Ε π ιμορφωτικό Σεμινάριο Α Ε π ι π έδου ( ΑΡΧΑΡΙΩΝ ) του ΚΠΕ Ανωγείων στις 16-17 Δεκεμβρίου 2011 με τίτλο : « Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Εκ π αίδευση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ποια είναι η εξέλιξη της κατοικίας στο χρόνο;
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Πώς μπορούμε να ταξιδέψουμε στο χώρο και στο χρόνο, βλέποντας μια εικόνα, ακούγοντας έναν ήχο, μυρίζοντας ένα άρωμα, γευόμενοι μια νοστιμιά, αγγίζοντας.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Ο ΧΟΡΟΣ ΕΝΩΝΕΙ, ΣΥΓΚΡΑΤΕΙ, ΠΑΡΗΓΟΡΕΙ
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Παΐσιος Ταξιάρχης Παναγιώτου Κώστας Παύλου Τίμος Φώτης Νίκος
Κοκκίνου Ελένη – Παπαχρήστου Μαίρη
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
Project.
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ε π ιμορφωτικό Σεμινάριο Α Ε π ι π έδου ( ΑΡΧΑΡΙΩΝ ) του ΚΠΕ Ανωγείων στις Δεκεμβρίου 2011 με τίτλο : « Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Εκ π αίδευση - Εκ π αίδευση για την Αειφορία : Αρχές και Μέθοδοι. Σχεδιάζοντας π ρογράμματα Π. Ε. με θέμα Υγεία και Παραγωγικές Διαδικασίες » « Παρουσίαση π ρογράμματος σχολικών δραστηριοτήτων. « Παρουσίαση π ρογράμματος σχολικών δραστηριοτήτων. Διάχυση Α π οτελεσμάτων » Βαρβάρα Χρόνη, Υπεύθυνη σχολικών δράσεων Α/θμιας Εκπ/σης Ρεθύμνης

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού παραμένει ίδιος και κατά τη φάση της παρουσίασης… εμψυχώνει…συντονίζει… μένει ευέλικτος…

Η θέση της φάσης της παρουσίασης στο πρόγραμμα Ομαδική συλλογή και επεξεργασία δεδομένων Αναδιάταξη και σύνθεση πληροφοριών παραγωγή γνώσης Ανακοίνωση αυτής της σύνθεσης αποτελεσμάτων - συμπερασμάτων

Ο ρόλος της παρουσίασης - λειτουργία - Προς την κατεύθυνση της:  Τεκμηρίωσης, υποστήριξης (αντιπαράθεση, επιχειρηματολογία)  Εμπέδωσης της παραγόμενης γνώσης  Αυτοαξιολόγησης  Ανατροφοδότησης για όλες τις ομάδες  Κριτικής επανεξέτασης  Επανατοποθέτηση - νέοι στόχοι, νέα προσέγγιση

Σε επίπεδο κοινωνικοποίησης:  Αλληλοεξάρτηση μελών εντός της ομάδας  Αλληλόδραση μεταξύ των ομάδων  Ανάπτυξη διομαδικών διαδικασιών επικοινωνίας και συνεργασίας κοινές εναλλακτικές λύσεις στοχευμένες δράσεις

Γιατί η παρουσίαση λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο; κοινόανοιχτό κοινό, ανοιχτό, «πλαίσιο προβληματισμού» (υποθέματα, ερωτήματα, στόχοι, δραστηριότητες κ.α.) κοινό θέμα, αντικείμενο διαλόγου διαφορετικώνποικίλων παρουσίαση διαφορετικών, ποικίλων απόψεων, λύσεων, οπτικής, προσέγγισης, δράσης ( πολυφωνία, διαθεματικότητα, διυποκειμενικότητα). αποδοχή του «άλλου»

Παρουσίαση; Πότε;  Οι υποομάδες παρουσιάζουν τα δεδομένα στην ομάδα τους, όπου τα επεξεργάζονται και τα συνθέτουν…  α. Η σύνθεση παρουσιάζεται στις άλλες ομάδες …  β. Το τελικό αποτέλεσμα παρουσιάζεται σε ευρύτερο κοινό και διαχέεται…

