Άγγελος Μάρκος Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ «Πώς θα τους το διδάξω;»
Advertisements

© 2002 Thomson / South-Western Slide 2-1 Κεφάλαιο 2 Διαγράμματα και Γραφήματα Περιγράφικής Στατιστικής.
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Παράγοντες που διαμορφώνουν τις στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για σκοπούς.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
EDUC 612 Ανωτερες μορφες στατιστικης αναλυσησ
1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Ιούνιος 2009 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Έρευνα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα Αθήνα 9 Νοεμβρίου ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Ο.Φο.Μ. Ι.Ο.Φο.Μ. – Π.Μ.Σ. Φορολογία και Ελεγκτική.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΕΠΙΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Η έρευνα αυτή συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στα.
Αναγνώριση Προτύπων.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσι τηλ.: fax:
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
3:11:52 PM Α. Λαχανάς.
© 2002 Thomson / South-Western Slide 1-1 Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στη Στατιστική με τη χρήση του Excel.
Factorial Analysis of Variance – Παραγοντική Ανάλυση Διακύμανσης
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Επιδημιολογικά Στοιχεία:
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Μάρτιος 2009 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ για την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ 2014 Απρίλιος 2014.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ 2007 ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΛΟΓΕΣ ΜΑΚ 1.Γ. Παπανικολάου (n= 71) 2.Ευαγγελισμός (n= 60) 3.Άγ. Σάββας,
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Επίλυση Προβλημάτων με Η/Υ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Τμήμα Διοίκησης Τεχνολογίας - 9/2/ Μάνος Ρουμελιώτης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία Ο Μηχανισμός των.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Κληρονομικότητα.
ΕΡΕΥΝΑ στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Νοέμβριος 2013.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων τεστ με τη χρήση της παραγοντικής ανάλυσης των αντιστοιχιών: πειραματική εφαρμογή Εισηγητής: Αντώνης Βεντούρης Αριστοτέλειο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άγγελος Μάρκος Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Εφαρμογές της Παραγοντικής Ανάλυσης των Αντιστοιχιών (Correspondence Analysis) Άγγελος Μάρκος Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα

Περιεχόμενο Παρουσίασης Η θέση της Παραγοντικής Ανάλυσης των Αντιστοιχιών (Correspondence Analysis - CA) στο Χάρτη των Πολυμεταβλητών Μεθόδων 2 + 2 Εφαρμογές της CA Αντιλήψεις για την Υγεία (1) Αντιλήψεις για την Υγεία (2) Αντιλήψεις για την Επιστήμη (1) Αντιλήψεις για την Επιστήμη (2) Το Λογισμικό της CA Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 1

Πολυμεταβλητή Ανάλυση Δεδομένων Οι μέθοδοι της Πολυμεταβλητής Ανάλυσης Δεδομένων διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, ως προς το είδος των μεταβλητών και το ζητούμενο της ερευνητικής εργασίας. [via] Greenacre (2009) Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 2

Διερευνητικές Μέθοδοι Μέθοδοι που αποκαλύπτουν συνεχείς δομές (παράγοντες, κλίμακες, διαστάσεις…) Μέθοδοι που αποκαλύπτουν διακριτές δομές (συστάδες, ομάδες, διαμερίσεις…) Ανάλυση Συστάδων Παραγοντικές μέθοδοι Παραγ. Ανάλυση Αντιστοιχιών (CA) Ανάλυση σε Κύριες Συνιστώσες (PCA) Ανάλυση Παραγόντων (FA) Ιεραρχικές HCA Μέθοδοι Κλιμακοποίησης Κλασική Κλιμακοποίηση (CS) Πολυδιάστατη Κλιμακοποίηση (MDS) Μη Ιεραρχικές k-means Βασική Έννοια: Απόσταση Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 3

