Ε π ιμορφωτικό Σεμινάριο Α Ε π ι π έδου ( ΑΡΧΑΡΙΩΝ ) του ΚΠΕ Ανωγείων στις Δεκεμβρίου 2011 με τίτλο : « Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Εκ π αίδευση - Εκ π αίδευση για την Αειφορία : Αρχές και Μέθοδοι. Σχεδιάζοντας π ρογράμματα Π. Ε. με θέμα Υγεία και Παραγωγικές Διαδικασίες » « Παρουσίαση π ρογράμματος σχολικών δραστηριοτήτων. « Παρουσίαση π ρογράμματος σχολικών δραστηριοτήτων. Διάχυση Α π οτελεσμάτων » Βαρβάρα Χρόνη, Υπεύθυνη σχολικών δράσεων Α/θμιας Εκπ/σης Ρεθύμνης
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού παραμένει ίδιος και κατά τη φάση της παρουσίασης… εμψυχώνει…συντονίζει… μένει ευέλικτος…
Η θέση της φάσης της παρουσίασης στο πρόγραμμα Ομαδική συλλογή και επεξεργασία δεδομένων Αναδιάταξη και σύνθεση πληροφοριών παραγωγή γνώσης Ανακοίνωση αυτής της σύνθεσης αποτελεσμάτων - συμπερασμάτων
Ο ρόλος της παρουσίασης - λειτουργία - Προς την κατεύθυνση της: Τεκμηρίωσης, υποστήριξης (αντιπαράθεση, επιχειρηματολογία) Εμπέδωσης της παραγόμενης γνώσης Αυτοαξιολόγησης Ανατροφοδότησης για όλες τις ομάδες Κριτικής επανεξέτασης Επανατοποθέτηση - νέοι στόχοι, νέα προσέγγιση
Σε επίπεδο κοινωνικοποίησης: Αλληλοεξάρτηση μελών εντός της ομάδας Αλληλόδραση μεταξύ των ομάδων Ανάπτυξη διομαδικών διαδικασιών επικοινωνίας και συνεργασίας κοινές εναλλακτικές λύσεις στοχευμένες δράσεις
Γιατί η παρουσίαση λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο; κοινόανοιχτό κοινό, ανοιχτό, «πλαίσιο προβληματισμού» (υποθέματα, ερωτήματα, στόχοι, δραστηριότητες κ.α.) κοινό θέμα, αντικείμενο διαλόγου διαφορετικώνποικίλων παρουσίαση διαφορετικών, ποικίλων απόψεων, λύσεων, οπτικής, προσέγγισης, δράσης ( πολυφωνία, διαθεματικότητα, διυποκειμενικότητα). αποδοχή του «άλλου»
Παρουσίαση; Πότε; Οι υποομάδες παρουσιάζουν τα δεδομένα στην ομάδα τους, όπου τα επεξεργάζονται και τα συνθέτουν… α. Η σύνθεση παρουσιάζεται στις άλλες ομάδες … β. Το τελικό αποτέλεσμα παρουσιάζεται σε ευρύτερο κοινό και διαχέεται…
Αποτέλεσμα της φάσης των παρουσιάσεων: σφαιρικήδιευρυμένη κοινό μια περισσότερο σφαιρική, διευρυμένη αντίληψη πάνω στο κοινό θεματικό αντικείμενο… Η συγκρότηση ενός κοινού «Λόγου»
Παρουσίαση; Πώς; οι ομάδες αποφασίζουν για τους τρόπους αναπαράστασης της νέας γνώσης… προβληματίζονταιπειραματίζονται…
για την αξιοποίηση αποτελεσματικών σχημάτων σύμφωνα με το υλικό για την αποτύπωση του πυρήνα του προβληματισμού και των συμπερασμάτων πάνω στο πρόγραμμα - κριτική στάση - – αφαιρετική σκέψη -
Προτάσεις τρόπων παρουσίασης γραπτός και προφορικός λόγος: Κείμενα: επιστημονικής μορφής λογοτεχνικής μορφής (παραμύθι, θεατρικό, ποίημα κ.α.) δημοσιογραφικής μορφής Αφήγηση Συνεντεύξεις Περιλήψεις Επιστολές Ημερολόγιο Εννοιολογικοί χάρτες Προφορική ανακοίνωση με χρήση ή όχι powerpoint κ.α. Διάλογος, συζήτηση με αντιπαραθέσεις, επιχειρήματα
δισδιάστατη & τρισδιάστατη απεικόνιση Εικόνες Πίνακες Σχέδιο Αναπαραστάσεις (ζωγραφικής, γλυπτικής…) Αγγειοπλαστική Αρχιτεκτονική Σκίτσο Κόμικς Γελοιογραφία Αφίσα Πόστερ Κολάζ Παπιέ μασέ Μακέτα Χαρακτική Πάσης φύσεως κατασκευές και τεχνικές…
δρώμενα Παράσταση Απόσπασμα παράστασης Παιχνίδια ρόλων Σκιά – Κούκλα – Μάσκα Happening. «Θέατρο δρόμου» Δραματοποίηση Αυτοσχεδιασμοί Παντομίμα Μαύρο θέατρο
ήχος Μουσικοκινητικά παιχνίδια Ψυχοκινητικά παιχνίδια Ηχοϊστορίες Κατασκευές μουσικών οργάνων Τραγούδι. Χορωδία Είδη μουσικής κίνηση Χορός: Παραδοσιακές μορφές Σύγχρονες μορφές π.χ. contact Αυτοσχέδια χορογραφία Παιχνίδια…
Φωτογραφία– Κινηματογράφος Φωτογραφία – Κινηματογράφος Animation - Κινούμενα σχέδια Κινούμενες εικόνες με ήχο Ταινίες μικρού μήκους Αφιερώματα Φωτοκόμικ Φωτοιστορία Φωτοκολλάζ Φωτομοντάζ
Αξιοποίηση υπηρεσιών web2 προσομοιώσεις εικονικοί κόσμοι ψηφιακές αφίσες blogs, ιστοσελίδες Λογισμικά π.χ. Παρουσιάσεων Μοντάζ. Βιντεοκατασκευών Animation …κ.α. Τεχνολογικάμέσα Τεχνολογικά μέσα
κοινωνική δράση κοινωνική δράση πρακτικές παρεμβάσεις σε χώρους και κοινωνικές καταστάσεις. συνδυαστικά
Οι επιλογές των παρουσιάσεων παιδιών σε σχολική δραστηριότητα. Τελική παρουσίαση: εμψύχωση
Δημοσιοποίηση παρουσίασης του προγράμματος ανακοινώσεις εφημερίδα, διαδίκτυο εκθέσεις εκδηλώσεις στο σχολείο εκδηλώσεις στην τοπική κοινωνία τελική έκδοση του προγράμματος.
Αυτενέργεια Συμμετοχικότητα Συνδιαμόρφωση Συντονισμός της σχολικής διαδικασίας με την πραγματική ζωή Παρουσίαση: γιατί;