο επί τόπου. Κωνσταντίνος Ε΄ : Μετά την οριστική του επικράτηση, ο Κωνσταντίνος απέβλεπε στη σύγκληση εκκλησιαστικής συνόδου που θα επικύρωνε τις εικονομαχικές αντιλήψεις του. Τοποθέτησε λοιπόν στην ανώτερη εκκλησιαστική ιεραρχία πρόσωπα με εικονομαχικές απόψεις και ταυτόχρονα ο ίδιος επιδόθηκε σε συγγραφική δραστηριότητα σε θεολογικά ζητήματα, συγγράφοντας περίπου δεκατρείς πραγματείες.

Κωνσταντίνος Ε΄ : Μετά την οριστική του επικράτηση, ο Κωνσταντίνος απέβλεπε στη σύγκληση εκκλησιαστικής συνόδου που θα επικύρωνε τις εικονομαχικές αντιλήψεις του. Τοποθέτησε λοιπόν στην ανώτερη εκκλησιαστική ιεραρχία πρόσωπα με εικονομαχικές απόψεις και ταυτόχρονα ο ίδιος επιδόθηκε σε συγγραφική δραστηριότητα σε θεολογικά ζητήματα, συγγράφοντας περίπου δεκατρείς πραγματείες.

Λέων Γ' & Κωνσταντίνος Ε‘

Β’ Περίοδος της Εικονομαχίας (814-842) Λέων Ε΄ ο Αρμένιος: Εξασφαλίζοντας την αυτοκρατορία από τον εξωτερικό κίνδυνο, ο Λέων Ε' άρχισε να εφαρμόζει το μεταρρυθμιστικό και εικονομαχικό πρόγραμμα των Ισαύρων, γνωρίζοντας ότι πολλοί πίστευαν ότι η εικονομαχία ήταν συνδεδεμένη με την επιτυχία του στρατού και την βελτίωση του κράτους. Αποφάσισε λοιπόν να επαναφέρει το ζήτημα της εικονομαχίας προκαλώντας την αντίδραση του Πατριάρχη Νικηφόρου, ο οποίος επέμενε ότι η εικονομαχία είχε καταδικαστεί με την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο

Θεοδώρα: Η Θεοδώρα, με τη βοήθεια των συμβούλων της και κυρίως του Βάρδα και του Θεόκτιστου, κυβέρνησε με αποτελεσματικότητα ως το 855. Επανέφερε με ηπιότητα και μεθοδικότητα τα ψηφίσματα της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, απομακρύνοντας τον εικονομάχο Πατριάρχη Ιωάννη Ζ΄ Γραμματικό και αποκαθιστώντας τις εικόνες. Πέτυχε σημαντικές νίκες κατά των Αράβων και των Σαρακηνών, ενώ ενίσχυσε γενικά το στρατό με σωστή διαχείριση και κονδύλια. Δίωξε Παυλικιανή μονοφυσιτική αίρεση που άνθιζε τότε στην Αρμενία και αποτελούσε σημαντική στρατιωτική απειλή.ώρα:

ΘΕΟΔΩΡΑ

Μιχαήλ Γ΄: Με τη ενηλικίωσή του το 855 ο Μιχαήλ Γ΄ έδωσε δείγματα κακίας. Φαίνεται ότι συμμετείχε σε συνωμοσία με την οποία θανατώθηκε ο Θεόκτιστος, ισχυροποιώντας έτσι την εξουσία του έναντι των συμβούλων της μητέρας του. Ο Μιχαήλ καθαίρεσε τον Πατριάρχη Ιγνάτιο και τον αντικατέστησε με έναν λαϊκό, τον Φώτιο, πολύ μορφωμένο και ικανό άνθρωπο. Αμέσως αυτός βρέθηκε σε αντιπαράθεση με τον Πάπα Νικόλαο Α΄ για θέματα πρωτοκαθεδρίας, δικαιοδοσίας επί των νεοφωτισθέντων Σλάβων και για το «filioque». Μετά τη δολοφονία του Βάρδα το 866 ο Μιχαήλ Γ΄ προσέλαβε ως συμβασιλέα τον παρακοιμώμενο Βασίλειο και αργότερα Αυτοκράτορα Βασίλειο Α΄ τον Μακεδόνα.

Πώς έληξε η κάθε φάση. Α περίοδος Το 787 μ.Χ συγκλήθηκε από την Ειρήνη την Αθηναία η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος που αναστήλωσε τις εικόνες και ακύρωσε τις αποφάσεις της συνόδου της Ιέρειας. Β περίοδος Η σύνοδος του 843 προχώρησε στην οριστικά αποκατάσταση και αναστήλωση των εικόνων.

Ποιες ήταν οι συνέπειές της. Τα συμπεράσματα για το Ζήτημα της Εικονομαχίας σε συνεχές Ιστορικό κείμενο είναι τα εξής: Από την αρχή της Ιστορίας της εκκλησίας υπήρχαν κάποιοι που ήταν αντίθετοι στην χρήση εικόνων. Αυτοί βρίσκονταν κυρίως στον κύκλο των αιρετικών (όπως οι νεστοριανοί, οι μονοφυσίτες, οι παυλικιανοί ) Το Ισλάμ και ο Ιουδαϊσμός που ήταν αντίθετοι στην χρήση εικόνων για το θεό. Η Εικονομαχία ήταν αίρεση, γιατί το ζήτημα της εξεικόνισης ή μη του προσώπου Του Ιησού Χριστού ανάγεται στην πραγματικότητα στο ερώτημα τι ήταν ο Χριστός. Η Ζ’ οικουμενική Σύνοδος 787 καταδίκασε την εικονομαχία ως

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας ως θέμα της λαϊκής βυζαντινής εικονογραφίας

ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΖΑΦΕΙΡΕΝΙΑ ΡΕΖΝΤΑ ΜΑΡΚΕΛΑ ΝΤΕΛΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΓΙΑ ΕΛΤΟΝ