Η Παραγοντική Ανάλυση των Αντιστοιχιών Χρησιμοποιείται για τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ δύο ή περισσότερων κατηγορικών μεταβλητών, χωρίς τη διάκριση αυτών σε εξαρτημένες και ανεξάρτητες και χωρίς αυστηρές a priori παραδοχές σχετικά με τη θεωρητική κατανομή που ακολουθούν τα δεδομένα και οι παράμετροι του υπό μελέτη πληθυσμού ή πληθυσμών. Κατάλληλοι Πίνακες Εισόδου Διμεταβλητή περίπτωση: Πίνακας συνάφειας δύο ή περισσότερων μεταβλητών με μη αρνητικά στοιχεία. Πολυμεταβλητή περίπτωση: Λογικός πίνακας (0-1) ή γενικευμένος πίνακας συμπτώσεων (Burt). Βρίσκει εφαρμογές σε όλο σχεδόν το φάσμα των επιστημονικών πεδίων. Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 4

Κωδικοποίηση των Δεδομένων Αρχικός Πίνακας Δεδομένων «αντικείμενα x μεταβλητές» Λογικός Πίνακας (0-1) Πίνακας Burt Πίνακας Συνάφειας Μπορεί να θεωρηθεί ως μια Πολυμεταβλητή Στατιστική Μέθοδος μείωσης των διαστάσεων του αρχικού χώρου από τον οποίο περιγράφεται το υπό μελέτη φαινόμενο, με την ελάχιστη δυνατή απώλεια πληροφορίας. Κατά τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ δύο ή περισσότερων μεταβλητών, η συνήθης διαδικασία του ελέγχου υποθέσεων αντικαθίσταται από τη γεωμετρική ερμηνεία των γραφικών αποτελεσμάτων, τα οποία παράγονται από την εφαρμογή της μεθόδου. Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 5

Εφαρμογή 1. Απλός Πίνακας Συνάφειας Δύο Μεταβλητών Δεδομένα: Αντιλήψεις για την Υγεία Πίνακας 1. Προσωπική Αντίληψη της Κατάστασης Υγείας 6371 Ατόμων Κατάσταση Υγείας Ηλικία Πολύ Καλή Καλή Μέτρια Κακή Πολύ Κακή 16-24 243 789 167 18 6 25-34 220 809 164 35 35-44 147 658 181 41 8 45-54 90 469 236 50 16 55-64 53 414 306 106 30 65-74 44 267 284 98 20 75+ 136 157 66 17 Πηγή: Spanish National Health Survey, 1997 Ερευνητικό Πρόβλημα: Η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην ηλικία και την προσωπική αντίληψη της κατάστασης υγείας. Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 6

Εφαρμογή 1. Απλός Πίνακας Συνάφειας Δύο Μεταβλητών Δεδομένα: Αντιλήψεις για την Υγεία Πίνακας 1. Προσωπική Αντίληψη της Κατάστασης Υγείας 6371 Ατόμων Κατάσταση Υγείας Ηλικία Πολύ Καλή Καλή Μέτρια Κακή Πολύ Κακή 16-24 243 789 167 18 6 25-34 220 809 164 35 35-44 147 658 181 41 8 45-54 90 469 236 50 16 55-64 53 414 306 106 30 65-74 44 267 284 98 20 75+ 136 157 66 17 Πηγή: Spanish National Health Survey, 1997 χ2 = 894,861, df = 24, p < 0,000 Ο στατιστικός έλεγχος χ2 δείχνει της ύπαρξη σχέσης ανάμεσα στις δύο μεταβλητές. Που όμως οφείλεται αυτή η σχέση; Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 7

Εφαρμογή 1. Απλός Πίνακας Συνάφειας Δύο Μεταβλητών Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 8

Εφαρμογή 1. Απλός Πίνακας Συνάφειας Δύο Μεταβλητών Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 9