Αποτέλεσμα της φάσης των παρουσιάσεων: σφαιρικήδιευρυμένη κοινό μια περισσότερο σφαιρική, διευρυμένη αντίληψη πάνω στο κοινό θεματικό αντικείμενο… Η συγκρότηση ενός κοινού «Λόγου»

Παρουσίαση; Πώς;  οι ομάδες αποφασίζουν για τους τρόπους αναπαράστασης της νέας γνώσης… προβληματίζονταιπειραματίζονται…

 για την αξιοποίηση αποτελεσματικών σχημάτων σύμφωνα με το υλικό  για την αποτύπωση του πυρήνα του προβληματισμού και των συμπερασμάτων πάνω στο πρόγραμμα - κριτική στάση - – αφαιρετική σκέψη -

Προτάσεις τρόπων παρουσίασης  γραπτός και προφορικός λόγος: Κείμενα: επιστημονικής μορφής λογοτεχνικής μορφής (παραμύθι, θεατρικό, ποίημα κ.α.) δημοσιογραφικής μορφής Αφήγηση Συνεντεύξεις Περιλήψεις Επιστολές Ημερολόγιο Εννοιολογικοί χάρτες Προφορική ανακοίνωση με χρήση ή όχι powerpoint κ.α. Διάλογος, συζήτηση με αντιπαραθέσεις, επιχειρήματα

 δισδιάστατη & τρισδιάστατη απεικόνιση Εικόνες Πίνακες Σχέδιο Αναπαραστάσεις (ζωγραφικής, γλυπτικής…) Αγγειοπλαστική Αρχιτεκτονική Σκίτσο Κόμικς Γελοιογραφία Αφίσα Πόστερ Κολάζ Παπιέ μασέ Μακέτα Χαρακτική Πάσης φύσεως κατασκευές και τεχνικές…

 δρώμενα Παράσταση Απόσπασμα παράστασης Παιχνίδια ρόλων Σκιά – Κούκλα – Μάσκα Happening. «Θέατρο δρόμου» Δραματοποίηση Αυτοσχεδιασμοί Παντομίμα Μαύρο θέατρο

 ήχος Μουσικοκινητικά παιχνίδια Ψυχοκινητικά παιχνίδια Ηχοϊστορίες Κατασκευές μουσικών οργάνων Τραγούδι. Χορωδία Είδη μουσικής  κίνηση Χορός: Παραδοσιακές μορφές Σύγχρονες μορφές π.χ. contact Αυτοσχέδια χορογραφία Παιχνίδια…

 Φωτογραφία– Κινηματογράφος  Φωτογραφία – Κινηματογράφος Animation - Κινούμενα σχέδια Κινούμενες εικόνες με ήχο Ταινίες μικρού μήκους Αφιερώματα Φωτοκόμικ Φωτοιστορία Φωτοκολλάζ Φωτομοντάζ

 Αξιοποίηση υπηρεσιών web2 προσομοιώσεις εικονικοί κόσμοι ψηφιακές αφίσες blogs, ιστοσελίδες  Λογισμικά π.χ. Παρουσιάσεων Μοντάζ. Βιντεοκατασκευών Animation …κ.α.  Τεχνολογικάμέσα  Τεχνολογικά μέσα

κοινωνική δράση  κοινωνική δράση πρακτικές παρεμβάσεις σε χώρους και κοινωνικές καταστάσεις.  συνδυαστικά

Οι επιλογές των παρουσιάσεων παιδιών σε σχολική δραστηριότητα. Τελική παρουσίαση: εμψύχωση

Δημοσιοποίηση παρουσίασης του προγράμματος  ανακοινώσεις  εφημερίδα, διαδίκτυο  εκθέσεις  εκδηλώσεις στο σχολείο  εκδηλώσεις στην τοπική κοινωνία  τελική έκδοση του προγράμματος.

 Αυτενέργεια  Συμμετοχικότητα  Συνδιαμόρφωση  Συντονισμός της σχολικής διαδικασίας με την πραγματική ζωή Παρουσίαση: γιατί;