Εφαρμογή 2. Πίνακας Συνάφειας με Τρεις Μεταβλητές Πίνακας 2. Προσωπική Αντίληψη της Κατάστασης Υγείας 6371 Αντρών και Γυναικών Κατάσταση Υγείας Ηλικία Πολύ Καλή Καλή Μέτρια Κακή Πολύ Κακή Άντρες 16-24 145 402 84 5 3 639 25-34 112 414 74 13 2 615 35-44 80 331 82 24 4 521 45-54 54 231 102 22 6 415 55-64 30 219 119 53 12 433 65-74 18 125 110 35 292 75+ 9 67 65 25 8 174 Γυναίκες   98 387 83 584 108 395 90 619 327 99 17 514 36 238 134 28 10 446 23 195 187 476 26 142 63 16 421 11 69 92 41 222 Πηγή: Spanish National Health Survey, 1997 Ερευνητικό Πρόβλημα: Η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην ηλικία, το φύλο και την προσωπική αντίληψη της κατάστασης υγείας. Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 10

Εφαρμογή 2. Πίνακας Συνάφειας με Τρεις Μεταβλητές Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 11

Εφαρμογή 3. Πίνακας «αντικείμενα x μεταβλητές» Δεδομένα: Αντιλήψεις για την Επιστήμη Πίνακας 3. Αντιλήψεις για την Επιστήμη A B C D Φύλο Ηλικία Μόρφωση 1 2 3 4 5 … 870 871 6 Κλίμακα 1. Συμφωνώ απόλυτα 2. Συμφωνώ 3. Ούτε συμφωνώ / ούτε διαφωνώ 4. Διαφωνώ 5. Διαφωνώ απόλυτα Πηγή: International Social Science Survey, 1994 (Γερμανία) Σε ποιο βαθμό συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τις παρακάτω προτάσεις; A. Εμπιστευόμαστε υπερβολικά την επιστήμη κι όχι αρκετά (όσο θα έπρεπε) την θρησκευτική πίστη. B. Γενικά, η επιστήμη σήμερα κάνει περισσότερο κακό παρά καλό. C. Η οποιαδήποτε αλλαγή προκαλεί ο άνθρωπος στη φύση – ασχέτως με το πόσο επιστημονική είναι ή όχι – θα χειροτερέψει τα πράγματα. D. Η σύγχρονη επιστήμη θα λύσει τα περιβαλλοντικά μας προβλήματα με μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας. Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 12

Εφαρμογή 3. Πίνακας «αντικείμενα x μεταβλητές» Δεδομένα: Αντιλήψεις για την Επιστήμη Πίνακας 3. Αντιλήψεις για την Επιστήμη A B C D Φύλο Ηλικία Μόρφωση 1 2 3 4 5 … 870 871 6 Κλίμακα 1. Συμφωνώ απόλυτα 2. Συμφωνώ 3. Ούτε συμφωνώ / ούτε διαφωνώ 4. Διαφωνώ 5. Διαφωνώ απόλυτα Πηγή: International Social Science Survey, 1994 (Γερμανία) Δημογραφικά Χαρακτηριστικά Φύλο: άντρας, γυναίκα Ηλικία: 16–24, 25–34, 35–44, 45–54, 55–64, 65 και άνω Μόρφωση: Μερικές τάξεις Δημοτικού, Δημοτικό, Μερικές τάξεις Γυμνασίου ή Λυκείου, Λύκειο, Κολλέγιο, Πανεπιστήμιο Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 13

Εφαρμογή 3. Πίνακας Burt Δεδομένα: Αντιλήψεις για την Επιστήμη Πίνακας 4. Ο Πίνακας Burt για τα Χαρακτηριστικά Α έως D Πηγή: Greenacre & Blasius (2006) Ερευνητικό Πρόβλημα: Η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στα χαρακτηριστικά A έως D (στάσεις και αντιλήψεις για την επιστήμη). Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 14

Εφαρμογή 3. Πίνακας Burt 1ος άξονας - Cronbach’s α: 0,605 Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 15

Εφαρμογή 4. Πίνακας Συνάφειας Επτά Μεταβλητών Πίνακας 5. Ο Πίνακας Συνάφειας A-D ως προς Δημογραφικά Χαρακτηριστικά Πηγή: Greenacre & Blasius (2006) Ερευνητικό Πρόβλημα: Η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στα χαρακτηριστικά A έως D (στάσεις και αντιλήψεις για την επιστήμη) και τα δημογραφικά στοιχεία (Φύλο, Ηλικία, Επίπεδο Μόρφωσης). Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 16

Εφαρμογή 4. Πίνακας Συνάφειας Επτά Μεταβλητών Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 17

Το Λογισμικό της CA (1) Στο SPSS: Διμεταβλητή περίπτωση (Analyze  Data Reduction…  Correspondence Analysis) Πολυμεταβλητή περίπτωση (Analyze  Data Reduction…  Optimal Scaling (Multiple CA) Στο Excel: Στα πρόσθετα AFC97, XLSTAT Στη συναρτησιακή γλώσσα προγραμματισμού R: Πακέτα MASS, ca, homals, anacor, factoMineR Στα πακέτα SAS, Minitab, SPAD, Statistica, JMP, ViSta κ.ά. Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 18

Το Λογισμικό της CA (2) Στο λογισμικό CHIC Analysis (Markos et al. 2009): Συνδυάζει τους σημαντικότερους δείκτες και δυνατότητες άλλων στατιστικών πακέτων και συνδέει τις δύο βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις της CA. Δίνει έμφαση στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων και στην κατασκευή ειδικών πινάκων εισόδου. Διατίθεται δωρεάν. http://www.amarkos.gr/research/chic Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 19

Ενδεικτική Βιβλιογραφία (1) Ξενόγλωσση Blasius, J. & Greenacre, M.J. (2006). Multiple Correspondence Analysis and Related Methods, London: Chapman and Hall. Clausen, S.-E. (1998). Applied Correspondence Analysis: An Introduction. Sage University Papers Series on Quantitative Applications in the Social Sciences, 07-121, Thousand Oakes, CA: Sage. Gifi, A. (1996). Non-Linear Multivariate Analysis. Chichester: John Willey & Sons Ltd. Greenacre, M.J. (1984). Theory and Applications of Correspondence Analysis. London: Academic Press. Greenacre, M.J. (1993, 2007). Correspondence Analysis in Practice. London: Academic Press. Le Roux. B. & Rouanet, H. (2004). Geometric Data Analysis: From Correspondence Analysis to Structured Data Analysis. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 20

Ενδεικτική Βιβλιογραφία (2) Ελληνόγλωσση Αθανασιάδης, Η. (1995). Παραγοντική Ανάλυση Αντιστοιχιών και Ιεραρχική Ταξινόμηση. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα. Δρόσος, Γ. (2006). Στατιστική & Ανάλυση Δεδομένων. Εκδόσεις Ανικούλα, Θεσσαλονίκη. Καραπιστόλης, Δ. (1999). Ανάλυση Δεδομένων και Έρευνα Αγοράς. Εκδόσεις Ανικούλα, Θεσσαλονίκη. Μαυρομάτης, Γ. (1999). Στατιστικά Μοντέλα και Μέθοδοι Ανάλυσης Δεδομένων. University Studio Press, Θεσσαλονίκη. Μπεχράκης, Θ. (1999). Πολυδιάστατη Ανάλυση Δεδομένων: Μέθοδοι και Εφαρμογές. Εκδόσεις Νέα Σύνορα – Α.Α. Λιβάνης, Αθήνα. Παπαδημητρίου, Γ. (2007). Η Ανάλυση Δεδομένων. Εκδόσεις τυπωθήτω. Αθήνα. Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα 21

Ευχαριστώ για την προσοχή σας Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ 19-21/06/2009 - Ιωάννινα #fin